Bla i tag

datalagringsdirektivet

Dld

Nasjonal dugnad mot datalagringsdirektivet

Er det mulig å beskjeftige seg med personvern på upolitisk vis? Vårt svar er nei. Selvsagt er personvern politikk, og på den arenaen har Datatilsynet en legitim politisk rolle å spille. Men ingen kan på et saklig grunnlag beskylde tilsynet for å bedrive partipolitikk. Skjønt, noen som ikke likte argumentasjonen mot datalagring, mente faktisk nettopp

Stopp datalagringsdirektivet Stortinget

Demonstrasjonen i Oslo 30.3 mot Datalagringsdirektivet

Det ble holdt demonstasjoner mot datalagringsdirektivet (DLD) på en rekke steder rundt om i Norge onsdag 30. mars. Nyhetsspeilet presenterer her appellene som ble holdt foran Stortinget.

Datalagrings demonstrasjon

EU har IKKE annullert Datalagringsdirektivet

Denne artikkelen var en aprilspøk - av det seriøse slaget som inneholder mye aktuelt fagstoff om et viktig tema...

DLD motstand

Rapport fra demonstrasjon mot datalagringsdirektivet

Vil vi se millitæret misbrukes mot egen befolkning? Norge dilter etter Storebror og åpner for at forsvaret kan angripe sivilbefolkningen i "nødsituasjoner", som store protester mot Verdensbanken. Nyhetsspeilet viser her et selvprodusert video-innslag fra DLD-demonstrasjonen i januar.

Tåler Nyhetsspeilet dagens lys? Var skeptikerne beordret på stedet for å kneble?

Freedom Festival Exit

Nyhetsspeilet erklært uønsket på Oslo Freedom Fest

Nyhetsspeilet er blitt underrettet av arrangørene av "Oslo Freedom Festival" om at nærvær av representanter for Nyhetsspeilet på Oslo Freedom Fest er uønsket.

NTE

Nettleverandøren NTE innskrenker ditt personvern

Trodde du at DLD (datalagringsdirektivet) var det eneste og avgjørende for innføring av et overvåkingssamfunn?

I0090

Armin utfordrer Datalagringsdirektivet

Det var 4 demonstranter mot seminaret til politistaten, en av dem satt inne blandt dem.

IMG3 0397.JPG

Protest mot datalagringsdirektivet

Protester før de dreper protesten din!

Norge fascistisk kontrollsamfunn

Går vi mot et fascistisk kontrollsamfunn?

Jeg vokste opp i barsk natur sammen med hardføre lofotværinger og tenkte alltid at jeg hadde vært så heldig å inkarnere i verdens beste land.

323

Er du nøytral på et tog i bevegelse?

Vi er åndelige barn så ta et dypt åndedrag og forlat romdrakten din om det skulle komme en dommedag.