Gode svar i “dumbing down”-skolen …

4.3K visninger
1 minutt lesetid
19

Det sies at et av formålene med det jesuitt- og illuminati-riggede skolesystemet i vestlige land er at elevene skal sløves ned og ikke lære så mye om verden slik den virkelig er – såkalt dumbing down.

Historiefaget er et eksempel på dette. Historie som kan være fantastisk interessant og lære oss mye for å forstå dagens samfunn er “vedtatt” å være kjedelig av THEY. Hadde du inspirerende og interessante historietimer?

Det heter seg at “den som ikke kjenner fortiden vil være fortapt i fremtiden“.

Her er noen eksempler på kvikke elev-svar som besvarer skolens spørsmål direkte, svar som er hentet fra nåtiden…

x


xx

x

xx

xxx

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x x

x

x

xx

x

xxxxx

x

x

Hans Gaarder

Hans K. Gaarder er utdannet siviløkonom og svært tverrfaglig av legning og mest interessert i det som ikke har med økonomi å gjøre.

Hans har arbeidet i mange år med etterforskning i det offentlige og med fri og uavhengig forskning i privat regi. Er frontlinjeforsker på skjulte maktstrukturer, utenomjordisk liv og helse (Teoretisk Fysiologi og vaksiner).

0 0 stemmer
Artikkelvurdering
Varsle om nye kommentarer
Varsle om
guest

19 Kommentarer
Nyeste
Eldste Mest populær
Inline Feedbacks
Vis alle kommentarer
Monica Waade
Forfatter
13 år siden

Charlotte Thomson Iserbyt gir mange gode svar på hvorfor elevene utdannes på “dumbing down” skoler, her er info og gratis E-bok;
http://www.deliberatedumbingdown.com/

Meum
Abonnent
13 år siden

I det siste har jeg fulgt med på innleggene på FB-sidene “Stopp mobbing” og “Stopp mobbingen”. Det er et faktum at tusener av barn og ungdom blir utsatt for helseskadelig, og i enkelte tilfeller dødelig, tortur uten at det blir grepet inn mot galskapen. Dette lukter skjult agenda. Et ledd i fordummingen?

BelzeBob
Abonnent
13 år siden
BelzeBob
Abonnent
13 år siden

Jeg syns svarene er veldig bra, jeg. Hadde jeg vært læreren som satt med disse svarene så hadde jeg gitt ekstra poenger for oppfinnsomhet. Noen av svarene viser også tegn på stor intelligens, og flere er også faktisk helt korrekte selvom de ikke var de svarene man forventet.

Dette sa forresten Einstein om utdanning: “Education is what remains after one has forgotten what one has learned in school.”

Det er feil at det er læreren som skal spørre så mye. Det som er bra er når det er elevene som spør.

cancroides
cancroides
Abonnent
13 år siden

Mole
Mole
Abonnent
Svar til  cancroides
13 år siden

Artig video som forklarer på en kort men effektiv måte mange av problemene som oppstår når skolevesenet skal tre informasjon nedover hodene til barna,
de blir symbolsk sett bedt om gå med mørke mørke solbriller.

Det er som jeg vil si til eliten, dere forventer at fokemassene skal tørke seg bak og å holde rent, men det er ikke mulig når dere gjør en god jobb ved å tre hodene deres opp der samtidig.

Vandalf
Vandalf
Abonnent
13 år siden

He he, fin fint med litt humor i gravalvoret;

Her er flere perler fra eksamensbesvarelser;

•For å få ut luften fra en glasskolbe fyller man den med vann, heller ut vannet og setter korken fort på plass før luften rekker å komme inn i kolben igjen.

•Hønene legger ikke egne egg.

•Evolusjonsteorien møtte kraftig motstand siden den fikk menneskene til å tenke selv.

•Parallelle linjer møtes aldri dersom man ikke bøyer en av dem eller begge to.

•Algebrasymboler benyttes dersom man ikke vet hva man holder på med.

•En sirkel er en linje som møter enden uten slutt.

•Blomstens pistol er dens eneste forsvar mot insekter.

•Månen er en planet på lik linje med Jorden – den er bare dødere.

•Kunstig inseminering er når bonden gjør det på en ku istedenfor en okse.

•Dugg dannes når solen skinner ned på bladene og får dem til å svette.

•Et triangel som har en vinkel på 135 grader kalles en obskøn triangel.

•Blodet strømmer ned gjennom den ene benet og opp gjennom det andre.

•Benjamin Franklin samlet opp elektrisitet gjennom å gni katter baklengs.

•Det er et velkjent faktum at døde kropper skader sinnet.

•Når du mistenker at det er snakk om et beinbrudd, bøy leddet frem og tilbake for eventuelt å fastslå om det er et brudd eller ikke.

•Ved hundebitt, gjem hunden i noen dager. Om den da ikke har skjerpet seg, slå i hjel den.

•Ved neseblod, plasser nesen lavere enn kroppen.

•Når vannet fryser kan man gå på det. En vinter for lenge, lenge siden gjorde Jesus det.

•Når man kjenner at det lukter som en luktfri gass, er det sannsynligvis kullos.

Sithious
Sithious
Abonnent
Svar til  Vandalf
13 år siden

Jasså, er du lærer?

Telemakos
Telemakos
Abonnent
13 år siden

Bare vent. Ved eksamenstider nå til jul kommer det til å vise seg at Verdensordenen i begeistring har redigert fasiten slik at svarene på oppgavene om ‘free press’ og mobilmasten er gyldige. Neste år vil de være de eneste riktige. ;)

Oppgaven med dama kan forresten ikke avgjøres med mindre hun spores opp og sendes til Guantanamo. Hun begynner påstanden med “I think …”. Hvordan kan noen vite om hun snakker sant? Mind control? :O

Aleksander
Aleksander
Abonnent
13 år siden

Morsomme bilder!
Men her lærte jeg, som i samfunnslæretimene… ingenting :P

coyote
coyote
Abonnent
Svar til  Aleksander
13 år siden

Ja, hva var egentlig poenget med det faget?
Det eneste jeg husker fra samfunnstimene var vi ble lært at det var 157 Stortingsrepresentanter, noe som ikke har vært korrekt siden slutten på 80-tallet.

Eller var det o-fag det het den gangen?

bin Laden
bin Laden
Abonnent
Svar til  Aleksander
13 år siden

Bra du peker på, Aleksander, at man lærer ingenting av det kupperte NS med deres “klipp og lim” metoder.
I beste fall er utklipperen bare inkompetent.
I verste fall er han kjøpt av JewWO til å stappe lesernes hode med haug av løse tråder uten sammenheng og utvei.

Det er det som er så farlig for parasitter at massene selv blir i stand til å analysere hvilke konsekvenser fører visse årsaker til.
Derfor er matematikken fjernet fra skolepensumet og erstattet med en billig surrogat som skaper bare elevenes forvirring uten forklaringer HVORFOR?
Matematikk i super-vesten ble kastrert for sin kjerne – LOGIKK.
Det samme gjør det pro-JewWO`s regymet i rusland nå.

Hva tror du, Aleksander, hvorfor gir JewWo stadig flere “rettigheter” til vestlige elever (slike som “elevombud”, rett til å klage på karakterer, på lærere, “evaluering” av lærere m.m.) samtidig som lærerne fratas alle virkemidler til å sette drittunger på plass?
Hvorfor hører skoleadministrasjon i vesten i sitt dominerende flertall til en gudsutvalgte etnisitet?
Hvorfor tillater de sistnevnte at drittungene sier “fuck og fucking, drittsekk og hold kjeft” til lærere samtidig som de krever av lærere en respektfull behandling av drittungene?

Selv om du fikk like billig surrogat istedenfor samfunnslære på skolen, forstår du sikkert at det ikke “omtanke” om drittungene som driver djevlene.
De ønsker at drittunger blir kravstore, slappe og intetforstående,
m.a.o. – hjelpeløse.
Blant lærere sirkulerer en karikaturtegning som sammenlikner situasjon i 1969 og 2009.
På den første delen står foreldrene på lærerens side og krever svar av eleven “hvor kommer disse karakterene fra?”
30 år senere klarte de å snu situasjonen 180*: foreldrene går amok på læreren og krever et svar: “hvor kommer disse karakterene fra?” Eleven slapper av i denne situasjonen smiler fra øre til øre.

Eple fra epletre.
Stupid sau-foreldre har sin del av ansvaret for denne utviklingen.
Men hva kan du spørre av dem som er stupid nok til å overproduksjon av avkom? De kloke forplanter ikke seg når de ser hvilken felle har parasittene forberedt til tobeint populasjon på Jorden.
De vet at biomassen på Jorden skal ofres til Jahva-djevel (Jesus` sine ord da Han sa til jøder at faren deres var Diabol).
Jahva liker jo lukt av blod og brent menneskekjøtt.

Aleksander
Aleksander
Abonnent
Svar til  bin Laden
13 år siden

Jeg leser NS egentlig for å få andre vinklinger på saker.
Media i dag er faktisk slik, at jeg kan lese VG, dagbladet og aftenposten og jeg leser den samme vinklingen fra alle sammen. De påpeker at det er noe galt, og det føler jeg selv også. Men det blir aldri forsøkt å grave dypere.
Om det ikke er en mann, eller gruppe som sitter å styrer hva som blir gitt til oss, så er det iallefall penger. Etter min mening blir det helt feil.

Dette er også tilfellet for skolen, man blir gitt informasjon, men man blir aldri forklart hvorfor. Men jeg ser også det som er farlig med det. Skal man gi grunner, så får man frem ett synspunkt på ting og bare det. Om det så er sannheten, kan det bli forvrengt av flere ledd, fra lærerplanen og helt ut til personen som har ansvaret for elevene.
Det jeg selv mener er at man ikke går nok i sømmene på temaene som blir presentert, og mye som blir presentert som sannheter, er det faktisk full strid om hva som er tilfellet.

Dette gjør mye av sakene vanskelig for for folk flest å forstå. Mange av skribentene omfavner en del ting som sannheter og presenterer det som en selvfølge. Og skal man nå ut til folk flest, MÅ man prøve å reflektere mer over ting. å spørre andre om ting, selv om man føler at man selv sitter med svaret.
Man må pirke i overflaten, så fortsette inn mot kjernen, om man skal nå ut.

Jeg syntes initiativet her er bra, og jeg ser en rød linje igjennom det meste. Og jeg er fullstendig klar over at penger og makt styrer på en måte i denne verden at det kan faktisk ikke fortsette slik stort lenger. Det er det grunnleggende jeg har akseptert som en sannhet, alt annet er jeg åpen for.

Om hvem som gir elevene rettigheter, skal jeg ikke spekulere noe i. For jeg vet ikke nok om temaet. Men skal Norge fremover er det en ting som er sikkert. Og det er at vi var bedre før, enn det vi er i dag. Jeg er selv lærer, og jeg ser en del av feilene med systemet som er i dag.
Det ER ubehagelig å MÅTTE møte opp å sette seg i ett klasserom å bli fortalt hva du skal lese, og hva du skal gjøre. Elevene blir gitt en sjanse til å ytre sine meninger om lærere, karakterer, skolen og ting rundt seg som har betydning for hvordan de oppfatter dagen. Og det blir sjeldent gjort noe med. Vi ser på tilbakemeldingene, men ingenting blir egentlig gjort på grunnlag av disse. Da blir det etter min mening en falsk følelse av en evne til å påvirke.

Det jeg ser, som er skremmende er blant annet elever som blir stemplet som problembarn. Av skolen, leger, psykiatrere og tilslutt av deres egne foreldre. Synet er så ensidig, at når elever skiller seg ut, så er det noe galt med de. Og de blir satt i system med forskjellige metoder som prøves ut, for å få de til å funke sammen med resten. Noen av de funker, og andre ikke. Hvorfor skal vi gjøre dette?
En erfaring jeg selv har, er at om man heller tar seg tid til å snakke med eleven. Spørre om hvorfor den gjør ting som den gjør, og gjerne snakke om ting som ikke har noe med skolen å gjøre. Så finner man ut at problemet ligger ikke alltid hos eleven, men har grunn i andre ting i livet dems. Hvis man oppriktig er interessert i å finne ut hvordan en annen person tenker, og legger alt i grunn i empati, så klarer man i mange tilfeller å forstå hvorfor.

Man har tilfeller av giddalaushet, og etter min mening for mye frihet for å legge til grunn for læring for den eleven. Men disse skiller seg ut, ved at de ikke er konstant. Og behøver ikke alltid være det heller.

Thunder
Thunder
Abonnent
Svar til  Aleksander
13 år siden

Hei Aleksander :-) Har du dett filmen – “The water is wide”? Anbefaler alle lærere og andre å se den. Nydelig, vakker film. Må se den en gang til :-)

Thunder
Thunder
Abonnent
Svar til  Aleksander
13 år siden

Hehe! Trenger visst en norsklærer jeg. sett ikke dett

Aleksander
Aleksander
Abonnent
Svar til  Aleksander
13 år siden

Har ikke sett filmen, ser spennende og aktuell ut :)
Lagret som bokmerke, skal se den senere.
Nå kaller hjernedød morro aka filmkveld med gutta =)

vantro
Abonnent
Svar til  bin Laden
13 år siden

http://www.sott.net/articles/show/212383-Valedictorian-Speaks-Out-Against-Schooling-in-Graduation-Speech
I am now accomplishing that goal. I am graduating. I should look at this as a positive experience, especially being at the top of my class. However, in retrospect, I cannot say that I am any more intelligent than my peers. I can attest that I am only the best at doing what I am told and working the system. Yet, here I stand, and I am supposed to be proud that I have completed this period of indoctrination. I will leave in the fall to go on to the next phase expected of me, in order to receive a paper document that certifies that I am capable of work. But I contest that I am a human being, a thinker, an adventurer – not a worker. A worker is someone who is trapped within repetition – a slave of the system set up before him. But now, I have successfully shown that I was the best slave. I did what I was told to the extreme. While others sat in class and doodled to later become great artists, I sat in class to take notes and become a great test-taker. While others would come to class without their homework done because they were reading about an interest of theirs, I never missed an assignment. While others were creating music and writing lyrics, I decided to do extra credit, even though I never needed it. So, I wonder, why did I even want this position? Sure, I earned it, but what will come of it? When I leave educational institutionalism, will I be successful or forever lost? I have no clue about what I want to do with my life; I have no interests because I saw every subject of study as work, and I excelled at every subject just for the purpose of excelling, not learning. And quite frankly, now I’m scared.

John Taylor Gatto, a retired school teacher and activist critical of compulsory schooling, asserts, “We could encourage the best qualities of youthfulness – curiosity, adventure, resilience, the capacity for surprising insight simply by being more flexible about time, texts, and tests, by introducing kids into truly competent adults, and by giving each student what autonomy he or she needs in order to take a risk every now and then. But we don’t do that.” Between these cinderblock walls, we are all expected to be the same. We are trained to ace every standardized test, and those who deviate and see light through a different lens are worthless to the scheme of public education, and therefore viewed with contempt.

H. L. Mencken wrote in The American Mercury for April 1924 that the aim of public education is not “to fill the young of the species with knowledge and awaken their intelligence. … Nothing could be further from the truth. The aim … is simply to reduce as many individuals as possible to the same safe level, to breed and train a standardized citizenry, to put down dissent and originality. That is its aim in the United States.”

BelzeBob
Abonnent
13 år siden

He he. Fantastisk!

“What’s wrong with….?

She’s a woman.” LOL. :)

“What is a vibration” He he. :)

klumpen
Abonnent
13 år siden

Et av svarene er korrekt:
Q: Why would living close to a mobile mast cause ill health?
A: You might walk into it.

« Forrige artikkel

Svineinfluensa-vaksineringen ett år etter

Neste artikkel »

Gi bankene en støkk!

19
0
Vi vil gjerne ha din mening. Fritt og anonymt.x
()
x