Denne artikkelen er en retningslinje for hvordan man oppfører seg i en demonstrasjon. Når du møter opp for en sak, er du en representant for en bevegelse. Det betyr det at du er i et system med moralske koder og prinsipper, som regjerer og vedlikeholder passende oppførsel for gruppen.
Vi må lære å demonstrere på en riktig måte. Og følge med på mulighetene våre. Nå kommer Obama til Oslo, jeg håper for alles skyld at de som drar dit, ikke drar dit med samme innstilling som mange hadde under Gaza-opprøret.
Jeg vet at politiet startet det, og det gikk fra å være en demonstrasjon mot proaisraelerne til å bli en protest mot politiet, men mange som var der var altfor urolige og var kun der for å vise hat og sinne.
Ja, vi var sinte, men det lager et dårlig nyhetssbildet, og du gir Nwo akkurrat det de vil ha. En grunn til å ta fra deg rettigheter, fordi du er voldelig.
Vi vil ta fra DEM rettigheter, derfor kan vi ikke være voldlige.
Du trenger folketall. Jo fler som møter opp, jo mer oppmerksomhet får du. Du trenger riktige mennesker, ingen små barn og ingen kriminelle. Du ønsker mest mulig mennesker på alle dine marsjer.
Ditt folk har individuelle liv, derfor protesterer dere ikke riktig. Dere trenger en form for uniform, noe som identifserer til fremmede, at du tilhører en spesifikk gruppe. Skaut/bandana er utbrukt, gangsterne tok dem. Millitærkroppsbyggninger er ikke godt for noen, hippie looken er for new age for gruppen din. Kansje fotball tskjorter, med det tallet som er mest symbolsk for deg (0-99). Nå som vinteren er her vil det bli kaldt å stå flere timer ute i kulda, kansje svarte boblejakker, eller best av alt , gå med bobledress! Det er varmeisolerende samtidig som du har et tykt lag med stoff rundt armen din. Dette kan være greit å ha hvis du skulle være så uheldig å bli blitt av en politihund med 400kg’s trykk i kjeven, tro meg , det har jeg erfart fra tidligere demonstrasjoner. Bobledress er et plagg man ikke ser ofte, derfor er dette perfekt uniform som skiller seg ut.
Bruk ikke svart, det er fargen til bushreich, så er beige. Grønn er fargen på de iranske demonstrantene, så du kan ikke bruke det, eller tibetansk gul. Du kan egentlig bare sette symbolet til gruppen på dine tskjorter eller hettegensere, du kan printe det ut på et ark(klippe det ut), og feste det til gensern med pins, eller slike holde fast greier man bruker på forrettningsdresser. Dere tar tog, buss eller fly fra forskjellige landsdeler, sett opp tidspunkt på forhånd og meld ifra i god tid der dere annonserer(facebook,nyhetsspeilet, eller aviser om vi endag skulle bli så store).
Som individer, vær utadvendt, BLI VENNER, si hei til folk, eller nikk, eller vink, for å minne dem om at din gruppe eksisterer, og reisen på toget,flyet eller bussen blir kortere når du er i godt selskap. Dette er din familie.
Du må være veldig organisert, som om det var koreografert. Pittsburgh Politiet under G-20 opprøret, hadde en ganske stor greie på gang, ved at de tar små skritt, litt og litt mens de slo på skjoldene sine med batonger. Glem utgåtte ”blitzere” du vil ikke ha med dem å gjøre da deres krigstrommer pisker opp stemmningen. Du ønsker ikke å se så militær-aktige ut, men, vel, tenk på det som en skole med svært mange små fisk. Det er tonnevis av de små tingene, de kan de ikke snakke til hverandre som fisk, men når en snur, snur alle i samme øyeblikk. En organisme, en stim med fisk. Vær musestille.
Dere alle må snakke og handle på samme måte, ikke som roboter, det jeg mener er at du må være høflig og ikke-konfronterende. Aldri, aldri kan kaste det første slag, eller stå opp i noens ansikt mens du skriker på dem. Kontroller at opposisjonen din er den som ser ut som skurken. Kontroller at protesten skilter,paroler og bannere holder seg til emnet og er stavet riktig. Ser du en som er litt på utkanten, aggresiv, eller stygg, så kast den ut, det er slike journalister er ute etter.
Utflaggerende ruller med toalettpapir er tryggere enn å kaste stein. Det er mye mer rotete også. Sit-ins var svært effektive i 60-årene og 70-tallet. Alle løper mot et område, samler sammen og setter seg ned. Hvis tåregass blir kastet, reagerer gruppen enkelt og rolig ved å reise seg opp, beveger seg litt bort og setter seg ned igjen.
Hvis politiet stormer inn, tilby ingen motstand, bare hink bortover som om benet ditt sover. Kommer politiet nærmere og vil skyve dere bakover med gass, reis dere opp, og gå litt lenger tilbake og sett dere ned igjen. Fortsett sånn hele veien, Vi må vise at det er dem som er brutale, ikke vi, og hvis det var mange ungdommer der, tror du ikke det vil se dårlig ut på TV? Hvis politiet går løs på dem? Husk hva Gandhi sa: «Et øye for et øye gjør hele verden blind»
Det vanskeligste er at du trenger penger, og mye av det. Selv billige reiser og losj koster en formue i disse dager. Du trenger å spise, også. Noen hoteller vil ikke gi rom for visse grupper, søk på forhånd og reserver. Om det skal være en ordentlig demo, må den vare i 2-3dager, så du kommer til å trenge penger «MASSE Penger» nok for hotel i 3-5 dager, mat koster litt det og. Spar penger! Om dere tar fly, så sett opp lokale busser fra flyplassen, det koster mye mindre enn at gruppen(familien) tar 14drosjer, når de kan leie en buss.
For å anskaffe penger, og samtidig gjøre dere bedre kjent kan du arrangere rekke hendelser eller events. Sett opp informasjon boder på lokale festivaler. Hvis du kjenner musikkgrupper, kan du arrangere en musikk festival og la pengene gå til den gode sak? Gjøre noe veldedig arbeid som passer din gruppe.
Du bør ha rikelig med førstehjelp rekvisita, støy-reduserende hodetelefoner, gassmasker, vannkoker, beskyttelsesbriller, alt. Du bør også ha snacks, som en boks med saltkjeks, brus med sukker, nøtter, og andre raske energi kilder. Kameraer, selv engangsbruk typer, er et must. Det ville ikke skade å ta litt underholdning sammen, som virkelig dype bøker, chess boards, backgammon, og andre typer spill som vil imponere din og gruppens intelligens og vise hvor ”smarte” og utdannede dere er til mediene.
Hvis du har musikere, må du sørge for at de øver sammen, og at sangen ikke er lett å glemme(catchy). Det er mange musikere som blir ignorert på protester, hovedsakelig fordi de er kjedelige og synger kjedelige låter. Ikke skriv taler lenger enn tre minutter, du mister publikums oppmerksomhet.
Kontroller at talene blir levert i en rolig, trygg stemme, og ikke en høylytt ”whiney” en.
Involver pressen. Ingen kunne komme nær nok til toppen av G20 møtet i Pittsburgh, og hva G20 medlemmene fikk se, ignorerte de. Engasjere politiet kommer til å forandre verden, politiet håndhever lovene, det er ikke de som skriver dem. Hold deres protest rett utenfor TV-studio eller radiostasjoner. Hold det på det mest synlige delen av byen. Hold den der du vet at medienes kameraer vil være – gå til dem, ikke vente for dem å komme til dere. Få din beste-veltalende medlemmer til å gi intervjuer. Send video til mediene før protest med hvilket poeng du ønsker å gjøre, litt grunnleggende informasjon om hva du står for, og insistering på at du ønsker en fredelig demonstrasjon. Fortelle dem at du ikke kommer dit for å knuse byen.
Søk om tillatelser om du har tid til dette, siden vi lever i ekstreme tider kreves det ekstreme tiltak, en tillatelse for en demokratisk sammenmønstring høres veldig udemokratisk ut, og alle har tillatelse til å ferdes fritt.
Til syvende og sist må du undersøke alt. Ikke dra på demonstrasjon fordi det er kult, eller for å be om bråk, du må vite hva du demonstrerer for, gjør din egen forskning på hvert eneste ord dere hører, også her på nyhetsspeilet. Å sjekke alle mulige kilder, ikke bare én eller to. Ta dager eller uker etter behov. Wikipedia er ikke en pålitelig kilde. Når du gjør din forskning, ta hensyn til kildene og etterforsk dem også. Ofte vil feilinformasjon gå i sirkel før det er plukket opp og spredt som propaganda. Se alltid etter sirkelen.
Og hvis du ikke kan kontrollere informasjon, så er den sannsynligvis usann.
Dette er deres dokumentasjon og deres bevis på at en bedre verden er mulig, derfor demonstrerer dere.
HUSK: Det vi ikke vil se er tilstander og vindusknusing, det er kjipt for de som er organiserte og har på forhånd planlagt en fredelig og demokratisk demonstrasjon. Media vil gi dem mer mediaoppmerksomhet, enn din gruppe som gjør det som det skal gjøres!
Lykke til med revolusjonen din!
Armin vi får bare tilgi de hjernevaskede :)
Hei Armin,
Jeg får ikke svart i samme tråden så vi får ta den på nytt her.
Revolusjon !?!? Tjaaa… sier du det du?
Vet du egentlig hva er revolusjon er, eller lever du i en total drømmeverden?
Jeg kan godt forstå at du drømmer om en revolusjon, du drømmer om en situvasjon hvor du ville kunne være viktig. Jeg skjønner utmerket godt at alt dette rabalderet ditt om ingenting egentlig er basert på dine frustrasjoner over å være en ubetydelig brikke i et stort samfunn.
Dessverre så er det ingen revolusjon på gang, iallefall ikke i Norge (ditt oppvekstland).
Du kan drømme så mye du vill. Du kan fanatsere så mye du vill, men realiteten forblir den samme.
Dessverre for øyeblikket ingen revolusjon. Sorry…
http://www.nyhetsspeilet.no/author/armin
Det er nok av saker for deg å sette deg inn i Oluf.
Jeg er ikke viktig, mine artikler er det.
-Armin, dere som har oversikt over hvem som ”infiserer” denne siden… denne mannen som du er i dialog med, er han konspiratør, konduktør, sabotør, agent, president, spilloppmaker, skomaker, psykolog, lille postbud min due, eller er han bare rett og slett en dust som ikke evner å se noen annen virkelighet enn den han er opplært til å se…. :)
http://www.frie-ytringer.com/2009/11/16/feilinformerer-frie-ytringer-om-iran/
Har ikke sett han mer enn et par dager. Hans første kommentar var jo på min artikkel etter at simonsen publiserte i sin blogg. Han er nok bare en som meg som leter etter sannheten, gi han litt tid, han er ny :)
Auda!!!
Infiserer sier du… Tjaaaa… Betyr det at menesker som har en annen mening en deg er farlige og skal betraktes som infeksjoner?
Din overdrevne bruk av ”kallenavn» viser til en total mangel på argumenter, eller er det kansje bare litt trangsyn fra din side?
Armin,
Jeg skjønner det at du synes at dine artiker er viktige; det er både normalt og selvfølgelig helt OK.
Dessverre så ser det ut til at vi er ganske uenige om det meste her i verden. Det er mulig at det er våre kansje vidt forskjellige livserfaringer og bakgrunn som gjør dette.
Siden du skriver om ting som for deg er viktig og legger det ut på internet, så blir du nokk pent nødt til å akseptere at folk har andre meninger enn deg, og du må nokk forvente at jeg kommer til å si deg en del imot. Spesielt når det er mye feilaktig i det du sier.
Men ikke missforstå meg, jeg har ovehodet ikke noe imot deg eller den mannen du er. Selv om jeg overhodet ikke aksepterer dine meninger betyr ikke det at jeg har noe imot det menesket du er.
He He He He… Kjære Armin,
Det blir sikkert en ting og demonstrere i snille Norge om fjollete ting som dere deverre ikke har noen kontrol på uansett.
Det er sikkert veldig ”tøft” å få litt tåregass i ansiktet og ta bilder som man kan vise på internet.
Det jeg foreslår er heller at du tar deg et tur (sammen med vennene dine) til Teheran og demonstrerer litt der. Cairo eller Riyad skulle ikke være så verst heller.
Selvfølgelig så ville jo tåregassen bare være en liten bivirkning etter et par dager i fengsel i Teheran eller Riyad (hvis dere er fortsatt i live). Det verste vill jo sikkert bli å bli voldtatt utaldige ganger.
Hei Simmonsens soldat.
Jeg demonstrerer for mye jeg som angår deg og norske forhold. Jeg har demonstrert for Svineinfluensa for 1 måned siden, for 3 måneder siden startet jeg en demonstrasjon mot mattilsynet for å beskytte matindustri, jeg har demonstrert mot Nato og deres krigsføring, selvom det bare var ti oppmøtte, jeg har faktisk mye å ta meg av her i Norge, som er mitt oppvekstsland..
Om du følger med i media, så har du sikkert fått med deg at hele verden demonstrerer mot sine stater fordi deres holdning ovenfor folket de er satt inn for å «tjene», Jeg kan ikke redde Norge, fra Iran..
Men jeg må si at det er en seriøs fornærmelse og bo i et demokrati og høre regjeringen gjøre biodisel dyrere enn vanlig bensin.! haha Hvorfor demonstrerer ikke du?
Hei Armin,
Simmonsens soldat? Nei du må nokk finne på noe bedre, og det kommer ikke til å bli lett å sette meg i en ”kategori”
Men kjære vene du må da for all del få lov til å demonstrere så mye du vill. Har du ikke noe annet å gjøre så er det helt greit for meg.
Det er bare det at jeg synes det er litt synd at du og dine lignende prøver å late som det dere gjør er viktig. Spesielt når dere lever i en total drømmeverden.
Det er defor jeg foreslår at du demonstrerer der det virkelig er viktig, der menneskerettighetene virkelig blir brutt, der menesker virkelig lider.
Det å demonstrere i Norge blir bare tull og vås for PR kåte menesker som egentlig ikke vet hva de demonstrerer mot.
Norge er ditt oppvekstland? And so?? Hva er det du vill frem til? Du vill ”redde” Norge?
Unge man… Norge behøver ikke å reddes. Norge er sikkert ikke perfekt, men det er for øyeblikket overhodet ikke behov for noen rednings plan.
Skru på Tv’en, det er Revolusjon.
Du er en tøffing Armin og jeg digger deg så vel!
Tipsene du her kommer med skal jeg huske men det kan allikevel være at man glemmer mye når man virkelig blir provosert av styresmaketen der ute!
men jeg er helt enig med eg. Skal man bekjempe urettferdigheten der ute må man gå frem på en fredelig måte for å vise verden at det er fred vi ønsker, ikke krig og elendighet som nå er over hele verden.
Måtte bare skrive dette.
Godt å høre Lise! Vi er ikke dem, vi er bedre! det er lett å bli et monster når du sloss mot et. Håper ungdomskoler og videregående skoler vil bokke meg for et foredrag, eller et lite kursing om hvordan man oppfører seg i demonstrasjon.
Mange ungdommer som er lys våkne idag, men de har det lett for å vise råskap.. Hvor får vi denne råskapen fra? Er det ikke styresmaktene som står for krig og elendighet?
Måtte bare svare på det du skriver her Armin!
Ja, man kan så saktens spørre seg:
Hvor får vi denne råskapen fra og hvorfor har unge lett for å vise råskap i demonstrasjoner?
Og hvorfor blir flere og flere barn og unge i vårt samfunn preget av sterk angstfølelse?
Kan det ha noe med voksenes holdninger å gjøre og hvordan det spres ut feilinformasjon gjennom våre styresmakter, gjennom skole, media og fra annet voksent hold?
Barn og unge skulle da ikke ende opp med angst og vise råskap hvis det ikke ligger noe til grunne for at de ender opp slik?
»Skal man bekjempe urettferdigheten der ute må man gå frem på en fredelig måte for å vise verden at det er fred vi ønsker, ikke krig og elendighet som nå er over hele verden.»
Jeg har aldri ment å INITIERE vold!!
Sier det igjen, så det er helt soleklart.
Jeg har aldri ment å INITIERE vold!!
Men tro du meg lise; Etter å ha vært i en episode hvor jeg ble skambanket av politiet, pga. en ren misforståelse fra dems side, så sier jeg; Adri mer igjen!!
Hvis neste gang noensinne skulle forekomme, vil jeg FORSVARE meg selv med livet som innsats. Da blir det sansynligvis meg ELLER den/dem. Ja jeg vet, oddsene mine er dårlige.
VAKSINASJONS DISTRAKSJONS AKSJON
Send mail om du ønsker å være med, vi trenger all hjelp vi kan få.
Det settes igang massevaksinering i de forskjellige bydelene i Oslo. Vi har dokumentasjon og uavhengig forskning i motsettning til FHI som kun ivaretar vaksineindustriens interesser og gjennrepeterer løgner. «du får like mye kvikksølv i en boks med tunfisk, som du får i en vaksine» er det siste desperate forsøket på å overtale deg til å stå imot vaksinekritikerne, men de forteller deg ikke at kvikksølv i tarmsystemet skilles ut på en helt annen måte enn kvikksølv og squaleen rett inn i blodet..
Vaksinering av de minste barna neste uke.
12.11.2009
Vaksinering av aldersgruppen fra 6 måneder til og med fem år begynner neste uke i aulaen på Lambertseter videregående skole. Det tas forbehold om at nok vaksine er tilgjengelig.
Tidspunkt for vaksineringen:
– tirsdag 17. november fra kl 12.00 -19.00
– onsdag 18. november fra kl 12.00 -19.00
– lørdag 21. november fra kl 10.00 -16.00
Om du bor i nærheten, last ned flyers og posters fra denne linken her, tenk på alle de barna du kan redde? Naboen min har kid på 3 år som tok vaksinen, i 2 uker nå har hun gråtet konstant hver natt.. Du kan møte på voldlig motsatnd iform av frustrasjon, men husk at folk er redd og at de kansje ikke vet like mye som deg, vær varsom og skånsom, ydmyk og høøfelig når du ber dem avstå fra vaskinen.. :)
http://www.nyhetsspeilet.no/2009/10/si-nei-til-svineinfluensavaksinen/
Vaksinering mot ny influensa A(H1N1)
19.10.2009
Bydel Bjerke har åpent vaksinasjonstilbud på Bjerke familiesenter mandag – torsdag kl. 11.00 – 17.30. Denne uken (uke 46) omfatter vaksinasjonstilbudet;
* alle personer som tilhører en risikogruppe
* Husstandsmedlemmer og eventuelt andre nærkontakter til personer i risikogruppene som ikke har fått vaksine, særlig personer rundt spedbarn under 6 måneder og gravide i første trimester
* barn under skolealder
Huff Da! :(
Helsedirektoratet er ut å kjøre, samtidig som FFI gjør sitt beste med å overtale «uvitende» folk til å ta hoax-vaksinen. Hverdag fylles avis (egentlig propaganda) med «skremmende» overskrifter som:
«Gutt (12) døde av svineinfluensa
21. offer av svineinfluensa i Norge»
«12-åringen ble funnet død i et badekar 1. november.»
» Gutten døde ikke av drukning. Resultatene fra obduksjonen viser at han døde av svineinfluensa, sier kommuneoverlege Kjersti Gjøsund i Sarpsborg kommune til VG Nett.»
http://www.vg.no/helse/svineinfluensa/artikkel.php?artid=580659
Nå skal liksom «hver» ukjent død / sykdom kobles direkte mot tulleinfluensa og komiskvaksinen…. :D
Karim (delvis Iransk navn?) jeg liker ikke det øyet der :) Someone need to poke the one eyed dajal! Hva står det under? Kanad habal?
Hehe.. ;) Du merket den idag… Har jo hatt den for lenge jeg…
Under bildet står det: «Kana Dajjal». Altså en-øyde dyret på «nastaliq skript», utviklet av selveste iranerne, også regnes for å være verdens mest kompliserte men vakreste skrift:
http://en.wikipedia.org/wiki/Nasta%CA%BFl%C4%ABq_script
Skrive-stilen på bildet er ikke farsi, men fra dehli India, noe som kanskje gjorde at du ikke klarte å lese den 100 % korrekt! :)
Som forsvar foreslår jeg megafon og mobil\walkmann med solfeggio toner for eksempel 528 Hz :)
http://www.redicecreations.com/specialreports/2006/01jan/solfeggio.html
Hahahaha Tror du den kan stoppe Lrad lydbølgekanonene ?
Vi bør ivertfhall skinne det lyset på politiet :)
528 Hz er frekvensen til kjærlighet for de som lurer.
Alt er jo vibrasjoner ,skulle spurt han Tesla om det der.
Er dette en brå måte å slå ut Lrad bilene på? Eller er det bedre å dra på taket og ha lim kanoner som stanser lydbølgene i å forlate senderen?
http://www.gizmowatch.com/entry/howto-create-an-emp-bomb-of-your-own/
Joda, jeg er helt enig i at demonstrasjoner kan vekke folk. Men, jeg er generellt uenig i hvordan de til dags dato har blitt fremført.
Jeg bruker punkter igjen.
1. Bruk av »ledere» i demosntrasjoner gjør at folkemengden blir lett å peke ut for deretter å demontere, bare ved å fjerne lederen. Saueflokkmentaliteten som har eksistert hittils blandt demonstranter er en uting. Fordi:
2. Man vil ha lederløse smågjenger eller enkeltpersoner med plakater over allt og til alle døgnets tider, på alle gatehjørne og samtlige fortau. Slik gjør man det så uoversiktlig for våre selvoppnevnte »styresmakter» at de vil snart gi opp. De blir nødt å atombombe hele byen, skal de få slutt på de »anarkistiske opptøyene».
3. Det er en menneskerett å forvare seg, sin yttringsfrihet og sine ubetvilelige rettigheter. Deriblandt retten til å bevege seg fritt innen eget land uten hinder fra myndigheter, såsant man ikke har gjort noe som strider mot Lovene av Landet. Og, når myndighetene nekter deg dette, er det INGEN VERDENS TING, bortsett fra korporate regler, som hindrer deg i å forvare deg selv mot voldelig politi, som igjen forsøker å nekte deg bevegelsesfrihet.
Bra! Derfor har amerikanerne «utnyttet» den saueflokk mentaliteten vår, og utviklet «Active Denial System», et type strålevåpen som fungerer «effektivt» mot demonstrasjons-ledere:
Jeg aner ikke om Norge har kjøpt dem, men PST har sikkert andre typer strålevåpen som brukes daglig mot «politisk, psykisk ustabile» mennesker i statens øyene.
«5. En ”lovlig” demonstrasjon er ingen Demonstrasjon.»
Hehe, helt enig… :) I en ordentlig demokrati stat, vil en aldri trenge noe som helst type «demonstrasjon», for da ville folkets interesser ivaretas av deres respektive folkevalgte. Men siden vi lever i en verden der befolkningen blir «lurt» til å stemme på nikkedukkere, er det vel greit å delta i demonstrasjoner for å «vekke» en ellers sovende politikk-eliten.
Dessuten så tror jeg at under OBAMA besøket, vil det meste av våre «kjøpte» media være «borte» fra demonstrant-sonen, og vil heller vise de fine «heia» bildene av konge-prins-statsminister parene…. :D Noen som husker Vantage Point?
Dessuten så tror jeg at under OBAMA besøket, vil det meste av våre “kjøpte” media være “borte” fra demonstrant-sonen, og vil heller vise de fine “heia” bildene av konge-prins-statsminister parene…. :D
Ja ja ja.. vi er så lykkelige så, nå når vi får Omab… Bama… Osam… uhhh… OBAMA på besøk og må lage unntakstilstander i Oslo. :-)
Men, kan OBAMA faktisk være så giftig at de må holde folk på milesvis avstand – er det derfor tro?
Kanke skjønne annet…
Har et sterkt ønske om at Oslos befolkning stikker så mye kjepper i hjulene for SS (Secret Service) i en »stille protest», ved å tute villt og vakkert foran veisperringer og annet, at de aldri mer tør å forpeste hovedstaden med OBAMA igjen. *hint, hint*
Jeg vet ikke om jeg er helt enig her Armin, men jeg er muligens mer »rebellsk» enn det du er.
1. Gå vanlig kledd – ingen uniform. Ingen hetter eller luer som gjør at du kan forveksles med en provokatør fra myndighetene.
2. Gassmaske og hjelm er lov, selv om myndighetene mener at DU ikke har lov til å bruke det.
3. Skjold, lett maskert med plakate(r) og/eller slagord er nødvendig til selvforsvar mot voldelige politimenn.
4. Start eller bruk ikke vold mot politiet så sant du ikke er i en selvforsvarsposisjon. Er du i en slik situasjon – slå dem så flat du bare kan, men vær beredt på å miste ditt eget liv. Husk: folk som jobber for myndighetene, særlig politiet, får orgasme når de kan bruke vold, så vær forsiktig.
5. En »lovlig» demonstrasjon er ingen Demonstrasjon.
Hei kreftsvulst.
Vanlige klær gjør det faktisk lettere for vanlige folk og politimenn i sivilbekledning til å kaste den første sten, eller knuse en rute, tenne på et søppelbøtte, eller lignende som kan gi politiet en grunn til å erklære området for «unntaksstilstand» og du kan bli utsatt for ekstrem makt, er du der, så har du ingen rettigheter.
Gassmasker bør være lov, jeg spørte en politimann om de var redd for at demonstrantene skal kaste gass på dere, siden dere går med gassmasker?
Han måtte le selvfølgelig.
Slagord og plakater er alfa coop mega, ellers er jeg enig med tillatelser, jeg endret faktisk det på artikkelen :)
En demonstrasjon skal vare til det du demonstrerer mot er stoppet, en forandling, en ny lov, en tvangsvaksinering, fjerning av skadelige stoffer i mat, eller andre maktovertredelser som påvirker råderetten til din dømmekraft, eller liv og helse. Se på Usa, 2 millioner gikk i Washington, men det var med finansiering fra forsikringselskapene og republikanere som ville sikre neste års valg. I Norge er det 10.000 mennesker et ganske godt oppmøte, og det klarer man om man settet opp lokallag som Nworesistance Norge.no har satt opp. Nå sitter vi alle på nettet bak en dataskjerm spredt rundt landet, og alle venter på at noe skal skje, men vi er faktisk fler enn vi tror, og det kan vi først bekrefte når vi alle står samlmlet.
»Hei kreftsvulst.»
Når du er så ærlig, kan jeg også være det.
Det er helt tydelig at du ønsker å fremstå som en slags leder, Armin-I-Bind. Jeg hadde ikke fulgt deg og din gammelkommunistiske lederstil uansett, ikke engang om jeg var mentalt korrupt.
Når du ber om at »dine» demonstranter skal gå i en slags uniform, en kleskode, er det jo bare for provokatørene fra politiet å bruke akkurat det samme. Ergo har du jo ikke oppnådd noen verdens ting i så henseende. Hva har DU med å fortelle hvordan andre skal oppføre seg under en demonstrasjon, bortsett fra å OPPFORDRE til å være ikkevoldelig (Her er vi sikkert enige. Man bruker aldri de samme virkemidlene som myndighetene, bortsett fra under selvforsvar)? Ikke en skit, Armin. Ikke en skit…
»I Norge er det 10.000 mennesker et ganske godt oppmøte, og det klarer man om man settet opp lokallag som Nworesistance Norge.no har satt opp.»
All fine and dandy. Men disse lokallagene har sikkert typiske »ledere» som lett kan fjernes, og dermed hele laget.
»Nå sitter vi alle på nettet bak en dataskjerm spredt rundt landet, og alle venter på at noe skal skje, men vi er faktisk fler enn vi tror…»
Jeg har aldri ment at folk bare skal sitte foran dataskjermen og vente å at ting skal skje. Men, for meg er det helt tydelig at når ting foregår for tradisjonellt, blir mottiltakene også tradisjonelle. Dvs. politivold, mot stort sett fredelige demonstranter. Ender det ikke alltid med en visa der Armin?
»… og det kan vi først bekrefte når vi alle står samlmlet.»
Jada jada, vi skal marsjere, rope og trampe i takt, i våre uniformer. Bort med individualiteten, her skal alle stå samlet i en saueflokk, og alle skal bli »slaktet» å samme måten også.
Gå med en pins da, gå med et eller annet som symbolisrer at dere tilhører samme gruppe. Gruppetenking er ikke dumt når alle individene har samme mål. Jeg kalte deg kreftsvulst , en dårlig oversettelse av evilbug. Kansje ikke så morsomt. Jeg vil heller ikke være leder, men noen må ta det første steget.. Jeg mener jeg har vært med her sammen med nyhetsspeilet gjennom snart et år og lagt opp et plattform som mange titusner av mennesker kan møtes på, ta gjerne staffetpinen fra meg om du vil, det er ønsket mitt :)
Den Norske Revolusjonen trenger en Nordmann til å stå fremst, jeg bare er en svarting som jobber overtid , sånn at du kan slappe av mens jeg gjør all jobben. Individualiteten er viktig, men hør nå her , hvis 10.000 stk skal stå samlet, så må vi ha en viss form for demonstrasjonsetikk, det er alt jeg vil oppnå med denne artikkelen. Det er ikke kult å få en halv tank med pepperveske spylt i ansiktet ditt fra en halvmeters avstand, neste gang kan det faktisk være deg. Terkselen for politivold har blitt veldig lav, det startet i 2003, når de gikk løs med hunder og batonger, jeg så blod på politiskjold, og for hva? At de sa nei til Irak krigen?
Folk sitter med mye råskap og sinne mann! Det er akkurrat det de vil at vi skal slippe ut, sånn at de kan slå ned på oss og saken blir lagt død.
Fra min artikkel «Norske verdier kjøpt og betalt»
http://www.nyhetsspeilet.no/2009/06/norske-verdier-kj%C3%B8pt-og-betalt/
Intensjonen bak Siv Jensens pro Israel-tale hadde ingen ting med krigen å gjøre, men var kun et ledd for provosere og muligjøre “opptøyene”.
En handling som var svært åpenlys, men ble desverre tildelet liten interesse. Sammen med massiv skreddersydd mediadekkning i forkant av demonstrasjonen, var alt lagt opp til at vi ville oppleve innslag av ikke-fredelig oppførsel. Dette en helt nødvendig onde for og tilrettelegge for sikkerhets-politikken Usa trumfer gjennom, som vi vanligvis hopper etter.