Etter Norges terror-sjokk 22. juli har det vært påfallende lite fokus på bombeangrepet i Regjeringskvartalet. Foreløpig har det bare vært vist stillbilder av en person i politiuniform iført hjelm med visir og med pistol i hånda, samt en hvit varebil.
Av obskure grunner er feeden fra overvåkingskameraene hittil bare blitt publisert som stillbilder av nyhets-nettsstedet ABC Nyheter, som vist her.
Det er viktig at videoklippene fra Regjeringskvartalet vises live, og det finnes ikke akseptable grunner for å unnlate å gjøre dette. Hensikten med montering av overvåkingskameraer er nettopp at når kriminelle personer og kriminelle handlinger fanges opp av overvåkingskameraer som er utplassert for å ivareta folks sikkerhet, så må videoen spilles av slik at alle relevante fakta blir eksponert best mulig.
Vi vil dessuten se BOMBE-SMELLET på video!
Kan video-klippene fra de 10 overvåkingskameraene nå bli vist som live-feed for alle uten noe mer unødig opphold?
Det er mange enkle måter å publisere video-klippene på:
– Via NRK, TV2 og diverse nyhets-nettsteder (Nettavisen, Nyhetsspeilet osv.)
Det er mange grunner for at de levende videoklippene må offentliggjøres:
– Det kan ikke anses som bevist at personen med pistolen på bildet er Anders Behring Breivik .
– At en person som er uniformert som politi vifter med en pistol på gata midt i fellesferien er oppsiktsvekkende. Hvordan reagerte de forbipasserende?
– Gikk personen fort, gikk han langsomt, virket han nervøs, så han seg tilbake?
– Vi vil se og høre bombesmellet fra CCTV-videokameraene, for å få økt forståelse for bombeaksjonen.
Videobevis fra tidligere terroraksjoner er blitt underslått for å skjule skyld og delaktighet
Terror er blant de mest alvorlige forbrytelser i de moderne samfunn, som politikere og media har lagt stor vekt på de siste 10 årene.
Det er derfor viktig at det vises evne til å lære av tidligere terroraksjotner. En tommelfingerregel er dette: 9 av 10 terroraksjoner utføres med medvirkning fra vestlig etterretning (som også kontrollerer vestlig presse – sic). Det var store ugler i mosen i terroraksjonene i USA og Storbritannia (se nedenfor), fordi dette dreide seg om FALSK FLAGG-terror, dvs. terror med medvirkning fra krefter innenfor statsapparatet.
Tilbakeholding av videoklipp, som kanskje er det viktigste autentiske bevismaterialet fra åstedene for terror, er helt uakseptabelt under enhver omstendighet. 22. juli-terroren berørte hele nasjonen, derfor må også alle som ønsker det få mulighet til å se live feeden fra overvåkingskameraene.
London-terroren 7. juli 2005: Ingen video-klipp ble frigitt og still-bilder fra video-kameraer ble forfalsket
I London by er det utplassert hundretusenvis av overvåkingskameraer (“CCTV cameras”). 7. juli 2005, da dødelige bomber eksploderte fire forskjellige steder (tre i Tbanevogner og en i en buss) i løpet av en times tid – se f.eks. her – ble det ikke offentliggjort videoklipp som viste de påståtte terroristene. (Årsaken til dette var høyst sannsynlig at de påståtte terroristene ikke hadde rukket frem til Tbanestasjonene der det smalt “i tide” – fordi deres tog fra Luton var blitt innstilt…). De britiske myndighetene hevdet at de fire videokameraene hadde “sviktet” samtidig, den ene dagen de virkelig kunne ha kommet til nytte.
Et stillbilde som myndighetene hevdet viste terroristene (bildet til høyre nedenfor) var forfalsket på en ikke særlig profesjonell måte.
Pentagon-terroren 11. september 2001: Alle videokameraene ble skrudd ned og innholdet beslaglagt. Kun en video er offentliggjort.
USAs forsvarsdepartement Pentagon er verdens mest overvåkede bygg. Det finnes mange dusin overvåkingskameraer som kontinuerlig filmer bygget. Kort tid etter eksplosjonen i Pentagon, som bl.a. resulterte i en brann som kostet 125 mennesker livet (forsvarsminister Donald Rumsfeld var ikke på jobb da det smalt) ble samtlige overvåkingskameraer (inkl. det private overvåkingskameraet på en nærliggende bensinstasjon) skrudd ned og fjernet. Alle videoklippene som viste hva som traff Pentagon ble beslaglagt. Årsaken til dette var at Pentagon ikke ble truffet av noe passasjerfly…
Av de titalls på titalls videoklipp som kunne ha vist hva som traff Pentagon og forårsaket eksplosjonen og den voldsomme brannen etterpå var det kun ett videoklipp som ble vist for offentligheten.
Dette videoklippet (som FBI-agenter konfiskerte på et hotell like ved Pentagon) ble først utlevert etter at den amerikanske staten var blitt saksøkt under henvisning til FOI (Freedom of Information Act).
Her fremgår det rimelig klart at Pentagon ikke ble truffet av et passasjerfly, mao. at den offisielle forklaringen var en løgn og at terroristene må ha vært noen andre enn det som ble hevdet. Videoklippene ble mao. unndratt offentligheten fordi de kunne kaste lys over andre medskyldige enn de det ble hevdet stod bak.
Du kan se Pentagon-bygget like før og under eksplosjonen ved å klikke her.
Det samme videoklippet med stillbilder og bildeanalyse:
http://www.youtube.com/watch?v=mRK8QFvXyfE
Det skal ikke være nødvendig at det norske folk må saksøke regjeringen Jens Stoltenberg for at vi alle skal få se levende videoklipp fra overvåkingskameraene ved Regjeringskvartalet like før og da det smalt den 22. juli. Det er våre overvåkingskameraer som er utplassert for å ivareta vår sikkerhet.
Vi vil se video-feeden nå!
Det er mennesker der ute som lar seg motivere til nye angrep dersom de ser video av sin helt ABB. Horfor skal vi se mer av denne djevelske idioten?
Mens vi fremdeles venter… like tilfeldig lyset forsvinner ?
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/terrorangrepet-22-juli-ofrene/maatte-operere-livstruende-skadet-utoeya-offer-i-moerket/a/10089255/
Publisert 25. april 2014
TYVERI: Et langt og sensitivt avhør av Anders Behring Breivik forsvant fra 22. juli-enheten på Politihuset. – Dette er helt nytt for oss. Vi hadde forventet at vi som forsvarere var blitt orientert om at et avhør av vår klient var stjålet, sier Breiviks advokater til Dagsavisen.
Her står det meir om denne saken !!
Mvh Tom
http://www.dagsavisen.no/innenriks/breivik-avh%C3%B8r-forsvant-p%C3%A5-politihuset-1.282430
Sjekka linken ,då fekk eg ikkje komma inn på dagbladet ???!!!!!
Mvh Tom
Breivik saksøker staten
Terrordømte Anders Behring Breivik går til sak mot staten for å slippe isolasjon, og å få lov til å sende brev igjen.
Mvh Tom
http://www.abcnyheter.no/nyheter/2015/02/11/217599/breivik-saksoker-staten
Breivik-avhør forsvant på Politihuset
TYVERI: Et langt og sensitivt avhør av Anders Behring Breivik forsvant fra 22. juli-enheten på Politihuset. – Dette er helt nytt for oss. Vi hadde forventet at vi som forsvarere var blitt orientert om at et avhør av vår klient var stjålet, sier Breiviks advokater til Dagsavisen.
Terrorister og bomber
Det 42 sider lange avhøret av Breivik fant sted tirsdag 9. august 2011, 18 dager etter at terroristen ble arrestert på Utøya. Tematisk dreier avhøret seg om hvorvidt det finnes flere bomber, om det er flere terrorister og om sikkerhetssituasjonen på Åsta Gård. Blant annet om det fantes sprengstoff gjemt rundt omkring.
Er det nogen som har høyrt meir fra denne saken ?
Mvh Tom
http://www.dagsavisen.no/samfunn/breivik-avhor-forsvant-pa-politihuset/
Her er et uventet funn i den nylig frigitte videofeeden som viser deler av eksplosjonen(e?) i regjeringskvartalet fra ulike vinkler:
http://www.vgtv.no/#!/video/58777/her-sprenges-bomben-i-regjeringskvartalet
Etter 1.34 i klippet fra VG TV så kommer det et ildglimt i 2. etasje til h. for inngangen i det bueformede bygget.
Klikk på denne lenken for å se:
http://i50.tinypic.com/sv6w0i.jpg
Dette er neppe en lysrefleks fra smellet foran/i/ved høyblokka, siden det ikke vises noe lys øverst på vinduene i 1. etg. Legg også merke til den smale ildstripa i 2. etg. over inngangen. Tyder dette på at det var et smell på innsiden i dette bygget. Om så er tilfelle er det nok et bevis på hvorfor det har vært så sterke motkrefter mot å frigi videofeeden av eksplosjonen(e?) i R-kvartalet.
Det er nå over et år siden denne artikkelen som etterlyste videobevisene fra overvåkingskameraene ble publisert.
Norge har utvilsomt fått sitt eget “11. september” – dess mer man studerer faktiske funn fra åstedene 22. juli, dess mer merkelig info-materiale kommer til syne…
ares, her er et velment råd: Consider the evidence!
Skjønner ikke hvorfor du kommer trekkende med skepsisernes svisketyggede KT-ord.
Hvis du stiller spørsmålet: “Evidence, what evidence…?”, her har du litt fakta-substans å sette tenna og tankene i:
27 svikter i den offentlige innsatsen før og under 22. juli-terroren
http://www.nyhetsspeilet.no/2012/04/27-svikter-i-den-offentlige-innsatsen-for-og-under-22-juli-terroren/
Faktisk er “27 svikter” bare toppen av isfjellet. Ser du gjennom kommentarene under så kommer du fort over 30 grove svikter i norges anti-terror beredskapsapparat. Enda flere kom først for dagen i KOMMISJONENS rapport.
Tenk så rart, at norge kan være så komplett ubrukelige den ene gangen anti-terror beredskapen behøvdes, etter massive bevilgninger til “anti-terrortiltak” de 10 foregående årene, etter anti-terrorøvelser både måneden før og tidligere på dagen, tenk…
Og tenk at ennå sitter Jenz som limt fast på sin makt-taburett. AP-statsminister Einar Gerhardsen måtte gå av pga. kritikk fra datidens KOMMISJON etter Kings Bay ulykken på Svalbard i 1960-årene.
Er det ikke noe rart…at så mange vitner rapporterte om flere skyttere… En av dem er synlig på bildet øverst til venstre i artikkel-lenken over… Og etterforskningen har ikke engang prøvd å kartlegge hans identitet…
Heisan, jeg tar delvis utfordringen.(har ikke like mye tid å avsette til dette som proffene)
Jeg leste litt på artikkelen om flere skytere. Her legger du fram 4 beviser/fakta før du konkluderer med at det var flere skyttere.
Bevis 1: vitneutsagn
Hvor mange av de 500-600 deltagerene/vitnene er det som sier/sa det var flere skyttere? Hvis en skiller ut disse, hvor mange av disse sier det var flere fordi a) de mener det hørtes ut som det ble skutt fra flere hold, b) har antatt det er flere pga område er så stort som det er, c) sier det er flere fordi andre har sagt dette mens de løp rundt, svømte eller gjemte seg på øya. Hvor mange av de 500-600 deltagerene kan egentlig med hånden på hjerte si de personlig har sett flere personer løsne skudd på denne dagen?
Du linker til denne videoen : http://www.tvbuskerud.no/video/tv8-buskerud-paa-utoey/nyhetssaker/347 Du skriver under at han sier det er 3 skyttere. Her drister jeg meg til en egen tolkning. ca 1.50 sier fyren at han ikke kunne se ham, men at de som kunne se ham sa han var stor, det var tre stykker. Da spør journalisten ” var det tre stykker som skjøt?” Han svar da “ja 3 stykker”, før han forsetter historien om hvordan han var sikker på at politiet alltid kommer flere stykker når det er skyting. Han konkluderer derfor med at “poltimannen” er fake fordi han kommer alene. Slik jeg ser det er gutten såpass oppskjørta når han blir intevjuet at han ikke helt er med når journalisten legger ord i munnen på ham om at det er flere skyttere. De tre er med andre ord AUFere som kan se “politimannen” og sier han er stor. Samme gutten blir intervjuet senere da sier han ingenting om tre skyttere. http://www.dagbladet.no/2011/07/22/nyheter/innenriks/utoya/skyting/skyteepisode/17420434/
Torbjørn Vereide som er facebooksitert i nrk artikkelen blir intervjuet dagen etterpå. I artikkelen “– Skytterne kledde seg ut som politi, så lurte dei oss til å komme fram før dei begynte å skyte oss, skriver han.” I radiointervjuet dagen etter er skytterene byttet ut med skyteren. Det kan skyldes to ting: a) han er blitt “fortalt” hva han skal si, eller b) han forteller nøyaktig hva han selv opplevde uten å legge til informasjon andre panikkslagne aufere mener å ha hørt/sett/trodd. http://www.nrk.no/lyd/torbjorn_vereide_overlevende/BB7BC50E47069188/
I tillegg syntes jeg å ha lest om en fra utøya som føler seg misbrukt av blant annet nyhetsspeilet for å ha blitt tatt til inntekt for flere skyttere. Dere vet sikkert hvem det er. Poenget er: her er tre personer som blir brukt som sannhetsvitner for flere skyttere, og ingen har selv sett noe. Er ikke dette litt tynt?
Bevis 2: Bildeanalyse
Bilde av ABB i vannkanten er så kornete at det ikke går å konkludere med noe som helst. Den hvite stripen i korsryggen dekker ikke hele uniformsbredden mot høyre i tillegg stikker det ut noe hvit foran. Det hvite kunne like gjerne vært et avlangt hvit objekt. Jeg vet ikke hva det er. Noe han har plukket opp, refleks på skinsbuksa han hadde under uniformen, who knows. I tillegg finner jeg bilde for dårlig til å kunne konkludere om hårsveisen. Her er foresten et bilde fra samme sted: http://ischoolupk.blogspot.no/2011/07/oslo-suspect-wrote-of-fear-of-islam-and.html
Bevis 3.
Skytteren var skallet. Se bilde med sort ramme av ABB nede på høyre side: http://www.dagbladet.no/2012/05/24/nyheter/innenriks/breivik/anders_behring_breivik/terrorangrepet/21760179/ Er det mulig å kunne si at dette er en skallet person(tatt i betraktning dårlig vær, kanskje dårlig sikt, avstand). Er enig at om en skal være pinlig nøyaktig ville jeg sagt meget tynn i håret, men skallet er en “honest mistake”.
Bevis 4.
Skuddlyder. Her faller jeg av. Jeg greier ikke høre alle kulene du hører. Kanskje hørselen er dårlig(min altså), eller laptopspeakers er dårlig deal. Uansett, å kunne gi noe nøyaktig sammenligning av 3 lydkilder fra 3 forskjellige lokasjoner, med 3 forskjellige mikrofoner, den ene fra helikopter og i tillegg fra forskjellig tidspunkt er for tynt til å fastslå at det er flere skyttere(min amatøtmening).
Jeg forventer ikke at du svarer på alt, men det hadde vært interssant med tilbakemelding på 2 ganske sentrale poeng: I og med du har studert dette meget inngående, hvor mange vitner kan positivt bekrefte å ha sett flere personer skyte(de må aktivt skyte) . Og om du høre intervjuet av Ali (bevis 1) en gang til. Er du virkelig helt 100% sikker på at han mener det er 3 skyttere, eller er det mulig han ikke er 100% med på itervjuet, og faktisk svarer på noe annet) Om du har svrt på dette før er det bare å legge med link.
Ares
Det går nok an å så tvil om hva overlevende sier om flere skyttere, mest fordi de var i mer eller mindre sjokktilstand.
personlig har jeg ikke sett på disse uttalelser som spesielt avgjørende for om det var en eller flere skyttere på øya, og man bør ikke ikke bekrefte eller utelukke noe som helst hva de mener, mest pga. de rådende omstendigheter der..
Men det finnes mange andre indisier på at det var flere skyttere på øya, og man bør heller konsentrere seg om det, siden de bekrefter bedre at det faktisk var flere skyttere der.
Jeg funderte også over den ekstremt dårlige bildekvaliteten tatt fra helikopteret. Hvorfor er de så kornete på nærbilder, men ikke på lengre hold?
Et av de bedre bevis for skyting fra flere personer. er opptaket gjort fra land, og lagt ut av VG, her er lyden nå fjernet slik at man ikke lenger kan høre skuddtakten fra to forskjellige automatvåpen. http://www.vgtv.no/#!/video/43037/naboenes-video-av-dramaet-på-utøya Politiets ekspert viste frem en 9mm luger ammo, mens han snakket om 9mm parabellum, mens de rettsmedisinke eksperter snakket om spesialammo av fibertype.
Dum-dum-kuler
Nyhetsbyrået AP har snakket med sjefskirurg Colin Poole ved Ringerike sykehus, der minst 16 av ofrene skal ha blitt operert for skuddskader melder VG.
Han hevder at Breivik brukte hullspissammunisjon, bedre kjent som dum-dum-kuler under massakren.
– Disse kulene mer eller mindre eksploderte inne i kroppen på ofrene. Alt energien fra kulene ble overført til vevet, sier Poole til AP.
– De indre skadene de var påført var helt forferdelige, sier Poole til VG.
http://www.nettavisen.no/nyheter/article3197148.ece
Ekspanderende
Dr. Colin Poole, avdelingssjef kirurgisk avdeling, Vestre Viken Helseforetak, har selv operert to av skuddofrene etter Utøya-trageiden og har sett mange av røngtenbildene. Han mener det er åpenbart at ammunisjonen som er brukt, ikke er av en type som er i salg i Norge.
–Vi så at prosjektilene hadde oppført seg rart da de traff ofrene, sier Poole, som har lang erfaring som kirurg. Han har aldri sett lignende skuddskader tidligere.
–Det er her etter all sannsynlighet snakk om en type dum-dum-kuler som bare spesialstyrker i enkelte land bruker, sier Poole.
Bruk av ekspanderende prosjektiler er forbudt å bruke for militære styrker etter Genevekonvensjonen.
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Ville-ramme-Gro-5014860.html
Her henger ikke tingene sammen… Få VG til å komme med opptaket med original lyd, så kan alle som har tjenestegjort med våpen avgjøre selv….
Det er nå frigitt videoklipp som viser:
1. En hvit kassevogn som kommer kjørende inn i regjeringskvartalet og parkerer.
2. En person som kommer ut av kassevognen og går vekk
3. En grå varebil som kjører vekk fra en parkeringsplass
Dette kan sees her:
http://www.nrk.no/fordypning/her-parkerer-breivik-bombebilen-1.8593408
Fortsatt har vi ikke fått se:
1. Videofeed fra selve eksplosjonen
2. Videofeed som viser at en person går inn i den grå varebilen før den kjører vekk
Med tanke på at utenlandske eksperter i hopetall har sagt klart ifra om at SÅ STORE SKADER KAN IKKE HA BLITT FORÅRSAKET AV EN KUNSTGJØDSELBOMBE ALENE, så er det påfallende at glimt fra bombesmellet ennå holdes hemmelig.
Hvem er det som vil hindre at sannheten kommer for en dag? Breivik sitter i fengsel, og har ingenting han skulle ha sagt –
Grunnen til at det ikke vises video fra framsiden kan være fordi det også vil vise personer som blir drept. I så tilfelle tror jeg du skal se langt etter å få tilfredstilt dine ønsker(å få se videoklippet) av opplagte grunner. Når det gjelder grå varebil ser det ut til å være en rekonstruksjon, mao finnes det ikke video av dette i det hele tatt. I filmen sier fortelleren at et vitne så en kar sette seg inn i bilen…..
ares sier:
28. 11. 2012, kl. 16:26
Grunnen til at det ikke vises video fra framsiden kan være fordi det også vil vise personer som blir drept.
Mole
Hva med å sladde, de gjør da det til tider hvis det er ømfintlig innhold.
Jeg syntes det er helt ok at man prioritere å spare noen titalls familier fra å måtte se egne familiemedlemmer bli sprengt på tv framfor å tilfredstille en liten håndfull KTere. Saken er vel at til og med HD, zoom, slowmo og direktesendng av eksplosjonen hadde ikke rikket leserene på denne siden en picometer vekk fra konspirasjonsteorien. Da hadde det vært en pixel eller skyggefeil. Filmen var manipulert eller laget på forhånd av ILM.
Ikke sant Ares :)
Sier seg selv at de ikke vil vise folk som blir drept på TV eller i Media :)
Joda de viser haugevis av blodige sprengte barnelik hver dag på min TV, spesielt fra Syria, men det er jo bare sånne lysebrune som ikke er verdt noe, sikkert ment som underholdning eller hva ?
Den store helten vår Jenz sprengte jo 200 000 slike i lufta med sine terrorbomber over en SMS for å stjele noen dråper olje, så de barna kan umulig være verdt noe, noe alle i Norge er helt enige i når 100 000 tok til gatene for å vifte med roser til Jens, ikke en eneste en var i gatene for å si mot Jens sine Terrorbomber, folk flest syns det er kult at Jenz sprenger brune barn i fillebiter, ikke minst smaker popcorn ekstra godt til bilder av super bomber fra feigsmansvåpenet F16 som slippes over Libyske byer fra 50 000 fot og jevner dem med jorda, bare i Sirte så lot Jenz og vennene det regne bomber over byen ustanselig i 2 mnd fra tøffinger i 90 feigmansvåpen :)
Som al forskning viser, slakter man ned for fote, driver etnisk rensing og plyndrer og terroriserer andre nasjoner folk så er man også i stand til å gjøre det samme med eget folk!
Men som du sier så klokt : du skal se langt etter å få se videoklippet fra 22/7 av opplagte grunner :)
>Hva med hullene i gulvene som det snakkes om i Brennpunkt. Dette var huller som var høyt oppe i etasjene. beskrevet 21 min 23 sek ut i sendingen. Hvilken type gulv var det ? tre eller betong? høres rart ut med en utvendig bombe, men ikke ved flere innvendige.. http://tv.nrk.no/serie/brennpunkt/mdup11001812/27-11-2012
Det er noe rart med bombesmellet. I NRK-videoen her
http://www.nrk.no/fordypning/her-parkerer-breivik-bombebilen-1.8593408
som er filmet fra et overvåkingskamera med retning mot Karl Johan, legg også merke til:
1. Det kommer flammer på høyre side av R-bygget! (Mao. mot Akersgata)
2. Legg merke til blinkingen mellom lys og skygge på taket foran busken (oppe til høyre i vid) i sekundene før det smeller. Denne effekten har en helt annen årsak enn “en kunstgjødselbombe i en parkert bil på andre siden av bygget”.
Finnes det i Norge så mye som én teknisk ekspert som har ryggrad nok til å stå frem og slå fast at eksplosjonens tekniske karakteristika ikke forklares av den offisielle “dekk-historien”…?
USA har general Benton Partin, som etter Oklahoma City-bombingen i 1995 stod frem og sa at den offisielle dekkhistorien om “en kunstgjødselbombe” ikke forklarte ødeleggelsenes tekniske karakteristika:
http://whatreallyhappened.com/RANCHO/POLITICS/OK/PARTIN/okm.htm
I USA er det vesentlig større risiko for rettryggede fløyteblåsere som står frem enn i Norge. Hvordan kan det ha seg at det er praktisk talt ikke så mye som en eneste nordmann som står frem som har tilhold i disse enhetene:
– Norsk politi
– Norsk militærvesen
– Norsk etterretning
Betyr det virkelig så mye her i melk og honning norge å kunne fortsette å være avhengig av å spise av hånden til Jenzemann…?
Eller er de redde for trollet – det store stygge Stay behind trollet, som “alle” kjenner til, men som få om noen vil innrømme åpent at er tilstede som et skjult mafia-tyrannni på en statlig plattform i dagens norge?
Ser ikke noe blinking jeg.
og flammene kommer jo på den siden bilen står så det er jo ikke så rart.
Fredag 22.07.2011, kl. 22:24 ABC NYHETER.
Bombeangrepet i bilder
Se bilder fra det sjokkerende angrepet mot Oslo sentrum.
Her ligger det 30 bilder fra oslo sentrum.
Sjekk bilde nr 4
En skadd kvinne hjelpes ut av en bygning i Regjeringskvartalet like etter bomben gikk av.
Då kommer mitt spørsmål dette er etter bomben gjikk av ,hvorfor er da det ikkje åpning bak dei to ,Blei ikkje alt sprengkt vekk av bilbomben?
dei kommer ut fra regjeringbygget .til venstre ligger litt av motoren.
til høyre på bilde virker det litt merkiligt på veggen .til venstre er det kantina som viser ?Så har du dei bjelken som ligger fram føre der kratere skal vera.
Mvh Tom
http://www.abcnyheter.no/nyheter/110722/bombeangrepet-i-bilder
Sjekk ut urskiven på Møllergate 19….
Dette er etter at bomba har gått av så står det att ho hjelpes ut av en bygning i
regjeringskvartalet. Men den bygningen dei har bak seg er H-blokka justis og
politidept.legg merke til att det som er bak dei er ikkje borte .
litt av motoren viser på venstre side og stripper på enden av veggenpå kantinen ,det ligger også flere treverk i enden .Ved hjerndrageren så ligger det noge som er rundt på enden av bjelken.
1 linken er bilde av det eg har forklart over
men den 2 linken er et bilde som er tatt en annen gang, men viser det same med tre, drager ,rundt tingen ved enen av drageren strippene på veggen.Men
då kan vi sjå den andre side av bygget då er det sprengkt vekk .
Men nå vi ser på bilde nr 1 så då er det ikkje sprengt alt vekknå dei kommer gjennom der .DVS DÅ ER DET EN BOMBE TIL SOM HAR GJORT RESTEN AV JOBBEN ?.MEN DET ER LITT MERKILIGT AT DET ER SÅ LIKT SOM DEI TINGA LIGGER ETTER 2 BOMBER?
DET ER BARE EN TEORI FRA MIN SIDE .
NÅ ALLE TENKER LIKT SÅ ER INGEN SOM TENKER.
Mvh
http://tinypic.com/r/33z3fqd/6
http://tinypic.com/r/a175s3/6
De to bildene er sannsynligvis tatt med svært kort mellomrom. I følge artikkelen http://www.vg.no/nyheter/innenriks/22-juli/artikkel.php?artid=10032987 er bilde to tatt av en ansatt i regjeringskvartalet. Han startet å ta bilder umiddelbart etter smellet. Etter å ha sett meget nøye på bilde to kan jeg ikke se noe på dette bilde som ikke er likt på bilde en. Bilde to gir derimot et større overblikk ettersom det er tatt på litt større avstand og fra en litt annen vinkel. Mao ikke noe suspekt.
Om det skulle vært en bombe til burde det være mange vitner i umiddelbar nærhet som kunne ha bekreftet dette?
Hi ares: Den er grei den tog den.
Men eg ser på det 2bilde ,då er det eg ikkje forstår dei kommer jo fra h-blokka
den ligger bak dei så hvorfor er det ikkje avd borte sånn som på det andre bilde .det kan ikkje vera sånn att et bilde viser en ting og det andre viser noge annet. men eg bare lure på det bildene ligger jo der for att vi ser hva vi ser.
Mvh Tom
http://img45.imagehaven.net/img.php?id=7ZNF26RQCL_fotovinkel.jpg
Her er et bilde som eg har funnet kaller det mannen med koffert.
Mvh Tom
http://tinypic.com/r/2nk44y0/6
INTERVJUET: Espen Naumann
Vaktførstebetjent i Departementenes servicesenter Espen Naumann hadde gått fra jobb like før bomben smalt 22. juli. I minuttene etter angrepet tok han et titalls unike bilder fra området og reddet livet til kollegaen sin.
Mvh Tom
http://www.vgtv.no/#!id=47849
Publisert: 23. juli 2011 kl. 00:08
– Eksplosjonen kan ha blitt forårsaket av koffertbombe
Eksplosjonen i regjeringskvartalet i Oslo kan ha blitt forårsaket av en bærbar mengde sprengstoff, tror bombeekspert.
Kunstgjødsel
Under tidligere terroraksjoner er det ofte benyttet bilbomber som i hovedsak har bestått av flere hundre kilo ammoniumnitrat, en vanlig bestanddel i kunstgjødsel, samt diesel.
– Det lukter derfor ofte sterkt av diesel etter at slike bomber er sprengt, sier Nergaard. Øyenvitner i regjeringskvartalet har ikke fortalt om slik lukt.
Kraftige bilbomber etterlater seg til dels dype hull i bakken og et vifteformet skadebilde der det ofte er gapende hull i den nærmeste bygningen
Min foreløpige teori er at det var snakk om en bilbombe, men det tilsier et tydelig krater i bakken, noe jeg ikke har sett ennå.
Mvh TOM
http://www.tu.no/nyheter/2011/07/23/-eksplosjonen-kan-ha-blitt-forarsaket-av-koffertbombe
Se bildene av eksplosjonen i Regjeringskvartalet
Her er det en link om bilder fra 1-.17.
Mvh Tom
http://nrk.no/227/dag-for-dag/slik-sa-eksplosjonen-ut-1.8096364
Innsatsleder Thor Langli påberoper seg å ha en viss fornemmelse av at det kan komme flere angrep og at disse da sannsynligvis ville skje i Oslo.
Indisier, javel, men synes likevel det er rart at han følger opp med å si:
-Hvis, eller når det kommer melding fra Utøya!
For meg er dette indisier på at han nå er tilbake til denne dagen, og at han denne dagen visste om aksjonen og derfor faktisk tenkte “hvis”, “dersom”.
Han kunne ikke være sikker på at aksjonen ville bli gjennomført!
Det naturlige ville være å si direkte: Når meldingen kom!
http://www.vgtv.no/#!id=52125
Enig i at det er litt rart, men han hadde gjort seg fredig med “hvis-scenariet”, og begynte egentlig setningen feil, altså en forsnakkelse. Det er lett å gjøre under et lang vitneutspørring, som sikkert er ganske stressende med halve Norge som tilskuere. Men, det er ikke helt umulig at du har rett.
Ble det vist levende videofilm i den lukkede retten idag? Noen som vet?
Eller nøyde de seg med stillbilder som var valgt ut enkeltvis?
Var ikke hensikten med å holde videoklippene unna offentligheten at de skulle fremvises under rettssaken? Og om så ikke skjer – hvordan bør det da tolkes?
Hva kan anses som bevist av det som skjedde da Regjeringskvartalet ble sprengt?
Det ble vist levende videoer fra både eksplosjonen i fire forskjellige vinkler samt at det var en ekspert som fortalte om den etterforskningen de hadde gjort samt datasimuleringer for å vise omfanget av skadene.
Dette er hva vi fekk sjå av video
Fekk sjå 4 bilder fra oslo nå bomba gjekk av.Det en film dei har for, på bildene så sto det pause.
Mvh Tom
http://www.vgtv.no/#!id=52117
Hvorfor blir det bare vist stillbilder i retten? Er det noe fra videoene fra CCTV-kameraene som NOEN ikke vil at skal bli kjent?
En ting er at videoene ikke blir vist på TV – men det blir ikke vist i retten heller…
Publisert 24.04.12 – 09:48, endret 24.04.12 – 10:20 (VG NETT)
Her sprenger Breiviks bombe i Regjeringskvartalet
Her er bildene fra overvåkingskameraene i det Breiviks bombe går av 22. juli.
Mvh Tom
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/22-juli/rettssaken/artikkel.php?artid=10073373
Hmmm, i arikkelen hevdes det at Forsvarets bombeekspert Svein Olav Christensen har undersøkt bomben på vegne av politiet. Var det noe igjen av den som kunne undersøkes?
Hver fjerde nordmann vil ha flere ytterliggående meninger i mediene
Dette er en første, store fellesnordiske spørreundersøkelsen om synspunkter på media i de tre landene – utført av Respons for Nordiske Mediedager, som legger fram svar på i alt 50 spørsmål 10. mai under de tradisjonelle mediedagene i Bergen.
http://www.dagbladet.no/2012/04/23/nyheter/innenriks/breivik/media_norge/ytringsfrihet/21267470/
Er dette spørsmålet stilt for sent?
Var det en forsnakkelse når Breivik i sin forklaring bruker ordet visste istedet for ordet trodde? Følgende er sakset fra Breiviks forklaring og gjengitt av VG:
“Anders Behring Breivik: Så jeg gikk ned på knærne og ned på bakken. Før jeg la meg ned spurte de om jeg hadde eksplosiver på meg. Da sa jeg nei jeg har kun ammunisjon. Så ble jeg sikret av de. De antok, og jeg så det på dem, at de visste det var flere på øya. De trodde ikke det bare var meg. Umiddelbart etter at jeg var blitt sikret så lette de etter andre.”
Jeg skvatt i alle fall når jeg leste dette, fordi det jo burde være innlysende at han snakker om gjerningsmenn, og han snakker jo litt omkring dette i sammenheng med det han sier her, selv om han hevder han var alene om ugjerningen.
godt plukket opp, da er det bare vente å se om de overser det, ikke fikk det med seg eller bortforklarer det som skrive feil…
Her snakker ABB også om flere:
Hvis du i det hele tatt har fulgt med så omtaler denne gærningen seg selv som “vi” bevisst, altså det er ingenting som tyder på at det er noen andre enn han alene som har gjort dette.
Fordi jeg har hatt en del syner fra det som skjedde den 22. juli og før det har jeg fulgt litt med i det som er offentliggjort. Det viser seg at stadig vekk dukker det opp nye ting og alt bekrefter det jeg har sett og fortalt tidligere, mens stadig mindre støtter den offisielle versjon om en gjerningsmann med mere.
27 svikter i den offentlige innsatsen før og under 22. juli-terroren skriver Hans, er det ikke pussig hvordan alt gikk galt denne dagen også for Breivik. Forsinkelser både til regjeringskvartalet og Utøya så han rakk ikke å få avlivet VIP’ene og landsmo(r)deren Gro Harlem Brundtland.
Nå har de begynt å oppnå det de ønsket med bioroboten sin Anders Behring Breivik, nevner man at man er imot muslimsk mangfold i Norge så blir man automatisk sett på som høyreekstremist og sammenlignet med Breivik og at man liksom støtter de bestialske handlingene hans. Det er en utspekulert måte å kneble ytringsfriheten på. Det er stadig mer som peker på at det er de som står bak som jeg sa før terrorangrepet ble utført.
Det er få nye ting som har “dukket” opp. Det eneste som har kommet frem er mer bevis på at fyren er sinnsyk som har gjort det han har gjort basert på en konspirasjonsteori.
De såkalte “synene” dine beviser ikke en tøddel. Brevik selv sier han var alene om ugjerningen, all etterforskning og bevisførsel viser at han var alene om det hele. Fyren lever totalt i sin egen virkelighet, og bør sperres inn for resten av livet.
Glucifer skrev.
Brevik selv sier han var alene om ugjerningen, all etterforskning og bevisførsel viser at han var alene om det hele. Fyren lever totalt i sin egen virkelighet, og bør sperres inn for resten av livet.
Mole.
Fyren er spenna gæærr`n, retten gjør det de kan for å bevise at han er utilregnelig, altså gal, men vi skal tro ABB sitt ord når han sier at ha gjorde dette alene?!?
Dagbladet 22.07.2011, kl. 22:20.
STORE ØDELEGGELSER: Her er videoen Andreas Helgesen (37) filmet som en av de aller første på åstedet. Foto: ANDREAS HELGESEN
Ca 01:07 i videoen.
Det står att han hva en av dei første som filma .
Då er ikkje noge bombekrater som aller ser.
Men nå tanberg legger ut sin video så er krater der.
Hvem sinn video er orginale
Nå vi ser videoen til Andreas Helgesen så er det ikkje så masse med folk der.
så han er en av dei første som kommer der å filmer?
Mvh Tom
http://www.dagbladet.no/2011/07/22/nyheter/innenriks/terroraksjon/oslo/bombe/17419976/
Truffet av den siste kula: Her ser Adrian seg selv bli skutt
UTVIKA/OSLO: (TV 2 Nyhetene) Amatøropptak viser gjerningsmannens siste skudd på Utøya. Lørdag var Adrian Pracon tilbake på odden hvor han overlevde ved å spille død.
Nå dere ser på linken så ser dere bilde av adrian som seg selv bli skutt.
legg merke til det bilde til høyre der er et stillbilde av gjerningsmannen i sirkelen? husk på det bilde før dere ser videoen.
ca 00:25 då ser i videoen då ser man 2 stk, nå er det det stillbilde( sirkelen).
Ca00:52 ser vi ett nytt bilde av gjerningsmannen,
00:01:09
så kommer det som eg tror er 2stk personer som står der?
sjekk også ca00:01:16.
Dette er noge eg ser på videoen så kan dere sjå sjøl hva eg ser å ikkje ser.
ca00:01:17 så sjer det noge merkelikt det er ikkje lett å forklare men videokamra går vekk fra dei personane ,Så går det tilbake å sjå då er det no
som skjer eg veit ikkje eg, må pause å sjå det .
å dei som står på land å filmer dei snakker på eng høyr hva han seie hvordan veit han att gjerningsmannen er kledd i politiuniform?
Mvh Tom
http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/truffet-av-den-siste-kula-her-ser-adrian-seg-selv-bli-skutt-3563416.html