/

USA og Norge sprengte Nord Stream-gassledningene

2.4K visninger
2 minutter lesetid
88

Pulitzer-prisvinnende veteranjournalist Seymour Hersh publiserte en bombe ved å avsløre hvem som sto bak sabotasjen av Nord Stream-gassledningene, og beviser at USA står bak terrorhandlingen og at Norge er medskyldig. Er det noe stor bombe?

Aller først så kan du ta en titt på pressekonferansen i videoen nedenfor av President Biden hvor han sier følgende om Nord Stream:

We will bring an end to it.

President Biden, 7.2. 2022

Så over til Captain Obvious. De som ville tjene fett på å sprenge gassledningene var USA og Norge. USA selger nå gass til Europa til mange ganger prisen med skip over Atlanteren. En enkelt leveranse gir hele $200 millioner i profitt, ifølge Business Insider.

Jeg tenger ikke å nevne hva Norge har fått i økt fortjeneste på grunn av sabotasjen. Det er fordi jeg ikke har tallene for å være ærlig. Uansett så sender Støre deler av overskuddet til Zelenskyj som en gavepakke på 75 milliarder kroner til Europas mest korrupte land historisk sett, så det spiller ingen rolle hvor mye mer Staten har tjent. Ikke for oss borgere som har slike fantastiske omsorgsfulle politikere.

For et hell

Rent tilfeldigvis, uten sammenheng overhode, den 27.9. 2022 var Norges olje- og energiminister Terje Aasland i Polen for å åpne gassrørledningen Baltic Pipe som forsyner Polen og Danmark med gass fra Norge. Dagen før sprengte Russland sine egne Nord Stream-gassledninger for å sabotere sine egne inntekter. Man må jo tross alt sprenge gassledningene dersom man ikke finner stoppkrana som kanskje, bare kanskje ville vært noe enklere og mer smertefritt.

For et fantastisk hell for Norge! For en timing!

Er det ikke utrolig hvordan tilfeldigheter spiller inn? Jeg vedder på at prisen gikk opp i alle fall 2 prosent til Norges fordel.

Grundig undersøkt

Se hele avsløringen i artikkelen How America Took Out The Nord Stream Pipeline. Eventuelt se artikkelen oversatt til Norsk hos Steigan.no.

Pulitzer-journalisten Seymour Hersh hevder at USA og Norge var ansvarlig for terrorangrepet på Nord Stream. Illustrasjon: MailOnline.

Den gravende og sannhetssøkende journalisten Seymour Hersh, som for øvrig vant Pulitzerprisen for internasjonal journalistikk i 1970, som står bak avsløringen sier han har snakket med ikke-navngitte kilder som hevder å ha førstehånds kjennskap til oppdraget.

Han sier at oppdraget ble utført av U.S. Navy slik at Biden-administrasjonen kunne utføre terrorangrepet uten godkjenning fra Kongressen. Rapporten utreder hvem (USA og Norge), hvorfor (for å tvinge Europa til å støtte Ukraina og gå imot Russland), hvordan (under en marineøvelse i Østersjøen) og når (sommeren 2022).

Det er grundig undersøkt og gjennomgått i artikkelen. Før man eventuelt avfeier den så bør man lese hele artikkelen for alle detaljene.

Det er ikke første gang Hersh sine gravende rapporter har blitt benektet for så å vise seg å være berettiget. Hers sine rapporter er årsaken til at vi kjenner til Mỹ Lai-massakren i Vietnam og Abu Ghraib-fengselsskandalen i Irak.

Seymour Hersh, en av tidenes beste journalister, nå 85 år og still going strong.

Se hele nyhetsinnslaget fra Redacted øverst i artikkelen for det hele bildet og de ubehagelige sannhetene. Eventuelt kan man selvsagt velge å gå tilbake til de behagelige løgnene.

Bakerst i avisen finner man gårsdagens frontoppslag. Nyheten svinner hen og det blir raskt “business as usual” og ingen gjør noe. Ingen innrømmer noe. Ingen får fyken. For en fantastisk verden vi lever i.

Frank Aune

Frank er redaktør, admin og grunnleggeren av Nyhetsspeilet.no. Han har vært nettredaktør siden 2000. Han står kun inne for sine egne artikler. Han startet nettmagasinet med intensjonen om å vekke den spirituelle gløden i folket slik at flest mulig kan se gjennom illusjonene og bli fri. Det innebærer at du finner din egen sannhet, oppnår forståelse for betydningen av at vi alle er fra samme kilde og våkner opp som den sanne multidimensjonelle mesteren du er. Av hans rundt 160 artikler anbefales Den store bevissthetsguiden og De falske lysarbeiderne som vi allikevel tilber.

5 1 stemme
Artikkelvurdering
Varsle om nye kommentarer
Varsle om
guest

88 Kommentarer
Nyeste
Eldste Mest populær
Inline Feedbacks
Vis alle kommentarer
eee
eee
Anonym
1 år siden

Noe jeg fikk inntrykk av via “klarsyn” er en mulig forklaring på “Sko-koden” forbundet til forsvunnede mennesker er:
En sko = Murder
To sko = Trafficked

eee
eee
Anonym
1 år siden

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/l3eQqk/usa-vil-bruke-milliarder-paa-aa-utvikle-ny-coronavaksine
NEI NEI NEI BIDEN, DETTE TRENGER VERDEN IKKE Å BRUKE PENGER PÅ AKKURAT NÅ. Et minus poeng i boka på det der :(

Ps, er det ikke rart at diverdse ymse ordener ikke blir anmeldt for likskjending? Siden de bruker knokler og hodeskaller i sermonier. Og .. hvem siden beinrester er dette? Noen som har tatt DNA prøver av disse?

eee
eee
Anonym
1 år siden

HAVANNAH SYNDROMET:
https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2023/04/10/195910529/havanna-syndromet-fortsatt-et-mysterium

Dette er noe av det jeg har snakket om, vi kan også kalle det for MC CONTROLL. Det er bruk av MIKROBØLGER, RADIOFREKVENS, noe som omtales som “The syntizizer”, og “the Telegraph”. Disse omtales som instrumenter MEN som kan brukes som våpen. (og muligens er dette med telefonlinje, strømnett involvert)

Disse kan forårsake som det står i artikkel: Kvalme, neseblod, nevrologiske symptomer, særlig hjerte blir angrepet med flimmer eller utakt og hastige slag.
Og øretoner. De kan være varierende styrke, ringene, kimende, “hylende”, elektriske signaler i indre øret. Det kan også høres ut som morsekoder. En av signalene minner om (jeg husker ikke hvilken side det lå på) instrumentet som fanger opp når asteroider passerer jorden.

Jeg har fått inn via mitt “klarsyn” (Som kanskje ikke stemmer i det hele tatt) at dette er instrumenter som brukes som våpen. Det er “foreign tecknology” Jeg har fått inn at det noen som selger disse på nettet, og at det er eksempelvis en bestemt mafia i California (har glemt navnet på de, men de er beryktede jeg har googlet de før) og “Jugoslavia testet”. Og Portugal har kommer opp flere ganger i forbindelse med truckers. Så jeg vil tro at flere spores av chip eller trackers, som kan være installert i selve personen eller rett og slette sporet via telefon osv.

Dette er terrorisme, og terrorister. Det er mindcontroll angrep. Alle som bruker disse har kanskje ikke nøyaktig samme formål, med det er enkelte som er varig TI, mens andre kan være forbigående TI. Det kan gi hjerteinfarkt, hjerneslag, og frie your brain. Så også omtalt som “murder in disquise.”

Det finnes “lommevåpen”/lokalvåpen har jeg fått inn via mine sanser, men også virker det å ha eksempelvis tårn som kan være skjulte sender av signaler.

Jeg har fått inn noe om at det finnes en til linje, koblet mot noens nett, (Vet ikke om det er lokalt eller generelle) Som er parallelle eller skjult i et strømnett/telenett. Noe om en teleboks/påle som ble avstengt men noen åpnet den igjen. Jeg fikk nærmest inntrykk av at man kan “hacke” strømnette og bruke det til ymse formål. Mulig jeg har misforstått fullstendig der da.

Dessverre så er nok terroristene litt lokale i noen tilfeller og skjuler seg blant folk flest.
Der ingen skulle tru … og lignende. KGB og andre millitære grupper som infiltrerer kanskje? (Host host)

“I 2021 gikk amerikanske myndigheter ut og advarte sine tjenestemenn om fenomenet, og i oktober samme år signere president Joe Biden en ny lovgiving som sikret støtte for ofrene.”

KJÆRE SØTE BIDEN, kan du be norske myndigheter om å gjøre det samme? eller kan du gi meg et grønt kort så jeg kan emigrere til amerika? :)

Apropos Biden, en runde til som president og John Kerry som neste? Det syns jeg er en god ide, og Raund Paul som visepresident til Kerry når det blir hans tur :) Hvis Biden holder oppe samme energi som i den flotte talen jeg så han i sist å vil han vinne mange, mange hjerter.

NEI TIL MC CONTROLL, NEI TIL MICROCHIPP I MENNESKER OG DYR, DET ER LIVSFARLIG OG MÅ FORBYES VED LOV, få ut fingeren før det er for sent gutter!

Jeg bekymrer meg for de gode guttene rundt om i verden som bekjemper alskens faanskap, for jeg har fått inntrykk av at noen av disse terroristene liker å programmere hjernen på ulike vis. Så vær på vakt, alle gode menn og kvinner verden rundt, sette dere inn i faresignaler/red flags, så dere kan beskytte dere selv.

eee
eee
Anonym
Svar til  eee
1 år siden

ps.
Kan FN komme på banene og forby uttesting av slik teknologi på dyr og mennesker verden over?

Husk, ALLE har krav på en rettferdig rettsgang. Og man kan ikke bare peppre ned utvalgte grupper fordi de kanskje er infiltrert av et par BKG agenter. (lol)

INGEN skal forfølges og terroriseres på grunn av rase, kjønn, tro, levesett, art, yrke, osv.
NEI til slavemerket og slavetrading! Kjærlighet, frihet, fri vilje og fred er en eksistensiell rett for alle arter i all eksistens.

Be good boys, theese instruments are not toys! :)

ps. Det er viktig å huske på at IKKE ALLE forsøker å bruke instrumenter til å terrorisere dyr og mennesker. Og kanskje ikke alle er informert om hva de er med på/støtter, så man må være forsiktig så man ikke dømmer for hastig.
JUST SAYING!

eee
eee
Anonym
Svar til  eee
1 år siden

ps 1.
Det er gammelt nytt altså, ikke noe nytt bortsett fra noe av det med strømnettet. Jeg råder de gode menn til å sjekke opp i tilfelle det kan være noe feil på nettet.

ps 2.
Be til Vårherre om råd, og husk å sett tilgivelse høyt på lista. Be om beskyttelse for de som leder, for de er ille utsatt for å bli forsøkt manipulert av bad bad boys.

ps 3.
Aner ikke hvem der ute dette gjelder, men fikk inn noe om noen som fikk betalt for å trekke med seg noen ned. Noen som har blitt tatt for noe og vil ha hevn? Good vet.

ps 4.
Vil min søte klegg (Som fulgte mine spor+) vennligst melde seg dersom han er i livet fremdeles? Jeg tenkte kanskje vi kunne samarbeide om en bok. Beklageligvis fanger jeg ikke opp forskjellen på døde og levende i mitt “Klarsyn”
Jeg har ventet og ventet men kommet frem til at det mest sannsynligvis er en dauing siden jeg ikke har hørt noe i virkeligheten enda.

eee
eee
Anonym
1 år siden

Hva med å republisere artikkel om el sensitivitet?
Og hva med artikler som gir råd mot MC stråling og ymse aktivitet?

Jeg vil anbefale de med el-sensitivitet og som plages med diverse forstyrrelser via alt av elektrisk nett: (Host host) – om å flytte lang utgi huttiheita, med vedovn og eget solcelle system. Mest mulig off grid/selvforsynt. Vannrenser, old fashion vaskebrett og klesrulle, egen brønn om mulig, utedo/kompostklosett, drivhus, jordkjeller, +++

Mest mulig OFFLINE. Minst mulig internett og telefon.

Hobbit hus kan være lurt med tanke på klima og ymse el forstyrrelser. (Ligger noen ute på finn)

Man kan også ha ute-dusj, solcelledusj, eller sammenleggbar dusj system inne i hytte.

Andre som har non bra tips å legge ut her?

eee
eee
Anonym
1 år siden

https://www.dagbladet.no/nyheter/donerte-lik-til-vitenskap-solgt-til-forsvaret/78882932
Ja, og enda verre er det som skjer som vi ikke får høre om. La oss håpe at det finnes mange nok tøffinger der ute til å slå ned på disse nazi krapylene.

Aradorn
Aradorn
Anonym
Svar til  Aradorn
1 år siden

Aradorn
Aradorn
Anonym
Svar til  Aradorn
1 år siden

Podkast :

eee
eee
Anonym
Svar til  Aradorn
1 år siden

1.000× the Name of Jesus (sung in Hebrew)

eee
eee
Anonym
1 år siden

https://www.diskusjon.no/topic/1177416-mind-control-i-bruk-i-norge/

Jeg har fått noe informasjon tidligere, som jeg nå tenker at stemmer etter å ha lest blant annet dette som står ang synsnerven.

Da jeg for en tid siden spurte i bønn/meditasjon hvem som forandret “lydnivået/endret mine hjernebølger” IGJEN, fikk jeg til svar “operators on Command” Og jeg fikk inn at det brukes bestemte instrumenter (Som microwawes, Telegraph, radiosender) og at det hadde blitt påført meg en tilstand med kontinuerlig endrede hjernebølger og permanent skade.
Noe er forsøkt reversert, (Og noe er heldigvis reversert) men jeg har mer inntrykk av at det er snakk om kappløpet om hjernen.

Dette er faktisk slave virksomhet. Man blir gjort til slave. Dette er brudd på alt som finnes av rettigheter og regler. Det er overgrep. Dette er et svik mot menneskeheten. Dette er beistet, 666, Mind-kontroll, adrefdscontroll. Dette dreper din ånd og stjeler din sjel/fordriver din sjel. Dette er tortur og terror. Fra den himmelsk domstol så omtales også dette som drap.

Må den sanne skaper gi all styrke til de gode politimenn, agenter, journalist (Som ikke jobber for “satan”, lol) og andre gode mennesker som jobber for å avdekke slik djevelskap og forbrytelser som begås mot folk og dyr.

Så hvem er dette nettverket av satanister? Hvor spores og fiskes det etter forsøkskaniner? Hvem selger disse sjelene til forskning? Hvem brukes og hvilke metode brukes til å holde forsøkskaninene nede? Hva er det som gjør “deg” til et egnet “Target”?

Følg den røde tråd og finn fellesnevneren!
For de som er smarte og jobber med å etterforske så vil de nok finne ut av det om de graver litt. Jeg er middels smart men har merket meg mange detaljer på alle årene. Har som mål å etterforske min egen sak. Man trenger ikke være den skarpeste kniven i skuffen for å komme i mål.

Jeg foreslår at man danner et eget forbund mot Mind kontroll. Som kan etterforske og veilede og avsløre.

“Psyciatric hospital sold your Record”
“Fikk penger for informasjon”
“Medical Record sold online”

“Follow the telephoneline”

“His Record Will show you are online”

eee
eee
Anonym
Svar til  eee
1 år siden

Gode tittel forslag til bøker om emnet:

I helvetes forgård
Tvunget til taushet
Det siste vitnet
Djevelens merke
Folkemord i vår tid

Mine råd:

Opprett et forbund MOT MC kontroll som avdekker, veileder og saksøker disse krapylene.
En allianse MOT MC kontroll og dyrets merke.

Ei din egen historie!
Disse tytjepelkan som fisker targets til MC kontroll eller ekspemepelvis KGB, typisk trekk er å forsøke å fange/sette opp “The Target” så de har et pressmiddel. Men disse MC krypene går lengre. med MC kontroll tvinges du/forsøkt tvunget til å begå handlinger eller utføre “ordre”. Så passer de på å filme deg eller ta opp slik at de har et pressmiddel.
Mitt råd er: ALDRI LA DEG UTPRESSE ELLER TRUE til å holde kjeft eller til å gjøre noe du vet strider imot dine etiske verdier eller norske lover, eller de to/ti bud.

Saksøk og anmeld de du må dersom det er begått lovbrudd eler du er forsøkt truet og utpresset. Ikke vær redd for skandaler, til syvende og sist så får alle oppreisning i den himmelske domstol dersom de har blitt urettmessig dømt eller brukt. osv.

(Ei din egen historie og) Selg din historie! (Er man flere sammen her å så er det bra)
Du kan skrive bok, selge ditt intervju eller lignende. Din egen historie, uredigert av ingen andre enn deg selv. Her kan du avsløre de du ikke får tatt rotta på på annet vis, det er en form for justice dette også :) (Og nei, jeg snakker IKKE om å forsøke å skade noen du er sinna på bare fordi du ikke uker dem eller de har gjort noe dumt, jeg snakker om sannhet, fakta)

Skap deg ett nytt liv!
Om du er blitt skrapa fant fordi noen ødela din karriere, ved å eksempelvis skape en skandale eller noen har plantet bevis for å ødelegge deg eller andre uhyrligheter.
GO OFFGRID! Bygg eller kjøp en hytte på hjul eller en isolert campingvogn. Man kan også i nødstilfelle bruke gamme og lavo.
Kjøp deg en Tomt-flekk om du kan, vær så selvforsynt som du bare kan og lev med naturen og i naturen (Neida jeg ANBEFALER ikke å knerte og ete dyr men jeg forstår jo at det er mange som gjør det, om du er en kjøtt-spiser som bedriver jakt, så gjør det utelukkende på en måte som ikke skaper lidelse og frykt hos dyret)
Dropp dama eller typen dersom de ikke støtter deg, finn nye venner som er i samme båt.
Gå sammen med noen andre om du kan da blir alt enklere.

Om du står der helt aleine og utstøtt av alle, så rop på den gode. (Gud) Gi deg ikke før du får svar. Han er litt tunghørt til tider så det kan tenkes at du må rope høyt og lenge. Men en snarvei til å finne han er gjennom å finne den høyeste kjærligheten inni ditt eget hjerte. Hjerte-linjen opp til herren den gode. (Er du sinna så fres ut faenskapen for seg selv og ikke skad andre) Om du står der “naken” og utstøtt og husk at det finnes en himmelsk domstol og bare den gode har lov til å dømme deg, selv om den jordiske loven dømmer deg, og alle rundt deg dømmer deg, så kan det hende at du får medhold hos herren. MERCY FIRST.

Prøv å ikke døm så hardt og på forhånd. Noen ganger er ting helt motsatt av hva det ser ut som. (Jeg er blitt skikkelig god til å forhåndsdømme, jaiks!) Noen ganger er det som virker som en forbannelse nemlig en velsignelse i forkledning. Noen ganger er det bare misforståelser som har skapt en kollisjon.

Har du havnet på skråplanet, blitt en kjeltring eller rotet deg bort i fæle ting. (Med vilje eller tilfeldig) SÅ ROT DEG UT AV DET IGJEN! Legg om stilen. Flytt, start på nytt om du må. DROPP HASJ OG DRUGS, GO GREEN INSTEAD! Dropp jag etter rikdom eller penger (Med mindre du skal bruke det meste på veldedighet) kos deg med en pakke kjeks og en kopp te eller kaffe, nyt landskap og natur. Og vil du ha penger? Tjen de på “ærlig vis” start å produser strøm du kan selge, via vannkraft eller vindkraft.

Aradorn
Aradorn
Anonym
Svar til  eee
1 år siden
eee
eee
Anonym
Svar til  Aradorn
1 år siden

SIKKERHETSTIPS:
https://www.abcnyheter.no/abctv/nyheter/fqVsJsIR/dramatiske-scener-under-dodelig-luftballongbrann

Hvorfor i huleste har ingen oppfunnet enkle sikkerhets tiltak for luftballong virksomhet? Jeg foreslår PÅBUD om en enkel spesial mini-fallskjerm for antall person pr ballong pr tur. Helst skal de ha den på ryggen. Flere liv kunne vært spart.

Hvorfor i huleste er det ikke PÅBUDT enkelt sikkerhetstiltak som kan forhindre drukningsdød ved bilulykker/bil som havner i vann? innegyd/medfølgende montert nødhammer NØDHAMMERE i her bil som selges, og en liten informasjon om hvordan den brukes. MANGE LIV KUNNE VÆRT SPART.

Hvorfor finnes det ingen WWW. AMBER ALERT YESHUA/KRIST PRAYER APP?
APPEN MÅ VÆRE GRATIS OG LASTES NED AV ALLE MENIGHETER VERDEN RUNDT. Hvor man øyeblikkelig får varsel på app hver gang noen blir savnet hvor enn det er i verden. Så kan man både gå sammen i bønn, alle menigheter verden rundt, og ta action sammen hvor man aktivt samler seg og saumfarer terreng osv. Man ser jo at politiet ikke klarer å gjøre dette alene. Jeg vedder på at dersom dette gjennomføres så vil vo se svære gode resultater.

eee
eee
Anonym
Svar til  eee
1 år siden

ps. en nødhammer pr passasjer vindu!

eee
eee
Anonym
Svar til  eee
1 år siden

LIV KUNNE VÆRT SPART: Et nytt eksempel:
https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2023/04/19/195917358/kvinne-bekreftet-omkommet-i-steinkjerelva

NØDHAMMER BØR VÆRE PÅBUDT INNSTALLERT I BIL, EN TIL HVERT VINDU. SAMTIDIG BØR DET INNGÅ I KJØREOPPLÆRING, RØMNING FRA BIL NÅR BIL HAVNER I VANNET.

FÅ UT FINGERN !!!

eee
eee
Anonym
1 år siden

Han som har mottatt dette vet hvem han er:

Jeg ser en sal/klasserom fylt av studenter/disipler i hvite kjortler som sover med hodet på pultene. Jeg ser en stor hånd røre ved leppene til den ene av de som sover som sitter på fremste rad. “He was given the word”

Jeg fikk inn noe om hemmelig forskning:

“It was an experiment, you where tortured by his Staff”
“altered your personality”
“Navn sensuren .. his reasearch team”
“Du ble forsøkt satt opp av hans team
“Policeoffiser in charge couldnet resist the monney”
“Monney given to his Company”
“They constructed evidence”

” … made a mistanke, he was told to watch”
“By a mistake they used your line”
“He was told you would be asleep when it was online”
“THE TELEPHONE LINE, THEY NEVER TURNED IF OF”
“Reasearchers made you go online”
“They use the telephone line”
“They changed the line”
“They made you stay online”
“Your memory sold online”
“They Will be tormented by his mind”


“They emptyed the house”
“It was the police, they had no choise”
“It shows on the radar”
“They sold the equiptment online”
“They controlled your eyes, your thinking”
“he used his own equiptment to make you Lie”
“Your memory was created online”
“in the telephoneline”

Får inn noe om en radar, signaler som er oppdaget fra et annet hus.
Noe om at strømnette kan brukes til noe, jeg oppfatter ikke helt hva.

“Din arrestasjon”
“Will be spoken about”
“Det var en henrettelsesordre”

eee
eee
Anonym
Svar til  eee
1 år siden

Jeg tror kanskje dette tilhører det med strømnettet?
“They’r gonna murder you by charge”
Lurer på om det er denne Naila igjen, som blir/ble brukt i eksperiment.

Elektrisk sjokk? Fried brain om man har chip?

De blander dyr med menneske og maskin i forskning, jeg har blitt vist i syn tidligere flere ganger, blant annet en ape med en stor, tykk metallring rundt halsen. Den var/er livredd.
Et grisehode, og roboter, og noen som ligner på et menneske med kuttede armer og bein som forsøker å ake seg som en sel bortover gulvet. GRUSOMT.

Ps.
Nå er det sjelden at jeg får inn ting på DEN måten i bønn lenger, heldigvis, men jeg har advart tidligere og gjør det igjen. Både mot informasjon mottatt i bønn/meditasjon og mot å blande AI med menneske og dyr. Dette er tortur og må forbys med lov i hele verden.
INGEN HAR MYNDIGHET TIL Å PUTTE EN CHIPP I HJERNEN PÅ ET DYR ELLER MENNESKE. NÅ MÅ POLITIKERNE VÅKNE OPP OG SETTE FOTEN NED FØR DET ER FOR SENT. Trådløst nett og chipp + AI= sinnsykt.

Aradorn
Aradorn
Anonym
Svar til  eee
1 år siden

Aradorn
Aradorn
Anonym
Svar til  eee
1 år siden
Hege Fredriksen
Hege Fredriksen
Anonym
Svar til  Frank Aune
1 år siden

Takk for oppfordringen; den trengs virkelig! :)

kjell108
kjell108
Abonnent
1 år siden

Den tyske hæren er optimalisert for en krig mot beduiner, ikke russere
??
10 av 10 stridsvogner i Tyskland er ikke brukbare.
Ingen fortalte Stoltenberg hva som var realitetene?

[EU] “forgot about classical wars… only engaged in expeditionary forces and technological Blitzkrieg.”

Hege Fredriksen
Hege Fredriksen
Anonym
Svar til  kjell108
1 år siden

Hahahah. Som nevnt tidligere; alt det du skriver, stadfester bare at de ikke vil at landene skal kunne forsvare egne grenser, men gi opp nasjonaliteten, – på verdens- samfunnets alter. CHEERs! :)

Hege Fredriksen
Hege Fredriksen
Anonym
1 år siden

Takk for at dere tar fatt i denne saken. At dette når offentligheten, og dersom det medfører riktighet at Norge også står bak, – ser ut for å være villet politikk; det vil isåfall gi Russland “gunn” for trøbbel med oss (Norge), og som dengang (2. verdenskrig), er Norge strategisk plassert på kartet.

NB: ble ikke Nyhetsspeilet startet av Hans Gaarder?

Hege Fredriksen
Hege Fredriksen
Anonym
Svar til  Frank Aune
1 år siden

Takk for oppklaringen! (Det er forvirrende, fordi søker man på Nyhetsspeilet, så kommer både du og Hans opp som de som står bak etableringen (men dere nevnes ikke i samme ordelag).

Ja, det var leit å høre om Hans, – og at flere av dere ikke lengre er blant oss, er svært synd. Men slik er det, dessverre, og dette er noe vi må være klar over, vi som står frem med disse sakene.

Tusen takk for motet og ukueligheten dere utviser; dere er en stor inspirasjon og styrke for oss andre.
Med de beste ønsker, Hege. :)

finn
finn
Anonym
Svar til  Frank Aune
1 år siden

Det ser ut som om du mener disse 4 personene som har gått bort har blitt drept på bakgrunn av artikkelene de har skrevet. Jeg ville nok heller ha sett på deres holdning til medisin. Jeg har sett nok artikler her som undergraver medisin og som er farlig å følge. Ser bare hva som blir skrevet om kreft for eksempel.

Hadde Gaarder tatt Covid mer seriøst så hadde han kanskje vært i live i dag.

Hege Fredriksen
Hege Fredriksen
Anonym
Svar til  finn
1 år siden

Du skriver at det ser ut som om Aune mener at de 4 personene som har gått bort, har blitt drept på bakgrunn av artiklene de har skrevet, – og at du heller ville sett på deres holdning til medisin. Du skriver også at du har sett nok artikler her som undergraver medisin og som er farlig å følge.

Hvilke artikler er det du henviser til, – og hva er det i artiklene du mener er farlig å følge?

Du skriver: “Ser bare på hva som blir skrevet om kreft for eksempel”. Hva konkret er det du henviser til her?

Du skriver avslutningsvis: “Hadde Gaarder tatt Covid mer seriøst så hadde han kanskje vært i live i dag.” Hva mener du med dette, og hvilket grunnlag har du for å uttale deg om denne saken?

Når du refererer til “Covid”; hva er det da du mener?

finn
finn
Anonym
Svar til  Hege Fredriksen
1 år siden

Jeg gidder ikke finne frem alle artiklene, men ta en kikk du Hege på artikler som omhandler for eksempel kreft. Jeg har lest her inne at noen mener D-vitamin kan kurere kreft. Hvis råd som dette følges så er det jo ikke rart man dør.

Når jeg refererer til Covid, så mener jeg Corona virus disease som ble oppdaget i 2019 – altså Covid-19. Og når noen får dette som benekter at det finnes så kan dette være farlig. Særlig dersom man får alvorlige symptomer. Jeg vet ikke om Hans fikk alvorlige symptomer, men siden han hadde Covid og benekter at dette finnes så er dette svært uheldig. Jeg sier ikke han døde av dette, men jeg uttaler meg på bakgrunn av “artiklene” han har skrevet om sykdommer.

Hege Fredriksen
Hege Fredriksen
Anonym
Svar til  finn
1 år siden

Takk for svar.
Du skriver at du har lest her inne at noen mener D- vitamin kan kurere kreft, og at hvis råd som dette følges så er det jo ikke rart at man dør.
For å kunne besvare dette, måtte jeg ha sett artikkelen du refererer til, ellers blir det tatt helt ut av sin sammenheng.

Når det gjelder at folk som baserer sin “kreft- kur” på kun å innta D- vitamin, skulle dø av det, må man se på helheten: tar de for eksempel kjemo- “terapi”, stråling eller annet. I tillegg måtte man ha foretatt en obduksjon, for å få på det rene hva vedkommende faktisk døde av.

Når det gjelder D- vitamin og kreft, må man først vite hva man mener kreft er. Dersom kreft er kroppens måte å kapsle inn giftstoffer på, for å hindre at giften sprer seg til vitale organer, og man vet at D- vitamin spiller en stor rolle, når det gjelder å håndtere ting som stråling (fra mobil, pc etc), – er tilførsel av ekstra D- vitamin essensielt for å hjelpe kroppen med å utføre denne jobben.

Om D- vitamin alene er nok, i tilfeller av kreft, kommer an på flere faktorer, – deriblant hvor utbredt og omfattende kreften er.

D- vitamin- mangel ser ut for å bli et stadig større problem, også i varmere klima, noe som kan sees i sammenheng med flere ting, inkludert en økning i stråle- nivået, – spesielt etterat 5G- nettet ble slått på.

Når det gjelder “Covid”, skriver du at du mener Corona virus disease som ble oppdaget i 2019, – altså Covid- 19. Her må du forklare nærmere: hvilken virus disease er det du refererer til her, og hvilke kilder har du på at dette er en (ny- oppdaget) “sykdom”?

Du skriver også at “når noen får dette som benekter at det finnes så kan dette være farlig.” Hvor har du det fra, at Gaarder “fikk” “Covid- 19?” Når du skriver “farlig”; farlig for hvem, – og hvordan?

Du skriver også: “Særlig når man får alvorlige symptomer”. Hvilke symptomer er det du referer til, her?

Du skriver også”: “Jeg vet ikke om Hans fikk alvorlige symptomer, men siden han hadde Covid og benekter at dette finnes så er dette svært uheldig.” Hvor har du det fra, at Hans skal ha hatt “Covid”? Hvor har du det fra, at han skal ha benektet at “Covid” finnes?

Du skriver: “Jeg sier ikke at han døde av dette, men jeg uttaler meg på bakgrunn av “artiklene” han har skrevet om sykdommer.” Igjen; her kan jeg ikke uttale meg, før jeg konkret vet hvilke ting du referer til, mht hva Gaarder har skrevet om sykdommer.
Mvh

finn
finn
Anonym
Svar til  Hege Fredriksen
1 år siden

Jeg er usikker på om du stiller alle disse spørsmålene fordi du prøver å sette meg fast på noen måte eller om du bare er litt “kort”. Jeg beklager om dette er fornærmende, men jeg ser ingen andre grunner til disse rare spørsmålene.

Hans gaarder sin egen familie bekrefter at han hadde Covid.

Covid er ikke en nyoppdaget sykdom, dette har jeg heller ikke påstått. Men denne varianten ble oppdaget/sluppet løs i 2019. Men jeg skjønner ikke hvorfor du ber meg vise hvilket virus jeg refererer til, jeg sa det jo ganske rett ut: Corona. Eller tror du ikke det finnes et Corona virus?

Benekter du at Corona kan være farlig? Det er jo et rimelig hån mot alle som jobber i helsesektoren og har kjent dette på kroppen.

Nyhetsspeilet har ikke en god søkefunksjon og jeg vil derfor ikke bruke tid på å finne artiklene som påstår at vitaminer kan kurere kreft.

Hege Fredriksen
Hege Fredriksen
Anonym
Svar til  finn
1 år siden

Du skriver at du er usikker på om jeg stiller alle disse spørsmålene fordi jeg prøver å sette deg fast på noen måte, eller om jeg bare er litt “kort”. Hva får deg til å tenke at jeg skulle ville sette deg fast?

Hva er grunnen til at jeg skulle være “kort”, fordi jeg stiller spørsmål? (Spørsmål som forøvrig er helt nødvendige, for å få på det rene hva det snakkes om her inne, slik at man unngår misforståelser. Det må da være i alles interesse, at man sørger for en klar kommunikasjon?).

Du skriver også: “Jeg beklager om dette er fornærmende, men jeg ser ingen andre grunner til disse rare spørsmålene.” Hva får deg til å tenke at det skulle være fornærmende? Hva er det ved spørsmålene mine som er “rart”?

Du skriver at Hans Gaarder’s egen familie bekrefter at han hadde “Covid”. Da må jeg spørre hvordan de visste at han hadde det.

Du skriver videre: “Covid er ikke en nyoppdaget sykdom, dette har jeg heller ikke påstått.” Du skrev at sykdommen ble “oppdaget” i 2019; hvilket kan se ut som at den dermed er “ny”.

Du skriver også at denne varianten ble oppdaget/ sluppet løs i 2019. Hvor har du det fra, at den ble oppdaget/ sluppet løs?

Du skriver så: “Men jeg skjønner ikke hvorfor du ber meg vise hvilket virus jeg refererer til, jeg sa det jo ganske rett ut: Corona.” Jeg spør fordi jeg ønsker å vite hvilke kilder du baserer dine uttalelser på, når det gjelder å hevde eksistensen av “virus” generelt, og “Corona” spesielt.

Du skriver: “Eller tror du ikke at det finnes et Corona virus.” Jeg har sålangt ikke sett bevis på det de hevder er eksistensen av nevnte “virus”, derav spørsmålet.

Du spør om jeg benekter at Corona kan være farlig. Her må vi igjen få etablert hva det er som gjør at du kan hevde eksistensen av dette “viruset”, samt hva du mener, når du sier at det kan være “farlig”: “farlig” for hvem, – og hvordan?

Du skriver videre: “Det er jo et rimelig hån mot alle de som jobber i helsesektoren og har kjent dette på kroppen.” Hva får deg til å si at mine spørsmål rundt dette, er et hån mot de som jobber i helse- sektoren? Hva mener du med at de har kjent dette på kroppen?

Avslutningsvis sier du at Nyhetsspeilet ikke har en god søkefunksjon og at du derfor ikke vil bruke tid på å finne artiklene som påstår at vitaminer kan kurere kreft. Her kommer du med andre opplysninger; sist nevnte du at man hevdet at kun tilførsel av D- vitamin skulle kurere kreft, mens nå skriver du at det gjelder vitaminer, – noe som gir et annet bilde av saken.

finn
finn
Anonym
Svar til  Hege Fredriksen
1 år siden

Du kommer ikke med noen som helst form for debatering hverken for eller i mot dine spørsmål, du kommer kun med nye spørsmål. Dette ser da ut som om du ikke har noe fakta å komme med og kun er ute etter å trolle.

Covid kan man se i et mikroskop, jeg vet ikke hvor mye mer beviselig et virus kan bli? Vi vet gjennom både forskning og erfaringsdata at dette viruset kan være farlig. Dette gjøres da på den vitenskapelige metoden hvor all data kan ettergås. Så jeg er usikker på hva mer du trenger av bevis på at dette finnes?

Nesten alle intensiv sykepleiere har kjent godt på kroppen i form av ekstra arbeid hvor ille denne perioden har vært. De som har blitt lagt inn pga covid har ikke faket hverken symptomer eller resultater. Derfor er det en hån mot denne gruppen at du påstår viruset ikke finnes. Du undergraver både sykepleiere, leger og forskere, og dette uten å ha et fnugg av bevis!

Hvis det eneste du kan stille opp med er at jeg skrev vitaminer i flertall for å prøve å undergrave min gjengivelse, så burde du ikke svare igjen før du har noen beviser å stille opp med. Og disse bevisene bør da være at D-vitaminer kurerer kreft og at Covid ikke finnes.

Hege Fredriksen
Hege Fredriksen
Anonym
Svar til  finn
1 år siden

Du skriver: “Du kommer ikke med noen som helst form for debatering hverken for eller imot dine spørsmål, du kommer kun med nye spørsmål.” Her må jeg spørre hva du henviser til, med dette, da jeg etter beste evne har forsøkt å besvare dine spørsmål, og imøtegå dine påstander, der jeg har fått svar på hva det faktisk er du mener.

Som sagt tidligere; jeg spør for å få på det rene hva det er som ligger bak de påstandene du kommer med, når det gjelder “Covid”, osv., slik at jeg bedre kan besvare dine spørsmål.

Du skriver så: “Dette ser da ut som om du ikke har noen fakta å komme med og kun er ute etter å trolle.” Som nevnt allerede, ovenfor; å få klarhet i hva du baserer dine uttalelser på, er helt nødvendig, for å vite hva du snakker om. Dette fordi folk ofte har forskjellige oppfatninger av samme ting.

Når det gjelder “trolling”; her må jeg minne på at du selv har uttalt, at du kun er her av ren underholdnings- verdi, noe som i aller høyeste grad sorterer under “trolling”.

Du skriver:”Covid kan man se i et mikroskop, jeg vet ikke hvor mye mer beviselig et virus kan bli?” Dersom du refererer til elektron- mikroskoper, som er det de bruker for å “påvise” eksistensen av “virus”: måten de preparerer prøver på, slik at de kan “studere” dem, i slike mikroskoper, gjør at prøvene blir ubrukelige for studier.

Det man kaller “virus”/ “virus- partikler”, er laboratorie- produserte, syntetiske ting, og er ikke hentet fra hverken syke mennesker eller dyr, eller fra naturen.

Det man derfor “studerer” i mikroskop, og som man lager “bilder” av, er dermed del av det man kan kalle syntetisk “vitenskap”, og ikke natur- vitenskap. Påstander fra “virologer”, når det gjelder “smitte”, “spredning”, “fare” osv. blant mennesker og dyr, blir dermed noe vi alle må sette spørsmålstegn ved.

Videre skriver du:”Vi vet gjennom både forskning og erfaringsdata at dette viruset kan være farlig.” Her må du forklare hvilken forskning du henviser til, og hvilke erfaringsdata du bruker, i denne sammenhengen. I tillegg til dette: at dette “viruset” skal være “farlig”; hvordan? Hva baserer du dette på?

Du skriver også: “Dette gjøres på den vitenskapelige metoden hvor all data kan ettergås.” Hvilken vitenskapelig metode er det du refererer til her? Hva får deg til å tenke at all data kan ettergås, når det gjelder “Covid”?

Når det gjelder påstandene fremsatt av “virologer”, når det gjelder “virus” generelt, fungerer “virologien” på en annen måte, enn andre vitenskapelige disipliner: i “virologien” blir det blant annet ikke brukt noen kontroll- grupper, noe som gjør at påstandene deres faktisk ikke blir ettergått.

I tillegg til dette, erkjenner selv “forskere”, at hovedandelen av generelle “forsknings- studier” faktisk ikke har vitenskapelig hold, og heller ikke kan etterprøves. Så også for “studier” publisert vedrørende “Covid”.

Videre skriver du: “Så jeg er usikker på hva mer du trenger av bevis på at dette eksisterer.” Her må jeg vise til, at det du hittil har fremlagt som “bevis”, ikke holder mål.

Du skriver: “Nesten alle intensiv sykepleiere har kjent godt på kroppen i form av ekstra arbeid hvor ille denne perioden har vært.” Her må jeg spørre om du baserer dine uttalelser på masse- “media”, eller på samtaler med sykepleiere du har snakket med personlig. (Under “Covid- pandemien” ble de fleste sykehus- ansatte nektet å snakke med media/andre, noe som betyr, at det man har av informasjon fra sykehusene, under “pandemien”, kom fra administrativt hold. Man kan dermed ikke gjøre seg noen påstander rundt sykepleiernes faktiske hverdag, uten å ha snakket med dem direkte, og uten at de fryktet reprimander, – noe som var gjengs, for de sykepleierne som har stått frem med sannheten om “pandemien”).

Man vet at masse- “media’s” fremstilling av “Covid- pandemien”, har tegnet et bilde av overfylte sykehus, når i realiteten stort sett all trafikk under “pandemien” ble sendt til et fåtall sykehus (og presset på de som arbeidet der, ble deretter). Det er vel dokumentert at masse- “media” har fremsatt løgner, i denne saken, og der er mengder med film- materiale som beviser at de fleste sykehusene var tomme for pasienter. Dette ble kom også frem av alle Tiktok- videoene av dansende sykehus- personell som ikke hadde noe bedre å foreta seg på jobb, under “pandemien”. Dette i tillegg til alle legene som holdt hus hjemme i sofa -kroken, fordi det ikke var behov for dem på jobb.

Når det gjelder hvilken type “pasienter” som det ble hevdet var sykehus- innlagte med “Covid”, var dette pasienter som var innlagt av ulike årsaker, samt at der også var en god del pasienter som var der utelukkende fordi de hadde “testet” “positivt” for “Covid”, men ikke feilet noe. Endel av dem var også der grunnet mer “trivielle” ting, som livstils- “sykdommer”, og fedme.

Du skriver: “De som har blitt lagt inn pga covid har ikke faket hverken symptomer eller resultater.” Når du skriver at de ble lagt inn grunnet “Covid”, antar jeg at du mener at de fikk “påvist” “Covid” via en “test”, eller mener du at de ble innlagt vha symptom- “diagnose”? Uansett “metode”: man vet at vanlig influensa, under “Covid- pandemien”, fikk merkelappen “Covid”, at andre helseplager også fikk samme merkelappen, samt at det ble oppført “Covid” som dødsårsak på pasienter som døde av forskellige årsaker, – deriblant trafikk- ulykker og skuddsår.

Du skriver: “Derfor er det et hån mot denne gruppen at du påstår at viruset ikke finnes”. Jeg må spørre hvor jeg har påstått dette? Jeg har stilt spørsmålstegn ved dine påstander om at dette “viruset” eksisterer, og har sålangt – hverken fra deg eller andre – blitt presentert med bevis for “viruset’s” eksistens. Å skrive at mine uttalelser er et hån mot sykehuspersonell, faller dermed på sin egen urimelighet.

Du fortsetter med å skrive: “Du undergraver både sykepleiere, leger og forskere og dette uten å ha et fnugg av bevis!” På hvilken måte undergraver jeg de gruppene du refererer til?

Når det gjelder bevis- byrden, ligger den ikke på meg, men på de som hevder at “SARS- COV2- viruset” og dermed “Covid- 19- sykdommen” finnes, og som har brutt alle tenkelige menneske- rettigheter (inkludert Nuremberg- koden) under “Covid- pandemien”, både med alle de ulovlige “Covid- tiltakene”, og også gjennom det pågående folkemordet gjort mulig ved hjelp av “Covid- behandlingen” (Midazolam, Remdesivir, ventilatorer), samt “Covid”- injeksjonene.

Du skriver: “Hvis det eneste du kan stille opp med er at jeg skrev vitaminer i flertall for å prøve å undergrave min gjengivelse, så burde du ikke svare igjen før du har noen beviser å stille opp med.”

Undergrave din gjengivelse? Jeg poengterte at det er forskjell på å ta for seg kun D- vitamin, og det å ta for seg vitaminer, fordi dette har innvirkning på tilnærmingen i behandlingen av kreft.

Når det gjelder beviser; jeg henviser til de kildene som medfølger artikkelen du henviser til. Jeg må minne om, at jeg ikke har hevdet at D- vitamin alene kan kurere kreft, men at jeg er ser hvordan man kan hevde dette.

Avslutningsvis skriver du: “Og disse bevisene bør da være at D- vitaminer kurerer kreft og at Covid ikke finnes.” Her må jeg henvise til det jeg har skrevet tidligere, også i forhold til hvem bevis- byrden ligger hos.

Jeg har forresten ikke fått svar på mitt spørsmål vedrørende hvordan Gaarder’s familie visste at han hadde “Covid”. Jeg har vanskelig for å tro at han frivillig lot seg “Covid- teste”, hvilket betyr at han ble “testet” etter sin død, – noe som ikke kan karakteriseres som annet enn en form for likskjending.

For å vite med sikkerhet hva Gaarder døde av, måtte man ha foretatt en obduksjon. Ingen kan påstå at en person har avgått ved døden av “Covid”, før en obduksjon har blitt foretatt.

finn
finn
Anonym
Svar til  Hege Fredriksen
1 år siden

https://www.nyhetsspeilet.no/2010/10/10-myter-om-brystkreft/

Her påstås det at blandt annet D-vitamin kan kurere brystkreft. Jeg grøsser ved tanken på at noen har fått påvist brystkreft og begynner å ta D-vitaminer som botemiddel og ikke reiser mer til lege eller sykehus. Tenk om noen følger disse rådene og faktisk dør av dette, det er ikke noe jeg ville hatt på min samvittighet!

Hege Fredriksen
Hege Fredriksen
Anonym
Svar til  finn
1 år siden

Takk for infoen.
Du skriver: “Her påstås det blant annet at D- vitamin kan kurere brystkreft.” Hva får deg til å tenke at denne informasjonen er feil?

Du skriver også: “Jeg grøsser ved tanken på at noen har fått påvist brystkreft og begynner å ta D- vitaminer som botemiddel og ikke reiser mer til lege eller sykehus.” Her må du kunne bevise at D- vitaminer ikke er tilstrekkelig, for å kunne “kurere” kreft. I tillegg må du kunne vise til, at det å reise til lege eller sykehus, er et godt nok “botemiddel” for kreft.

Du skriver: “Tenk om noen følger disse rådene og faktisk dør av dette, det er ikke noe jeg ville hatt på min samvittighet.” Her konkluderer du med at utfallet av en slik handling kun ville resultert i dødsfall; – hva får deg til å tenke slik?

Hva får deg til å tenke at dette hadde vært noe du skulle hatt på din samvittighet (dersom du stod bak disse rådene); hva får deg til å anse deg selv som skyldig i hva andre velger å foreta seg, når det gjelder deres egen helse?

Utover dette må man – igjen – få på det rene hva man mener kreft er, slik at man vet hva det er man faktisk diskuterer her; fordi det har betydning for hva man mener må til, for å “kurere” kreft, og dermed også hva som kan regnes som “farlig”, når det gjelder håndtering av kreft.
Mvh

finn
finn
Anonym
Svar til  Hege Fredriksen
1 år siden

Jeg kan ikke bevise at D-vitaminer ikke er nok til å kurere kreft fordi det ikke finnes forskning som underbygger dette! Nå sier jeg heller ikke at å reise til lege vil kurere kreft i seg selv. Du kommer med noen merkelige påstander her!

Hvis jeg hadde gitt en venn et råd om at rottegift var bra for kroppen hans og han inntok dette og døde, ville ikke jeg vært ansvarlig for å bidra til hans død? Det blir nøyaktig det samme når noen fremstiller det som om at D-vitaminer i seg selv kurerer kreft og noen skulle fulgt dette rådet og senere dødd. I artikkelen står det at D-vitaminer kurerer kreft. Det står ganske klart faktisk! I tillegg er det mye annet rart som kurerer kreft i følge Gaarder, men dette er ikke bevist!

Du må også huske på at kreft er en samlebetegnelse, men fellestrekket er at celler muterer, det er en veldig forenklet forklaring, men jeg tror det må til her.

Hege Fredriksen
Hege Fredriksen
Anonym
Svar til  finn
1 år siden

Du skriver: “Jeg kan ikke bevise at D- vitaminer ikke er nok til å kurere kreft fordi det ikke finnes forskning som underbygger dette!” Hva mener du? At det ikke finnes forskning som beviser at D- vitamin ikke er nok til å kurere kreft? Vel, hvordan kan du da påstå at D- vitaminer ikke kan kurere kreft?

Du skriver:”Nå sier jeg heller ikke at å reise til lege vil kurere kreft i seg selv. Du kommer med noen merkelige påstander her!” Merkelige påstander? Hva er grunnen til at du mener at folk med kreft skal reise til lege; – er det ikke for å få hjelp til å kurere kreften sin?

Du spør:”Hvis jeg hadde gitt en venn et råd om at rottegift var bra for kroppen hans og han inntok dette og døde, villle jeg ikke vært ansvarlig for å bidra til hans død?” Kun dersom du selv var innforstått med at rottegift er giftig/ kan føre til dødsfall. Hvis så tilfelle, måtte man spørre deg om motivet, for å gjøre noe slikt. Ikke bare ville du da vært ansvarlig for å bidra til hans død; du ville ha medvirket til drap.

Du skriver så:” Det blir nøyaktig det samme når noen fremstiller det som at D- vitaminer i seg selv kurerer kreft og noen skulle fulgt dette rådet og senere dødd.” Hvordan kan du sammenligne to slike scenarier, og mene at de er ett og det samme?

I tillegg til dette, er ditt D- vitamin- scenarie alltid at vedkommende ville dødd; det er ikke gitt at vedkommende ville ha dødd av det.

Du skriver videre: “I artikkelen står det at D- vitamin kurerer kreft.Det står ganske klart faktisk!” Igjen må jeg henvise til de kildene artikkelen er bygget på: du synes å mene at disse kildene er feil, uten å grunngi dette.

Du skriver: “I tillegg er det mye annet rart som kurerer kreft i følge Gaarder, men dette er ikke bevist!” Igjen; dette er ikke noe Gaarder har funnet på; han henviser til ulike kilder, og det er disse kildene artikkelen er basert på, som man må gå nærmere inn på validiteten av.

Du skriver: “Du må også huske på at kreft er en samle- betegnelse, men fellestrekket er at celler muterer, det er en veldig forenklet forklaring, men jeg tror det må til her.” Hva mener du med at en forenklet forklaring må til her?

Dersom kreft består i at celler muterer, må man spørre seg hva som er årsaken til en evnt mutasjon.

Videre må man se på om D- vitaminer, vitaminer eller andre tilnærminger til kreft- behandling, kan føre til at celler ikke lengre har behov for å mutere seg.

Jeg vil gjerne vite hvilke kilder du bruker, når du skriver at kreft er en form for celle- mutasjon.

Hege Fredriksen
Hege Fredriksen
Anonym
Svar til  finn
1 år siden

Når det gjelder artikkelen du nevner, kan du ikke fremsette de påstandene du gjør, – da du må se på hele innholdet i artikkelen.

Jeg kan heller ikke se at du har satt deg inn i kilde- henvisningene til artikkelen, – noe som ville gitt deg en bedre bakgrunn, og oversikt over temaet.

Når dette er sagt; selv konvensjonell “medisin” er klar over viktigheten av kosthold og levesett, når det gjelder forebygging og behandling av kreft (og “rådet” om D- vitamin var vel fortrinnsvis i kategorien forebyggende, selv om vit. D også kan inngå i aktiv “behandling” av kreft), – selv om altså dette tones kraftig ned, i det offentlige “tilbudet” deres, og der man istedet “tilbyr” kjemo- “terapi” og stråling.

Som en “fun- fact” kan nevnes, at de fleste leger holder egen familie langt unna det de tilbyr “allmuen” som kreft- “behandling”, – noe som taler sin egen, klare sak, om temaet.

Når det gjelder “ansvar” man har, som artikkel- forfatter, er det en sak å videreformidle informasjon fra ulike kilder; – noe helt annet ville det vært, om man skrev konkrete doseringer og “anbefalinger”. Selv i slikt henseende (og slike “artikler” må isåfall være svært sjeldne) er det kun leseren som kan være ansvarlig for egen helse, og det man velger å gjøre, i forhold til egen- behandling av egen kropp.

I tillegg til dette, er “ansvarlighet” hos legestanden, mht forverring av tilstander hos pasienter – etter “behandling”- en hårete affære, der mange leger dessverre slipper unna reprimander.

Håper dette er oppklarende.
Mvh

finn
finn
Anonym
Svar til  Hege Fredriksen
1 år siden

I artikkelen her står det ikke at D-vitamin er først og fremst forebygging, men det står veldig klart at det er et botemiddel!

Grunnen til at D-vitamin ikke er med i behandlingsopplegget for noen kreftformer er veldig enkelt fordi det ikke er bevist at D-vitamin kurerer kreft. Hvis du har beviser på noe annet så er det godt mulig du kan få nobelprisen i medisin, så her ville jeg stått på hvis jeg var deg!

Du må også gjerne komme med kilder på at leger ikke bruker “allmuen” kreftbehandling på sine nærmeste. Her holder det ikke med at en tilfeldig “lege” har sagt dette altså.

Her har ikke Gaarder kommet med noen videreformidling, da det ikke er grunnlag for påstandene, og de fleste av dem er direkte feil, dette er da svært farlig i mine øyne.

Hege Fredriksen
Hege Fredriksen
Anonym
Svar til  finn
1 år siden

Du skriver: “I artikkelen her står det ikke at D- vitamin er først og fremst forebygging, men det står veldig klart at det er et botemiddel!” Hva så?

Du skriver: “Grunnen til at D- vitamin ikke er med i behandlingsopplegget for noen kreftformer er veldig enkelt fordi det ikke er bevist at D- vitamin kurerer kreft.” Hvordan kan du hevde at slike beviser ikke finnes?

Hva får deg til å tenke at legestanden ville ha inkludert D- vitamin i “behandlingen” av kreft, dersom det beviselig kunne kurere kreft?

Du skriver: “Hvis du har beviser på noe annet så er det godt mulig at du kan få nobelprisen i medisin, så her ville jeg stått på hvis jeg var deg!” Igjen må jeg henvise til kildene som Gaarder’s artikkel er basert på.

Du skriver så: “Du må også gjerne komme med kilder på at leger ikke bruker “allmuen” kreftbehandling på sine nærmeste.” Dette er uttalelser jeg har hørt flere steder, og som kommer fra dem selv.

Du skriver: “Her holder det ikke med at en tilfeldig lege har sagt dette altså.” Hvorfor ikke? Tror man virkelig at dette er noe legestanden ville ha “reklamert” med?

Avslutningsvis skriver du: “Her har ikke Gaarder kommet med noen videreformidling da det ikke er grunnlag for påstandene, og de fleste av dem er direkte feil, dette er svært farlig i mine øyne.” For å hevde at det han skriver er feil, må du jeg spørre hva det er som gjør at du mener det?

Hva er det som gjør at du bringer et “fare”- moment inn i dette?

finn
finn
Anonym
Svar til  Hege Fredriksen
1 år siden

Siden vi har havnet i en uendelighetssløyfe så tror jeg det er greiest å avslutte her, Hege. I artikkelen som er oversatt så er det ingen henvisninger til at D-vitamin kurerer kreft som det hevdes, det er derfor umulig å ettergå påstanden.

Du fortsetter også å kun stille spørsmål uten å komme med egne påstander og når det kommer påstander fra meg så blir disse kun avfeid med at dette tror ikke du på.

Det er underholdningsverdi for meg, men på et tidspunkt så må man også bare si stopp, både til seg selv, men også til de som ikke klarer å hoste opp noen bevis for hverken det ene eller det andre.. Ønsker deg lykke til videre, og håper du kan være like kritisk til alt du leser som du er til all vitenskap!

smurfen
Redaksjonen
Svar til  finn
1 år siden

Du har så rett så rett Finn. Kroppen trenger ikke næring eller immunforsvar
Det eneste den trenger er petrokjemiske produkter sånn som biler.

Ojjj…… Nå hører jeg Helvetes porter åpner seg og ut kommer Satan i en parade sammen med stor-demoner og helvetes 4 konger etterfylt av masse smådjevler. Alle synger og roper i lykkerus. De bærer på en stor gullstol. Den er til deg Finn :D

I de indre kroker i helvete der forskning og utvikling foregår har Satan og hans arme i flere millioner år prøvd å utvikle det perfekte menneske og nå har de endelig klart det :D

Du skal masseproduseres Finn. Eneste en Finn trenger hver morgen er en fjernkontroll for å starte og så Brum, brum brum så raser Finn av gårde. 

Jeg brukt 4 timer på dette korte svaret til deg, hver eneste gang jeg klikket en tast så fikk jeg sånn latterkrampe at jeg falt på gulvet.

Brum, brum, her kommer Finn. Å Gud fader som jeg elsker deg, det er ingen komiker i verden som har fått meg til å le sånn som deg.

Til alle dere andre så viser nyere forskning at D-vitaminer ikke bare styrker immunforsvaret ditt. DET ER SELVE IMUNFORSVARET.

finn
finn
Anonym
Svar til  smurfen
1 år siden

Ahh, her kommer også sjefsmobberen. Jeg mistenker sterkt at du har blitt mobbet mye i oppveksten og derfor tar igjen anonymt på internett. Det eneste jeg er kritisk til er at du liksom skal være en moderator her når det er du som burde vært moderert. Men det er nok til det beste, da kan alle se hva slags vits du egentlig er.

Du må gjerne henvise til der jeg har påstått at kroppen trenger hverken immunforsvar eller D-vitamin, men siden dette er meninger du tilegner meg så er jo dette selvfølgelig umulig. Jeg forstår at du har problemer med å lese enkle setninger og ta til deg innholdet, så jeg skal unnskylde deg på dette..

Du må gjerne også henvise til forskningen som sier at D-vitaminer ER selve immunforsvaret, jeg venter i spenning.

Sånn til slutt: til å fremstå så kristen som du gjør i dine kommentarer så er du veldig lite kristlig i dine ekle kommentarer. Gud liker ikke skinnhellige kristne.

smurfen
Redaksjonen
Svar til  finn
1 år siden

At den nye Finn ikke ønsker ytringsfrihet og humor viste vi jo alle fra før. :)

Hvor har du det fra at jeg er kristen ? Jesus var da ikke kristen, han var anarkist slik som meg. :)

Anarki betyr folkestyre, Det betyr at det er folket som styrer og ikke fleskfeite sataniske herskere og oligarker som lever i eventyrlig luksus på det vi produserer.

Anarki er ikke et system uten regler, men et system uten herskere der menneskeheten bestemmer.

Skal vi forsøke litt vitenskap Finn?

Allerede i 1983 slo forskere fast at hormonet cellene lager av vitamin D styrer celledelingen i immunforsvaret. I praksis betyr det at ved D-vitaminmangel, får ikke immunforsvaret produsert nok immunceller til å holde oss friske.

Vitamin D er råvaren til et hormon kroppen må ha for å holde seg frisk

Vitamin D er ikke et alternativ som er istedenfor noe som helst. D-vitamin er verken medisin eller vaksine. Vitamin D er råvaren til et hormon kroppen må ha for å holde seg frisk. Ikke slutt med D-vitamin tilskuddet. Uten vitamin D så har du heller ikke noe immunforsvar.
D-vitamin styrer celledeling i immunforsvaret. D-vitamin styrker ikke immunforsvaret. Vitamin D STYRER immunforsvaret.

D-vitamintilskudd er biokjemisk inaktivt og ikke giftig ved store enkeltsdoser.

Tusenvis av leger har siden pandemien startet sagt at immunforsvaret ikke fungerer uten tilgang til vitamin D. Den danske professoren Carsten Geisler sa det rett ut allerede i 2010:

«Vi har opdaget, at immunforsvarets dræber-T-celler er lige så afhængige af D-vitamin, som en bil har brug for et bilbatteri for at kunne starte. Med andre ord: Uden D-vitamin kan dræber-T-cellen ikke komme i gang med sit arbejde.»
mao så er D-vitamin selve immunforsvaret.
Men så klart ønsker ikke gjengen som har produsert deg at vi skal gjøre oss friske uten at de kan gjøre profitt på det.
Jeg fikk immun kollaps for en uke siden og fikk store sår overalt på kroppen og all svette ble infisert. skaffet meg en boks D vitamin og 1 time etterpå så var all dritten borte :)
Viste du at sola gir deg gratis D-vitamin ? Nopp… dere gjemmer dere for den for de som har produsert deg sier at du får kreft av sola.

Det er derfor lyskrigere levere i snitt 25 år lenger enn den Petrokjemiske gjengen.

finn
finn
Anonym
Svar til  smurfen
1 år siden

Mulig du ikke skjønner sammenhengen mellom hvordan en moderator ytrer seg mot brukere og seriøsiteten til nettstedet han modererer, men det er som sagt like greit. Litt merkelig at det er så greit for grunnleggeren av nettstedet at moderatorer kommer med hets, men det får stå på deres kappe.

Du må gjerne henvise til der jeg har sagt at D-vitaminer ikke spiller noen rolle for immunforsvaret eller lignende, men da skal du lete lenge. Det eneste jeg har sagt er at D-vitaminer ikke kan kurere kreft som det blir hevdet at den totale amøben som het Hans Gaarder.

Og når du skal henvise til forskning så så gjøres det mer på denne måten: Her viser forskning at Vitamin D kontrollerer T-celleantigenreseptorsignalering og aktivering av humane T-celler: https://www.nature.com/articles/ni.1851 . Det gjøres ikke ved en tilfeldig kommentar som du har funnet. Men jeg skjønner at den lille hjernen din har vanskeligheter med å forstå dette. Du feiler jo som vanlig på selv enkle forespørsler.

Hvorfor kaller du meg den petrokjemiske gjengen? Hvorfor er det så viktig for deg å komme med kallenavn på alle som er litt kritiske til deg? Burde ikke du som moderator på nyhetsspeilet kunne evne å bygge litt broer? Skal ikke liksom dette nettstedet gjøre folk litt mer bevisste?

Jeg antok du var relgiøs siden du trekker relgion inn i omtrent alle kommentarene dine i form av både gud og djevelen, og det er jo ikke grenser for folk som skal brenne. Jeg antar jo da at de skal brenne i helvete.

Det er ganske utbredt kunnskap at sola gir D-vitamin, men siden du kun klarer å ta til deg små deler av kunnskap av en artikkel du leser så har vel ikke den peanøtthjernen din fått med deg at overdreven soling ikke er så bra.

Fint om du kan hoste opp noen kilder på at disse lyskrigerene lever 25 år lengre enn andre, men dette er lite troverdig om man skal benytte nyhetsspeilet sine “lyskrigere” som grunnlag. Disse “krigerene” dør jo som fluer, sikkert for lite D-vitamin tenker jeg.

smurfen
Redaksjonen
Svar til  finn
1 år siden

Jeg legger meg paddeflat og ber så mye om unnskyldning.

Jeg skylder deg en forklaring. Kommentaren jeg skrev til deg ble skrevet etter inntak av store mengder petrokjemiske produkter som oxycontin og Sobril og enorme mengder andre ting jeg ikke aner hva er.

Ingen fortjener å bli behandlet på den måten jeg har behandlet deg så sorry nok en gang.

Lærdommen er: Aldri ta med lapptop på lange sykehus opphold.

Du kan snart la vår kjære avdøde Hans Garder være i fred og skrive om meg isteden siden de døde ikke kan forsvare seg.

Etter 8 poser blod fra vaksinerte, store inngrep og mye mer så ser jeg at tiden min for å dra over på andre siden er her.

Så for din del er det både jul og bursdag på en gang. Det eneste som fungerer noenlunde hos meg er hodet.

Ønsker med dette masse lykke til til alle Speilets lesere, skribenter og kommentatorer i verden som øker i kaos dag for deg.

For min del så ser jeg frem til å komme over på andre siden og endelig få fred og hvile etter flere opphold i helvete. ligge strak ut i seng med sonder, slanger og ledninger i alle kroppsåpninger armer og hals i lange netter der du ikke kan røre deg og bare kikker opp i taket på mørke skygger som flyter rundt og sikler etter deg.

Så at vi lever så mye lenger enn andre er ikke helt sant. for min del så rakk jeg så vidt å bikke 50.Noe som er gjennomsnittet blant Speilets mange avdøde og mest aktive journalister.

Så nok en gang: Sorry Finn.

eee
eee
Anonym
Svar til  smurfen
1 år siden

Yeshua var nazaren/jøde. Når jeg spurte sjefen hvorfor Hitler egentlig var ute etter jødene, så fikk jeg “Because he knew you would resist the devil”

Dette minner meg igjen om hva som ble fortalt om Yeshua selv, at det fantes ikke noe i han som ville reagere på/med djevelens fristelser.

Nå er jo dagens jødeforfølgelsen hemmelig og skjult bak alt tytjepelkan finner på. For de egentlige jødene er jo ikke et folkeslag.

Jeg har fått inn litt via bønn angående dyrets merke. Men i dag skal jeg nevne det verste beistet/dyret som finnes, dette dyret er det farligste dyret som finnes og det er nært beslektet med beistet bibelen snakker om. Og dette dyret kalle for BYGDEDYRET.

BYGDEDYRET kan skape ti høns av en fjør. Det kan drepe deg med sin stygge pust og stank av løgn. Har du reis hjemmefra for en stund og jobbet som fengselsbetjent, så kan du ta deg faan på at BYGDEDYRET vil ha det til at du du har vært en innsatt og gumlet fengselsmat. Og har du har fått deg en innmari god venn, kan du banne på at dere i følge BYGDEDYRET har pult ørti ganger, fått femti barn dere har drept og spist eller brent levende. BYGEDYRET tegner hale og horn på dine bilder og legger de ut på nett, og stempler deg for heks eller hore alt etter behov. BYGDEDYRET vrir på alle dine ord og river alt ut av kontekst. Det farlige BYGDEDYRET forfalsker dokumenter og gir skylden til den som er under dyrets agenda. Det farlige BYGDDYRET har en arbeidsgiver, som under dekknavn men som vi alle kjenner som “den onde”.

Jeg har fått inn litt mer via bønn angående dette bygdedyret. Navn, og bakgrunn og agenda. (Tjihi) Og dette kommer jeg til å rapportere til onkel politi når tiden er inne. Alt til sin tid.

Som jeg tidligere har anbefalt, siden det finnes en rød tråd i forsvinningssaker. Sjekk fellesnevneren!

eee
eee
Anonym
Svar til  eee
1 år siden

ps. En gang i tiden fikk jeg et godt råd fra en privat etterforsker, da jeg forsøkte å finne ut hvem som stod bak meldinger som kom til meg fra en uregistrert telefon, og det gode rådet var å følge med på alt, særlig detaljer, at før eller siden så vil den som står bak røpe seg.

“Escape the witch” Jeg ble advart mot denne personen, som peker på med en laaaaaang finger. Men nå har hun ikke lenger noe å gjemme seg bak. Så kanskje vi sees i Haag? For i følge den domstolen er jødeforfølgelse ikke lovlig. I tillegg til en rekke andre jævligheter som eksempelvis ulovlige eksperiment og you name it.

eee
eee
Anonym
Svar til  eee
1 år siden

Dagens filmtips fra sjefen: Pelikanrapporten! (Hm …)

Dagens motto: I’m going aaaaaaaal the Way Bitch!

Dagens påminnelse: Noen ganger er et lykketreff perfect timing, mens andre ganger er det dikt og forbandet løyn.

Dagens låt:

(When you cant go back)

Geir
Geir
Anonym
Svar til  Hege Fredriksen
1 år siden

Hei! jeg skal svare litt på det som fremkommer her om kreft. Jeg er onkolog, altså kreftspesialist. Min jobb er å behandle og forhåpentligvis helbrede kreft.

Jeg skal gi deg rett i en ting, og det er at Vit D synes å ha en rolle (og mer enn vi trodde før) i UTVIKLING av kreft. Det har vist seg at personer med Vit-D-mangel mangler et par sikkerhetsmekanismer som stopper kreftceller.

Men det er aldri bevist at man kan helbrede eller hindre kreft med Vit. D.

Videre blander du sammen to ting. Du skriver at “Dersom kreft er kroppens måte å kapsle inn giftstoffer på, for å hindre at giften sprer seg til vitale organer…”. Det du snakker om her er såkalte granulomer eller avkapslede infeksjoner. Kreft er uhemmet celledeling i et vev, og har ingenting med innkapsling å gjøre. Tvert i mot så feiler alle mekanismer på å kapsle inn kreftcellene, slik at de vokser inn i nabovev.

Du er tydeligvis skeptisk til kjemoterapi og stråling. Ja, dette er sterke medikamenter, og vi er i gang med å finne bedre alternativer. Men enn så lenge er dette det beste vi har.

Det som jeg synes er farlig, er at slike som deg kan hindre folk i å få behandling mens det ennå er tid. Et typisk eksempel i så måte er Steve Jobs i Apple, som sannsynligvis hadde overlevd om at han nettopp IKKE han prøvd alle mulige alternative behandlinger. Han sa jo selv at han angret på å la seg villede av en feilaktig tro på paramedisinsk viten.

Jeg skal ikke si noe om Covid, jeg er ikke infeksjonsmedisiner. Men at dette er en alvorlig og tildels farlig sykdom er klart.

Du kommer sikkert til å avfeie meg med at jeg er en del av den verdensomspennende konspirasjonen som bare er ute etter å lure deg. I så fall så håper jeg at du ikke går til legen eller sykehus med benbrudd (bare bruk nok kalk så får du ikke benbrudd), blindtarmbetennelse (Vit. C hindrer jo infeksjoner) eller liknende.

Mvh spesialist i onkologi og PhD.

Ørjan Kvalsvik
Ørjan Kvalsvik
Anonym
Svar til  Geir
1 år siden

Du sier det som alle med knowhow sier; Det finnes ikke papirer på at det eller det hjelper mot det eller det. Men det er jo akkurat der konspirasjonen er plassert; De vil ikke ha noe papirer på at det eller det hjelper, FORDI det hjelper.
Ja, det er akkurat det jeg sier; Vestlige helse-skoler, som er godkjente av Staten, lærer feilinformasjon til sine elever, leger inkludert. Hvordan vet eg det ? Fordi Jeg har snakket med folk som holder på med lege-utdanningen sin, de visste IKKE at kreft er et virus. Samt, takket være RKM (Aristos) fant jeg ut om Jim Humble og bestillte MMS i 2010, og har ikke hatt influensa på over 10 år, fordi oksygen er universal medisinen mot virus, MEN DET KAN DU IKKE TJENE PENGER PÅ, fordi det vokser på trær.

kjell108
kjell108
Abonnent
Svar til  Hege Fredriksen
1 år siden

det vil isåfall gi Russland “gunn” for trøbbel med oss (Norge),

At Norge gjennomfører terroraksjon mot en gass-installasjon er nytt. Det vi har lært er at Nordsjø-installasjoner kan bli gjenstand for terroraksjoner.
Risiko-nivået for Norge har forverret seg vil jeg hevde. Vi har selv sørget for det.

Hege Fredriksen
Hege Fredriksen
Anonym
Svar til  kjell108
1 år siden

Takk for innspill! Det er nok dessverre større ting de er ute etter, enn å lage kvalme rundt olje- boringen vår, selv om dette er et område Norge er sårbare i forhold til; – du har rett i at dette kan resultere i terroraksjoner.

Når du sier “vi” har selv sørget for dette, håper jeg du mener norske “myndigheter”, og ikke Norges befolkning.

Sabotasje mot Russland – med norske hender – er veldig “forståelig”, når man vet at de som styrer A/S Norge, IKKE har landet vårt som prioritet, – men er del av et større hele, som ønsker å implementere en verdensregjering.

Sett i lys av dette – og når man vet at Russland bare spiller ut sin del av denne planen (for å “rettferdiggjøre” 3. verdenskrig) – blir det desto viktigere for Norge å pelle seg ut av NATO OMGÅENDE, si NEI til å bistå med midler til Ukraina, og ta en nøytral- “Sveits”- stilling til det hele, – slik vi nylig ser at der er ønske om, blant annet i Romaina (ikke av “leder”- staben deres, men enkelt- personer i senatet).
Mvh Hege. :)

kjell108
kjell108
Abonnent
Svar til  Hege Fredriksen
1 år siden

Nå virker det slik at Norge har tatt seg vann over hodet. Kunne ikke Forsvars-Norge ha begrenset seg til å angripe Mali for eksempel?

zero_hour.jpg
Hege Fredriksen
Hege Fredriksen
Anonym
Svar til  kjell108
1 år siden

Hva er det som gjør at du mener Norge burde ha angrepet Mali?

Når et NATO- “medlemsskap” innebærer å starte eller å opprettholde et angrep eller en krig, har hele NATO- formålet havnet i dassen; NATO var i sin tid ment å være en fredsbevarende organisasjon, – men er i dag DET STIKK MOTSATTE.

Dette er en villet “krig”, der målet er en verdens- regjering. Man kan si hva man vil om Putin, men han er frimurer, og med på denne fasade- “krigen”, – akkurat slik som de andre landene som “involverer” seg i dette.

Vi må huske at vi ikke lengre bor i “Norge”; vi er per i dag innlemmet i “storsamfunnet” verden, og de som står bak både “COVID”- BEDRAGET og all den andre dævelskapen vi ser skje, kjenner ingen landegrenser.

Alt det “norske” “militæret” foretar seg fremover, er dermed ikke på vegne av “landet” vårt, men på vegne av de som står bak verdens- eventene.

Jeg vil oppfordre alle til å engasjere seg på lokalt nivå, for å få folk til å forstå “Norges” “rolle” i denne “krigen”. Dette har ingenting med det “militære” å gjøre; dette er en krig mot MENNESKEHETEN.
Mvh Hege. :) (Takk for ditt innspill).

kjell108
kjell108
Abonnent
Svar til  Hege Fredriksen
1 år siden

Både Norge og USA har sin egen historie. VK2 kostet Norge 10.000 liv totalt, og VK2 kostet USA 12.000 sivile amerikanere livet. Covid-vaksiner koster USA mere hvert år. Det nærmeste vi kommer VK2 minner i Norge blir vel 17. mai.
Russerne har en helt annen historie, som overført til Norge vill ha blitt 1 mill døde?
Når Norge legger seg ut med russerne da bør vi kjenne russisk kultur.
(Russerne har nå endret sin atomvåpen-doktrine til å tillate preventiv bruk av atomvåpen)

Norges rolle? Krigen i Ukraina er tapt. Det blir et problem for regjeringen å bortforklare formålet.
Russland har tapt økonomisk? Langt ifra.

Hege Fredriksen
Hege Fredriksen
Anonym
Svar til  kjell108
1 år siden

Jeg henviser til hva jeg allerede har skrevet; man må se på det store bildet, og hva formålet med både denne og de forutgående krigene har handlet om. Bare i dette kan man vite hvordan man håndterer situasjonen vi står oppe i. Mvh

Hege Fredriksen
Hege Fredriksen
Anonym
Svar til  Hege Fredriksen
1 år siden

Jeg har forøvrig vanskelig for å tro at det “kun” røk med 10 000 nordmenn, under 2VK, ei heller 12 000 amerikanere; hva baserer du disse tallene på?

Når det er sagt; tyskerne ble etter all sannsynlighet sluppet inn bakdøra, av den tids norske “myndigheter”; og vi ser dette skje igjen, via “NATO”.

Hege Fredriksen
Hege Fredriksen
Anonym
Svar til  kjell108
1 år siden

Jeg har forøvrig vanskelig for å tro at det “kun” røk med 10 000 nordmenn, under 2VK, ei heller 12 000 amerikanere; hva baserer du disse tallene på?

Når det er sagt; tyskerne ble etter all sannsynlighet sluppet inn bakdøra, av den tids norske “myndigheter”, og vi ser dette skje igjen, via “NATO”.

kjell108
kjell108
Abonnent
Svar til  Hege Fredriksen
1 år siden

Kilden for VK2 tap var https://en.wikipedia.org/wiki/World_War_II_casualties

Norge angriper stadig suverene nasjoner. Så lenge vi kan gjøre det risikofritt er det lite behov for debatt i Norge. Men i tilfelle Russland snakker om noen som kan slå tilbake. Russland er som Nord-Korea light.

Nord-Korea har mere MLRS (2900) enn USA (1700), mere M109-type artilleri (5000) enn USA (1000), en større hær, hvor alle er utdannet til fingerspissene. Etter at USA har sendt alt de har av granater til Ukraina er USA omtrent fri selv. Industri for å lage ammo er nedlagt. Industriarbeiderne ble trygdet og kommer neppe tilbake.

Hadde Nord-Korea invadert Ukraina ville ukrainere ha rømt forlengs. Moralen ville fort kollapset.

https://www.youtube.com/watch?v=XaUoRPH9uB0

Hege Fredriksen
Hege Fredriksen
Anonym
Svar til  kjell108
1 år siden

Takker. Nå er vel neppe Wikipedia noen troverdig kilde, i alle henseender… :)

Du har rett i at Russland har ressursene på plass (ikke minst fordi de har alliert seg med Kina og andre asiatiske land, – i tillegg til at de har alt de kan begjære ressursmessig, fra de som har den overordnede kontrollen med vår “verden”. (Ressurser som forøvrig kommer fra folket selv)).

Mangelen på ammo er helt nødvendig, for at de skal få gjennomført dette verdens- kuppet; det er ikke i deres interesse at de ulike landene forsvarer sine landegrenser, siden vi alle skal innlemmes under det samme styret.

Ja, å sende Korea på den ukrainske døra, ville nok fort fått fart på utspurten til løpeGUTTEN Zelensky! Hhaahha.
Takk for humoren… :)

finn
finn
Anonym
Svar til  Hege Fredriksen
1 år siden

Sjekk ut Hege som har lært seg et snev av kildekritikk da! Bare synd hun kun utviser dette i fakta hun er uenig med.

Hege Fredriksen
Hege Fredriksen
Anonym
Svar til  finn
1 år siden

Hva mener du med at Hege har lært seg et snev av kildekritikk?

Du skriver: “Bare synd hun kun utviser dette i fakta hun er uenig med.” Hva slags fakta er det du viser til, her?

finn
finn
Anonym
Svar til  Hege Fredriksen
1 år siden

Nå er vel neppe Wikipedia noen troverdig kilde

Det er dette jeg mener med at du har lært kildekritikk. Men du utøver dette kun på fakta du ikke er enig i, det er alltid synd i min øyne.

Hege Fredriksen
Hege Fredriksen
Anonym
Svar til  finn
1 år siden

Takk for svar.
Du skriver at jeg utøver dette kun på fakta jeg ikke er enig i, og at det alltid er synd, i dine øyne. Hvor har du det fra, at jeg utøver dette kun på fakta jeg ikke er enig i?

Hva får deg til å kalle ting sakset fra Wikipedia som “fakta”?

Hege Fredriksen
Hege Fredriksen
Anonym
Svar til  kjell108
1 år siden

Takk for lenken; veldig Orwell, den der…

Hege Fredriksen
Hege Fredriksen
Anonym
Svar til  kjell108
1 år siden

Vi må være oppmerksom på, at ikke bare er WW3 ment å skape “behovet” for en verdensregjering; det er også ment å skape “behovet” for en verdens- arme.

Så spørs det da, om dette blir i form av en utvidelse av “NATO”, eller om det blir som en forlenget arm av Kina- Russland.

Det er forøvrig ikke uten grunn at det nå pushes på med “alien”- “invasjon”, for å “rettferdiggjøre” nettopp et globalt militære. Vi må være oppmerksomme på at mye av det som hevdes å være “aliens”, er menneske (militært)- produserte “farkoster” og “våpen”.
Mvh

kjell108
kjell108
Abonnent
Svar til  Hege Fredriksen
1 år siden

Oilprice.com

European countries have forked out over £700bn (€792bn) to shield businesses and households from soaring gas prices since the start of the energy crisis, according to the latest research from Bruegel. The think tank has calculated that since September 2021, the EU has now earmarked or spent €681bn in energy crisis spending, while the UK has allocated €103bn and Norway just over €8bn. https://oilprice.com/Latest-Energy-News/World-News/Europe-Has-Spent-792-Billion-To-Shield-Citizens-From-Energy-Crisis.html

EU-land må subsidiere energi med “€792bn” (nesten €1 trillion) for at folk ikke skal bli rasende på politikerne ? For Norge er prislappen 80+ mrd kroner.

Hege Fredriksen
Hege Fredriksen
Anonym
Svar til  kjell108
1 år siden

Classic! Hhahah.
Ja, man bruker store summer, for å få folkekjeften lukket… :)

kjell108
kjell108
Abonnent
Svar til  kjell108
1 år siden

Ukraina er blitt tilført $125 billion (1250 mrd kroner).
Overført til Norge, det norske statsbudsjettet er på 1600 mrd kroner med 70 mrd kroner til forsvar. 1250 mrd i tilførsel vil for Norge tilsvare en 17-dobling av forsvarsbudsjettet.
Nå viser det seg at ikke engang $125 billion er nok for Ukraina. Europa mangler industriell kapasitet for krigen i Ukraina … hvilket kommer som en overraskelse for all parter. Boris Johnson fortalte Zelensky at det skal ikke stå på hjelp fra NATO. – Dere kan vinne krigen. Kutt alle forsøk på fredelige løsninger.
Nå ser vi hva som skjer. NATO kan ikke vinne. Ammo-lagrene i UK holder bare for noen dager med krig.
Oh, Oh
UK var de med størst forsvarsbudsjett i Europa.
Ukraina er full av polske soldater i ukrainsk uniform, og alle mulige slags spesialister fra USA, UK, Tyskland+. Våpensystemer som HIMARS og norske Penguin krever folk som kan bruke dem.

Hege Fredriksen
Hege Fredriksen
Anonym
Svar til  kjell108
1 år siden

Alt det du nevner, støtter opp om det egentlige formålet med “krigen”; dette handler ikke om landegrenser, men om å fjerne dem.

Det er et interessant skue; man har “råd” til å rævkjøre økonomien vår, men penger til “krigen”, er der ingen problemer med å fremskaffe…

I UK (og alle andre steder med “immigrasjon”) har man “importert” veltrente, unge menn, som er der for å ta over (UK), mens britiske styrker forlater landet for å “hjelpe” “Ukraina”.

Det er som jeg har gnålt om, siden beleirings- toget Con-vid came to town; FREM MED SPRETTERTEN, FOLKENS! Hahahahh.
CHEERs! :)

kjell108
kjell108
Abonnent
Svar til  kjell108
1 år siden


Helge Lurås siterer NATO etterretning:

De russiske landstyrkene er ganske utarmet,  så det er den beste indikasjonen på at de vil gjøre dette til en luftkamp.

Altså om en statisk front, hvor russerne har tilført 300.000 nye soldater … “de er utarmet”. Du snakker om å være på jordet.

Helge Lurås

 Vi vet at Russland har betydelige mengder med fly …

Om verdens mest avanserte flyvåpen. Israel holder tilbake sine F-35 fly fra Syria for at de ikke skal bli skutt ned.

Helge Lurås

Hersh gir en beskrivelse av Norge som nærmest fanatisk anti-russisk, og han trekker inn Nato-sjef Jens Stoltenberg i dette, som en angivelig plausibel begrunnelse for hvorfor det skulle være operasjonelt «trygt» å involvere Etterretningstjenesten i Norge og det som angivelig må være Marinejegerkommandoen. Begge en del av Forsvaret i Norge. Norge skulle angivelig sitte på kompetanse og evne til å bistå i planlegging og gjennomføring av en slik operasjon, noe USA selv ifølge den ene kilden Hersh oppgir å ha, ikke besitter.

“Norge skulle angivelig sitte på kompetanse” dreide seg om dykking ned til 100 m, hvilket Norge har kompetanse på. USA har også slik kompetanse. Norge ble foretrukket av hensyn til “plausible denial” om at USA var ansvarlig.

Helge Lurås

Jeg påstår ikke at det er en enkel vei ut av dette uføret. Krigen virker å måtte fortsette i lang tid ennå. Ingen parter er svake nok til å gi opp. … Annalena Baerbock har rett: Vi er i krig med Russland.

Ukrainas regjering proppes opp med vestlige penger, men “ingen parter er svake nok til å gi opp” ?
Ukraina vil kollapse på dager når pengenestrømmen tar slutt.

Ifølge Helge Lurås’ kilde forsvarssjefen er de ukrainske tapene “100.000” og de russiske tapene “180.000”.
Ifølge Col. Macgregor er de ukrainske tapene 400-500.000.
Her er det noen som har et realitetsproblem.
Eller vi kan si: Norge har et realitetsproblem.
Når Norge deltar i sabotasje mot sivile russiske installasjoner da snakker vi om å være politisk tilbakestående.

Hege Fredriksen
Hege Fredriksen
Anonym
Svar til  kjell108
1 år siden

“NATO- etterretning”…heh. NATO stod forøvrig for “håndteringen” av “desinformasjon”, under “COVID”- BEDRAGET… Deres form for “etterretning” blir altså å regne for ETTER- (deres) RETNING. Hahaha.

“Krigen” er ikke stort annet enn en luremus, for å holde hjerne- massen til massene i laber nok aktivitet, til å få fokuset vekk fra folkemordet fra “Covid”- injeksjonene, “Covid”- “behandlingene” (Midazolam, Remdesivir, ventilatorer), etc. etc. Og det funker jo; man er opptatt (som ikke-så-lure Luraas) av å spre om seg med “krigs”- jargong, for å fremstå som “krigs- eksperter”. Snøft! :)

Kompetente, norske dykkere? Hmm… vel, basseng- treningen må ha gjort nytte for seg, altså. Hahah.

En enkel vei ut av uføret? Dette er et VILLET “uføre”; det ser man på alle som ønsker freds- forhandlinger; de blir sensurerte, inkludert på Youtube.

Jeg har en veldig enkel og effektiv løsning: gi Putin, Zelensky, Blair, i-beit-for-brain-Biden, Skammenberg osv. hver sin leke- spade, tvangs- sett dem i en sandkasse, og la dem slåss-det-ut-av-seg med hverandre.

På denne måten sparer vi tid, penger og ressurser, – og når de er ferdige, kan de rydde opp etter seg selv!

Du har selvsagt rett i dine kommentarer til galskapen; slutt å mate trollet, så vi får en slutt på denne idiotien.

Tilbakeståenhet er et KRITERIE, for å få innpass på tinget; det burde folket ha skjønt, etterhvert.
CHEERs! :)

kjell108
kjell108
Abonnent
Svar til  kjell108
1 år siden

Regjeringen har foreslått et forlik på Stortinget om å gi Ukraina 15 milliarder over fem år, tilsammen 75 milliarder kroner. … Det var festord som «folkestyre», «folkerett», «bestemme over sin egen fremtid» osv.

Stoltenberg:

Grenser er noe man ikke kan endre

Dvs. Krim kan ikke bestemme selv er innholdet.

Atlaterhavstraktaten 1941:

Third, they respect the right of all peoples to choose the form of government under which they will live; and they wish to see sovereign rights and self government restored to those who have been forcibly deprived of them

Hege Fredriksen
Hege Fredriksen
Anonym
Svar til  kjell108
1 år siden

Takk for interessant info.
Å bestemme seg for å yte bistand til en krig som altså skal “vare” i hele 5 år; hvem har funnet på det tallet, og hvorfor?

…og alt “i tide” for 2023, da alt skal være på plass (verdens- herredømme, osv)…

At han-du-vet hevder at grenser ikke kan endres; det er jo nettopp det de driver med! Ikke minst med hyper- “immigrasjonen” de alle støtter opp om, – på den etniske befolkningens bekostning.

kjell108
kjell108
Abonnent
Svar til  Hege Fredriksen
1 år siden

Olaf Scholz:

Jo fortere Putin oppdager at han ikke kan oppnå hans imperialistiske mål … jo fortere vil krigen ende

Tyskland er selv et produkt av valg uder okkupasjon. Italia likeså. Så hele øst-Europa etter VK2.

Wikipedia https://en.wikipedia.org/wiki/Annexation_of_Crimea_by_the_Russian_Federation

In February and March 2014, Russia invaded and subsequently annexed the Crimean Peninsula from Ukraine. This event took place in the aftermath of the Revolution of Dignity and is part of the wider Russo-Ukrainian War.

Her forfalsker Wikipedia historien slik at det faktum at Krim ikke aksepterte Kiev-regjeringen forties. Så forties at Krim etter å ha meldt seg ut av Ukraine søkte om å bli medlem av Russland. Denne prosessen kunne ha vært så enkel som et vedtak i nasjonalforsamlingen, men Krim arrangerte folkeavstemning om spørsmålet.

Etter VK2 ble grensene for øst-Europa tegnet av den illegitime Jalta-konferansen.

Hege Fredriksen
Hege Fredriksen
Anonym
Svar til  kjell108
1 år siden

Scholtz synes ikke å være informert om at Putin ikke er ute etter imperialisme; han er bare del av planen for å oppnå en verdens- regjering.

Valg under okkupasjon; hva menes med dette?

Bra du har sett lyset, hva angår Wiki-wannabe… eh. :)

Takk for interessant info. :)

kjell108
kjell108
Abonnent
Svar til  Hege Fredriksen
1 år siden

Hvilken holdning Vest har til valg

BBC 2021: Assad wins Syrian election dismissed as farce by critics https://www.bbc.com/news/world-middle-east-57277336

Man kan ikke avholde valg. Valget viser at White Helmet kandidatene ligger på 2-3% oppslutning. Det er “demokratiet” NATO ønsker innført.
Om det syriske presidentvalget 2014

Wikipedia: Presidential elections were held in Syria on 3 June 2014. There is a scholarly consensus that the elections were not democratic.[1][2][3] The result was a landslide victory for Bashar al-Assad, who received over 90% of the valid votes. He was sworn in for a third seven-year term on 16 July in the presidential palace in Damascus.[4]

De vestlige kandidatene (al Qaida-relaterte og eksil-politikere) tapte så det suste. Det godtas ikke av Vesten.

Hege Fredriksen
Hege Fredriksen
Anonym
Svar til  kjell108
1 år siden

Hadde vi hatt legitime valg, hadde ikke “COVID”- BEDRAGET vært mulig å gjennomføre.

“Valg” er der for å gi folket illusjonen om at vi har demokrati, og at folk har innflytelse på styringen av landet. Det vi har, er DEMONkrati, ikke demokrati.

Du burde informere Wiki om alle feilene de trykker; hadde vært interessant – lattermessig – å se hva de svarer… ;)

Merker meg at “konsensus”- hysteriet lever på alle felter, ikke bare i “medisin” og “vitenskap”. Det er altså viktigere å være “enige”, enn å finne ut sannheten om ting.

Syv- års- periode som president? Det var mange, lange, vonde år! Her i Norge sliter man da nok som det er, med å holde ut med dem i 4år! Hhaha.

finn
finn
Anonym
Svar til  Hege Fredriksen
1 år siden

Det er litt flaut at du ikke vet hvordan Wiki fungerer, Hege. Skal du kritisere så ga ihvertfall grunnleggende kunnskaper om det du kritiserer. Alle kan lage en artikkel på Wikipedia og alle kan redigere disse. Dette er jo selvfølgelig info som ikke burde spres på dette nettstedet.

Men for at et Wikipedia artikkel skal ha troverdighet så må den inneholde referanser til annen fakta. Det er også derfor Wikipedia artikler ikke er godkjent på for eksempel skoleoppgaver.

Hege Fredriksen
Hege Fredriksen
Anonym
Svar til  finn
1 år siden

Flaut? For meg? Hva er grunnen til at du mener det?
Hvilken kritikk er det du henviser til her?

« Forrige artikkel

Støre gir 75 milliarder kroner til Zelenskyj

Neste artikkel »

Senator: Globalistene brukte geologiske våpen som hevn mot Tyrkia

88
0
Vi vil gjerne ha din mening. Fritt og anonymt.x
()
x