Kristensionistisk dommedagslobby presser pensjonister til å betale flere 10-talls millioner kroner for å berike seg selv, og for å fremskynde harmageddon.

Hvis du likte denne artikkelen, vennligst spre den videre til så mange mennesker som mulig, legg igjen en kommentar eller abonner på RSS-feeden.
Samfunn
  16.12.2011 1:04

Visjon Norge Under Lupen

08.12.11 meldte TV2 at en kristen TV-kanal sendte giro på to millioner til 80-åring. Etter at 80 år gamle Bård Fonås i høst døde dukket det opp en hemmelighet. Mannen hadde jevnlig betalt store pengebeløp til den kristne kanalen TV Visjon Norge, totalt 95.000 kroner. I en eske lå det en rekke tiggerbrev, gjerne håndskrevne, med sterke oppfordringer om å gi penger, som på mange måter har likhetstrekk med Nigeria-svindel, som manipulerte ved å spille på religion, hurtig gevinst, og offer/kriserolle. Den største giroen de fant hos Bård Fonås var på hele 2 millioner kroner. I et brev som Hanvold selv har signert ber han om at «partneren» og «vennen» Bård Fonås skal strekke sin tro og gi 3500 kroner for å redde kanalen ut av en akutt krise. «Hvis hver partner gir 3500 kroner hver har vi løst den akutte krisa», skriver han.  Flere av brevene var datert samme dag.

Jan Hanvold sendte ut håndskrevne brev for å få partnerne til å gi mer penger. De blir bedt om å strekke sin tro. Foto: Faksimile

Kjære Partner og Venn
Jeg skriver til deg fordi Visjon Norge er i sin største krise noen gang. Men ikke større enn at hvis hver partner gir kr 3500, hver har vi løst den akutte krisa. Det er unødvendig for meg å nevne alt Visjon Norge gjør. Det vet du er partner og med i Visjon Norge familien. At folk blir frelst hver dag, at vi gir til de fattige og støtter Israel. Så derfor spør jeg frimodig om at du kan strekke din tro, å gi kr 3500 nå?

Han fornekter at brevene er utformet på en kynisk og manipulerende måte, men innrømmer likevel at brevene er håndskrevne for at de skal være mer personlige for at folk skal gi mer penger. Ifølge Jan Hanvold selv bestod den akutte krisen i at kanalen året før hadde investert i masse nytt utstyr og at de derfor havnet i en økonomisk krise der de måtte be partnerne om hjelp. Han dokumenterer imidlertid ikke hvilket utstyr det er snakk om, og heller ikke hva dette utstyret skal ha kostet. Men denne svindelen er egentlig ikke ny. Den Israelvennlige nettavisen Vårt Land skrev i følge DT allerede i 2010 at i 2009 satte tv-kanalen inntektsrekord med 66 millioner. Det betyr en samlet omsetning de siste 11 årene på rundt 480 millioner. En svært stor del av disse inntektene er gaver. TV-kanalen håvet i 2010 inn 75 millioner kroner fra sine seere, så dette dreier seg utvilsomt om en omfattende svindel og kynisk pengeutpressing. Likevel skal Jan Hanvold systematisk siden 2010 ha løyet til folk og sagt at de må gi mer penger for å berge kanalen. De baserer stort sett hele virksomheten sin på gaver og donasjoner slik at skattetrykket ikke blir så hardt. Vi ser også at driftkostnadene på en påfallende måte øker nesten identisk med driftsinntektene slik at skatten blir minimal.

Vi ser også at driftkostnadene på en påfallende måte øker nesten identisk med driftsinntektene slik at skatten blir minimal. Men hvor blir det av pengene?

Den underslagsdømte sektlederen, har kommet med absurde påstander mot landets kristne. Han anklager de for å underslå milliarder fordi de ikke donerer nok penger til bla. Visjon Norge. Han sier at dersom alle kristne hadde gitt tiende, skulle misjon og kirkeliv i Norge ha fått ti milliarder kroner. Men Hanevold sier han har regnet seg fram til at ”kristenfolket” bare gir to milliarder årlig. Ergo snyter kristne nordmenn Gud for åtte milliarder kroner i året. I programmet Studio direkte (som er et program for å verve nye støttepartnere og kreve penger),  truet han til seg penger med følgende uttalelse: ”det følger straff og forbannelse med ikke å gi tiende”. Spørsmålet som melder seg er hvem som stikker av med pengene og hva de brukes til. For å få svar på det må man se nærmere på organisasjonens agenda, hvem som driver den, og deres nettverk.

Visjon Norges ideologi

Visjon Norge er noe helt annet enn en kristen TV kanal som fremmer sunne kristne verdier

TV Visjon Norge er den første skandinaviske kristensionistiske tv-kanalen som sender 24 timer i døgnet og ble etablert 24. mars 2003.  TV Visjon Norge hevder selv de fremmer evangeliet om Jesus til frelse. Her snakkes det bla. om opprykkelse for de «rett-troende» og harmageddon for de resterende. De skriver følgende: Jesus er ikke her lenger. Han har reist hjem til vår Far i Himmelen. Du og jeg skal nemlig hjem, vi også. Hjem til en evighet sammen med ham som skapte deg, og som lengter etter å være sammen med deg for alltid. De skriver det nærmer seg opprykkelse og harmageddon, og at de vil ha med seg flest mulig!. «Kom og bli med! Til en evig salighet sammen med Skaperen. Til et sted der vi kan unnfly fortapelsen og vinne livet. Hjem og i sikkerhet for all evighet!, heter det.

I det å forkynne evangeliet presiserer de på sin egen nettside at det innebærer å å stå kompromissløst for Israel og Guds eget folk jødene og et reformert Skandinavia. De snakker ikke om bare reform i kirker og bedehus, men skriver i klar tekst at det også gjelder næringsliv, politikk og kultur. Dette er essensen i hva vi står for på TV Visjon Norge, skriver de. Så på den ene siden snakker man i praksis om en skandinavisk kristensionistisk revolusjon, mens på en annen side snakker man om en global hellig krig (harmageddon) basert på løsrevne bibelsitater hvor eksempelvis vanlige kristne, muslimer,ateister, kulturmarxister, og alt som måtte krype og gå av folk som ikke deler et kristensionistisk (menighetens) verdenssyn representerer i deres øyner djevelen, og må vike på en eller annen måte…

Visjon Norge er en bedrift (ikke organisasjon) som har ca 60 medarbeidere på lønn, i tillegg en god del de har lurt til å jobbe gratis. Ledergruppen i TV Visjon Norge består av 13 stykker hvor mange er i samme familie og har sentrale verv i andre kristensionistiske organisasjoner. Jan Hanvold hadde ifølge skattelistene en skattbar inntekt i 2009 på 1,75 millioner kroner, og har tidligere gått konkurs under navnet Vision Bible Center, og er dømt til fengsel for brudd på skatte-, regnskaps og straffelover. Vision Bibel Center har fått  kritikk av forbrukerrådet for ufine og utpressende metoder når de samler inn penger ved at de bla.  sender pengegaver til inkasso hvis ikke regningene betales…fort nok.

Vision Bibel Center

Stiftelsen VBC, med Jan Hanvold i spissen, brukte seks av fem innsamlede nødhjelpsmillioner til eiendom i 2003. Nå har de nettopp svidd av 6,5 millioner på nye lokaler til TV Visjon Norge. Visjon Bibel Center (VBC), eller VBC-Nødhjelp som de også kaller seg, hevder de bedriver nødhjelp og samler inn penger til fattige barn i Øst-Europa. Sannheten er at mesteparten av de donerte pengene aldri kommer frem (Kap. 22/04). Store deler av VBCs midler går til å finansiere TV-virksomhet eller eiendom.

Ifølge Drammens Tidende har TV-kanalen TV Visjon Norge, med ansvarlig redaktør Jan Hanvold, nettopp punget ut 6,5 millioner kroner for store deler av den tidligere barnevernsinstitusjonen Åsgård i Øvre Eiker. Der skal de ekspandere, produsere fjernsyn og etablere kurs- og konferansesenter. En gjennomgang av VBCs regnskaper viser at de brukte seks millioner kroner på eiendom også i 2003. I 2002 tok de ut 1,9 millioner kroner fra stiftelsen uten å redegjøre for det i årsberetningen eller i en note i regnskapet. Kapital tok en anonym telefon til TV Visjon Norge/VBC for å høre mer om den innbydende fadderordningen. Da fikk vi opplyst at de allerede har 120 faddere for barn i Georgia og 87 for barn i Etiopia, og at alle pengene kommer frem til barna. - Vi har rundt 200 barn i den fattige skolen i Etiopia, men vi har faddere for 87, sier damen hos TV Visjon Norge/VBC. Etiopia og Georgia er land som det drives aktivt arbeid i kristensionistiske nettverk for å innhøste jøder til Israel for å fremskynde harmageddon. Det er derfor rimelig å spørre hva nødhjelpspengene egentlig går til. De som fulgte iherdigst med i nyhetsbildet på 1980-tallet, husker kanskje predikant Jan Hanvold, drivkraft og åndelig leder i stiftelsen Ny Visjon i Drøbak. Mirakelkonferansene hans var omstridte. Det samme var hans fokus på penger. Satsingen var endeløs, og Hanvold uttalte at de skulle «snu opp ned på Norge og Europa, økonomisk og moralsk.» Det eneste han snudde opp ned på, var sin egen tilværelse. I 1989 gikk alt galt, selskapsnettet han hadde opprettet kollapset, konkurs fulgte konkurs, og kravene mot selskapene var på rundt 45 millioner kroner. Hanvold ble slått personlig konkurs, ilagt konkurskarantene, og i 1992 dømt til 120 dagers fengsel, derav 45 dager ubetinget.

Visjonkirken

Visjonskirken er en sionistkirke som ble etablert av ekteparet Inger og Jan Hanvold i 2001, som begge er sentrale i Visjon Norge. De kaller seg for en fri,uavhengig lokalmenighet med Jesus Kristus som hode , Bibelen som rettesnor, og det nytestamentlige menighetsliv som ideal . Vi er kalt til å forkynne og opphøye Jesus, slik at mennesker blir frelst og kristne blir styrket, heter det. For å nå dette mål legger de følge punkter til grunn:

n) Herren har valgt ut Israel blant alle folk på jorden til å være hans eiendomsfolk ( 5 Mos 7, 6 ) . Gud har lovet velsignelse til dem som velsigner Israel ( 1 Mos 12, 3 ) .

o) Jesus kommer snart igjen for å hente alle som tror på ham. Vi skal bli rykket opp i luften , i skyene , for å møte Herren ( 1 Tess 4,17 ).

p) Etter opprykkelsen skal Jesus regjere på jorden i tusen år . Deretter kommer en ny himmel og en ny jord ( Åpenb 20, 4 . 21, 1 ).

q) Alle som tror på Jesus får evig liv , og alle som ikke tror på Jesus går mot en evig fortapelse ( Joh 3, 16 )

Men hvordan er denne fanatiske Israelstøtten forenelig med jødevennlighet, når statuttene tilsier at kristensionistenes evige liv er på bekostning av bla. jødenes evige fortapelse?

Visjon Norge støtter angrepet på Gaza i 2009

Videoen er klippet og produsert av Visjon Norge, og det er derfor greit å se hvordan de fremstiller seg selv som offer, og Israelkritikere som jødehatere, og voldelige terrorister.

Appelanter:

  • Siv jensen: FRP har arbeidet målrettet for å trekke til seg mange av kristensionistene som har forlatt Krf. Dette er en av flere grunner til at partimedlemmer i Frp, til tross for lite kristenfokus til vanlig, går sammen med kristensionister i markeringer til støtte for Israel. Det andre er at Frp er USAs nærmeste alliert i Norge. Den Amerikanske ambasade forsøk har gjennom flere år dyrke nær kontakt med Frp, og de har bevist at de er gode venner av USA sier ambassadør Benson Whitney, Samtidig fastslår han at Frp er «USAs beste venner i Norge«. Frp-leder Siv Jensen er strålende fornøyd med attesten fra den amerikanske ambassadøren. Frp-lederen understreker at både hun personlig og Frp har lagt ned et betydelig arbeid i dialogen med andre lands ambassader. Og USA er Israels nærmeste alliert. Frp må derfor ansees som å være et Amerikansk republikansk datterparti, da alle internasjonale partier ofte er tilknyttet en stormakt. Alliert er ofte et politisk korrekt ord for styrt-av.
  • Ingebrigt Sørfonn: en norsk politiker (KrF), I perioden 2005-2009 var Sørfonn leder av Israels venner. Per i dag(d. mai 2011) arbeider Sørfonn som økonomileder i Indremisjonsforbundet, som også er kristensionistisk. I sin appell for sionistregimet Israel snakker han om et positivt budskap som skal høres helt til pokker i vold, men videoen er klippet slik at det er umulig å se poenget.
  • Leif A. Wellerop: leder for det kristensionistiske organisasjonen ICEJ Norge, er langt mere spennende. Han går til frontangrep på det faktumet av vestbredden er okkupert ved å presisere at han ikke ønsker å gjøre den faktiske  problemstillingen til et tema(!). Han fortsetter med å anklage de som protesterer mot Israels bombing av Gaza for å være jødehatere. Ut i fra hans logikk ville Palestinerene akseptert å blitt bombet av Russere, men når de blir bombet av sionistiske jøder, så er altså overgrepet bare et fordekt argument for å dekke sitt jødehat???. Videre anklager han Norge for å ha blitt antisemittisk, og peker på de som demonstrerte mot Israels angrep mot Gaza.

Spørsmålet er om ikke Leif A. Wellerop møter seg selv i døren. Viser til en dialog mellom Wellerop og Skarsaune i en artikkel i dagbladet:

Skarsaune er mer forsiktig med å karakterisere dispensjonalismen (kristensionismen) som antisemittisk:

- Jeg vil nøle med å si at den er det. Det blir fort et spørsmål om definisjoner. Men det er et god spørsmål hvor jødevennlig dette er. Min erfaring er at når jøder hører om dette (kristensionismens teologi), så reagerer de på at de blir brikker i et profetisk puslespill, sier Skarsaune.

- Slik er i alle fall ikke vi. Vi har godt forhold til mange jøder, men ikke noe dag-til dag-samarbeid eller kontakt med dem. Vi ønsker å vise jødene et annet jesusansikt, en annen type kristendom, sier Wellrop.

- Hva skjer med jødene i endetiden?

- Det står i Bibelen at jødene skal de bli frelst, sier Wellerop.

- Men det står vel at det bare er en restdel av jødene som blir frelst?

- Dette tror jeg ikke jeg vil gå inn på i det hele tatt, det blir mye spekulasjon og synsing. Jeg har ikke lyst til å gå inn på teologien her, sier Wellerop.

Hvorfor ønsker ikke kristensionisten Leif A. Wellerop i ICEJ å gå inn på teologien her?. Og hvorfor lyver han ved å si at de skal bli frelst?. For i Sakarja 13; 8 står det at to tredjedeler skal utryddes og dø. Visjon Norge er også enige om at to tredjedeler av jødene må dø for at de skal oppnå sitt mål om evig liv.

«Og jeg tror vi i kap. 13, 8 er i avslutningen av den store trengsel, rett før Jesus setter føttene på oljeberget. Så jødene har lidd mye i fortiden, men denne perioden vi her omtaler blir en meget vankelig tid for jødefolket. Redningen for denne «resten» (1/3) blir at Herren kommer tilbake under slaget ved Harmageddon. Se forøvrig Åp. kap 19 om mannen på den hvite hesten. G.J«

Hvis man ser på dette ut i fra nåtidens politiske bilde, og hvem kristensionister er alliert med, kan de 2/3 jøder som skal utslettes identifiseres å være venstreorienterte jøder. Hvis vi drar denne hypotesen et steg videre er det naturlig å anta at  sionistiske jøder er de som legger frem en ny moderne messias som både kristensionistene og sionistiske jøder vil akseptere. Kristensionistene vil akseptere han som jesu gjenkomst, mens sionistjødene vil akseptere han som den messiah de har ventet på.

ICEJ Proklamasjon fra den tredje internasjonale kristne sionist kongress: 9. Når det gjelder Jerusalem: Den er den Hellige By for det jødiske folk og dem med bibelsk tro. På den tid Gud bestemmer vil Messias vende tilbake for å sitte på Davids evige trone i Jerusalem, og vil regjere over hele verden i rettferdighet og fred.

Kristensionisten Anders Behring Breivik hadde også nærliggende tanker:  

“Jews that support multi-culturalism today are as much of a threat to Israel and Zionism as they are to us,” he continued. “So let us fight together with Israel, with our Zionist brothers against all anti-Zionists, against all cultural Marxists/multiculturalists.”

  • Dag Øyvind Juliussen: skribent og medlem av den kristensionistiske organisasjonen ICEJ, og har jobbet med TV-program «Inside Israel» på Frikanalen og Visjon Norge. Hans taktikk er å snu ting på hodet og snakke om Israel som om de var Gaza. Siterer: Det er i disse dager Israel behøver venner…vi støtter Israels rettferdige kamp også denne gang…bidra internasjonalt til å bryte Israels isolerte situasjon(?)…Videre anklager han Arabiske ledere for å ønske å utslette Israel. Talen blir avbrutt fordi noen fyrer av en røykbombe trolig som følge av provokasjon i form av løyn og stigmatisering.
  • Tore Wilhelmsen: Styremedlem i MIFF, avslutter videosnutten med i vise frem en gjenstand som angivelig skal ha blitt kastet av pro-Palestinere, og gjør et stort nummer ut av det. Men blir det ikke litt som da ABB gjennomførte et massedrap på Utøya, og klaget over en liten rift i fingeren?. For vi snakker jo om et internasjonalt kristensionistisk nettverk som støtter folkemord i Palestina, både politisk og økonomisk. Men kasting av metallgjenstander mot folk kan uansett ikke forsvares selv hvor provosert man blir over glorifisering og rettferdiggjørelse av massedrap.

Her er noe av hva Visjon Norge og deres likesinnede støtter og som de definerer som forsvar:

HVITT FOSFOR: Palestinske sivile løp i sikkerhet under et israelsk angrep på FN-skolen i Beit Lahia nord på Gaza 17. januar. To barn skal ha blitt drept i angrepet. Foto: AFP

Israel bomber sykehus: En klinikk for palestinske mødre og barn som ble finansiert av Kirkens Nødhjelp, ble jevnet med jorden da den ble truffet av en israelsk rakett i Gaza by 10. januar.

Røyk fra FNs hovedkvarter etter Israels angrep på Gaza i 2009. Photo: AP / Hatem Moussa

Israelske soldater brukte Palestinske gutter som skjold

Israelkanalen

Israelkanalen er en propagandaserie på TV Visjon Norge med promotering av Israel og dommedag

Israelkanalen er en propagandaserie på TV Visjon Norge med fokus på Israel. Israelkanalen er i følge dem selv en kanal for bønn, penger og støtte til Israel og informasjon og velsignelse tilbake. Israel settes i fokus ut fra et bibelsk, (dommedag)profetisk og humanitært(?) perspektiv heter det. Israelkanalens leder er Anne Marie Gravdahl og alle programmene blir produsert av TV Visjon Norge. Anne-Marie Gravdahl er tidligere styreleder i Hjelp Jødene Hjem (HJH), og støtter illegale bosettinger i okkuperte områder på Vestbredden. HJH innkasserer ca 10 millioner kroner i året som brukes doneres til jøder som vil bosette seg i Israel, deriblandt på okkuperte områder melder klassekampen. For å forstå hvorfor kristensionister ønsker å sende verdens jøder til Israel, må man fordtå at dette dreier seg om et gammelt dommedagsprofeti hvor de ser på opprettelsen av Israel som starten på endetiden, jesu gjenkomst og opprykkelse. Men ifølge ideoligien kan ikke dette skje før alle verdens jøder sendes til Israel.

Det kristensionistiske nettstedet bibelblad skriver følgende:

Etter Theodor Herzl opprettet den sionist-bevegelsen ved slutten av det 19. århundre, var det forslag om å gi jødene et annet land som kunne være jødenes nasjonal-hjemsted. Disse forslag slo feil, og årsaken til dette er tydelig for mennesker som kjenner Bibelens profetier. Gud gjorde det klart for lenge siden at jødene skulle føres tilbake til deres eget land – til Israels land.

Videre viser de til bibelsitater fra GT som viser hvorfor de ønsker å sende verdens jøder til Israel:

«Jeg vil samle dere fra folkene og sanke dere fra de land som dere er spredt i, og jeg vil gi dere Israels land.» (Esek.11;17).

«Jeg vil hente dere fra folkene og samle dere fra alle landene, og jeg vil la dere komme til deres eget land.» (Esek.36;24).

«Se, jeg åpner deres graver, og lar dere, mitt folk, stige opp av gravene, og jeg fører dere til Israels land.» (Esek.37;12).

- Her er det viktig å understreke at organisasjoner som hjelp jødene hjem (hjh), selvoppfyller det bibelen sier gud skal gjøre. Men mest sannsynlig refererer disse sitatene til den tiden jødene skal ha vært i eksil i Babylon.

Endetidbloggens veikart til helvete av kristensionist og Baptist Ulf Magne Løvdahl

Det vi ser er egentlig en paranoid schizofren religiøs-politisk lobby som driver kronerulling for å selvoppfylle dommedag. Og på bakgrunn av deres aktive rolle i både internasjonale frikirker, politikk, finans, og media, forpurrer de ikke bare fredsprosessen i midtøsten, men de utgjør også en trussel for verdensfreden, da involverte parter er i besittelse av atomvåpen.

 

VN:F [1.9.16_1159]
5.9 (27 stemmer)
Visjon Norge Under Lupen, 5.9 out of 6 based on 27 ratings
Hvis du likte denne artikkelen, vennligst spre den videre til så mange mennesker som mulig, legg igjen en kommentar eller abonner på RSS-feeden.

   » RSS-feed  » RSS-kommentarfeed


Om forfatter

Sigr Huginsson

Han har en IT-bakgrunn og har studert historie, religion, filosofi, kultur, og sivilisasjoner fra antikken i snart 10 år. Han er en hverdagsfilosof, amatørhistoriker, og samfunnsanalytiker med glimt i øye.

Kontakt forfatter | Flere artikler av (20) | Forfatters nettsted



Kommentarer

105 kommentarer

  1. Nilscava sier:

    Ingen hemmelighet at Hanvold er helt i toppen av de sleipeste sekt-lederne. Han er vel også den som tjener mest på slik virksomhet her i landet? Bra du kaster lys på dette.

    VN:F [1.9.16_1159]
      +8 (12 stemmer)
  2. maranata sier:

    Kan du skrive en artikkel om hykleriet på den anne side:

    http://www.antisemittisme.no/?p=192

    VN:F [1.9.16_1159]
      -11 (21 stemmer)
    • maranata sier:

      Ellers er det kjempefint at du tar opp temaet her. Jeg tror oppriktig at mange kan få vekket en genuin interesse for endetiden slik originalen er skrevet i Bibelen. Hva enkeltmennesker og enkelte organisasjoner gjør og står for er egentlig likegyldig, for det finnes sorte får i enhver saueflokk av betydning.

      Endetidens veikart slik du så fint presenterer det i slutten av artikkelen er bortimot korrekt gjengitt slik det er beskrevet i Bibelen. Jeg vil tro at flere og flere etterhvert vil skjønne at Bibelen profetier har noe for seg. Gog-krigen vil føre til en meget stor vekkelse blandt muslimer, siden det som skjer der gjør det vanskelig for dem å tro på Muhammeds budskap.

      VN:F [1.9.16_1159]
        -6 (14 stemmer)
      • JohnnyWalker sier:

        Jødene selv (i hvert fall mange av dem) betrakter jo Jesus som en falsk messias. Det å tro på Jesus er blasfemi, sier de!

        For en kristen er jo Jesus noe av det viktigste å tro på, og Jesus selv sa; «Jeg er veien, sannheten og livet» og «Ingen kommer til faderen – uten ved meg».

        Skjønner ikke helt dette med kristendom kontra jødedom.
        Mener jødene at de kristne har misforstått bibelen, og at det som de kristne tror på bare er tull og tøys? Hvis det å tro på Jesus er blasfemi, så vil jo de kristne dømmes til evig fortapelse?

        VN:F [1.9.16_1159]
          +9 (11 stemmer)
        • maranata sier:

          Jødene i Israel er stort sett sekulære uten noen gudstro i det hele tatt – Israel er er sekulær stat. Ortodokse jøder forkaster Messias, og de venter fremdeles på den «ekte» Messias. Messianske jøder er svært få. Alt dette er jo også slik som Paulus skriver det i Romerbrevet kap 11, men det vil ikke forbli slik for alltid:

          http://www.bibel.no/nb-NO/sitecore/content/Home/Hovedmeny/Nettbibelen.aspx?book=ROM&chapter=11&verse=2

          VN:F [1.9.16_1159]
            -2 (8 stemmer)
        • no problem sier:

          den e god maranata så du ved står din tro på at han kommer

          L yset kun 5 dager til det dør ( og et år)
          U te av synet nå men en dag snart
          C omes the graet one the saivier and leader of the earth
          I f u beliw in him he will give u the mark of the beast
          F or 3,5 years evry one will love him for the next 3,5 years evry one will fear him
          E llai and Ball will giv him the tools United Nasions and Unions to play his game
          R est not, for making his way he is

          VN:F [1.9.16_1159]
            +1 (1 stemme)
      • no problem sier:

        L yset kun 5 dager til det dør ( og et år)
        U te av synet nå men en dag snart
        C omes the graet one leader of the earth
        I f u beliw he will give u the mark of the beast
        F or 3,5 y. is love him next 3,5 y. u fear
        E llai, Ball hav tools UN and Unions to him
        R est not, for making his way he is

        VN:F [1.9.16_1159]
          +1 (1 stemme)
    • Mole sier:

      Hva med å skrive en slik artikkel selv maranata?

      VN:F [1.9.16_1159]
        +15 (15 stemmer)
      • maranata sier:

        Det er minimal interesse for Bibel og sann kristendom her på NyS.

        VN:F [1.9.16_1159]
          -6 (8 stemmer)
        • JohnnyWalker sier:

          Tror du tar litt feil, maranata. Interessen for bibelen er nok tilstede her på Nyhetsspeilet, men hva er egentlig sann kristendom?
          Og hvem skal vi tro på? Skal vi tro på Den Katolske Kirke, Den Ortodokse Kirke, Den Protestantiske Kirke, Jehovas vitner eller kanskje Pinsemenigheten? Alle er jo overbevist om at de har rett, og alle har jo bibelen som utgangspunkt. Synes i hvert fall at alt dette er svært forvirrende.

          Men angående Israel, så er det ingen tvil om at staten Israel ble opprettet pga det som står skrevet i bibelen. Det er heller ingen tvil om at mange jøder ønsker å «hjelpe til» med å oppfylle profetiene i bibelen!
          Dvs. at mange jøder ønsker en tredje verdenskrig, og de vil gjøre alt det de kan for at dette skal skje! Ganske skremmende, men sånn er nå livet!

          VN:F [1.9.16_1159]
            +5 (5 stemmer)
  3. gudfrid sier:

    Hvorfor ønsker sionistene å fremskynde harmageddon? Det virker som de ønsker sin egen undergang, og hva skal de da gjøre etterpå?

    VN:F [1.9.16_1159]
      +8 (8 stemmer)
    • maranata sier:

      Denne påstanden er det Sigr som kommer med. Det er vanlig form for debatt-teknikk som vi helst kaller hersketeknikk. Poenget for artikkelforfatteren er som ofte før; Sett fram en løgn om din meningsmotstander, for deretter å diskreditere ham for løgnen du først har fremsatt. Akkuratt denne metoden har opp gjennom tidene hatt stor suksess og har det fortsatt i de fleste debatter om Midt-Østen.

      Det vi kristne derimot ser fram imot er Jesus første komme i lufthimmelen for å hente sine, slik Paulus åpenbarer denne til da ikke åpenbarte hemmelighet. Herren skal fri de Kristus-troende ut fra den store trengselstiden som skal komme over hele jorden. Selve slaget på Megiddo-sletten i Israel ligger minimum 7 år fram i tid, etter opprykkelsen. Så Sigrs påstander er også basert menneskelige verdlige tanker og ikke innsikt i Guds ord slik man finner det i Bibelen

      VN:F [1.9.16_1159]
        -9 (13 stemmer)
    • smurfen sier:

      De ønsker ikke sin egen undergang men andres undergang Gudfrid :)

      Kristenzionistene vil bli løftet opp til Himmelen like før helvette bryter løs ifølge dem selv så jo fortere de kan bidra til Apocalypsen jo fortere kommer de «hjem»

      Denne endtiden mener de er akkurat nå og et opprykk kan intreffe når som helst

      ISRAEL, IRAN, ARMAGEDDON & THE COMING WAR OF GOG AND MAGOG

      http://newswithviews.com/McGuire/paul106.htm

      Andre igjen mener at det er på julaften Apocalypsen kommer

      Mayakalenderen har alltid sluttet den 24. Des 2011 men i 1983 da Nibiru ble oppdaget så ble datoen plutslig endret til 21.12.2012

      Kanskje hopper Jesus ut av en julegave i år som troll i eske :)

      Christmas Eve 2011 The END? Original Mayan End Date

      http://www.youtube.com/watch?v=6rxSJKK-O7I&feature=channel_video_title

      VN:F [1.9.16_1159]
        0 (14 stemmer)
      • maranata sier:

        Kristne ønsker ingens undergang, men derimot at alle skal blir frelst. Men dette handler ikke om tvang, men er en frivilling sak for alle og enhver.

        Alt som er profetert er fordi den allmektige Gud har sett det før det har skjedd. Ikke-troende snakker om selvoppfyllende profetier og at man arbeider for en snarlig opprykkelse og deretter krig. Dette røper deres dårlige innsikt i det proetiske ord. Jesus komme for å ta menigheten til seg kan skje når som helst, det finnes ikke noe som må skje først. Noen argumenterer med at evenageliet skal forkynnes for all verden, og så skal enden komme. Men opprykkelsen er ikke enden…………

        Men en ting er helt sikkert – innen kort tid vil det skje ganske mye, faktisk i hele verden, også her hjemme i nord vil det skje svært dramatiske ting. Jeg vil tro Island som ligger midt på den atlantiske rygg nærmest kan bli delt i to.

        VN:F [1.9.16_1159]
          -6 (12 stemmer)
        • Falcon sier:

          maranata skriver «Men en ting er helt sikkert – innen kort tid vil det skje ganske mye, faktisk i hele verden, også her hjemme i nord vil det skje svært dramatiske ting. Jeg vil tro Island som ligger midt på den atlantiske rygg nærmest kan bli delt i to.»

          Kan du oppgi kilder og beskrive mer i detalj hva du mener og eventuelt vet om dette? Udokumenterte påstander har ingen nytteverdi

          VN:F [1.9.16_1159]
            +4 (10 stemmer)
        • Mole sier:

          maranata sier:
          Ikke-troende snakker om selvoppfyllende profetier og at man arbeider for en snarlig opprykkelse og deretter krig. Dette røper deres dårlige innsikt i det proetiske ord. Jesus komme for å ta menigheten til seg kan skje når som helst, det finnes ikke noe som må skje først.

          Mole sier:
          03. 12. 2011 kl. 14:55
          maranata sier:
          03. 12. 2011 kl. 14:26
          Kardinaltegnet på Jesu gjenkomst er gjenopprettelsen av staten Israel, slik det er blitt profetert og oppfylt.

          Mole.
          3 Da han satt på Oljeberget, og disiplene var alene med ham, spurte de: «Si oss: Når skal dette skje, og hva er tegnet på ditt komme og verdens ende?»
          4 Jesus tok til orde og sa:
          Pass på at ikke noen fører dere vill! 5 For mange skal komme i mitt navn og si: «Jeg er Messias.» Og de skal villede mange. 6 Dere skal høre om kriger, og det skal gå rykter om krig. Se da til at dere ikke lar dere skremme! For dette må skje, men ennå er ikke enden kommet. 7 Folk skal reise seg mot folk og rike mot rike, og det skal være hungersnød og jordskjelv mange steder. 8 Men alt dette er bare begynnelsen på fødselsveene.

          9 Da skal dere bli utlevert, lide trengsel og bli drept; ja, dere skal hates av alle folkeslag for mitt navns skyld.
          10 På den tiden skal mange falle fra, og de skal angi hverandre og hate hverandre.
          11 Mange falske profeter skal stå fram og føre mange vill.
          12 Og fordi lovløsheten tar overhånd, skal kjærligheten bli kald hos de fleste.
          13 Men den som holder ut helt til slutt, han skal bli frelst.
          14 Og evangeliet om riket skal forkynnes i hele verden til vitnesbyrd for alle folkeslag, og så skal enden komme.

          Burde ikke Jesus her ha nevnt at jerusalem skulle bygges opp igjen, jordisk i midtøsten, slik at kommende lesere kunne hjelpe til med dette arbeidet?

          VN:F [1.9.16_1159]
            +5 (9 stemmer)
        • maranata sier:

          Mole:

          Jesu tilbakekomst er 2-delt – først opprykkelsen som er usynlig for verden, deretter hans synlige tilbakekomst på oljeberget. Jesus talte kun om sistnevnte siden han talte kun til jødene.

          Opprykkelsen var en hemmelighet inntil Paulus åpenbarte den for Menigheten, som er de som skal rykkes bort til himmelen.

          Dette er det mange som ikke har fått med seg og deres bibeltolkninger blir derfor en rekke motsigelser. JJ løser dette ved å åndeligjøre en del bibeltekster, men selv en åndeligjøring medfører selvmotsigelser slik jeg tidligere har gitt eksempler på.

          VN:F [1.9.16_1159]
            -3 (7 stemmer)
        • Mole sier:

          maranata sier:
          16. 12. 2011 kl. 17:00
          Mole:

          Jesu tilbakekomst er 2-delt – først opprykkelsen som er usynlig for verden, deretter hans synlige tilbakekomst på oljeberget. Jesus talte kun om sistnevnte siden han talte kun til jødene.

          Opprykkelsen var en hemmelighet inntil Paulus åpenbarte den for Menigheten, som er de som skal rykkes bort til himmelen.

          Mole.
          Søkeresultat

          Bibel.no

          Vers Tekstutdrag

          0 treff for ‘opprykkelsen’

          http://www.bibel.no/nb-NO/sitecore/content/Home/Hovedmeny/Nettbibelen.aspx?submit=Vis&parse=opprykkelsen&type=and&book2=-1&searchtrans=

          VN:F [1.9.16_1159]
            +3 (7 stemmer)
        • maranata sier:

          51 Se, jeg sier dere en hemmelighet: Vi skal ikke alle sovne inn, men vi skal alle forvandles, 52 brått, på et øyeblikk, ved det siste basunstøt. For basunen skal lyde, de døde skal stå opp i uforgjengelighet, og vi skal bli forvandlet. 53 For det forgjengelige må bli kledd i uforgjengelighet, og det dødelige må bli kledd i udødelighet. 54 Og når dette forgjengelige er kledd i uforgjengelighet og dette dødelige er kledd i udødelighet, da oppfylles det som står skrevet:

          VN:F [1.9.16_1159]
            -5 (9 stemmer)
        • Mole sier:

          Er det noen grunn til at du har utelatt hvor i bibelen dette står, slik at leseren kan se dette i sammenheng med resten av teksten.

          VN:F [1.9.16_1159]
            +2 (6 stemmer)
        • smurfen sier:

          Enig med deg Maranata, store ting vil nok inntreffe tidlig på nyåret :)

          Først blir det nok krig mot Syria og Iran som vil føre til global energikrise, økonomisk kolaps og hungersnød og elendigheten som følger med som i et dominospill

          Siden du er så klok så skal du få julegave på forskudd :)

          http://ivarfjeld.wordpress.com/2011/12/15/cartoons-about-islam-speak-the-truth-louder-than-words/

          Litt rart det med kristenzionister……… kristne tror jo på Jesus og Zionistene Lucifer så hvordan er det da mulig å tilbe begge deler ?

          Vist du ser på NAZI flagget her så er det samme Tempelridder symbol som Zionistene og de andre sataniske brorskapene bruker

          http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_sogn_og_fjordane/1.7913883

          Ifølge de bibelske profetier skal den falske sjøge Vatikanet bli avslørt på de siste dager og nå kommer det som perler på en snor, 300 000 barn er blitt borte i Spania siste 10 år, NATO fylte opp fly på fly med tusner av barn fra Libya til sine sataniske herrer, Vatikanet misbrukte tusner på tusner av Tyske barn, Samme i Belgia og Nederland

          http://www.dagbladet.no/2011/12/16/nyheter/nyhet/katolske_kirke/sex-misbrukt/19445517/

          http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-16216174

          http://www.worldviewweekend.com/worldview-times/article.php?articleid=7810

          http://www.eutimes.net/2011/08/french-leader-rushes-to-china-blames-us-for-libyan-child-slaves/

          Tror ikke du skal henge deg så veldig opp i raser, nasjoner og bokstaver

          De sataniske brorskapene som hersker i verden kjenner ingen grenser

          De snakker heller ikke med bokstaver men med hellige symboler, koder og tall

          Vil du vite hva som skal skje fremover så se på Illumi-natikorten :)

          Som en ser så var svineinfluensaen, 9/11, 22/7, Japan skjelvet, Libya krigen, Fukushima, opptøyer, oljekatastofen i golfen, demoer, økonomisk kolaps, haarp, chemtrail, mind kontroll osv osv grundig dokumentert allerede i 1995

          Men de mest spennende kortene er ikke spilt ut enda :-D

          WW3, energikrisen men den kommer når Iran angripes like over jul, fake alien med bluebeam kommer til våren, kometen som skal krasje med jorden til neste høst, det globale monsterskjelvet om 1 år( MPS ), en felser skal komme og mye mye annen morro før vi kommer inn i 2013

          Favorittene mine er Diaster og Action kortene :)

          http://wemustknow.net/2010/06/illuminati-nwo-card-game-revisited-new-findings-whole-card-set-is-here-this-time/

          De 7 årene med trengsel skal heller ikke tas bokstavlig på samme måte som at Gud skapte universet på 7 dager
          Det kan like gjerne bety 7 dager, 7 uker eller 7 mnd

          Det er nok all grunn til å kose seg ekstra denne julen her med masse feit mat så enn får feitet seg opp litt til de dårlige tidene kommer :)

          VN:F [1.9.16_1159]
            +6 (10 stemmer)
        • maranata sier:

          Smurf:

          7 års trengsler er absolutt reelle og helt nøyaktig tall, og beskriver den syvårs fredsavtalen Antikrist skal signere med Israel. Denne tidsperioden er endatil todelt, der Antikrist skal nå sitt mål om verdensherredømme midt i denne perioden samtidig som han bryter avtalen med Israel. Det er de siste 3,5 år som kalles DEN STORE TRENGSEL (også kalt Jakobs (Israels) trengsel. Hvis du leser Daniel og Åpenbaringsboken vil du se at de forteller om dem samme Antikrist, som skal regjere i 3.5 år eller tider og tid og en halv tid eller 1260 dager eller 42 måneder. Alle disse tidsangivelsene er benyttet, og dette skulle med all tydelighet vise at vi snakker om nøyaktige tidsangivelser.

          Men Antikrist tillates ikke å stå frem før Den Hellige Ånd er tatt bort og han kan få fritt spillerom. Den Hellige Ånd har som kjent bolig i alle gjenfødte Kristustroende (Menigheten), og Paulus forteller oss at den må fjernes/bortrykkes FØR dette kan skje. Allerede på Paulus tid gikk det rykter om at Antikrist var aktiv, og Paulus måtte forsikre menigheten om at så ikke var tilfelle

          http://www.bibel.no/sitecore/content/Home/Hovedmeny/Nettbibelen.aspx?book=2TH&chapter=2&verse=6

          VN:F [1.9.16_1159]
            -8 (12 stemmer)
        • Nei, kristne ønsker ingens undergang, men har jeg noen gang annerkjent kristensionisme som kristendom?. -Nei.

          Mange Kristne kirker gjør mye bra både i Norge og utenfor Norge.

          Koptiske kristne (det nærmeste du kommer kristendom) jobber gratis av fri vilje med å holde Cairo ren etter beste evne. Takken de får er lite eller ingen beskyttelse av den Egyptiske stat mot voldelige Islamister.
          http://en.wikipedia.org/wiki/Zabbaleen
          http://english.freecopts.net/english/

          Kirkens Nødhjelp har støttet de palestinske kirkenes humanitære arbeid blant palestinske flyktninger siden 50-tallet. I 2005 etablerte vi et kontor i Jerusalem for å styrke innsatsen. De palestinske kirkene og deres sykehus, skoler og klinikker spiller en viktig rolle i den palestinske nasjonsbyggingen. På den okkuperte Vestbredden og i Øst-Jerusalem arbeider Kirkens Nødhjelp sammen med israelere og palestinerne, med kristne, muslimer og jøder mot husrivning og konfiskering av jord der Israel bygger separasjonsmuren og bosettinger utvides på bekostning av palestinernes rettigheter.

          På Gazastripen spiller kirkenes innsats en stor rolle for mange som lever uten arbeid og i frykt for krigshandlinger og politisk uro. Kirkens Nødhjelp samarbeider også med israelske menneskerettighetsorganisasjoner mot husødeleggelser, for økonomisk rettferdighet og for kvinners rett til beskyttelse i krig.
          http://www.kirkensnodhjelp.no/Arbeidet-vart/Hvor-vi-jobber/Midtosten/Det-palestinske-omradet/

          En klinikk for palestinske mødre og barn som ble finansiert av Kirkens Nødhjelp, ble jevnet med jorden da den ble truffet av en israelsk rakett i Gaza by 10. januar. Kristensionister og Siv Jensen kalte denne bombingen forsvar:
          http://www.nyhetsspeilet.no/wp-content/uploads/2011/12/Gaza-Atle-foran-bombet-sykehus460.jpg

          Hvorfor (mis)bruker du benevnelsen kristen, når vi uavkortet snakker om kristensionister?

          VN:F [1.9.16_1159]
            +5 (7 stemmer)
        • maranata sier:

          Sigr;

          Dine sekulære innlegg må nødvendigvis bli slik de er fordi du tenker som en sekulær. Åndelighet rammes, dømmes og forvaltes ikke av slike tanker du legger frem her. Gud er ikke en demokratisk Gud og lar seg heller ikke styre av demokratiske beslutninger. Hva mennesker mener og hvem som er i flertall har absolutt inhgen betydning i denne sammenheng. Dåren sier i sitt hjerte: «Det finnes ingen Gud» Se deg omkring – tenk på dine barn; er dette virkelig er resultat av tidens uendelige mulighet til å skape noe av seg selv???

          VN:F [1.9.16_1159]
            -3 (9 stemmer)
        • Hm…

          Jeg viser til at koptiske kristne og kirkens nødhjelp gjør en bra jobb, så begynner du å sutre om sekulærisme, demokrati, og fravær av gudstro. Skulle du egentlig frem til noe angående kirkens nødhjelp og koptiske kristne?

          VN:F [1.9.16_1159]
            +5 (7 stemmer)
        • smurfen sier:

          Mye av profetiene du venter på er allerede oppfylt Maranata :)

          For å ta det fra start så skal dragen gi dyret makt, dragen er satan og dyret er vatikanet
          Vatikanet dyrker solguden, The black Sun, Dragen er også et navn på Nibiru

          Ut av Dyret, den store horen skal det komme 7 konger, den første kongen ble kronet på illuminati datoen 11 Feb 1929 da Vatikanet var blitt ett kongedømme

          5 konger er gått bort, den siste Johannes Paul fikk et banesår som ble leget på overnaturlig vis, snart vil det komme en som hevder at han er Johannes Paull 2 som er gjenoppstått og store deler av de troende vil faller på kne og la seg lure av denne demonen

          Den siste tiden har Paven tatt til orde for å samle verdens relgioner til 1 relgion, Hitler Jugend Joseph Alois Ratzinger har også ved flere anledninger tatt til orde for en verdensvalutta og en verdensregjering

          Utrolig Profeti – Må ses før det skjer!

          http://www.youtube.com/watch?v=ww8Jr_ZjTj8&feature=related

          Dyret som stiger opp fra havet | Identifisert

          http://www.youtube.com/watch?v=SY3lIsPEQYE&feature=player_embedded

          VN:F [1.9.16_1159]
            +4 (6 stemmer)
  4. Falcon sier:

    Litt informasjon om Israel fra israelske Doreen Dotan

    Greg Szymanski Interviews Doreen Dotan http://tinyurl.com/32cshfk

    VN:F [1.9.16_1159]
      +5 (7 stemmer)
  5. Ulven sier:

    The ADL (ANTI DEFAMATION LEAGUE) ruthlessly leans on governments throughout the world to pass hate crimes legislation, as they are scared that the criminal cabal that is Israel and the Rothschilds is being exposed more and more on a daily basis, predominantly on the internet.

    Their job is to protect this criminal network and what better way to do it than by passing laws in which anyone who exposes a Jewish criminal becomes a criminal.

    http://www.iamthewitness.com/DarylBradfordSmith_Rothschild.htm

    Så planen er at det ikke bare skal være anti-semittistisk å eksponere kriminelle jøder; det skal bli «kriminelt»…? Dette er vel nok en god grunn for at ANTI-ZIONISMEN bør bli en av tidens viktigste bevegelser…

    VN:F [1.9.16_1159]
      +11 (13 stemmer)
  6. Vandalf sier:

    Kanonbra artikkel, Sigr!

    Du treffer virkelig spikeren på hodet her. Visjon Norge symboliserer, etter min mening, alt som er galt med kristennorge i dag. Kristendom er buisness, og forkynnerne er intet mindre enn meget dyktige selgere, uten skrupler…

    At lederen hadde en skattbar inntekt på 1,75 millioner i 2009 er intet mindre enn forkastelig… Spesielt sett i lys av tiggerbrevene til partnere og medlemmer.

    Men, intet nytt under solen; Dette er en av grunnene til at jeg forkastet kristendommen fo drøyt 15 år siden. Denne himmelropende hyklerske adferden som bedrives i kristennorge… Jeg tenker da først og fremst på ledernivå. Det er nok av veldig hyggelige mennesker som betaler mer enn lommeboken strengt tatt tillater fordi søppelmennesker som Jan Hanvold melker deres (dårlige) samvittighet.

    Vel, som det står i skriften; det er lettere for en kamel å gå gjennom et nåløye enn for en rik mann å komme inn i himmelriket (Matteus et eller annet).

    VN:F [1.9.16_1159]
      +11 (15 stemmer)
    • maranata sier:

      Man skal gjerne kritisere det som er opplagt feil. Men man kan ikke anklage Gud som blir gjort av mennesker i hans navn. Guds budskap er klart og kan ikke kastes ut med badevannet.

      VN:F [1.9.16_1159]
        +2 (12 stemmer)
      • Vandalf sier:

        Enig, maranata, og derfor er min kritikk rettet mot budbringerne. Når det er sagt er det ikke mye gudstro igjen her i gården, for å presisere det, men jeg respekterer enhvers rett til å tro på det man ønsker, det være seg gud eller det flygende spaghettimonsteret.

        VN:F [1.9.16_1159]
          +8 (8 stemmer)
        • Tja, om det finnes en eller flere guder er vell ikke bare et spørsmål om tro, men forståelse av de gamle tekstene?. Et annet spørsmål som melder seg er om dagens gudsbegrep er representativt for alle guder og gudedyrkelser opp igjennom tidene.

          Wiki def:
          Gud eller guddom er en betegnelse som benyttes om en overnaturlig kraft eller åndsvesen som har stor makt over verden, og som ofte er både allmektig, allvitende og allenærværende. Vi skiller mellom en gud med liten forbokstav, som kan være en av flere guder, og Gud med stor forbokstav som da blir regnet som den eneste guden. Troen på en gud er religiøse og mytologiske forestillinger om en makt som har betydning for verden, naturen og menneskene, og som blir tilbedt og betraktes som hellig. Når disse forestillingene blir systematisert kalles det for en religion. Religioner har ofte fastsatte måter å nærme seg den overnaturlige makten på, ofte gjennom seremonier eller bønn.

          Men hva om vi snur det på hodet?
          En gud eller gudebildet er i religiøse og mytologiske fortellinger en symbolsk beskrivelse av en eller flere naturkrefter og elementer som har betydning for verden, naturen og menneskene, og som blir hyllet hellig/helios/sol.

          Har du lest denne serien vandalf?
          http://www.nyhetsspeilet.no/2010/12/sigr-huginssons-yuleevangeliet-del-1-av-3/
          http://www.nyhetsspeilet.no/2010/12/sigrs-yule-evangelium-del-2-av-4/
          http://www.nyhetsspeilet.no/2010/12/sigrs-yule-evangelium-del-3-av-4/
          http://www.nyhetsspeilet.no/2010/12/sigrs-yule-evangelium-del-4-av-4/

          Sleng gjerne inn noen kommentarer, så vi får i gang litt føryulsstemning her;)

          VN:F [1.9.16_1159]
            +5 (5 stemmer)
        • maranata sier:

          Vandalf:
          Du er en interessant person. Jeg respekterer virkelig debattanter har som evner entre debatter uten skylapper.

          VN:F [1.9.16_1159]
            +1 (7 stemmer)
        • Vandalf sier:

          Sigr;

          I år skal jeg kose meg med Yuleartiklene dine;o) Husker imidlertid godt rød fluesopphistoriene fra del 1, som er absolutt fabelagtige.

          maranata; jeg synes ofte du får ufortjent mye pepper. Det virker som om du er forhåndsdømt fordi du, når Israel er tema, er deres lojale støttespiller nærmest uansett hva det måtte gjelde.

          Jeg skulle nok gjerne sett deg mer nyansert når det gjelder Israel, for begynner man å gå de nærmere etter i sømmene, så er der definitivt mye gruff.

          Tilsvsrende skulle jeg gjerne sett at man på NyS var mer nyansert i kritikken av Israel/jøder som ofte bikker over i det rent absurde og parodiske. Jeg presiserer her at Sigr sine artikler, som jeg forøvrig mener er i særklasse det beste NyS har å by på, ikke faller i den kategorien.

          For å komme on topic igjen;

          Hva tenker du, maranata, om Visjon Norge, dets måte å drive på og dets lederskap?

          VN:F [1.9.16_1159]
            +7 (7 stemmer)
        • maranata sier:

          Jeg kjenner ikke visjon Norge overhodet, har aldri sett noe av hva de driver meg på noen som helst måte, men hvis det som kommer fram her er riktig stiller jeg meg blandt kritikerene.
          Når det er sagt er kritikken her ikke bare mot VN, men tildels mot Bibelens budskap og der er jeg ikke enig.

          Jeg er krass mot ensidig kritikk av Israel/jøder, men hvis jeg skulle skrive fritt vil de fått adskillig pepper, men de er absolutt ikke skyld i alt som er galt her i verden – og absolutt ikke deltagende i NWO og – og koblingen Sions Vises protokoller blir rett og slett for dum

          VN:F [1.9.16_1159]
            -3 (5 stemmer)
        • maranata: Du sier også;

          «Ellers er det kjempefint at du tar opp temaet her. Jeg tror oppriktig at mange kan få vekket en genuin interesse for endetiden slik originalen er skrevet i Bibelen. Hva enkeltmennesker og enkelte organisasjoner gjør og står for er egentlig likegyldig, for det finnes sorte får i enhver saueflokk av betydning.

          Endetidens veikart slik du så fint presenterer det i slutten av artikkelen er bortimot korrekt gjengitt slik det er beskrevet i Bibelen. Jeg vil tro at flere og flere etterhvert vil skjønne at Bibelen profetier har noe for seg. Gog-krigen vil føre til en meget stor vekkelse blandt muslimer, siden det som skjer der gjør det vanskelig for dem å tro på Muhammeds budskap.»

          Hvordan er: «men hvis det som kommer fram her er riktig stiller jeg meg blandt kritikerene.»…forenelig med det jeg nå siterte?

          Sett at alt jeg nå har dokumentert er 100% korrekt. Kan du si noe om hva du er kritisk til?

          VN:F [1.9.16_1159]
            +5 (5 stemmer)
        • maranata sier:

          Jeg er først og fremst kritisk til overskriften på selve artikkelen. Jeg kan ikke erindre å ha sett noen artikler her på NyS som kritiserer den arabiske siden. Men israel har sannelig fått smake pisken. Er det fordi araberene er så prektige, eller er det andre grunner for dette?

          VN:F [1.9.16_1159]
            -1 (3 stemmer)
        • maranata:

          Du sa til Vandalf:

          «Jeg kjenner ikke visjon Norge overhodet, har aldri sett noe av hva de driver meg på noen som helst måte, men hvis det som kommer fram her er riktig stiller jeg meg blandt kritikerene.»

          Løy du til han?

          VN:F [1.9.16_1159]
            +1 (5 stemmer)

Legg til en kommentar


Du må være registrert og innlogget for å legge inn en kommentar. Mistet passordet ditt?

Psykopat

Samfunn

Psykopat


Den nye jorden – på en, to eller tre?

Bevissthet

Den nye jorden – på en, to eller tre?


Påskens opphav i Egypt for 3600 år siden

Kosmos

Påskens opphav i Egypt for 3600 år siden


Forestående globale arrestasjoner av eliten

Video

Forestående globale arrestasjoner av eliten