Demonstrasjonen i Oslo 30.3 mot Datalagringsdirektivet

4.8K visninger
1 minutt lesetid
76

Appellene som ble fremført foran Stortinget kan du se på video her. Det ble holdt demonstasjoner mot datalagringsdirektivet (DLD) på en rekke steder rundt om i Norge onsdag 30. mars.

Frank Eivind deltok på demonstrasjonen som var i Oslo og filmet alle appellene som ble holdt på Eidsvolls plass rett foran Stortinget, som med hans tillatelse er lagt ut på Nyhetsspeilet her.

Sveinung Rotevatn – leder i Unge Venstre

 

Christopher Perreau – sentralstyremedlem i AUF

 

Ove Vanebo – leder i FpU

 

Øystein Sivertsen Sørvig – nestleder i KrFU

 

Henrik Asheim – leder i Unge Høyre

 

Olav Magnus Linge – leder i SU

Sigr Huginsson

Han har en IT-bakgrunn og har studert historie, religion, filosofi, kultur, og sivilisasjoner fra antikken i snart 10 år. Han er en hverdagsfilosof, amatørhistoriker, og samfunnsanalytiker med glimt i øye.

0 0 stemmer
Artikkelvurdering
Varsle om nye kommentarer
Varsle om
guest

76 Kommentarer
Nyeste
Eldste Mest populær
Inline Feedbacks
Vis alle kommentarer
Mole
Mole
Abonnent
10 år siden

EUs generaladvokat: – Datalagringsdirektivet er ulovlig
http://www.dagbladet.no/2013/12/12/nyheter/samfunn/politikk/eu/regjeringen/30807682/

Falcon
Falcon
Abonnent
12 år siden

How to Remove Your Google Search History Before Google’s New Privacy Policy Takes Effect http://zen-haven.dk/how-to-remove-your-google-search-history-before-googles-new-privacy-policy-takes-effect/

Personlig har jeg hatt tilgang til hundretusener av kunders data på enkelte datamaskiner i kraft av mitt arbeide innen IT, og har alltid hatt ufravikelig linje hva angår deres private data, ingen utenforstående skal se eller anvende disse til noe som helst, vedlagt en relatert url som jeg kom over i farten

Falcon
Falcon
Abonnent
Svar til  Falcon
12 år siden

Verdens mest private søkemotor https://ixquick.com/

Mole
Mole
Abonnent
13 år siden

Skatteetaten har oversikt over kjønnssykdommene til gifte nordmenn

Blir arkivert i minst 25 år
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Skatteetaten-har-oversikt-over-kjnnssykdommene-til-gifte-nordmenn-6694058.html

Michelle
Skribent
13 år siden

Donald Trump: “EVERYTHiNG is a Lie”

Michelle
Skribent
13 år siden

The Love Police på forsiden av tv2.no
http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/anarkist-lover-aa-irritere-kongefamilien-3477503.html
Det spiller nesten ingen rolle om man nesten ser ut som Princesse Diana, og vinker og smiler som alt er helt ok (mind-control), og spesielt ikke når man har en slik posisjon man har, så lenge mennesker ofres i fattigdom og kriger!
http://www.youtube.com/user/cveitch

arifkarim
arifkarim
Abonnent
Svar til  Michelle
13 år siden

“Anarkist lover å irritere kongefamilien

Planlegger å rope propaganda med megafoner på bryllupsdagen, og utelukker ikke voldelige opptøyer. ”
http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/anarkist-lover-aa-irritere-kongefamilien-3477503.html

Legg merke til den negative ordbruken fra TV2-statlydige tullebukker: Irritere, rope, prop-agenda, megafon, voldelige opptøyer osv. Alt dette er nagative assosiasjoner for å lure en ikke-vitende person til å tro at det LovePolice driver er noe ondsinnet :D

Michelle
Skribent
Svar til  Michelle
13 år siden

Illuminati later som everything is ok, go back to sleep, med tidenes dyreste “bryllup”:
1

2 http://www.youtube.com/watch?v=-I3l7wYmUyU
3 http://www.youtube.com/watch?v=B5up52yByf8
4 http://www.youtube.com/watch?v=k1x2xiUyk3w&feature=related
5 http://www.youtube.com/watch?v=nN83rTjOJqg&feature=related

Lii absurd at datoen faller på Hitler’s 66. bryllupsdag også, jeg mener hvor dårlige rådgivere kan man ha?

Helt enig i det du sier arifkarim!

Hvorfor tror noen at visse mennesker er mere interessante, viktigere og bedre enn andre, fordi de har en spesiell blodslinje?
Ærlig talt!

“The Queen is the head and source of all branches of public power. She is the head of the British armed forces. She can exercise personal discretion over issues such as appointing the prime minister and dissolving the parliament, and the only person in Britain being able to declare war and peace.”

Dette sier jeg ikke for å virke negativ eller angripe noen som helst, jeg er enig i at kjærlighet er viktigst.

Men er det ikke på tide at flere forteller de at de for lengst burde kvittet seg med alle de skumle tragiske gamle slottene sine og erklært fred?

“Bryllupsparet” burde definitivt lært seg litt om demoner fra Peggy Kane.-)

Michelle
Skribent
Svar til  Michelle
13 år siden

The LOVE Police plan actions:

Ulven
Ulven
Abonnent
13 år siden

Rødhette? Slurp, slurp. Spist er nå spist.

Du nevner Treholt, arif. (Kjenner ikke helt til saken, men jeg husker noe om PENGEBEVISET).

Er det ikke nå bevist at penge”beviset” mot Treholt var plantet av POLITIET (eller var det datidens PST)?

Min ulvenese sier at den nye PST-fullmakten som nå planlegges
“En lovendring vil gi PST mulighet til blant annet hemmelig ransaking hos personer de mener utgjør en trussel alene.” vil gi PST fri adgang til å plante narkotika eller andre beviser i hjemmene til personer de ønsker å få noe på…! Sannelig min hatt.

Hvorfor er ingen dummere enn menneskene, og nordmenn dummest blant mennesker?

Grammaton Retard
Grammaton Retard
Anonym
Svar til  Ulven
13 år siden

fordi vi har en elendig tradisjon for å stå imot press fra styresmaktene.

Alle land syd for Sinsenkrysset er tøffere og bedre til å stå imot på et helt annet nivå enn oss nordmenn….

patetisk rett og slett…

demonstrasjoner i Norge går kun på enten vold, eller bare en tusletur i gaten.

ingen holder ut lange boikotter, og 90% er livredde for å miste jobben når de streiker.

vi er et ryggmargsløst folkeferd som minner mer om glassmaneter….

Ulven
Ulven
Abonnent
13 år siden

PSTs planlagte lovendring om “hemmelig ransaking” er et grovt brudd mot den norske Grunnloven!

Grunnloven § 102.
Hus-Inkvisitioner maa ikke finde Sted, uden i kriminelle Tilfælde.

Hvorfor er det så få mennesker som bryr seg i dette landet? Har vi ikke jurister, professorer, avisredaktører, kverulanter, oppegående politikere eller borgerrettighetsforkjempere?

Det er ganske absurd av muldvarper og ulver ser ut til å være de eneste som advarer menneskene mot å synke dypere ned i nazi-sumpen. Heil PST!

Spørsmål: Hvor mange PST-medarbeidere er frimurere, og er PST under kommando av CIA/NSA? Vi husker jo at samarbeidet med “vestlig etterretning” ble holdt utenfor pressens og politikernes kritiske granskning av den ulovlige overvåkingen som USAs ambassade (med god hjelp av norske ex-politifolk) bedrev mot intetanende norske borgere.

Likorm
Likorm
Abonnent
Svar til  Ulven
13 år siden

“Hvorfor er det så få mennesker som bryr seg i dette landet? Har vi ikke jurister, professorer, avisredaktører, kverulanter, oppegående politikere eller borgerrettighetsforkjempere?”

Fordi de er redde. Selv ikke de som sier de tror på den offisielle 9/11 teorien tror på den offisielle 9/11 teorien.

Velkommen til twilightzone.

Ulven
Ulven
Abonnent
Svar til  Likorm
13 år siden

Hva er de egentlig så redde for?

De har jo både politiet og PST for å gi dem sikkerhet.

arifkarim
arifkarim
Abonnent
Svar til  Ulven
13 år siden

“De har jo både politiet og PST for å gi dem sikkerhet.”
Som Treholt fikk? :D

Verden er ikke så enkelt og naiv allikevel… Les: Rødhette og ulven
;)

ola
ola
Abonnent
Svar til  Ulven
13 år siden

Jeg gjør det jeg kan hele tiden jeg, sivil ulydighet når det gjelder alt!!!
Snart rettsak mot snuten og nav, de skal knuses!!!!

Mole
Mole
Abonnent
13 år siden

En lovendring vil gi PST mulighet til blant annet hemmelig ransaking hos personer de mener utgjør en trussel alene. (©NTB)

– Det å tenke en tanke eller å sitte hjemme å planlegge ting er nødvendigvis ikke straffbart. Når det bare er én person som tenker på å gjøre kriminelle handlinger, er det vanskelig å avdekke. Risikoen for å bli oppdaget er mindre når du driver med noe på egen hånd, sier Storberget.
http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/pst-vil-ha-lovendring-for-soloterrorisme-3473729.html

Blir artig å se hvordan de skal kunne avdekke og ransake disse personene som de ikke vet om gjør noe glat, men kun mistenker for å gjøre noe galt, kan være mange som planlegger i det skjulte, hvordan kan man da mistenke? ,det beste hadde kanskje vært om det ikke lenger var noe “skjult, kamera” må jo bare settes inn i alles hjem for å bevare tryggheten til politikerne.
Kan bli kostbart og komisk fremover.

Mole
Mole
Abonnent
13 år siden

EU-kommisjonen foreslår endringer i DLD
Kan svekke personvernet, sier de i en ny rapport.
http://www.dagbladet.no/2011/04/18/nyheter/politikk/dld/datalagringsdirektivet/data_og_teknologi/16238256/

Mole
Mole
Abonnent
Svar til  Mole
13 år siden

Direktivet har møtt sterk motstand i mange land og er blant annet utsatt i Sverige, som er dømt i EU-domstolen for ikke å ha innført det. Østerrike har heller ikke innført direktivet.

WilhelmG
WilhelmG
Abonnent
13 år siden

Nå som direktivet er vedtatt, hva med å lage en “how to” guide for oss som ønsker å beholde maksimalt privatliv?
Jeg vet det finnes mennesker her inne som er langt mer datakyndige enn meg. : )

Tidligere tenkte jeg på DLD som å ha en politimann sittende i stua mi til enhver tid, sånn i tilfelle jeg skulle finne på å gjøre noe galt. Nå tenker jeg at det er enda verre – det er som å ha en politimann sittende i hjernen min. SImpelthen fordi PC`n min reflekterer store aspekter ved hva jeg tenker, hvilken info jeg prosesserer etc.

Ok, det finnes ting man kan gjøre. Jeg er ingen ekspert på PC, men kjenner meg sånn middels oppegående. Jeg har lastet ned TOR og surfer nå via Firefox med TOR, og uten at jeg helt vet hvordan har jeg forstått at dette sikrer meg noe mer anonymitet. Jeg har forstått at man også kan surfe via en oppsatt proxyserver i utlandet, men er usikker på hvordan man gjør dette og ikke minst – hvem man kan stole på?

Jeg foretar alle mine søk via startingpage.com fremfor google. Staringpage lagrer ikke IP adressen, og indekserer dessuten google-søk.

Skulle også gjerne hatt en privat/ kryptert måte å laste ned torrenter på. Benytter selv MAC, vil da f. eks BTGuard og uTorrent sikre mitt privatliv?

Har forstått DLD slik at mail lastet ned via mailklient blir registrert, men ikke om man leser mailen direkte på nett? Benytter selv gmail (uten å ha særlig sans for googles privacy) simpelthen fordi imap funksjonen fungerer svært godt. Sletter jeg en mail på MAC`n blir den automatisk slettet på iPhonen etc. Har dessverre ikke funnet alternativ mail som fungerer like godt, men der har kanskje andre her inne erfaringer å dele?

Oppsummert: Synes dette emnet fortjener en egen how to artikkel, og er overbevist om at vi kan hjelpe hverandre til å sørge for at effekten av DLD blir minimalisert. : )

bin Laden
bin Laden
Abonnent
Svar til  WilhelmG
13 år siden

hatten av for Anonimus-folkehelter for deres vellykket innsats med sabotasje mot APe-oppsamling.
Norge-nasjon er ikke fortapt så lenge det har slike sønner og døtre.
På en slik måte kan vi, Jordas befolkning, få fandens datalagring til å krasje.

Istedenfor å gjemme seg bak krypteri, skriv heller så ofte du kan kombinasjon PST og terror, Guantanamo og Allah Akbar.
La faen jobbe til det klikker for den.
Jeg gjør det allerede, så blir vi tilstrekkelig mange – skyter faen seg selv, insha Allah.
Er selv en primitiv PC-bruker, trenger en opplæring i avansert elektronisk krigsføring.
Takk, Anonimus, og stå på!

Lars-Roger Moe
Skribent
13 år siden

Og Interpool sjefen vil ha globalt elektronisk ID kort…

http://www.net-security.org/secworld.php?id=10860

skippern
skippern
Abonnent
13 år siden

Folkets Info sin video og artikkel om dld vedtaket : http://www.folkets.info/2011/dere-bryter-grunnloven-usensurert-video/

Sithious
Sithious
Abonnent
13 år siden

I Oslo kryr det av kriminelle som selger narkotika, politiet gjør lite eller ingenting. Jeg har sett transaksjoner skje omtrent under nesa på politiet, men ingen reaksjon. Det meste jeg har sett at de gjør er å forvise narkomane og selgere bort fra høyt befolkede steder slik at byen skal fremstå som renere.

Vi vet ennå ikke hvor mye DLD kommer til å koste, men det blir neppe billig. Kan man ikke heller bruke litt penger for å bedre narkotikaproblematikken, isteden for å klage på manglende verktøy til å ta kriminelle når alt man trenger er håndhjern og en bevispose. Var jo også en sak på nyhetene her forleden om såkalte utenlandske bander som gjør innbrudd i hus etter hus, det viste seg at det slettes ikke var noen bander, men 1 effektiv tyv. Innbruddene kunne derfor stanses med enkle midler.

Michelle
Skribent
Svar til  Sithious
13 år siden

Politiet jobber jo egentlig for illuminati som distribuerer kjemikaliene for å finansiere black projects. Det er viktigere å fjerne politiet enn å fjerne de narkomane. Skulle ønske (skatte)pengene mine ikke ble stjelt til noe av dette!

Darth Reidar
Darth Reidar
Abonnent
13 år siden

Hehe, ja her var det sannelig litt av en samling med paranoide folk, som tydeligvis har mye å skjule.
Man må jo passe på og alltid tro det verste, det er viktig.

Thunder
Thunder
Abonnent
Svar til  Darth Reidar
13 år siden

Tommel opp fra meg Darth! Helt enig.
Hva er det de paranoide politikerne mener om oss? Er de redde for at vi skal konvertere til Islam og sprenge oss selv i lufta? Hvorfor skal de tro det verste om oss? Hvis de er så redde for muslimer hvorfor kriger de i deres land og tar de med hjem til Norge? Muslimer er jeg ikke redd for i det hele tatt. Stoltenberg sutrer over å bli hacket og mumler om at det er udemokratisk, men hva er mer udemokratisk enn hvordan DLD ble innført? Det må da gå an å få gitt sin stemme i et demokrati. Paranoidliste
http://folk.uio.no/larsstor/dld-traitors.html

ola
ola
Abonnent
13 år siden

Hackere skal angripe landsmøte når stoltsvikerberg åpner møte!! håper de ødelegger møte helt, og at det klikker for stoltsvikerberg

http://www.dagbladet.no/2011/04/07/nyheter/innenriks/datalagringsdirektivet/anonymous/arbeiderpartiet/16102437/

ola
ola
Abonnent
Svar til  ola
13 år siden

håper det klikker for deg som ga meg minus også:)

Michelle
Skribent
13 år siden

Jeg anbefaler alle å skrive hva dere mener til disse POLITI-kerne her i landet, kanskje får avprogrammert litt i implantatene deres?
Ta med problematikker som NATO/ FN/ EU/ EØS/ HAARP/ WHO/ USA/ UK/ CIA/ MI6 + chemtrails, nano-industri, dyreplageri, etterretninger og ytringsfrihet etc.
Tips: skriv hyggelig, husk de er mennesker som er under hypnose!

erna.solberg@stortinget.no, jan-tore.sanner@stortinget.no, sonja-irene.sjoli@stortinget.no, sylvi.graham@stortinget.no, andre.dahl@stortinget.no, svein.harberg@stortinget.no, trond.helleland@stortinget.no, anders.werp@stortinget.no, frank-bakke.jensen@stortinget.no, gunnar.gundersen@stortinget.no, oyvind.halleraker@stortinget.no, elisabeth-robekk.norve@stortinget.no, ivar.kristiansen@stortinget.no, lars.myraune@stortinget.no, olemic.thommessen@stortinget.no, per-kristian.foss@stortinget.no, ina-marie.eriksen@stortinget.no, bent.hoie@stortinget.no, siri.meling@stortinget.no, arve.kambe@stortinget.no, bjorn.lodemel@stortinget.no, elisabeth.aspaker@stortinget.no, peter.gitmark@stortinget.no, svein.flatten@stortinget.no, ingjerd.schou@stortinget.no, marianne.aasen@stortinget.no, terje.aasland@stortinget.no, dag-terje.andersen@stortinget.no, bendiks.arnesen@stortinget.no, jorodd.asphjell@stortinget.no, anne-marit.bjornflaten@stortinget.no, else-may.botten@stortinget.no, tove-linnea.brandvik@stortinget.no, susanne.bratli@stortinget.no, thomas.breen@stortinget.no, tor.bremer@stortinget.no, jan.bohler@stortinget.no, lise.christoffersen@stortinget.no, freddy.de-ruiter@stortinget.no, gunvor.eldegard@stortinget.no, thor-erik.forsberg@stortinget.no, svein.gjelseth@stortinget.no, gunn.gjul@stortinget.no, steinar.gullvag@stortinget.no, laila.gustavsen@stortinget.no, eva-kristin.hansen@stortinget.no, lillian.hansen@stortinget.no, sigvald.hansen@stortinget.no, svein-roald.hansen@stortinget.no, arne.haugen@stortinget.no, hakon.haugli@stortinget.no, ingrid.heggo@stortinget.no, are.helseth@stortinget.no, kari.henriksen@stortinget.no, per-rune.henriksen@stortinget.no, stine-renate.haheim@stortinget.no, irene.johansen@stortinget.no, gorm.kjernli@stortinget.no, tove.knutsen@stortinget.no, martin.kolberg@stortinget.no, gerd-janne.kristoffersen@stortinget.no, thor.lillehovde@stortinget.no, anna.ljunggren@stortinget.no, hilde-magnusson.lydvo@stortinget.no, sonja.mandt@stortinget.no, marianne.marthinsen@stortinget.no, torgeir.micaelsen@stortinget.no, sverre.myrli@stortinget.no, tore.nordtun@stortinget.no, marit.nybakk@stortinget.no, gunn.olsen@stortinget.no, ingalill.olsen@stortinget.no, wenche.olsen@stortinget.no, torfinn.opheim@stortinget.no, helga.pedersen@stortinget.no, magne.rommetveit@stortinget.no, torstein.rudihagen@stortinget.no, kare.simensen@stortinget.no, eirik.sivertsen@stortinget.no, arild.stokkan-grande@stortinget.no, tor-arne.strom@stortinget.no, eirin.sund@stortinget.no, tone-merete.sonsterud@stortinget.no, hadia.tajik@stortinget.no, dag-ole.teigen@stortinget.no, tove-lise.torve@stortinget.no, anette.trettebergstuen@stortinget.no, truls.wickholm@stortinget.no

o
o
Abonnent
Svar til  Michelle
13 år siden

Tilgi dem . . .

bin Laden
bin Laden
Abonnent
Svar til  Michelle
13 år siden

det var jammen langt over halvparten judiske navn i “norsk” regjering…
skal det sendes tips fra finn.no o.l. til alle disse eller burde vi konsentrere oss om noen få adresser for å få jævla system klikke?
jeg trenger helt grunnleggende opplæring i hacking.

Mole
Mole
Abonnent
13 år siden

– Om Datalagringsdirektivet blir innført, tar vi nettsidene til Arbeiderpartiet, har to representanter fra hackergruppa «anonymous» tidligere uttalt.
http://www.dagbladet.no/2011/04/06/nyheter/hacking/innenriks/arbeiderpartiet/datalagringsdirektivet/16091018/

bin Laden
bin Laden
Abonnent
Svar til  Mole
13 år siden

hvilken APe-adresse skal vi hacke?
slik at APe & broiler-Co aldri reiser seg igjen?

ola
ola
Abonnent
Svar til  bin Laden
13 år siden

Ta backup av alt de har, så formater alt de har, og så offentligjør alle dokumentene dems

Ulven
Ulven
Abonnent
Svar til  Mole
13 år siden

Som sagt – så gjort: APe-nettsidene er allerede hacket!

“Hjemmesiden til Arbeiderpartiet er angrepet av hackere.
Ap med kriseplan for landsmøtet.”

http://politisk.tv2.no/nyheter/ap-med-kriseplan-for-landsm%C3%B8tet/

Det er krig nå – men det er viktig at folket vinner den pågående drakampen mot Janus-Jonas og Jens Il Sung og deres mange hodeløse høner og nyttige idioter i APe-partiet.

Det er å merke seg at ikke én stortingspolitiker fra Arbeiderpartiet stod opp for frihet og demokrati ved å stemme NEI til Datalagringsblekka. Hill Jens Il Sung og jesuitt-Jonas!

Denne hendelsen vil NORGES ONDE MAKTMENN Jonas og Jens (og deres bakmenn i den globale makteliten) benytte for hva det er verdt til å kreve ØKT DATAKONTROLL. For NATO er CYBERTERRORISME definert som et satsingsområde, og nå er den hodeløse APe-banden på nippet til å tilkalle forsterkninger fra Storebror i utlandet…

Det er ikke for ingenting at vi som bor i dette landet de siste 10 årene er blitt tutet ørene fulle om at enhver PATRIOT, DEMOKRAT, SANNHETSFORKJEMPER og ANTI-FASCIST er blitt definert som TERRORIST…

arifkarim
arifkarim
Abonnent
13 år siden

Armin driver “showet” på demonstrasjon mot DLD-dagen, både ute og i stortinget:
http://www.youtube.com/watch?v=lgJ3G7VJIiI

:D

arifkarim
arifkarim
Abonnent
13 år siden

Dagen etter DLD innføring, skjer dette:
“Posten lanserte i dag en digital postkasse som skal være både sikrere og mer effektiv enn den vanlige postkassen.
Planen er at alle brev fra offentlige institusjoner, banker, forsikringsselskaper – generelt brev med sensitiv informasjon – skal leveres til en digital postkasse som baserer seg på folks fødselsnummer og gateadresse.”
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10091638

Den norske staten tvinger tidligere sovjetstater til å ligne peanøtter i forhold til denne galskapen som stadig blir tvunget på oss :D

arifkarim
arifkarim
Abonnent
Svar til  arifkarim
13 år siden

Hvordan den norske staten har tenkt å levere viktige post / brev i digital form etter solstorm 2013, er fremdeles en gåte for meg :D

arifkarim
arifkarim
Abonnent
13 år siden

“29.mars: Politiet innrømmer at de godkjente Rettsmedisinsk institutts ulovlige DNA-register. 4.april: Politiet benekter overfor Knut Storberget at de har gitt noen tillatelse. ”
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10083859

Tulle-landet Norge slår igjen!

Ulven
Ulven
Abonnent
Svar til  arifkarim
13 år siden

arif – merk at det bak “Rettsmedisinsk Institutt” nå skjuler seg FHI – Folkehelseinstituttet!

Hele virksomheten til Rettsmedisinsk institutt bør overføres fra Universitetet i Oslo til Folkehelseinstituttet fra 1. april 2011, anbefaler et enstemmig interimstyre.

http://www.uio.no/om/aktuelt/pressemeldinger/rmi.html

La du merke til datoen? Med en gang DNA-databasen var overtatt av folkeforgifterne i FHI så var det naturlig for POLITIET Å LYVE som et bandemedlem i retten.

Er du klar for litt mer dypdykk ned i kaninhullet.

Hvem er det som har særskilt interesse av menneskelig DNA? Visse aliens… Min ulvenese har spottet at FHI-sjefen Geir Stene-Larsen ikke er 100% human.

Forøvrig er Stene-Larsen også leder for Norges Forskningsråd.

Jeg lukter AGENDA, men hvilken…? Det er ikke noe vits i å lese science fiction lenger, det er bare å prøve å oppfatte litt mer av den virkelige verden som omgir oss…

arifkarim
arifkarim
Abonnent
Svar til  Ulven
13 år siden

Fantastisk funn Ulven…. Kan nesten ikke tro denne begrunnelsen:
“Folkehelseinstituttet vil eie
Anbefalingen er begrunnet med at Folkehelseinstituttet både har en omfattende forskningsvirksomhet og er leverandør av sakkyndige analyser i stor skala til politiet og rettsvesenet. Gjennom den rettstoksikologiske virksomheten har Folkehelseintstituttet bred erfaring med å betjene justismyndighetene. Det er et tungtveiende argument for å velge Folkehelseinstituttet som ny eier at det har et nasjonalt ansvar og dermed et godt grunnlag for å koordinere den rettsmedisinske virksomheten i Norge, også utenfor RMI.”
http://www.uio.no/om/aktuelt/pressemeldinger/rmi.html

Bla bla bullshit. Hvorfor sier de ikke bare rett fram at Rockefellerne er de rettsmessige eierne for den norske DNA-databasen, siden de har innvestert jevn og trøtt for folkefiendeinstittutet i så mange herrens år? :)

Beate Szanday
Abonnent
Svar til  arifkarim
13 år siden

Fordi jeg regner det det kommer av oppvasken og avsløringen om alle konfliktene i fjor + Ballos avgang og det faktum at mange bruker det private instituttet i Stavanger istedenfor.

Ingenting muffens. http://www.dagbladet.no/2010/05/19/nyheter/innenriks/rettsmedisinsk/ballo_and_stortinget/11777308/

Kan dere ikke tenke litt annet enn konspirasjon ihvertfall avogtil?

smurfen
Redaksjonen
Svar til  arifkarim
13 år siden

Ikke sant Beate :)

Skjønner ikke hvordan folk kan tenke så konpiratorisk, hva er det dere kaller det for ? Teknologiangst og paranoia ?

David og Nick Rockefeller er da bare snill og grei, hvorfor skulle de nå misbruke et DND register ?
VG prøver nok bare å skremme oss når de skrivet at DNA brukes til kloning og til å skape nye organismer

Storberget gikk jo også ut her for 2 dager siden og sa at han gjør Norge tryggere med fotlenkeprosjektet sitt
Der har vist seg å være en sånn gigantisk suksess at det nå skal utvides krarftig, spess er det de unge som kan ha stor nytte av fotlenke i forebygging av kriminalitet sier han stolt
Vist du beveger deg utenfor det området myndighetene har gitt deg lov til
så piper lenken og purken henter deg
Litt juling med batonger så lærer du til neste gang :)

Problemet er at fotlenken er ganske ukomfortabel så av den grunn satte Storberget ned et utvalg i fjor som skulle levere en enklere løsning en den klamme fotlenken

Det var da jeg kom på ideen som han nok aldri har vært inne på selv, I sverige blir flere og flere chippet, ja også i Norge og resten av verden :-D

Chipping er fantastisk smart kan vi lese i media nå, man kan kaste alle sine kort og koder, faller du død om eller svimer av på gata så er det lett for myndighetene og identifisere deg, du kan betale, få adgang overalt og bruke Chippen til hva det skal være
Nå som de innfører kontantløst samfunn så er det enda smartere

For å gjøre livene våres lettere så kanskje det kan koblest opp mot DLD, ikke har det noe negative konsekvenser heller for da ville seff media advart oss og sagt fra
Media er toss alt den fjerde statsmakt som sikrer demokratiet og holder makta i ørene, media er folkets våpen og garanti mot uærlige politikere

Det finest av alt er at du kan få en Chipp allerede nå, ta kontakt med fastlegen din så fikser han det for deg :)

http://www.dn.se/livsstil/reportage/han-har-ett-chip-under-huden

Vandalf
Vandalf
Abonnent
Svar til  arifkarim
13 år siden

Beate har, som alltid, helt rett. Der noen ser en skummel konspirasjon ser andre faglige, organisatoriske og personellmessige utfordringer.

Ikke like spennende som aliens og djevelske rockefellere, men desto mer reelt!

Dette såkalte fantastiske funnet er forøvrig gammelt nytt;

http://www.aftenbladet.no/innenriks/1317868/Rettsmedisinsk_institutt_overfoert_til_Folkehelseinstituttet.html

Er det ikke litt flaut å skulle ha så enorm innsikt i hvordan verden egentlig henger sammen da lizzzzom, og så snuser man frem saker som det inkompetente mainstreammedia var ferdig med for snart 3 mnd siden?

ola
ola
Abonnent
Svar til  arifkarim
13 år siden

Altså er ikke Folkehelseinstituttet sponset og deleid av Rockefeller da? fra rundt 1930?
Hvilke konflikter er det snakk om Beate? så den linken din, det står jo bare at det har vært noen interne konflikter, står vel ikke hva de konfliktene var? Det kan jo ha vært konflikter om ulovlig lagring av DNA fks? I svaret til Storberget i denne linken ( http://www.stortinget.no/no/Saker-og-publikasjoner/Sporsmal/Skriftlige-sporsmal-og-svar/Skriftlig-sporsmal/?qid=43542 ) åpner jo for at de kan bruke DNA registeret til hva de måtte ønske, og det er åpent for forandringer, men målet når han skreiv dette var at 40000 skulle registreres hvert år. iallefall frem til 2015

Og så har du jo Prum samarbeidet ( http://www.pf.no/id/15889 ) som gjør at EU kan få tak i alle opplysninger om DNA og andre ting om nordmenn og omvendt.
Nei, global regjering og misbruk av instanser det finnes det ingen bevis for hehe

Fra Storebergets svar til André Oktay Dahl (H)
Etter § 160a første ledd i straffeprosessloven kan alle som er ilagt en straff for en handling som etter loven kan medføre frihetsstraff, registreres i identitetsregisteret. Lovendringen om DNA-registeret innebar en vesentlig økt adgang til å registrere DNA-profiler til bruk under etterforsking og i strafferettspleien. I tillegg ble det ved lov 27. juni 2008 nr. 67 gjort ytterligere endringer i straffeprosessloven § 160 a (opprettelse av DNA etterforskingsregister). Strandbakkenutvalget anslo at en lovendring vil føre til at ca. 70.000 personer vil kvalifisere for DNA-registrering det første året, jf. NOU 2005:19. Deretter vil det være en gradvis reduksjon, slik at det på sikt vil være ca. 40.000 nyregistreringer hvert år.

Sithious
Sithious
Abonnent
Svar til  Ulven
13 år siden

Vi er da alle vesner i rommet

RawKuz
RawKuz
Abonnent
Svar til  Sithious
13 år siden

Et veldig passende sitat:

Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both. – Benjamin Franklin

Forøvrig kom Trine Skei Grande (V) med en utrolig treffende kommentar der hun siterer Star Wars ep 3: “So this is how liberty dies” til tordnende applaus i stortingets høringssal.

« Forrige artikkel

Norge i krig for baron Rothschild

Neste artikkel »

Galtungs løsning

76
0
Vi vil gjerne ha din mening. Fritt og anonymt.x
()
x