Indigo-barnet Jacob Barnett med egen relativitetsteori

6.4K visninger
11 minutter lesetid
53

Jacob Barnett; 12-åring med høyere IQ enn Einstein utvikler sin egen relativitetsteori, sin egen originale teori i kvantefysikk…..++

Sosialismen og humanismen tror ikke på kreasjonisme. De tror ikke på noe åndelig, kun det materiske og materialistiske.

Menneskets ånd er en faktor uavhengig av alder og utdannelse. Det eteriske menneske inkarneres og hva det kan og gjør er helt uavhengig av sosial opplæring og utdanning. Det er hva det ER. Oftest hemmes det mer enn stimuleres i verden. Jacob Barnett er heldig som hadde foreldre som så hans talenter, selv om han ble diagnostisert med både mild autisme og asperger syndrom.

“Da Jacob Barnett først hørte om Schrödingerligningen for kvantemekanikk, kunne han nesten ikke å holde seg.
Tre dager i strekk, surret hans lille hjerne med matematiske funksjoner.”
http://www.indystar.com/

“Da han var 8, fikk han tillatelse til å delta i en avansert astronomi klasse ved IUPUI (Indiana University-Purdue University Indianapolis).
I mellomtiden var hans matematiske evner iferd med å nå astronomiske nivåer. “
http://www.indystar.com

There are more things in heaven and earth, Horatio, than are dreamt of in your philosophy”  Shakespear. Hamlet.

Jakob lærer fra seg om tidsuavhengig kvantemekanikk.
http://www.youtube.com/watch?v=HcY17MIqIvU

Barn som er autistisk eller fått aspergers syndrom kan være på et nivå mye smartere både matematisk, vitenskapelig og annet på sitt vis. Men så har de noen feil atferd i forhold til det politisk korrekte når det gjelder å samhandle med mennesker, og i sosialistiske samfunn så er det denne samhandling som rangereres som viktigst; ikke intelligens, kreativitet og genialitet. Sosial engineering har lagt inn så mye penger på å styre menneskene inn på en viss ensporet mental tenkning, psykisk stimulering og dermed atferd, at vi ikke lett kan reversere all denne investering. Dette er atferds-vitenskapen, og hvordan folkemasser kan styres kognitivt. Slike samfunn DREPER genialitet, kreativitet og intelligens.

Hvis vi skal tro på evolusjonen, åndsevolusjonen, så kan det være et mulig tegn på at den menneskelige bevissthet er i endring, utav mengden av barn som blir født med autisme i de siste 10 årene.

Hver og en av disse kunne ville bevirket å ‘komme ut av sin introverte tilstand’, som Jakob gjorde, og føre menneskeheten til nye høyder. Istedenfor har Big Pharma fått lov å ødelegge deres sjeler, og om dette fortsetter så vil det bli en nedadgående spiral istedenfor en oppadgående menneskelig evolusjon.

Vi fødes som individer, men dør som kopier.” – Ukjent.

G-d skapte individer og unike mennesker. Samfunnet gjør hva som helst for å skape kloner og biologiske roboter, populært kalt bio-roboter.

For dem som i sin begrensethet bruker penger og status som mål for intelligens og suksess, så bekreftes det også her ved at blant noen av Norges rikeste så har syv av dem ingen skolegang utover 7-årig folkeskole (?). Min påstand er at de lykkes nettopp FORDI de ikke var ‘utdannet’, dvs indoktrinert til sosiale bio-roboter, men tenkte selv og gikk sin egen vei.

Vi kan dermed slå fast at både i den åndelig og den materielle evolusjon så er utdanning ikke med på å skape genier og innovatører, men rett og slett å skape utdannede lydige arbeidere og undersåtter; bio-roboter. Arbeidsslaver for den elite som utgjør makten. Proletarers paradis. Mens den dekadente elite spiser snitter og drikker champagne med andre av sin klasse.

 

http://www.youtube.com/watch?v=YFmrlIEpJOE

Redd indigo-barna

Alle må gjøre sitt beste for å ta vare på indigobarna som inkarnerer nå til dags i tusenvis, for å få denne kloden på rett kjøl. La ingen få dope dem ned på ritalin og andre remedier, fordi de er syk’ sier de om det skulle være ADHD, autisme, aspberger o.l. som de har dignostisert som et påskudd for å dope ned menneskets ånd med kjemikalier. Det er de Rockefeller Foundation støttede mørke makters verk i tilfelle, om dere gir myndighetene og den naturvitenskaeplige legestanden blanco fullmakt til å ødelegge slike barn. Husk at for naturvitenskapen så finnes ikke det åndelige menneske. Bare det fysiske, materiske.

Folkehelseinstituttet og Rockefeller, for helse eller for sosial engineering?

Mange barn som er født, inkarneres smartere enn noen gang før, og det er lett å forstå at noen av dem er svært aktiv og kan veldig lett kjede seg, noe skolen ikke forstår og setter dem på narkotiske droger. Barnemishandling.

Hvis Jacob var i 5. klasse ville han ha kjedet seg. Det var bra han hadde gode foreldre som så dette og utviklet hans evner, og ikke tillot samfunnet rundt å ødelegge dem.

Aspergers syndrom er ikke  “evnen til å fokusere”, det er mer som en komplett besettelse. I bytte for denne evnen til å fullstendig være besatt av en ting eller to, får en den sideeffekt av sosial utilpassethet. Slik sett kan det jo lett tenkes at 75% av geniene i verden gjennom alle tider har hatt Aspergers syndrom.  Men tidligere hadde de ikke fluor og ‘medisiner’ som er utviklet for å dumme ned folk, fylt av aluminium og kvikksølv som de er.

Om Jacob hadde blitt utsatt for dette, så hadde han vært en grønnsak og ‘som alle andre’ når han var 30 år. Heldigvis gikk det ikke slik denne gang.

Når vi hører og leser om slike historier, og tenker tilbake på alle de begavede “psykisk utviklingshemmede” barn med emosjonelle ‘lidelser’ og ‘atferdsproblemer’ så kan vi lure på; “Er det virkelig de som har sykdommer …. eller er det resten av oss som er hjerneskadet med våre forvrengte realitetsoppfatninger?

Er det mulig at 75% av geniale forskere har “Aspergers?” Er det virkelig et syndrom? Insinuerer ikke ordet syndrom noe negativt? Kan vi ikke bare si at de har spesielle evner? Hvorfor skal alt være en lidelse med en diagnose i denne verden? Svaret vet vi selvfølgelig, noen trenger og har behov for å selge dem kjemikalier, for å rette opp ‘ubalansen’.

Deres pineal gland (konglekjertelen) må forurenses og settes utav funksjon, som produserer ‘the spirit molecule”. Forbindelsen til menneskets åndelige  høyere selv må for enhver pris ødelegges.

I Norge og mange andre land ville nok Jacob Barnett som er delvis autistisk og har Asbergers syndrom, blitt puttet full av ritalin for lenge siden, så Rockefeller farmasi-kartell kan tjene noen dollars ekstra.

Einstein brukte sin evner til å bidra til skapelsen av atombomben. La oss håpe at Jacob Barnett ikke blir kjøpt opp av systemet, staten eller det militær-industrielle kompleks eller farmasøytisk industri, til å bruke sin evner negativt også.

En kommentator under en artikkel om Jacob sier det slik:

Det ville være kjempeflott å ha et geni av gutt som kan kurere kreft eller noe for å forlenge livet, men Bill Gates, Rockefeller eller noen vil vel kjøpe hans foreldre og ham, og vi vil aldri vite hva det kan være, men hvem vet med all den strålingen dvs å bli sluppet ut verden over. Men kanskje er der håp for oss likevel?

Disse indigo-barna er menneskehetens nøkkel til menneskenes overlevelse!

Medfødt kunnskap

Et menneske er mer sjelen som inkarneres i en kropp, enn det er kroppen alene. Kroppen er bare et verktøy i denne verden av lavere densitet, for å utrykke seg gjennom og delta med.

Denne gutten vil trampe på alles ego av dem som tror at utdanning og kunnskap er alt, – ofte samme mennesker som tilbakeviser at mennesket har noen ånd. Denne gutten vil utfordre mange menneskers ego, men noen få barn som dette er mer viktig for menneskeheten enn 90% av de andre medlemmer av menneskeheten er.

Tenke stort er det han gjør

I mellomtiden, går Jake videre til sin neste utfordring: bevise at den store-bang teorien, som noen tror førte til dannelsen av universet, er, vel, feil.

Galt?

Han forklarer.

“Det er to forskjellige typer når stjerner dør. Når små stjerner dør, det er akkurat som et lite poff. De blir bare til en planetarisk tåke. Men de store, over 1,4 ganger solmassen, blåses opp i en gigantisk eksplosjon, en supernova, “Jake sa. “Hva den gjør, er, i større stjerner er det en større masse, og det kan trigge (fuse) høyere elementer, fordi den har tettere densitet.”
http://www.indystar.com/article/20110320/LOCAL01/103200369

Noen som har tilbragt 6-7 år på høyere utdannelse vil i sin misunnelse og fordi nærværet av denne gutten på jord bryter ned deres forestillinger om verdien av tilegnet kunnskap, mer enn medfødt kunnskap, vil si at denne gutten bare er flink til å huske, at han bare gjentar en lært lekse. Huske hva? Hva noen har fortalt ham som ingen professorer vet om ennå? Hvem har kunnet indoktrinere han da?

Bare et par uker etter sin 13. fødselsdag, begynner Jake, som han ofte kalles,  å gå utover nivået på hva hans professorer kan undervise.”

Tallene som holder Jacob fra å slumre (inn i autismen) er de samme som fikk ham til å utvikle sin egen teori om fysikk – et originalt arbeid som foreslo en “ny utvidet relativitetsteori” og tar det som Einstein utviklet ytterligere fremover. Hans mor besluttet å sende en video av Jacob hvor han forklarer sin teori til Institute for Advanced Study i nærheten Princeton University, en av verdens ledende sentre for teoretisk forskning og intellektuell etterforskning. Det er der astrofysikk professor Scott Tremaine gjør sitt arbeid. Tremaine er ekspert i utviklingen av planetsystemer, kometer, sorte hull, galakser. I et brev tilbake til Barnetts, bekreftet Tremaine brilliansen.

Jeg er imponert av hans interesse for fysikk og alt  som han har lært så langt,”  skrev Tremaine i en e-post til familien.

Hva nok Tremaine vil ha mer problemer med å fatte er et dette ikke er tillært, men medfødt.

Faktisk står hans verk så sterkt og hans ideer så originale, er han er iferd med å bli kurtisert av en top-notch East Coast forskningssenter. IUPUI er interessert i for ham å bevege seg fra klasserommet til en betalt forsker posisjon.
Vi har fortalt ham at etter dette semesteret … nok av boklige studier.  Du er her for å gjøre vitenskapelig arbeid, sier IUPUI fysikk professor John Ross, som sverger på å hjelpe å finne noen som gi finansiering for å støtte Jakob og hans arbeid.

«En kan si uten tvil,  at hans prestasjoner har vært enestående, sier professor Ross, som i en alder av 46 med doktorgrad fra Boston University, har aldri sett en gutt så smart som Jacob. “Når han spør et spørsmål, er han alltid to skritt foran foredraget”, sier Ross.

FAREN HER ER AT JACOB KAN KJØPES AV KREFTER HAN KUNNE HA BEDRE AV Å IKKE SAMARBEIDE MED. AT HANS TALENTER OG EVNER IKKE KOMMER MENNESKEHETEN TIL DEL, MEN EN LITEN KLIKK AV FINANSIERE BARE.

En nabo av Jacob ‘s familie sier:

Jeg bor fem miles nedover veien fra denne unge mannen. Jeg kjenner ikke familien, men jeg har fulgt hans historie for en tid. Jeg føler han er i et kjærlig hjem hvor foreldrene synes å ha gode midt-vestens verdier og holdninger. Han er i gode hender.

Det vil være interessant om denne unge mannen fortsetter å være interessert i disse ting. Aspergers folk endrer sine interesser og denne tiden neste år kan han være ferdig med alt dette og være interessert i noe annet, og som vil være slutten på dette.

Det jeg setter pris på i Jake’s liv er at i hans tidlige barndom er hvor læreren brøt gjennom stillheten og oppmuntret Jake til å endelig snakke. Mine barnebarn var i samme programmet, ettersom han nektet også å kommunisere i tidlig alder også. Han ble ført ut av denne stillheten. I hans tilfelle lærte de ham til å kommunisere med tegnspråk som et første skritt. Jeg setter også pris på at foreldrene til Jake oppfordrer ham til å ha en vanlig barne-liv heller enn å la vitenskapens freaks ta over livet hans fullstendig. Balanse er så viktig i alle våres liv.

Du er fri til å være uenig med meg, men noen av mine venner som er IQ160 + vet at dette er tilfelle av egen erfaring. En av disse personene hadde en perfekt SAT-score, gratis tur til Ivy League høgskoler, og hoppet av etter et halvt semester i college fordi han var uenig med sine professorer kontinuerlig, og de ​​bestemte seg for å trekke tilbake hans stipendium. Fyren er nå leder for et programvare utviklingselskap, og sparker inkompetente doktorgrader minst en gang i året. Han vil være den første til å fortelle deg at toppuniversiteter bare tillater en viss mengde av kreativitet. Eventuelle geni ville vite dette i sitt hjerte.

Så det finnes noen gode lærere også som ser muligheter, der andre ser muligheter til å berike Rockefeller et al.

Vi kan lure; Er autisme en slags permanent meditativ tilstand, som barna er ment å være i mens de observerer og utvikler sitt verdenssyn – fordi de ikke skal påvirkes for mye i denne periode, eller er det skapt av vaksiner?

Skolen dreper kreativ intelligens

Spesielt guttene har ikke noe tilbud som er tilpasset deres talenter og energinivå i dagens samfunn. Jentene inntar og er i flertall i all høyere utdanning, og det kan de gjerne ha for meg, for denne artikkel skal ta sikte på å inspirere guttene til å gå sin egen kreative vei, – og drite i hele utdanningsystemet. Det er ikke laget for dem likevel.

Siden Nyhetsspeilet sannsynligvis har landets mest intelligente og opplyste publikum, vil jeg tro at det er mange som allerede har gjennom skolegangen erfarert at de ikke har fått gjøre det de har lyst å gjøre, eller hva deres talenter tilsier at de burde gjøre. Læreplanen hater individualitet og kreativitet, alle skal formes i det samme mønster. I A4 format. Og hvor alle tenker det samme, der er det i virkeligheten ingen som tenker i det hele tatt.

Når elevene, spesielt guttene, ikke klarer å sitte stille på grunn av denne ensretting, og av kjedsomhet – naturlig nok – så blir de sendt til BUP, som finner at de må hjelpe Rockefeller å bli litt rikere, og eleven må dopes ned med ritalin eller lignende – for de forstyrrer jo jentene i klassen (?). Noe må gjøres! ADHD!, remjer hylekoret. Merkelig hvordan dette er ALLTID samme resept. Der er aldri noen andre resepter eller løsningsmodeller som velges. Vi som vokste opp i min tid, med litt mer energi enn de andre, slapp heldigvis unna med å havne på ‘lillerommet’ for oss selv, og det trivdes vi utmerket med. :)

Slik dopes våre fremtidige genier ned, for å bli like mye medgjørlige medborgere på idiotnivå som alle andre. ‘Ikke tenke selv‘, ‘Gjør som læreren sier’ – ‘sitt still, og ikke still spørsmål som ikke læreren klarer å svare på – slik at læreren føler seg dum foran hele klassen‘ (strider mot Arbeidsmiljøloven at hun skal bli nødt til å føle slik), ‘stiller du vanskelige spørsmål, så havner du på gangen som straff‘. etc.

“En tredje psykologisk vurdering ble gjort for nesten to år siden. Det viste at denne femte-klassing (Jakob Barnett) ikke ble verre, men ble rett og slett lei og trengte å bli stimulert – på en ekstrem måte. – Som å droppe ut av skolen. Grunnskolen kunne ikke holde Jacob interessert. Og kurs på IUPUI har bare tjent til å vekke en sovende kjempe.”
http://www.indystar.com/article/20110320/LOCAL01/103200369

Sikkert mange intelligente kreative mennesker som har opplevd dette. De mest intelligente gikk vel forhåpentligvis bare hjem når de ble sendt på gangen og utsatt for idiokratiet på denne måten.

Nei, virkelig tragisk at vi har så lavt nivå på utdanningen i Norge. ikke på elevene, men på lærerne. Som ikke har evne eller vilje, eller rett og slett hemmet av Læreplanen, PLANEN, til å holde elevenes oppmerksomhet fanget i 45 minutter. Jeg sier til disse gutter; dra derifra – dra i skogen og bygg hytter, lag flåter, gjør noe inspirerende – og dere kommer sikkert en gang til å gå deres idiotlærere en høy gang.

Fuck them!

Vi trenger ingen undervisning. Lærer, la barna være i fred. Vi trenger heller ikke ritalin eller andre kjemiske substanser for å dumme oss ned. Vi vil at barns og menneskers ånd skal være FRI !

Pink Floyd – The Wall (The Matrix)

Se også:
Akiane: Vidunderbarn, kunstner, poet og indigobarn.
https://www.nyhetsspeilet.no/2011/02/akiane-vidunderbarn-kunstner-poet-og-indigobarn/

 

Denne artikkel er del av Nyhetsspeilets ‘Ikke La Deg Lure’ kampanje.

Vi mottar ingen offentlig støtte, og er avhengig av publikums hjelp.

Donasjonsknappen er oppe til høgre.

J.Johansen

Forfatteren er sjømann; ”Recte faciendo neminem timeas” .........................
Artikkelen er Copyright © J.Johansen 2008-2013 .........................
"Du blir ikke en 'dissident' bare fordi du bestemmer deg for en dag å starte opp denne mest uvanlige karriere. Du blir kastet inn i det ved din personlige ansvarsfølelse, kombinert med et komplekst sett av ytre omstendigheter. Du er kastet ut av de eksisterende strukturer og plasseres i en posisjon i konflikt med dem. Det begynner som et forsøk på å gjøre arbeidet ditt godt, og ender med å bli merket som en samfunnsfiende." Vaclav Havel
...........

Vennligsinnede må gjerne legge meg til sitt Facebooknettverk:
Facebook

http://www.riksavisen.no/
http://www.dissident-net.info

0 0 stemmer
Artikkelvurdering
Varsle om nye kommentarer
Varsle om
guest

53 Kommentarer
Nyeste
Eldste Mest populær
Inline Feedbacks
Vis alle kommentarer
Falcon
Falcon
Abonnent
12 år siden

人類歷史(49)靛藍兒童與水晶兒童

Americanbeauty
Americanbeauty
Abonnent
12 år siden

Jeg synes initiativ til å “redde indigo barna” er glimrende!
Vi skal jo redde verden, skal vi ikke? Med vårt samlede raseri, skal vi feie bort skitten, og den groteske makt, vår tvangstrøye. Alle menneskers fengsel. Hvorfor er det så mye krig? Er det fordi alle mennesker i hver nasjon, blir holdt fanget av et ytre skall, og at ledere av dette skallet, har personlige disputter med ledere av andre skall? Er det de høye herrer, som har ført oss bak lyset, så lenge?
La oss bringe lyset tilbake, og blende deres øyne.

Americanbeauty
Americanbeauty
Abonnent
12 år siden

Aner ikke hvilken årgang folk her inne tilhører. Skal man egentlig tilhøre noe, da? Hvem skal eie tilhørerskapet? :-)
Tid og rom, er bare tull og tøys. Hva pokker skal man med tid? Hvorfor pokker skal man måle et rom, hvis det er stort nok? Universet er veldig stort, sies det. God plass i det.

Det er jo likevel kjempemorsomt, å se på denne skrekkelig geniale oppfinnelsen, som er låst fast til armen, slik at vi er helt sikker på at vi ikke mister (blir kvitt) den :-)

Grunnskolen i 70- åra var virkelig interessant. Vel, kanskje ikke da, men i nåtiden. Å analysere hva de holdt på med da, og å skrive en bok om det, kunne være virkelig morsomt, men den vil vel først bli refusert, og så bli sensurert.

Om denne artige klasseforstanderen som hadde en far, som var misjonær i India. Selve klasseforstanderen var selv kristen, og var veldig opptatt av de opplyste. Han var jo misjonær han også. De opplyste var hans elever, som lærte at det fantes bare en gud, og HAN het Gud. De opplyste, lærte at hvis man ikke trodde på Gud, så sto det i bibelen, at folk havnet i helvete. Snille mennesker ville også komme til helvete, selv om de ikke trodde på Gud. De lærte at det sto i bibelen, at slemme mennesker som trodde på Gud, ville komme til himmelen uansett.

Du verden, så opplyste de ble.
Ikke nok med det. De opplyste lærte O-fag (orienteringsfag. Da dro læreren (den allvitende) ned det slitte kartet fra taket (det var så gåent, at han måtte trekke rullgardinen sikkert opp og ned 10 ganger, før den ville “låse” seg)

Foran den gamle “tavla”, som så ut til å vært montert på veggen i lenger tid, enn det ville og dumme eventyret om Maya- indianere, som de opplyste ikke lærte stort om. Denne tavlen var så full av kritt, og svampen var så gammel og tørr, at selv da den ble våt, så var den et ypperlig tortur- instrument, for de med sarte ører. Spesielt da den ble skrapet over tavla, for å fjerne krittmelet.

Lukten, og den innestengte luften i det urgamle klasserommet, ga en interessant, motiverende, og interessant svære for de opplyste. De mindre opplyste var det verre med, men de var jo i fåtall, og man kunne ikke ta hensyn til alle, sa denne flotte læreren. Mindre opplyste som ikke utgjorde en statistisk signifikant faktor, d.v.s. en representativ andel av klassens opplyste; Eller for å si det på en annen måte: En mindre representativ andel av klassens elever som var svake, var det ikke ressurser til å hjelpe, sa den opplyste læreren.

Det store bildet av Afrika. De opplyste måtte pugge de viktigste landene, og huske alle de viktigste strekene.
De opplyste lærte om både inuitter, indianere, egyptere (selv Farao fikk de lære om). Det viktigste de skulle lære om, var selvfølgelig norsk historie. Norrøn Mytologi, om Harald Hårfagre, om vikinger, og mye, mye mer. Jo, så var det et lite kapittel om Christoffer Colombus, da. Helten, som erobret landet til de nordamerikanske indianerne. Alle syntes dette var litt av en helt. Noen få andre, mindre opplyste, stilte spørsmål ved om dette var riktig, og hva denne karen skulle gjøre, i indianernes land? Vel, da grep den allvitende mentoren, misjonæren, og læreren inn, og sa at slik skulle det være, og dett var dett. Han ble jammen også litt svett.

Det bare forble med at de mindre opplyste, forble mindre opplyste…….trodde denne læreren og de andre opplyste.

Ved ettertanke kan det hende at denne læreren ha opplevet en traumatisk, og grusom karriere som lærer. Han klarte jo ikke å opplyse alle sammen, slik skoleverket hadde bestemt. Slik myndighetene hadde bestemt. Slik maktinstanser på det høyere plan hadde bestemt, der hvor Christoffer Columbus en gang hadde satt sine ben.

Mennesket er et meningskrevende vesen. Derfor tilbringer mennesket mesteparten av sin tid, med meningsløse grublerier, for å finne ut av hva som er meningen med livet. De som tror de har funnet denne mening, anser seg selv som innehavere av et åndsoverskudd, og blir ledere. Disse ledere anser alle de som ikke har det samme åndsoverskuddet, og som måles i ledernes perspektiv, som mennesker med et åndsunderskudd.
De med åndsoverskuddet ødelegger da alle med åndunderskuddet, naturen, og til slutt seg selv.

Fordi de var de opplyste, og de opplyste har rett til å opplyse alle andre om dette, samt å gjøre som de vil. Det har de bestemt.

Americanbeauty
Americanbeauty
Abonnent
12 år siden

Morsomt det som skrives om “indigo-barna” her.

Begrepene sant/usant- galt/riktig- snill/slem
Moralsk- umoralsk
Intelligent/uintelligent
Dum
Smart
Begavet
Geni
Genial
Introvert
Impertinent
Osv, osv. Hvem har tatt definisjonsmakten på disse forflatede beskrivelsene? Å si at Stoltenberg er “dum”, gir oss svært lite informasjon :-)

Dette blir jo bare bedre og bedre, dag, for dag.
Med mindre man er et “indigobarn”.

Av alt det sludder, tull og tøys man kan lese i aviser, bøker, på internett, i vitenskap, og det meste, så kan man vel si, at det som står over her, er helt korrekt :-)
Jeg ser ingen feil, i det hele tatt.
Får vi da bare konkludere med, etter en vitenskapelig fagfellevurdert vurdering: Konsensus :-)
Vel, begrepet “indigobarn” kan vel drøftes. Noen sier ADD- ADHD (bare sprøyt dette også), eller ABBA:
Absolutt Begavet, Bare Annerledes.
Vel, noe må vi jo kalle de vi ser, og møter. Litt dumt, det. Sier mye om den ekle tiden vi lever i :-)

“Se nu å få skutt denne bjørnen, Nansen, ellers er det ute med oss”

Nansen svarte: “Så enkelt er det god ikke, min gode mann. Vi må få et paradigmeskifte, før vi får skutt utysket”.

BelzeBob
Abonnent
Svar til  Americanbeauty
12 år siden

ABBA. Ha ha! Kjempebra. :)

“Lille Martin gjorde alle lærerne sprø og de ville stikke ham med sprøyter og sette ham opp på PSTs terrorliste. Men så bestemte de seg for at gutten faktisk var en klassisk ABBA. Foreldrene sa: “Ja men, dette visste vi jo helt fra starten.” Norges Enerådige Rådgivingdepartement, NERD, sier at ettersom statistikken tyder på at omlag 1,2 millioner nordmenn har ABBA, så må vi arbeide for et mer tolerant og inkludernede samfunn. Statsministeren er enig.”

huskarlahvot
huskarlahvot
Anonym
13 år siden

Steve Novella om Jason Barnett:

http://theness.com/neurologicablog/?p=3062

Forøvrig; makt korrumperer. Absolutt makt korrumperer absolutt.

Takk for diskusjonen, Engel78.

Engel78
Abonnent
13 år siden

Ok. Store bokstaver betyr å rope. Jeg er ikke døv. Synes det er intresant med litt diskusjon.Men tydelig at noen i Nyhetsspeilet ikke liker at deres artikkel kommer i skyggen av en god diskusjon. Ego basert tenkning spør du meg og ganske så zombie fiksert. Akkurat som barn som tvinges til å gå på Ritalin.

Beklager å gå utover deres regler.Skal ikke gjenta seg.

Engel78
Abonnent
13 år siden

SVAR: DET ER ARTIKKELEN SOM SKAL DISKUTERES. IKKE HUSKALARVOTS MENINGER OM HVA SOM HELST!

Kan noen fortelle meg hva galt jeg har gjort.La jo inn et bra svar innlegg til huskarlahvot? Jeg er ikke irritert eller sur på han eller andre, synes det er bra han stiller meg slike spørsmål.Det gir jo meg læring og. Er det slik det sakl være her så kan dere bare slette hele meg fra nyhetsspeilet.Nå ble jeg mektig irritert og forlanger en tilbakemelding på hva jeg har skrevet galt.Jeg er ikke frekk i noen av mine svar, jeg skriver saklig og holder meg til fakta og kunnskapsbasert informasjon.

Engel78
Abonnent
13 år siden

Prøver å legge inn en kommentar til huskarlahvot , men det går ikke. Kommer ikke opp noen svar respons knapp? Er innlogget.

ola
ola
Abonnent
Svar til  Engel78
13 år siden

Du må svare litt høyere opp på siden bare, under der han skrev om rabies fks

Engel78
Abonnent
Svar til  ola
13 år siden

Takk. Men dessverre så er svar boksene på hele den samtalen helt grå, men på alle de andre sidene, som her er det fult mulig å svare. Får bare gå inn senree og se om det fungerer da. Takk lell:-)

Engel78
Abonnent
13 år siden

Flott artikkel J.Johansen. Er sykepleierstudent ved en av landets såkalte beste skoler, kan nok diskuteres i det brede og vide…kremt.

Opplever selv hvordan høgskolelektorene og proffesorer prøver å kvele min kreativitet. Som mine forsøk på å innføre alternativ smertelindring som en alternativ løsning på casene våre.
‘Har hatt undervisning for elever som sliter med å forstå vanskelige og oppblåste anatomi bøker. Det jeg har gjort er å ta dem med på en indre visuel reise, ved å ¨la dem bruke sin egen fantasi føre dem inn i sin egen kropp og se innover i seg selv for å lære om sin egen fysiologiske oppbygging.Så har vi etterpå gått løs på teorien, og dette har ført til fantastiske resultater. Mitt kompendie i anatomi ga samtlige forsøkspersoner en A på eksamen. Men de lærde hater meg, de vil kue meg og binde meg, men loven tilsier at de ikke har noe på meg for å kaste meg ut. Da jeg så sent som idag begynte med å etterspørre den åndelige delen av casen, satt høgskolelektoren og bare så svart på meg og ristet advarende på hodet. Hmmm..men hvem var det som fikk “høyere enn forventet” fra praksisplassen sin… jo det kreative sorte får.

Jeg har delt denne artikkelen på facebook, og håper noen av mine elskede lektorer leser den:-) hehe…
Til neste år skal jeg ut i psykriatrien, og de tror de har møtt motgang nå… hehe

Jeg kan jo legge til at jeg er så heldig å være i kontakt med spirituelle evner, sjette sans, synskhet, klarsynt, klarhørt..ja kall det hva dere vil. Jeg sier rett og slett at jeg er i kontakt med den naturlige delen av meg selv, min medfødte kraft. Og jeg bruker den høyt og tydelig. Da jeg i dag skulle forklare en mindre enkel kjemisk reaksjon i nyrene for noen medelever, og lukket øynene og tegnet et kreativt bilde av situasjonen, og ga dem forståelige ord…som man slipper slå opp… så sa min elskede lektor: nei sånn er det ikke. Jo sa jeg, men det er med kreative ord, og ikke de pompøse ordene dere skal tre over hodene våres. Så sa jeg..skjønner dere nå, ja det gjorde de. Så sa jeg: så legger vi inn disse ordene under våre kreative ord… ja da ser dere hele sammenhengen. Og vips så gjorde de det. Alle er født til å se og forstå, som jeg sa til alle før eksamen/eksemen i anatomi. Lukk øynene og se innover i dere selv…alle svarene ligger som servert på et sølvfat. Og det gjør de, for dem som er villig til å slippe sløret og faktisk se.

I mine øyne så har Indigo barn vert her lengre enn vi aner, men først nå begynner de å slå seg frem. Og så lenge jeg kan få min vilje inn, så fortsetter jeg å kjempe for en mere kreativ tilnærming til fagets innlæring, og ikke minst min krig imot medisinering. Får jeg viljen min, kommer min bacheloroppgave til å handle om alternativ medisinering og tankens kraft. Amen to that:-)

Keep it up :-)

Synes livet er helt fantastisk herlig, spesielt når man faktisk kan leve og bare være seg selv…fuuuuuuult ut:-)

Vær kreativ, la de små grå, få blåbærfarge på;-)

Engel78
Abonnent
Svar til  Engel78
13 år siden

Har lyst å legge til en liten ting: jeg har aldri aldri fått en sprøyte i kroppen min, fluor eller annet kjemsik dritt. Og aldri har jeg vert syk, jeg er 33 år.

huskarlahvot
huskarlahvot
Anonym
Svar til  Engel78
13 år siden

Og hvis du får en pasient som er smittet av rabies? Hva sier kreativiteten deg da? En indre reise via tankens kraft?

Engel78
Abonnent
Svar til  huskarlahvot
13 år siden

Jeg snakker faktisk om kreativ innlæring her. For å få en A på eksamen så må man faktisk skjønne faget i sin helhet som den er fremstilt i fagbøkene, inkludert sykdomslære og farmakologien, ergo så er kunnskapen der.SÅ du har nok misforståt meg her:-) Men her e rdte snakk om å dra den åndelige delen inn i en verden som ser på mennesket som kun en fysisk del og ikke åndelig del.Jeg ønsker å forene disse. ‘

Og hvis man får flinkere sykepleiere ved å ha kreative tilnærmings måter til fagstoffet, så hvorfor ikke?

huskarlahvot
huskarlahvot
Anonym
Svar til  huskarlahvot
13 år siden

Over her så snakker du om alternativ smertelindring og alternativ medisinering også. Det går ikke bare på kreativitet i innlæringsprosessen.

Du snakker også om “kjemisk dritt”. Du vet at alt rundt oss er kjemikalier, ikke sant, siden du er sykepleierstudent? Luft, vann, osv.

Hva er ditt syn på vaksiner for andre da? Det vil jo bli en svært aktuell problemstilling for deg i et yrkesliv som sykepleier.

ola
ola
Abonnent
Svar til  huskarlahvot
13 år siden

Du vet vi ikke har rabies i norge?

huskarlahvot
huskarlahvot
Anonym
Svar til  huskarlahvot
13 år siden

Det var jo et slående argument. Ja, la oss kun fokusere på Norge, og la oss satse på at grensene mot EU hindrer en rabiessmitet rev i å komme hit.

ola
ola
Abonnent
Svar til  huskarlahvot
13 år siden

Sverige har heller ikke rabies, så den må jo enten svømme eller komme seg inn i Finnmark via Finland eller Sverige da, hehe. Hvor fikk du det fra at det var et argument? et argument for hva? Jeg har bare lest endel av kommentarene dine og jeg syntes du er så negativ, så jeg tenkte å ta deg på en ting du nevner som foreløpig er helt urelevant her i norge.

Engel78
Abonnent
Svar til  huskarlahvot
13 år siden

Hei huskarlahvot:-) svarer deg her, håper det havner rett… ser ut som litt surr på pcn min i dag:-)
En ting vil jeg at du skal ha klart for deg. Jeg har skrevet under på dokumenter hvor jeg lover å utføre mine plikter som sykepleier etter lagte rettningslinjer og Norske lover. Jeg må gi medisiner som legen rekvirerer for en pasient. Ift vaksiner så er det helsesøster som foretar disse. Og ikke jeg som sykepleier. Jeg håndterer sprøyter ja, men ikke vaskinasjon. Da må det i såfall være om jeg jobber på et legekontor, noe jeg ikke har tenkt meg.

Ift alternativ medisin og alternativ smertelindring, så har vår farmakologi bok et eget kapittel om dette. Skarvelig lite, men dog det står der. Og her ønsker jeg at sykepleier utdanningen legger mere vekt på læren om disse. I naturen vår finnes et rikt utvalg av urter m.m som kan brukes fesk som blodfortynnende, febernedsettende eller betennelses dempende og ikke minst fult ut restituere en pasient fra en betennelses reaksjon. Det er bare et lite eksempel på hva vi finner. Det letes i dag etter planter og urter for de mere alvorlige sykdommer også.
Felks så kan mange lidelser, syndromer og sykdommer forebygges, forbedres og i noen tilfeller fult tilheles ved riktig kosthold, riktig mosjon og bruk av natur medisin. Jeg må forholde meg som sykepleier til hva jeg har skrev et under på, men jeg kan i min studietid påvirke skolen og utdannings forbundet til å dra dette temaet mere konkret inn i utdanningen. Dette vet jeg det er flere medisinstudenter som gjør på medisinstudiet og. Og på den måten kan vi sakte dog, men forhåpentlig åpne opp for en alternativ måte å tilnærme seg medisinering og smertelindring. Det er trist i dag og se den alternative vernde vs Vitenskap. For jeg tror oppriktig at går vi sammen, så vil veien til nye muligheter som er sunnere for våre kropper og vårt miljø åpne seg.

Ift kjemisk dritt som jeg skrev, så vet jeg godt at vannet og luften vår dessverre ikke er rent. Jeg driver feks å registrerer chemtrails utslipp her jeg bor og loggfører det. Men jeg snakker om den kjemiske dritten som jeg er herre å bestemme over. jeg kan ta valg om å ta en vaksine eller ikke.
Og når det kommer til medisinering og vaksiner, så ja det er en problemstilling som jeg tenker en god del på. Jeg må være tro m ot meg selv, samtidig som jeg må utøve mitt yrke fult forankret i den lære jeg får vis skolen. Jeg kan ikke nekte, da vil jeg miste jobben. men det trengs insidere som er der og formidler en annen lære og. Det er ikke snakk om å kutte medisiner ut fult, men med tid så tror jeg det kan la seg gjøre for veldig mange mennesker.

Mange mennesker i dag blir full proppet med medisiner de strengt tatt ikke trenger. Bare se på psykriatrien. Der er det store steg å ta. Går man ned på en helsekost butikk finner man en hel hylle med medisiner mot depresjon, tvangstanker og en hel drøss andre lidelser…ja faktisk selvmordstanker og. Og de er laget på urter. Dette baserer seg på lange kinesiske tradisjoner som er forsket på, de er godtkjent. Men brukes de… nei. For kjekikaliene lenge leve ikke sant?…

Det er mange problemstillinger for meg som student og fremtidig sykepleier å ta stilling til, men jeg kan påvirke og jeg kan opplyse der jeg finner det naturlig. Det er mangel leger som allerede hører på meg. To leger i Trondheim har fått flere av sine pasienter over på urter istedet for kjemiske medisiner, og det har virket. Så jeg sier ikke at jeg ikke vil gjøre min jobb som den er forventet av meg, men jeg håper på en forandring i helsevesenet fremover, en forandring til det beste for oss og vår natur.

Og du, skulle du ha blitt bitt av et rabissmittet troll, så skal jeg gi deg medisin for det. Du er trygg i min pleie;-)

huskarlahvot
huskarlahvot
Anonym
Svar til  huskarlahvot
13 år siden

Ok, la oss snu det til at Engel78 er i utlandet og blir smittet selv da, eller noen i nær familie.

Går Engel78 da inn for vaksine “full av kjemisk dritt” eller “alternativ smertelindring”?

(Jeg er negativ? Denne gruppebloggen er full av folk som tror på en gigantisk (gjerne Jødestyrt)konspirasjon der målet er 90% reduksjon av befolkningen, ev. at en planet skal snu bokstavelig opp-ned på jorda og ta livet av de fleste av oss. Vær, jordskjelv og spor etter fly manipuleres bevisst etter okkulte mønstre for å ta livet av de fleste av oss. Vaksiner sprer gift og sykdommer. Mat sprer gift og sykdommer. Den mest aktive posteren her spår dommedag omtrent hver uke.

Jeg synes livet, naturen og verden er fantastisk, vi får det bedre og lever lengre hvert år. Og du kaller meg den negative? Er det mulig? Er du seriøs?)

huskarlahvot
huskarlahvot
Anonym
Svar til  huskarlahvot
13 år siden

Parentesen i mitt siste innlegg var rettet til UFO, i tilfelle tvil.

Engel78
Abonnent
Svar til  huskarlahvot
13 år siden

beklager alle skrive feilene i teksten over, men jeg sitter å skriver på en gammel amøbe av en maskin…flere taster er borte og jeg må lime.,…hærre min…gleder meg til ny maskin kommer :-) Men dere skjønner nok…kloke hoder som dere er hele gjengen, enige eller uenige…:-)

Engel78
Abonnent
Svar til  huskarlahvot
13 år siden

Hei:-) Jeg vet ikke hva jeg ville gjort om jeg fikk Rabies:-) Bitt deg kansje;-) hehe.. Nei dag. Men jeg kan fortelle deg at jeg var i Afrika for ca 10 år siden og ble smittet av noe de ikke viste hva var. Jeg gikk ned på ca 3 uker 10 kg og jeg var kun 55 fra før. Det rant blod ut av alle åpninger , unntagen ørene. Og legen var meget bekymret. Jeg var døden nær den gangen, men jeg valgte å ta egne valg med min kropp. Jeg hadde kun meg selv da også, så det er mulig jeg ville valgt annerledes i dag, med tanke på mine barn. Men den gangen tok jeg ikke imot legens råd om medisinering og innlegelse. OG lot sjamanisktisk medisin være min redning. Og det er vel unødvendig å fortelle at jeg ble frisk, til legens store overraskelse:-) Så takk for at du spurte:-)

Ift mitt fremtidige yrke, så er det min plikt å gjøre som legen sier. Gjør ikke jeg den, vil en annen gjøre den og jeg vil blin permittert for videre utredning. Sånn er det.

huskarlahvot
huskarlahvot
Anonym
Svar til  huskarlahvot
13 år siden

Engel78, medisiner basert på ting vi finner i naturen er jo ikke noe nytt. Poenget er at om det testes og finnes effektivt, og man kartlegger bivirkninger, så er det ikke lengre alternativt, da er det medisin. Aspirin f.eks.

Vil du som sykepleier gå inn for bruk av stoffer som ikke er klinisk testet, og der det ikke er kartlagt bivirkninger? Bare fordi de er naturlige? Du mistforsto meg angående luft og vann. Jeg snakker ikke om kjemikalier i luft og vann, jeg snakker om at luft og vann _er_ kjemikalier. Å snakke om “kjemisk dritt” gir ingen mening. Det er som å være motstander av atomer og gener. Det burde du vite, som sykepleier.

Går man inn på en helsekostforetning og finner midler som skal hjelpe mot depresjoner o.l. så vet man ikke nøyaktig hva de består av (mange har blitt skadd eller drept av ingredienser man ikke var klar over), man vet ikke korrekt dose, man er ikke garantert noe oppfølging av dosering, betjeningen har ikke farmakologisk utdannelse,de har ikke kompetanse til å si hvordan disse stoffene virker i sammenheng med andre medisiner, og stoffene er ikke klinisk testet.

Johannesurt f.eks. har vel fått kartlagt en viss effekt mot lette depresjoner, men samtidig har det store påvirkninger på andre legemidler, noe som gjør det skummelt å bruke uten kyndig veiledning.

Anbefaler du allikevel denne typen midler som sykepleier? Er det ikke litt arrogant å tro at du vet bedre enn den samlede medisinske og vaksinemessige forskning? Hva er dine argumenter mot vaksiner egentlig?

Engel78
Abonnent
Svar til  huskarlahvot
13 år siden

Ift negativitet her inne, så tror jeg man må ta alt med et lite smil. Det gjør jeg ihvertfall:-)

Dommedag i min levetid tror jeg ikke på, men jeg forstår at mange tror på det sånn som verden er i dag. Det er ikke vanskelig å sette seg inn i andres tanker rundt dette. En egenskap man må ha som sykepleier;-)

Og når det kommer til om maten, luften, vannet og vaksinen er forurenset, så ja. Det tror jeg ikke på, det vet jeg. Det finnes mange mange tester og forsknings rapporter på at det stemmer. Både offentlige og andre.

Verden er herlig og det er deilig å leve. Men..lever vi lenger. Ja. Men til hvilken pris? Sykdom hemmer oss de siste 20 årene av våre liv, syndromer og lidelser og handikapp. Ja det er de som er friske og, men det er fåtallet.

Det er lengre levetid ja, men det er flere livsstilssykdommer og sykdommer enn det noensinne har vert før. Og naturen lider, dyrene lider. Noen mere enn andre. Noen land mere enn andre. At det ikke står bra til med verden i dag, det trenger man ikke dra langt for å se.

Faunaen i min fars hage har forandret seg det siste ti året, og dette pga jordsmonn som er forurenset, vann som er forurenset. Dyr som før var innom, er ikke lengre å se. Revene i Norge er syke, dårlig pels, dårlige tenner… hva tror du det kommer av? Dårlig tannpuss. Nei vannet og maten de spiser..fulle av kjemikalier.

Og hva med 16 åringer i USA som ser ut som de er 25 pga at maten de spiser er fullproppet med kjemikalier?
Hmmm…. hva skjer med våre barn i fremtiden…. de fullproppes med kunstige tilsettningstoffer som er beviselig kreftfremkallende,ødeleggende på syn og hørsel. Maten vi spiser får oss til å leve lengre, men i en dårligere tilstand enn før.

Psykiske lidelser forskes det på som aldri før. Se bare på hvor mange ADH barn som dukker opp,full pakket med ritalin…zombie tilstand.

Mitt tantebarn er en av dem…. han sier det selv…tante jeg liker ikke medisinene, det er som om jeg mister meg selv. Han er blitt fratatt sin egen rett til å bestemme…han er under verge av en advokat. De tvangsmedisinerer ham… før dro han rundt i naturen og tok bilder, bilder av helt fantastiske øyeblikk. Moren kjempet for at sønnens kreative side skulle få lov å utvikle seg, det var da han var som lykkeligst. Men hva skjer…han fungerte ikke sammen med de andre stille og rolige barna som tok inn den vanlige A4 læren, så han ble satt på hjem, lukket anstalt. Frarøvet sin frihet og sin mor, og tvangsmedisinert. I dag er han en zombie, han trygler meg om å få slippe medisiner, men jeg har ingen makt der. Er det et liv…ja lenge vil han leve…leeeeeeeeeeeenge på ritalin, kjemikalier…men til hvilken pris?

Han kunne vert Norges neste østeng Hov…fantastisk kreativ kunstnersjel….som aldri aldri gjorde noen noe fortred, eller var i veien for noen, han ville bare gjøre hva som gjorde han lykkelig. Leve etter sin kreativitet. Men han passet så dårlig inn i det “normale”samfunnet, han mptte stues bort.
På mange måter hatr vi det bedre i dag enn før. Vi sliter oss ikke like mye ut fysisk i dag som før. Feks så måtte vi gå i snø og kulde og grave etter vann, men vet du…det vra rent vann:-) Og det var ikke vannet som gjorde at vi døde tidlig, det var all lidelsen med at ting rett og slett var for tungt. Vi frøs, vi hadde ikk etilgang hele året på natur medisin, ensidig kosthold som gjorde oss underernært og ga oss mangel på essesnsielle vitaminer, mieraler, oljer ,m.m I dag er transport linjene åpne, vi får inn om vinteren det vi ikke selv kan høste da, ja det kommer fra landene der ute. Som krydder, og urter, som alle er medisiner. Kanel…det er blodsukkerdempende. Groblad kan brukes som bryst og sårmiddel,Lungeurt er betennelsesdempende,Sagradatre er et fantastisk avførende middel…og vi vet jo idag at får vi ikke regelmessig avføring kan vi pådra oss en god del lidelser ohg sykdommer. Hele kroppen må jobbe i et, ballanse, selv i gamle dager.Mjødurt kan brukes som blodrenser, i dag brukes sløyfediuretika..kjem isk fremstilt.Jordrøy avlaster og avgifter leveren…ja jeg kan holde på i evigheter…jeg er oppfostrert på et legekontor hvor min far var utdannet naturmedisiner,akupunktør og fotsoneterapeut m.m i utlandet(Kina, Japan).

Som du ser, åpne handels linjer med andre land førte bedre kår med seg. Men også utvikling, og den gikk både i positiv og negativ rettning.

Negativ er jeg ikke, jeg er realistisk ift til den kunnskapen som ligger rett foran våre føtter. Men dessverre er det lettere å kjøpe et kjemisk middel for å rense tarmen, enn å gå ut iskogen å lete opp Berberis:-) Artisjokk har vi på butikken, den fonyer levercellene og senker kolesterolet. Godt å vite på en hjerteavdeling… elelr lungeavdeling…. for kosthold er en del av sykepleierens oppgave. Mat som medisin i en viss grad det er jeg for:-)

Og ps…jeg vet du ikke siktet til meg ift negativiteten:-) Ha en fin dag:-)

Lynx Veritas
Lynx Veritas
Abonnent
Svar til  huskarlahvot
13 år siden

Hvorfor i all verden skal man stole på en profitt-industri som gjerne skaper sykdommer de kan “kurere” og melke mest mulig penger av, huskerwot?
http://rt.com/news/us-pharm-industry-disorders-drug/

Hva er det som gjør at dette helse-casionet skal ha noe som helst tillit, når de gang på gang viser at de ikke er interessert i å hverken forebygge eller kurerere sykdommer. Og nå skal dyr gå på Prozac? Gimme a break. Hva er problemet her; naturen selv. Eller den kjemiske dritten vi og naturen får i oss.

Du er agent for en industri uten troverdighet overhode. Jeg ville heller lete etter alternative naturmetoder lenge før jeg tyr til kjemika dollares-eksperimentalus.

Engel78
Abonnent
Svar til  huskarlahvot
13 år siden

MODERERT OG SLETTET. Hele kommentar gikk ikke på sak, eller gikk på person. Nyhetsspeilets redaksjonelle linje er ikke tema i denne artikkel. Vi minner om våre regler.

“MERK: Kun seriøse og saklige kommentarer blir stående. Alt annet blir fjernet inkludert kommentarer som helt eller delvis ikke er relatert til selve artikkelen.”

Kommentararer skal kommentere artikkel, og ikke noe annet. Legg kommentarer under relavante artikler.

Gjentatte brudd på reglene fører til permanent utestengelse fra Nyhetsspeilet.

huskarlahvot
huskarlahvot
Anonym
Svar til  huskarlahvot
13 år siden

MODERERT OG SLETTET. Hele kommentar gikk ikke på sak, eller gikk på person. Nyhetsspeilets redaksjonelle linje er ikke tema i denne artikkel. Vi minner om våre regler.

“MERK: Kun seriøse og saklige kommentarer blir stående. Alt annet blir fjernet inkludert kommentarer som helt eller delvis ikke er relatert til selve artikkelen.”

Kommentararer skal kommentere artikkel, og ikke noe annet.

Gjentatte brudd på reglene fører til permanent utestengelse fra Nyhetsspeilet.

huskarlahvot
huskarlahvot
Anonym
Svar til  huskarlahvot
13 år siden

SVAR: REDAKSJONENS MODERASJONSPRAKSIS ER IKKE TEMA I ARTIKKEL.

Enkel regel:

MERK: Kun seriøse og saklige kommentarer blir stående. Alt annet blir fjernet inkludert kommentarer som helt eller delvis ikke er relatert til selve artikkelen.

Fins det, eller kan det opprettes en tråd hvor man faktisk kan spørre og få oppklart hvordan reglene skal tolkes? De er ikke vanskelige, men modereringen er så vilkårlig at at grove personangrep eller ville off-topic-safarier fra én person tillates, mens saklige opplysninger, på slutten av en diskusjonsgren plutselig blir fjernet, utenat hele grena, som ev. også er offtopic blir fjernet.

arifkarim
arifkarim
Abonnent
13 år siden

Indigobarn føder selv andre NWO-barn:
“Tolv år gammel jente fødte på klassetur
Den nederlandske skolejenta fødte til både sin egen og alle andres overraskelse en baby mens hun var på klassetur
Verken jenta selv, hennes foreldre eller andre i jentas omgivelser skal ha ant noe om den forestående fødselen.”

http://www.dagbladet.no/2011/03/29/nyheter/utdanning/fodsel/16000249/

Lenge leve rasjonalitet og skepsis. Lenge leve barnas naturlige seksuell eksperimentering og utforsking. Lenge leve barn som selv føder barn. Sammen skal vi skape det mest opplyste samfunnet gjennom tidene… not!

MortenB
MortenB
Abonnent
13 år siden

Etter min mening er at Indigobarn er eldre “sjeler” som har levd mange flere liv som er reinkarnert i større antall i denne overgangtiden på vår planet. De har høyere spirituelle kunnskaper og bedre forbindelse med sin egen høyerestående energi som du kaller G-d enn det vi andre har. Jeg vil kanskje heller kalle de Shaman ?
Autisme derimot mener jeg er skapt av miljøgifter og vaksiner og er noe helt annet. Autisme er det nesten ikke noen som er født med men får etter f. eks. MMR vaksine inneholdende kvikksølv (Timerosal) og MSG (++) Etter Timerosal ble innført i vaksiner økte autisme med 1600%. Tilfellene før det var utelukkende tilfeller der barn var født i områder i nærhet til kvikksølv-forgiftet jordsmonn, eksempel kullkraftverk og industri.

Samboer til skuespilleren Jim Carrey’s samboer, Jenny McCarthy har engasjert seg sterkt for autister, mot Timerosal og for behandlingsformer for autister for å få kvikksølvet ut av kroppen og forsøke å lege skadene som er gjort. http://www.generationrescue.org/

Jeg tror denne fremstillingen av autister er helt feil.

MortenB
MortenB
Abonnent
Svar til  J.Johansen
13 år siden

At du tar dette opp Johansen er viktigere og flott uansett hvilken årsak som er den mest riktige. Min personlige erfaring er at kristne “ser rødt” når Indigo-barn nevnes, de ser på alle forklaringer som falsk lære, kjettersk og noen ser til og med fanden selv. Det er derfor viktig å få dette frem og snakke om det så takk for artikkelen :)
Jeg tror at mange såkalte ADHD barn egentlig er Indigo-barn. Jeg har en slik gutt selv og er onkel til 1-2 stykker. Disse barna er full av energi, ofte som de egentlig ikke har, slik at det blir oppturer og nedturer hele tiden. men uansett har de ofte en unik tilnærming til svært vanskelige ting, men har problemer med helt enkle hverdagsting. Så det kan ofte likne på autist-barn.
Men igjen er nok også mange ADHD tilfeller forbundet med vaksiner og påvirkning fra tungmetaller ol.

Telemakos
Telemakos
Abonnent
13 år siden

Jeg skal ikke påstå å vite noe om kvantemekanikk, men den andre videoen viser da strengt tatt ikke annet enn vanlig kalkulus 2? Imponerende fra en 12-åring, joda, men ikke originalt på noe vis, og man skal ikke være så veldig mye eldre før man normalt sett vil møte på dette gjennom realfagsorientert skolegang.

Jeg er forøvrig enig i mye av det du skriver om aksepten for individuell tenkning. Norge kan umulig være langt fra verdensbunnen i dette. Å gå på skole her handler ikke om å utvikle seg selv, men om å fange opp hva ulike lærere og professorer mener og synes og i størst mulig grad føre sitt eget arbeid i gjenklang med dette. Nettopp slik “sosial intelligens” er ofte vanskelig å forstå for dem som faktisk er i stand til å tenke nytt og selvstendig, og de blir derfor skjøvet ut heller enn oppmuntret.

Selv i USA vil jeg påstå at forholdene er noe bedre. Jeg tok et år på videregående der for noen år tilbake og ble for eksempel lært om hvordan bombingen av Hiroshima og Nagasaki var den beste løsningen for å få slutt på krigen og spare amerikanske liv. Jeg skrev da et historieessay der jeg argumenterte sterkt imot dette og fikk likevel karakteren A. Den slags respons på kritikk av det politisk aksepterte kan jeg vanskelig se for meg i dette landet, dessverre…

arifkarim
arifkarim
Abonnent
Svar til  Telemakos
13 år siden

Hva mener du med dette:
“Imponerende fra en 12-åring, joda, men ikke originalt på noe vis”

At han mestrer dagens høgskole pensum i fysikk / matematikk allerede i denne alderen, viser jo klart at det er store muligheter for oppblomstring av “originalitet” om noen år. Dessuten er begrepet “original” ganske ironisk, siden alle forskere bruker allerede oppfunnet vitenskap og finner opp ny intelligens “basert” på den gamle. Selveste Einstein først tok utdanning på eksisterende “skolen”, for så å gå videre for å finne nytt kunnskap.

“Jeg skrev da et historieessay der jeg argumenterte sterkt imot dette og fikk likevel karakteren A.”
Broren min prøvde det samme her på norskeskolen, fikk 2 :D

smurfen
Redaksjonen
13 år siden

Takk for nok en genial artikkel Jarle, noen lapper er oversendt NS konto nå :)

Mange lurer på hva det er med stjerrnebarn/indigobarn og hvor de kommer fra

Det kan den dypt kristne Edgar Cayce som ble kalt “The Sleeping Prophet” – den sovende profet – og er fremdeles USAs mest berømte og veldokumenterte spåmann og klarsynte svare på.
Fra dyp transe forutsa Edgar Cayce (1877-1945) et imponerende antall verdensbegivenheter. Hans evne til å hente informasjon direkte fra universets egen database syntes å være grenseløs.

Tusenvis av skeptikere prøvde og avsløre han, ikke en eneste en klarte det, Edgar Cayce stilte diagnoser som var langt forrut for sin tid noen som fikk de lærede innen legeindustrien til å se rødt, 2 ganger fikk de ham fenglset for kvakksalveri, ironisk nok har samme legestand frikjent han og gitt han helt rett i sine diagnoser senere tiår

Edgar Cayce fortalde på dagen rett hva som ville skje frem i tid, WW1, WW2, JFK, depresjonen osv osv osv… han bommet aldri

Edgar Cayce fortalte også at Atlantis var kommet mye lenger en vi er i dag men de misbrukte sin høye kunnskap og skadet moder jord noe som førte til deres egen utslettelse

Edgar Cayse følte seg overhodet ikke begavet eller spesiell, han sa at de evnene han har dem har vi alle, han fortalte at rundt jordenen lå det et universelt nettverk av kunnskap som vi alle kunne koble oss på via våre pienalkjertler, grunnen til at folk flest ikke klarte dette var at folk flest kun var opptatt av penger, matrialisme, fest og sport

Ikke rart eliten zombifiserer oss med Fluro, vaksiner og annen dritt

Angående stjernebarna så kunne Cayce se at et stort antall sjeler fra Uranus-sfæren valgte å reinkarnere seg på jorden i forkant av 1. og mot slutten av 2. verdenskrig. Dette var sjeler som tidligere hadde bodd på Atlantis og som nå ble trukket tilbake til jorden mot en gryende Vannmannens tidsalder. Var han selv en av dem?

Edgar Cayse foutså ikke bare sin egen død men også sin egen gjenfødsel
Jeg vil bli gjenfødt i Nebraska i år 2100. Som barn vil jeg påberope meg å være Edgar Cayce, og vitenskapsmenn vil følge med meg til Kentucky hvor jeg hevder å ha vært født og videre til andre steder jeg skal ha levd og arbeidet.” Reisen vil – ifølge ham selv – bli foretatt i et sigarformet romskip med høy hastighet. Vann vil i år 2100 dekke store deler av Alabama. New York er blitt ødelagt enten av krig eller jordskjelv og er under gjenoppbygging, og flesteparten av husene vil være av glass.

Det som kanskje er mest spennende er det han kunne se om tiden vi lever i nå, han advarte mot kommende polskifte, Europa skal ødlegges i flodbølger og enorme orkaner, han sa at Japan vil synke i havet, han fortalde at sør og vestkysten av USA vil bli ødlagt og delvis havne i havet men før den tid skulle sørkysten av USA havne under vann ( Katrina New Orelans ? )

Edgar Cayse sammen med alle andre store klarsynte profeter fra århundrer tilbake har stått fast på at dette er advarsler som kommer til å skje vist vi ikke lytter til advarslene, menneskene bestemmer selv sin egen skjebne

De at dem alle sier vi kan ungå enorme naturkatastofer, jordskjelv og flodbølger kan ikke tydes på annen måte enn at alle de store skjelvene, orkanene, tzinaminene nå er menneskeskapt, skapt med Haarp og Scalar mao

Men det har jo vi som leser NS vært klar over i mange år nå :)

Vel hvor lenge vi skal la dem få lov til å holde på er jo helt opp til oss selv :)

Her kan dem som vil lese mer om femtiden vår som indigobarnet Edgar Cayse forutså for 70-80 år siden :)

http://www.klarsynte.no/artikler/edgar.html

Edgar Cayce (1877-1945), også kjent som “den sovende profet” var verdens mest dokumenterte, og kanskje mest vellykkede synsk healer

http://www.digoo.info/folk/2010/0910/Hvem-er-Edgar-Cayce.html

History Channel-Decoding The Past The Other Nostradamus

http://www.youtube.com/watch?v=3R1z1BHGT4A

edgar casey -1/5

http://www.youtube.com/watch?v=K6Wqu10ileI

ye
ye
Abonnent
13 år siden

Det finnes en misforstått politisk holdning og motvilje med grobunn i janteloven og misunnelsen til å sette fokus på evnerike barns likeverdige rettigheter for tilrettelagt undervisning i Norge.

Da jeg måtte undersøke tilbud til evnerike barn for en del år tilbake fant jeg kun ett dokument på Internett som seriøst omtalte dette, nemlig:

Den evnerike elev -muligheter og utfordringer
Rapport fra en prosjektoppgave i pedagogikk ved HVE avd. for lærerutdanning 1996/97
http://www.xa.no/stein/evnerike.html

“Tilrettelagt undervisning” omfatter i realiteten ikke dem som kjeder vettet av seg fordi de befinner seg på et klassetrinn med et, for dem, enkelt faglig nivå.

Utfrysning, latterliggjøring og bevisst holdt nede av lærer og/eller medelever pga. anderledeshet (les:litt for skoleflink) gjør at foreldre seriøst vurderer å måtte bytte skole, flytte utenlands for å finne egnet tilbud.

I Danmark fant et ektepar det nødvendig å starte en barneskole selv nettopp fordi deres to gutter mistrivdes så sterkt i den offentlige skolen fordi de ble sett på som “outsidere”. Skolen de startet fikk flere evnerike elever og trivselen blandt dem økte skyhøyt.

Som en av elevene omtrent slik uttrykte det: “Her kan vi få lov til å være flinke i fag og få lov til være vanlig” I dette lå det at alle barna der hadde behov for å ikke skille seg ut og ikke bli sett på som sær, noe som var uungåelig på en vanlig offentlig skole.

Her er også en norsk historie om foreldres erfaring med manglende tilbud:
http://www.nt.ntnu.no/users/ystenes/vitenskap/barn/artikler/tilbey.htm

Mitt barns erfaring i 3.trinn var å få “forbud” av læreren mot å regne videre i matteboka for, som læreren hadde sagt: “da blir det så vanskelig fordi de andre ikke har kommet så langt”. Han hadde da to år på rad regnet ut hele årets mattebok på 8 uker. “Jeg elsker matte, mamma” sa han entusiastisk dengang. Det fantes ingen hjelp å få fra skolen for å støtte opp om hans glede og iver. Jeg kjøpte mattebøker på egen hånd da jeg hadde erfart at det holdt ikke med de regnestykkene jeg skrev til ham og ga beskjed om at han skulle får regne matte så mye han bare ville. Uansett om foreldre legger alt de kan tilrette for sine barn for å følge opp, når barn er tvunget til å tilbringe så mange timer i skolevesenets konsentrasjons-leir (bokstavelig talt), så blir de også påvirket av den ånden som de blir omgitt med. Det er “slump og tilfeldigheter” at barn møter en lærer som virkelig ser og løfter frem en elev. De gode lærerne finnes, men det er langt imellom dem. De er også som Johansen sier, bundet av læreplanen og tidspress.

Hjemmeundervisning idag er omtrent ikke mulig å få til uten gode ressurser. Christian Beck på Pedagogisk Institutt har vært den eneste som ser ut til å være positiv til hjemmeundervining. Uansett om en velger denne undervisningsformen er man pliktig til å følge læreplanen og være underlagt ettersyn fra den offentlige skolemyndighet.Privatskoler er også et økonomispørsmål for mange. Alternativene er få for evnerike barn i Norge.

ye
ye
Abonnent
Svar til  J.Johansen
13 år siden

Er helt på linje med deg der, Johansen. Barns/sjelens behov for å utfolde seg går langt utenfor den utrolig snevre rammen av en læreplan i skolesystmet.

Det ligger i ordet hva barn blir tvunget inn i: LÆRE plan.
De skal indoktrineres med ferdig utarbeidede vedtatte “sannheter”. Fyller de ikke kriteriene for gode karakterer i tillært kunnskap, er de ergo ikke flinke, ifølge SYSTEMET. Så skoleflink betyr kun evnen til å oppfylle kravet til skolen.

Ved løsrivelse fra denne definisjon vil det å være evnerik være adskillig mer omfattende. Det sørgelige er at skolesystemet overhodet ikke lar hver enkelt barn/sjel få utfolde seg og utvikle seg fritt på sitt unike og evnesterke område.

Det er ikke naturlig å holde barn så mye innesperrret og tvinge dem til å sitte i ro på en stol i så mange timer gjennom oppveksten. Det naturlige er å løpe, klatre, utforske, bygge, erfare, være sammen med folk i alle aldre i løpet av dagen, og finne stillhet for seg selv til å reflektere m.m.

Skolen er kunstig form for læring.
NWO drømmen var å få mødrene ut i arbeid, så ungene skulle inn i barnhagen slik at formingen kunne begynne i tidlig alder til lydige barn før skolen ville ta over med å gjøre læring så kjedelig og kreativt drepende at den selvstendige tenkeevnen ville forsvinne.

Beate Szanday
Abonnent
13 år siden

Ja, hei her er jeg som førstemann, Arif. ;-)
Altså, autister og mennesker innen autismespekteret som jo Asperger er, de er indigobarn og det er bra. Og dem fødes det flere av.
Men hva med Herr Wakefield og hans forskning. Hvis den stemmer så ville jo ikke disse indigobarna blitt indigobarn fordi de ikke hadde fått MMR-vaksinen?
For den fører jo til tilstander innen autismespekteret = indigobarn????

Forstår jeg dere rett her.?????

Ellers så er det en medfødt tilstand og mange av dem har ikke ADHD og det finnes ingen medisin mot det, kun opptrening så de skal kunne fungere optimalt utifra hva slags evner og hvor sterk autismen er.

POJ
POJ
Abonnent
Svar til  J.Johansen
13 år siden

“Hvis vi skal tro på evolusjonen, åndsevolusjonen, så kan det være et mulig tegn på at den menneskelige bevissthet er i endring, utav mengden av barn som blir født med autisme i de siste 10 årene.”

Det er vel kanskje heller dette som kan bli problematisk. Mange på Nyhetsspeilet forfekter teorien om at vaksiner resulterer i autisme, mens du i den siterte delen (hvis jeg forstår det rett) mener autisme er medfødt.

Nå kan jeg ikke i farten huske om du har stilt deg bak Wakefields hypotese, men jeg vil tro dette uansett vil skape diskusjon her.

arifkarim
arifkarim
Abonnent
13 år siden

Flott artikkel J.J! Disse er råd man får servert av helsesøstre i Norge når indigobarna spør om seksuell-hjelp fra de såkalte “voksne” og “eksperter” på området:
“Dette spørsmålet ble stilt 17.3.2011 og ble besvart 22.3.2011.
Spørsmål:
Hei jeg er en gutt på 10 år og har sugd tissen til en i klassen min det smaker vondt og føles godt å bli sugd. Det er kjempe deilig å ha stå å bli skikelig ronket av ham er det farlig.

hilsen oss som lurer
(Oralsex)

Svar:

Hei!
Det er ikke farlig å runke noen, eller bli runket. At dere gjør dette på hverandre er en måte å være nyskjerrig og eksperimentere på, og hovedsaken er at dere vil dette begge to, og liker det. Jeg tror forresten det er lurt at dere holder dette for dere selv.

Vennlig hilsen helsesøster.”
http://www.klara-klok.no/wips/1764660949/caseId/1408436509/

Onani / runking av barn ble i noen år tilbake “anbefalt” av humanetikere og sosialister med vitenskapelig forskning i ryggen. Nå er det altså blitt helt ufarlig å “eksperimentere” med dette sammen med en partner, så lenge man ikke blir “tatt” med buksa nede av foreldre! Jeg håper disse barna tilhører skeptiker-satanist familier, så kan de bli med i seksuelle ritualer allerede i denne unge alderen
Do what thou Wil :D

Angående Jack, lurer jeg på om han var vaksinert etter fødselen? Er det slik NWO prøver å sløve begavede mennesker når de blir en trussel mot det etablerte samfunnet?

Vær forberedt: om en to tre, kommer en skolelært skeptiker, og debunker hele artikkelen som svada og PR-kåteri ;)

En kommentar som allerede fikk -74 tommler er antagelig fra en “skoleflink” professor:
“There’s WAY more to Relativity than ordinary geometry and calculus (Calc II, Integration Techniques, is kid stuff compared to what you need in order to be capable to working with GR). I would like to see his equations myself before I will judge this kid worthy of a Nobel prize.”
http://www.dailymail.co.uk/news/article-1369595/Jacob-Barnett-12-higher-IQ-Einstein-develops-theory-relativity.html

Håper drømmen hans blir oppfylt ganske snart…

Metatron
Metatron
Anonym
Svar til  arifkarim
13 år siden

Kan jeg spørre hva du ville svart til gutten med onani-spørsmålet?

arifkarim
arifkarim
Abonnent
Svar til  Metatron
13 år siden

Jeg ville ha anbefalt ham og “partneren” sin gå rett til foreldra, og spørre heller dem om slike sex-relaterte spørsmål enn sekulære sykesøstre. At barn helt ned til 10-års alderen utfører oralsex på hverandre, og helsesøster gir råd om holde dette hemmelig (?), viser klart hvilke intensjoner DE har for fremtidens unge mennesker. Samtidig kjemper samme helsesøstre og “fagfolk” for å deklarere enhver seksuell kontakt mellom voksen og barn “automatisk” som overgrep! :D
Enig at barn er seksuelle vesener, at de må ha lov til å eksperimentere kroppen sin til en viss grad, men et sted må grensa gå. Jeg er nå syk lei av denne rådende dobbelmoralen (umoral?) i samfunnet, der seksuelle overgrep utført av de unge på hverandre forbindes som oftest med “eksperimentering” og “utforsking”, mens med en gang en person 5 år eldre enn barnet gjør de samme handlingene, blir dette plutselig betegnet som pedofili, overgrep, fy fy, og man kan risikere å bli stemplet som sex-overgriper resten av sitt liv på rullebladet!
Dette motstrider all sunt fornuft. En kriminell handling er jo en kriminell handling, uansett om et barn gjør det eller voksen. At disse psykopatiske sosialister klarer å vri om hele virkeligheten til å bli noe helt annet den virkelig er, og når folk flest faktisk biter på denne dobbelmoralen, blir dette veldig naivt.
En annen ting som er veldig morsomt ved slike saker er at straffen blir mindre hvis “offeret” selv har vært med på leken frivillig. Hvis både overgriper og offer er mindreårige, ja da går begge fri pga sin lave alder :). Har laget to tråder om saken her, og ble selvsagt møtt med TABU:
http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1123515
http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1257387

Metatron
Metatron
Anonym
13 år siden

Genialt J.J :) Er så enig! Synes også at “Scizoid” er et interessant tema, er nok mange mystikere/esoterikere som passer inn i den “kategorien”…

ola
ola
Abonnent
13 år siden

Veldig bra:) har lest om flere slike Indigo barn, er vel ikke noe tvil om at de er eldre enn kroppene dems.

Og foreldrene gjør helt rett i å ta de ut av skolen, for den er ikke mye bra for individet.
Jeg er ikke i nærheten av så smart som han, men jeg ble også behandlet dårlig av lærerene mine fordi jeg ikke oppførte meg slik de ville jeg skulle, og jeg spurte vel litt for mye hvorfor spørsmål.

« Forrige artikkel

NWO-nettverket: Beste evidens

Neste artikkel »

SV-Kristin vil ha Norge under FN-ledet verdensorden

53
0
Vi vil gjerne ha din mening. Fritt og anonymt.x
()
x