Du leser nå
Bigfoot DNA-testet: Hybrid av Homo sapiens og ukjent primat?

8 minutter lesetid

Bigfoot DNA-testet: Hybrid av Homo sapiens og ukjent primat?

To genetiske team har DNA-testet prøver fra angivelig Bigfoot og yeti, og vil publisere studiene i vitenskapelige tidsskrifter.

Vi ser først på Ketchum-teamets pressemelding om DNA-testing av angivelig Bigfoot. Kan Bigfoot være en 15.000 år gammel hybrid av Homo sapiens og en fullstendig ukjent Hominini? Vi ser så på Bryan Sykes-teamets pressemelding om DNA-testing av angivelig yeti. Begge studiene har ambisjoner om snarlig publisering av en fagfelle­vurdert artikkel i et vitenskapelig tidsskrift.

Ketchum-teamets DNA-testing av angivelig Bigfoot

Firmaet DNA Diagnostics, som ligger i Texas og som driver med DNA-testing av mennesker og dyr, sendte den 24. november 2012 ut en pressemelding der de hevder at et genetisk forskningsteam ledet av Dr. Melba S. Ketchum (presentasjon) i fem år har studert og sekvensiert tyve mitokondrielle genomer (mtDNA) og tre komplette nukleære genomer (nDNA) fra Bigfoot, og konkludert at Bigfoot skilte lag fra Homo sapiens for ca. 15.000 år siden (Wiki: Bigfoot). Her er den sensasjonelle presse­meldingen:

“BIGFOOT’ DNA SEQUENCED IN UPCOMING GENETICS STUDY

Five-Year Genome Study Yields Evidence of Homo sapiens/Unknown Hominin Hybrid Species in North America.

A team of scientists can verify that their 5-year long DNA study, currently under peer-review, confirms the existence of a novel hominin hybrid species, commonly called “Bigfoot” or “Sasquatch,” living in North America. Researchers’ extensive DNA sequencing suggests that the legendary Sasquatch is a human relative that arose approxi­mately 15,000 years ago as a hybrid cross of modern Homo sapiens with an unknown primate species.

The study was conducted by a team of experts in genetics, forensics, imaging and patho­logy, led by Dr. Melba S. Ketchum of Nacogdoches, TX. In response to recent interest in the study, Dr. Ketchum can confirm that her team has sequenced 3 complete Sasquatch nuclear genomes and determined the species is a human hybrid:

“Our study has sequenced 20 whole mitochondrial genomes and utilized next generation sequencing to obtain 3 whole nuclear genomes from purported Sasquatch samples. The genome sequencing shows that Sasquatch mtDNA is identical to modern Homo sapiens, but Sasquatch nuDNA is a novel, unknown hominin related to Homo sapiens and other primate species. Our data indicate that the North American Sasquatch is a hybrid species, the result of males of an unknown hominin species crossing with female Homo sapiens.

Hominins are members of the taxonomic grouping Hominini, which includes all members of the genus Homo. Genetic testing has already ruled out Homo neander­thalis and the Denisova hominin as contributors to Sasquatch mtDNA or nuDNA. “The male progenitor that contributed the unknown sequence to this hybrid is unique as its DNA is more distantly removed from humans than other recently discovered hominins like the Denisovan individual,” explains Ketchum.

“Sasquatch nuclear DNA is incredibly novel and not at all what we had expected. While it has human nuclear DNA within its genome, there are also distinctly non-human, non-archaic hominin, and non-ape sequences. We describe it as a mosaic of human and novel non-human sequence. Further study is needed and is ongoing to better characterize and understand Sasquatch nuclear DNA.”

* * *

Ketchum hevder i sosiale fora at studien snart vil bli publisert som en fagfellevurdert artikkel i et vitenskapelig tidsskrift, men at publiseringsdato ennå ikke har blitt bestemt. Selve presse­meldingen har blitt gjengitt i media verden rundt.

Vitenskapelige og intellektuelle utfordringer

Ketchum-teamets DNA-testing byr på flere vitenskapelige og intellektuelle utfordringer:

1) Da det ikke finnes tidligere DNA-prøver av Bigfoot å referere til og sammenligne med, må evidensen for at Ketchum-teamets DNA-prøver virkelig kommer fra Bigfoot være av en helt annen karakter, som f.eks. personlig observasjon, hva man i UFO-litteraturen vil kalle ”nærkontakt av tredje grad”. Denne evidensen vil det bli spennende å høre mer om.

2) Dersom evidensen er solid for at DNA-prøvene virkelig kommer fra Bigfoot, synes det å være to mulige forklaringer på hvordan Bigfoot oppsto som hybrid av Homo sapiens og en fullstendig ukjent Hominini-stamme (Wiki: Hominini). Begge forklaringene er temmelig fantastiske, men den ene er enda ”villere” enn den andre:

• Da Ketchum-teamet konkluderer at hybridens mor var en Homo sapiens-kvinne, og at faren tilhørte en fullstendig ukjent Hominini-stamme, er denne Hominini-stammens eksistens så sent i menneskets historie (bare 15.000 år siden) uhyre sensasjonelt og oppsikts­vekkende i seg selv. Men enda mer utrolig er hvordan hybridavkommet og evt. moren kunne overleve svangerskaps- og fødselskomplikasjonene som vi må anta var betydelige.
  • Hybriden oppsto som et genetisk bio-ingeniørprosjekt av høyereutviklete ET-grupper, og ble fraktet som en trans­plant hit til Jorden. Dette er faktisk ZetaTalks perspektiv på Bigfoot.

ZetaTalks første notat om Bigfoot var Bigfoot (15. juli 1995), som teksten nedenfor er et utdrag fra:

“Bigfoot har fasinert menneskeheten like lenge som de to rasene har vært i kontakt med hverandre, så sjeldent og flyktig som slik kontakt dog har vært. Grunnen til dette har mindre å gjøre med størrelsen og det apelignende utseendet til Bigfoot, hvilket ville være forståelig her på Jorden, som med Bigfoots unnvikenhet. Gorillaer, for eksempel, er like store. Sjimpanser synes å være like intelligente. Så hva er fasinasjonen ved Bigfoot? Svaret ligger i vesenets nifse evne til å unngå oppdagelse. Grunnen til dette er at Bigfoot skulle huse en gruppe vesener som var i karantene. De forblir unnvikende fordi det ikke er meningen at de skal blande seg med menneskene. Dette formålet med å unngå kontakt blir faktisk assistert. På samme måte som vi har beskrevet hvordan selviske grupper av mennesker etter kataklysmene ikke vil være istand til å finne småsamfunn av uselviske grupper, vil mennesker ikke være istand til å finne Bigfoot. Bigfoot er der, rett under nesen din. Hvorfor er de i karantene? Disse vesenene har på egen forespørsel blitt plassert inn i en primitiv tilstand, slik at de kan gjenvinne en elementær forståelse av hvordan man kommer overens med hverandre, med naturen, og undre seg over naturens vidunderlige utfoldelse. Deres karantene er ikke et eksil. Det er et forsøk på å finne fred.

Har Bigfoot noe å gjøre med den tidlige menneskeheten, kanskje en tidlig modell av mennesket? Svaret er, ikke overraskende, Ja! Bigfoot er faktisk en midlertidig modell av en av menneskets seks [tidligere] raser. Hvordan kan det ha seg at bare denne rasen har bevart en midlertidig modell? Hva er årsaken til at de andre rasene ikke har bevart en midlertidig modell? Under menneskets evolusjon, under de periodiske genetiske ingeniørarbeidene, ble hele rasen omfattet. Alle innen en gitt rase var tilstrekkelig nære til å kunne parres med hverandre, og de genetiske endringene ble i tilsvarende grad spredd. Bigfoot ble separert, fjernet fra de andre, og ble flyttet til fjerntliggende områder…”

Når det gjelder Patterson-Gimlin filmoppptaket den 20. oktober 1967 av en angivelig Bigfoot, avviser zetaene dette som et dyktig bedrag (Wiki: Patterson-Gimlin film). I ZetaTalk Chat 4. juli 2009 kommenterte de:

”Som vi har nevnt, Bigfoot er i karantene fra mennesket, hvilket betyr at Bigfoot er assistert i å forbli skjult. Det hender at avføring og spor blir funnet av mennesker, eller flyktig glimt av en kropp på avstand, men ikke noe så konkret som et video-opptak har forekommet. Videoen ville på et eller annet vis ha blitt ødelagt, pga. karantenen. Dette er en mann i drakt, et velregissert bedrag.”

Stillbilde fra Patterson-Gimlin-filmen av en angivelig Bigfoot. Legg merke til den horisontale stripen ved øyepartiet, som synes å ha blitt klippet ut.

Sykes-teamets DNA-testing av angivelig yeti

Den 22. mai 2012 ble en pressemelding sendt ut fra Oxford University (England), som informerte om et påbegynt samarbeid mellom dem selv og Musee de Zoologie (Sveits). Samarbeidet går ut på å bruke den aller nyeste teknologi innen DNA-testing for å teste rester av angivelig yeti og andre ”tapte” hominide arter. De to prosjektlederne er Bryan Sykes, tidligere professor i menneskelig genetikk, og Michel Sartori, direktør ved Musee de Zoologie. Bryan Sykes er kjent for å ha forfattet fem populære bøker – inkludert The Seven Daughters of Eve: The Science That Reveals Our Genetic Ancestry (2002) – om hva populasjonsgenetikk kan fortelle oss om menn­eskets tidlige geografiske spredning.

Samarbeidsprosjektet har fått navnet Oxford-Lausanne Collateral Hominid Project, og en egen web-side har blitt opprettet for å informere om utviklingen, Oxford-Lausanne Collateral Hominid Project. Målet er publisering av en fagfellevurdert artikkel i et vitenskapelig tids­skrift. Publikasjonsfasen skal være november-desember 2012.

Pressemeldingen den 22. mai 2012 resulterte bl.a. i en kronikk i CBCnews dagen etterpå, Scientists on hunt for Bigfoot to test DNA in hair samples.

Bryan Sykes samarbeider med Rhettman Mullis, som er leder av forskningsteamet Bigfootology. Mullis og hans team er på sporet av det som uten tvil vil være toppen av kransekaken innen ”Bigfootology”, nemlig to nålevende døtre i 70-årsalderen av en hybrid mellom en indianerkvinne og en Bigfoot! Mullis-teamet håper å finne disse to søstrene og få et intervju med dem (samt naturligvis noen DNA-prøver). Se artikkelen Rhettman Mullis on Patrick, the human-Bigfoot hybrid (Examiner.com 28. juli 2012).

Kilder og ressurser:

*******************************************

Bli en av de opplyste blant 111.000 månedlige lesere

Hvor godt likte du artikkelen?
Topp
0%
Opplysende
Inne på noe
Usikker
0%
Dårlig
Om forfatter

Rolf Kenneth Myhre fullførte bibliotekarutdannelsen i 1990, og arbeidet så som selvstendig næringsdrivende i seks år med å etablere og reorganisere små fagbiblioteker og arkiver. Deretter arbeidet han som medisinsk forfatter i seks år, fire av dem ved Rikshospitalet. Siden 2003 har han som privat forskerforfatter arbeidet med fokus på: 1) Bevissthetsparadigmet, åndsvitenskap; 2) Menneskets tidligere og nåværende erfaringer med ET/UFO-relaterte emner; 3) Enkelte US-sentrerte oligarknettverk som siden 1940-tallet har prøvd å styre verdenssamfunnet i en totalitær retning. I 2008 vant han Kolofons manuskonkurranse for ”Alternativ litteratur” med boken «Åndsvitenskapelige visjoner». I februar 2013 utga han boken «Menneskets historie: Integrasjon av Velikovsky, Sitchin og ZetaTalk», og i august 2013 kom boken «ET/V-erfaringer 1947-2013». Hans forfatternavn er Rolf Kenneth Aristos.

20 kommentarer Bli med i diskusjonen