Det Altseende Øye over London Olympics 2012
Det Altseende Øye over London Olympics 2012

En smakebit på Vannmannens tidsalder

7.6K visninger
11 minutter lesetid
169

Din nabo er en terrorist ifølge talkSport UK.  I Storbritania kan man nå i radioen på et talkshow om sport høre advarsler fra myndighetene som oppfordrer deg til å ringe til en “anti-terror hotline” hvis naboen din sjeldent taler med andre naboer, ofte har gardiner trukket for og  – grøss og gru! – foretrekker å betale med kontanter.

Plakaten i filmen nedenfor er plassert ut sentrale steder i London. Legg merke til det altseende øye.

Vaktsomme øyne følger deg. Pass på hva du gjør eller sier. Gå rett. Ikke se til høyre eller venstre. Se rett frem.
Vaktsomme øyne følger deg. Pass på hva du gjør eller sier. Gå rett. Ikke se til høyre eller venstre. Se rett frem.

Men det kan jo være at det er du selv som faller under denne kategorien, og så er det din nabo som bør ringe til “anti-terror hotline” og angi deg. “Vi har alle en rolle å spille i å bekjempe terrorisme“, sier reklamen.

Alle som liker litt privatliv og foretrekker ikke å sette seg i gjeld til bankene er nå terrorister. Dette er samme teknikk som ble brukt både i nazi-Tyskland og i Bolsjevik Russland, og spesielt i DDR, for å rekruttere frivillige spioner for myndighetene. Som vi vet har begge disse systemer og andre noen felles multiplum, som felles finansiere.

Gestapo dokumenter viser at 80% av alle Gestapo etterforskninger ble startet som en respons på informasjon levert av ‘vanlige’ tyske folk. Like gal og kanskje verre var angivervirksomheten i Bolsjevik/Kommunist Russland

Der var relativt få hemmelige politi, og flesteparten behandlet bare informasjon som kom inn. Jeg fant et sjokkerende faktum. Det var ikke det hemmelige politi som gjorde denne brede hemmelige overvåkning og gjemte seg bak hvert hushjørne. Det var vanlige tyskere som informerte om sine naboer,skrev Robert Gellately fra Florida State University.

Kilde: http://www.prisonplanet.com

Big Brother. 1984. The Matrix. …….. ikke bare sci fi. Storbritania – Rule Britannia – er foregangsland i slike tiltak. Overvåkningskameraer på hvert hushjørne er der allerede.

Er dette virkelig virkelig?

Det kommer til å bli mye mer slikt frem mot 2012, hvor Olympiaden i nettopp London skal gå av stabelen, og sannheten om ‘finanskrise’ svindelen med banker, IMF og Verdenbanken begynner å bli alment kjent.

En veldokumentert konspirasjon

Begynner globaliseringens yppersteprest og den som har mest å tjene på den, Baron Rothschild -KingOfIsrael-, å bli nervøs for sin sikkerhet i sin hjemmebase London?

ZION

Bildetekst: Bilde av London Olympiaden’s logo. Nederste del av bildet er logoen stokket om, slik at den viser ordet; ZION.

Da skal de feire at Sion prosjektet er gjennomført, den nye verdensorden implementert, som Arbeiderpartiets grand-old-dad Håkon Lie blant andre har innrømmet var det dominerende og viktigste prosjektet deres i politikken etter andre verdenskrig, å delta i byggingen av ‘det nye Jerusalem’; Britisk Israelisme.

I mellomtiden drives utstrakt tåkelegging ovenfor deltagerne i bevissthetsrevolusjonen, mennesker ‘våkner’ og finner stoffet utplassert som de skal finne, og det meste som presenteres grenser til vås som kommer fra alle disse ‘kanaliseringer’ og annet, som utgjør den nye verdensordens religion. En genial måte å instruere og diktere til almuen ‘den rette lære’ er jo disse ‘kanaliseringer’. Kudos.

Eminent form for tankekontroll.

Da er tiden for den gamle verdensorden forbi, vil være historie, sammen med menneskets frihet til å tilbe de guder de vil. Deretter er det denne verdens guder som gjerne vil tilbes.

Da skal det bli fred i verden. – Når de har utryddet alle som er uenig med dem, de som lyder mer en høyere makt enn dem, eventuelt satt dissidentene i Gulags, FEMA camps, eller konsentrasjonsleire, og gasset dem. Da er det tiden for ‘the age of Aquarius’, Vannmannens Tidsalder:

The Fall of The Rebell Angels
The Fall of The Rebell Angels

JERUSALEM (from ‘Milton’)

by: William Blake (1757-1827)

And did those feet in ancient time
Walk upon England’s mountains green?
And was the holy Lamb of God
On England’s pleasant pastures seen?

And did the Countenance Divine
Shine forth upon our clouded hills?
And was Jerusalem builded here
Among these dark Satanic Mills?

Bring me my bow of burning gold!
Bring me my arrows of desire!
Bring me my spear! O clouds, unfold!
Bring me my chariot of fire!

I will not cease from mental fight,
Nor shall my sword sleep in my hand,
Till we have built Jerusalem
In England’s green and pleasant land.

Sionismen i Norge

Vi vet jo at disse krefter har vært SVÆRT aktiv i vårt samfunn, i det politiske og vitenskapelige og økonomiske system, etter andre verdenskrig. Uhemmet innvandring, 500.000 siste ti år, destabiliserer samfunnet, og gjør at Superborgerskapet (Helge Ramstads nye begrep) får billig arbeidskraft, ved denne fri flyt av alt de ser som hellig; kapital, arbeidskraft, varer, etc.
http://www.riksavisen.no/?p=777

Baksiden til Odd Karsten Tveit’s monumentale verk (over 700 side fra 1996) ‘Alt For Israel. Oslo – Jerusalem 1948-78’ sier:

“De ga alt for Israel, nordmennene som knyttet seg nært til den unge jødiske staten. De gikk i Mossads tjeneste, de leverte hemmelige militære informasjoner, de ga Israel hjelp til å utvikle atomvåpen. Men først og fremst ga de sin lojalitet til et Israel i krig med sine omgivelser – en krig mot palestinere fordrevet fra sine hjem, en krig preget av propaganda, løgner og fordekte hensikter. Norske offiserer, politikere, forretningsmenn og FN diplomater stilte seg villig til disposisjon. Blant de ivrigste var FNs generalsekretær Trygve Lie.”

Forlaget sier: “Aldri før har det vært utgitt en så omfattende dokumentasjon over forholdet Norge-Israel, og over den israelske statens politiske historie på norsk. I Alt for Israel, retter Odd Karsten Tveit søkelyset mot norske politikere, vitenskapsmenn, offiserer, forretningsfolk og FN-utsendinger som skjult og åpent lot seg bruke av Israel. Fra 1948 til 1978 følger Tveit forbindelsen Oslo – Jerusalem og avdekker en urovekkende norsk naivitet.
Alt for Israel er også beretningen fra fire tiår i Midtøstens historie, en historie preget av svarte hull mellom propagandaens vrengebilde og de faktiske hendelser. Gjennom skildringer av politikernes drømmer og maktspill, generalenes strategi og ambisjoner, gir Tveit et korrektiv til etablerte myter og oppfatninger av nær fortid i Midtøsten”.

Boken anbefales på det absolutte varmeste for de som er interessert i denne historie. Boken er ikke i trykk, og må lånes på biblioteket. Dumt at denne sentrale bok, ikke blir trykket opp igjen av Cappelen. Er vel den mest sentrale bok for å forstå verdens begivenhetene, sett i lys av staten Israel, på norsk.

Før sin avgang nylig innrømmet som sagt Arbeidepartiets Håkon Lie alt dette, at deres prosjekt etter andre verdenskrig var “å bygge det nye Jerusalem”, og angret seg og sa at de hadde gjort urett mot Palestinerne ved sin ensidige støtte til Rothschilds egen stat å hvitvaske penger i (jfr. Balfour erklæringen). En stat kan tillate seg hva folk og bedrifter ikke kan. Ære være Lie for det. Bedre sent enn aldri å angre seg.

Terror som våpen

På s. 254 sier Tveit, at de sa i Israel:

1956. “Vår oppgave vil være å se til at denne delen av verden ikke går tilbake til den ustabile situasjonen før 29. oktober. Det må bli funnet en konstruktiv løsning på de farlige problemene i denne regionen. Hvis verden ikke før har visst, må den vite nå at hvis en gal mann som oberst Nasser får lov til å ri høyt og skjødesløst, kan den tredje verdenskrig starte her i Midtøsten”.

Høres det kjent ut?

1905-1917: Tsar Nikolaj

1930+/-. Hitler Von Rothschild. (om han ‘får lov til å ri høyt og skjødesløst, kan verdenskrig starte her i Europa’).

Den 24. Mars, 1933 rapporterer Daily News med flere aviser at internasjonal jødedom erklærer krig mot Tyskland.

Dette argument har også sin paralell til andre verdenskrig; idet det tyske folk begynte å reise seg mot det sionistinnfluerte Sosialdemokratiske Parti (Social Democratic Party – Den Tredje Internasjonalen, Lenins eksportvare #1 til vesten) i Tyskland – som viste seg å tjene andre interesser enn vanlige folks interesser, og Baron Rothschild sendte Hitler Von Rothschild (1/4 Rothschild), for å få satt en endelig stopper for protestene mot sionist innflytelsen i deres regjerning. Selvfølgelig lyktes han utmerket i å forføre sitt folk, på slik måte at Den Tredje Internasjonalen (Lenins eksportvare #1 til vesten) og sionistene vant landet sitt Israel (Balfour-erklæringen), om ikke prinsessen, og ble andre verdenskrigs eneste seierherrer.

I tillegg til at kulturriket Tyskland (som andre vestlige land), som hadde født så mange store kunstnere og åndelige kapasiteter, kom under deres kontroll for evig tid.
https://www.nyhetsspeilet.no/2010/01/de-glemte-holocaust/

1948-2010. Palestinske terrorister, Palestina (om de ‘får lov til å ri høyt og skjødesløst, kan den tredje verdenskrig starte her i Midtøsten’).

2001. Saddam Hussein, Irak (Hussein Von Rothschild?)(om han ‘får lov til å ri høyt og skjødesløst, kan den tredje verdenskrig starte her i Midtøsten’).

2009. Mahmoud Ahmadinejad, Iran (en mulig Ahmedinedjad Von Rothschild?)(om han ‘får lov til å ri høyt og skjødesløst, kan den tredje verdenskrig starte her i Midtøsten’).

‘Den konstruktive løsning’ selv idag, går morsomt nok ALLTID i Israels favør.

Her er nok trusselen og gulroten Rothschild’s agentur i Israel bruker ovenfor verdens politikere:
1. Om vi ikke får det som vi vil, så kan vi nok ikke behjelpe å hindre 3dje verdenskrig. Kan til og med hende vi starter den selv, med våre atomvåpen Norge hjalp oss med å utvikle.
2. Vi er garantistene for at situasjonen forblir stabil i Midtøsten. Gjør som vi sier, så blir dette bra.

Deres credo gjennom hele verdenshistorien har vært “at gjør dere ikke som vi sier, så skal vi gi dere et problem dere helst ikke vil ha”, aka direkte terrortrusler om de ikke får ting som de vil.

Ennå en gang skal vi få en makt demonstrasjon på hva som kan vederkveges dem som ikke følger deres instrukser, som Tsaren opplevde i 1917 (og kanskje Island i 2009/2010), samt alle dem imellom.

Så de har som vi ser et ganske så grepa ‘balletak’ på verdens politikere, som sannsynligvis bever i frykt hva disse Kains efterfølgere, og Irgun og Sterns terrorist efterfølgere kan finne på.

https://www.nyhetsspeilet.no/2010/02/dragning-fra-m%C3%B8rke-til-lys/

Lukas 12:1 Ta eder først og fremst i vare for fariseernes surdeig, som er hykleri! 2 Men intet er skjult som ikke skal bli åpenbaret, og intet er dulgt som ikke skal bli kjent; 3 derfor skal alt det som I sier i mørket, bli hørt i lyset, og det som I hvisker i øret inne i kammerne, det skal bli forkynt på takene.

Enhetslov vs ENbåren

Enhetsloven er en oppfinnelse for at satanister og okkultister skal føle seg seg like bra som gode mennesker. Og slik at de gode skal inviteres til de ondes leir, uten å få dårlig samvittighet for å være deres medløpere. De tror det skal være slik.

Kjenn deg seg selv, og du vil kjenne universets hemmeligheter“, stod det over inngangen til Oraklene i Delphi. En kjenner det gode i seg, og en kjenner det onde potensiale i seg, og vil gjenkjenne det utenfor seg. Da vil en også vite hvor en hører hjemme, hos hvem en har det bra, og vite hos hvem en ikke føler seg så vel. Alle får etter sine referansesystemer og sin vibrasjonsfrekvens. Lyset bringer med seg en ny vibrasjonsfrekvens, og det er grunnen for at G-d plasserte regnbuen på himmelen som tegn på pakten mellom seg selv og sitt folk. Derfor er engler i kunsten alltid fremstilt i hvit kjortel, ikke rød. En vil deretter ha frihet til å velge sitt hjem, sin bolig i verden og universet. Bestemme hos hvem er hører hjemme sammen med.

Den frihet G-d gir et menneske er en frihet til å orientere seg mot de verdener eller virkeligheter som er mer i pakt med det en er, sjelelig sett. I det øyeblikk på tidsaksen, ligger muligheten til å ta avstand fra og lukke døren til de virkeligheter en ikke vil være en del av, og i dette øyeblikk så starter verden på nytt for dette mennesket. I dette øyeblikk opplever det sitt Paradis, sin Edens Hage.

De har blitt født på nytt.

Hvor jeg er kan dere ikke komme, ennå“, sa Jesus, idet han beskrev den virkelighet han så meta-, beyond, meta-fysisk, bakenfor den fysiske og almenne virkelighet som de fleste er fanget i illusjonene av.

Jeg er veldig glad for for å kunne si at den såkalte Enhetsloven i mitt univers overhodet ikke innkluderer å bli ett med Rothschild, Rockefeller, Schiff, Harrimann, Bush, Lenin, Stalin, Hitler, Gordon Brown, Tony Blair et al, og deres politiske og økonomiske agenturs Prison Planet.

Jeg vil overhodet ikke bli ETT med dem. Deres åndelige forførelser med Enhetslover etc.,  er bare omskrivning av Jesus’ sitt råd om å søke å bli ENbåren, et helt menneske, som er å bli bevisst på både sitt gode og onde potensiale, ikke for å bli begge, men for å ta bevisste valg mellom dem. Jeg ønsker ikke å tilbringe for mye tid sammen med satanister og okkultister, som ikke gjør annet enn å skape ufred i menneskenes sjelsliv.

Jeg ønsker overhodet ikke å bli en Enhet med det nevnte lederskap. Jeg tar på det sterkeste avstand fra dem og den verden de skaper, og den overbevisning og klare standpunkt vil føre til at G-d vil lukke opp dører selv for meg, til å leve i en verden som er mer i pakt med mine høyeste aspirasjoner og drømmer, som G-d i sin uendelige kjærlighet gjør selv for dem. Det er The Law of Attraction, en dras til det en ER. I AM WHAT I AM.

Hvorfor skulle ikke G-d gjøre det samme for meg, som vil det gode, like mye som for dem som vil det onde?

Det onde vi kan gjøre det gjør vi, men det gode vi kan gjøre, det gjør vi ikke“, sa Jesus. “Men så stod de der da de tre; Tro, Håp og Kjærlighet, og størst av dem er Kjærligheten“. Hvert ord han ytret vil stå seg for tidens tann, og historiens bedømning, og den gang menneskeheten kollektivt våkner vil de se det. Ikke før.

Que Sera Sera

Vet dere, nå har jeg utlagt dette så i detalj etter hvert, der er ikke så mye mer for meg å skrive om (thats how deep the rabbithole goes). Alt blir bare gjentagelser heretter. På tross av all informasjon så er det ingen som vet hva som må gjøres. Folk spriker i hver sin retning, og surrer med alt slags sprøyt om aliens og Planet X og andre sinnrike bevissthetsfeller som er lagt for dem. Alle med hver sine kjepphester de forfølger, – som planlagt.

Kjenner jeg dem rett så setter Illuminatet sannsynligvis pris på at jeg forbereder befolkningen på dette scenario, slik at det ikke kommer for brått på. Siden folk allerede vet om det, blir det som en kjent og kjær virkelighet en har hørt om engang som kommer. Av samme årsak skrives det alltid bestselgende romaner og lages filmer om slike scenarioer lang tid før de er planlagt å oppstå. Det blir som et deja vue.

Ironien er at alt jeg skriver har absolutt ingen som helst innvirkning på sluttresultatet. Like lite som det hadde noen innvirkning at en innsider som Carrol Quigley skrev boken “Tragedy and Hope” i 1966 og la alt flat open. Hjalp ingenting. Om en ukes tid er denne artikkel langt bak i køen, og allerede glemt. Menneskene er iferd med å lese ting de tror er viktigere, og Olympiaden i London i 2012 kommer til å gå av stabelen med sin logo og feiring.

Og når det kommer, vil folk bare stilltiende godta det, fordi de ikke vet hva annet de kan gjøre. De vandrer tillitsfullt inn i jernbanevognene som de tror skal ta dem til Auswitch eller Sibir ‘på ferie’. Det er det tristeste. At noen gjerne vil øke sin makt og sine formuer, det er faktisk naturlig, men at folk godtar betingelsene og måtene de gjør det på, er svært unaturlig. Og det er i dette valget, eller mangel på valg, at mennesket mister sin sjel.

Illuminatet mener at folk er en udisiplinert saueflokk som er fornøyd med sirkus og brød, og mest lykkelig under deres ledelse. Mon de har rett?

Verden kommer til å gå sin gang etter 2012, og menneskene er svært tilpasningsdyktige, og det er svært heldig for dem, for det vil de trenge.

Lykke til.

“Og må den godeste G-d være med Eder til Eders dagers ende.”

J.Johansen

Forfatteren er sjømann; ”Recte faciendo neminem timeas” .........................
Artikkelen er Copyright © J.Johansen 2008-2013 .........................
"Du blir ikke en 'dissident' bare fordi du bestemmer deg for en dag å starte opp denne mest uvanlige karriere. Du blir kastet inn i det ved din personlige ansvarsfølelse, kombinert med et komplekst sett av ytre omstendigheter. Du er kastet ut av de eksisterende strukturer og plasseres i en posisjon i konflikt med dem. Det begynner som et forsøk på å gjøre arbeidet ditt godt, og ender med å bli merket som en samfunnsfiende." Vaclav Havel
...........

Vennligsinnede må gjerne legge meg til sitt Facebooknettverk:
Facebook

http://www.riksavisen.no/
http://www.dissident-net.info

0 0 stemmer
Artikkelvurdering
Varsle om nye kommentarer
Varsle om
guest

169 Kommentarer
Nyeste
Eldste Mest populær
Inline Feedbacks
Vis alle kommentarer
Armin Bahrami
Forfatter
Svar til  J.Johansen
13 år siden

Om du ikke tror på media, staten, om du er en annerledes tenkende, om du ikke er som død fisk som følger strømmen, om du er kritisk til det etablerte – har psykratrien en diagnose for deg og du kan tvangsinnlegges. http://www.naturalnews.com/028803_psychiatry_disease.html

Lise Tollefsen Slembe
Skribent
13 år siden

Min tanke er at det finne kun EN SANN GUD. Denne guden har ingenting med de eksisterende religioner å gjøre og såvisst ikke med den krigføringen, hatet og forrakten mange av disse forskjellige relgionene/religiosamfunnene (i denne verden) utøver mot mennesker og menneskegrupper som ikke har den samme religiøse troen som dem selv.

Den Guden jeg snakker om er sannheten, kjærlighetens og samvittighetens Gud, universets skaper og en Gud som verken forfølger, dreper, fordømmer eller setter noen menneske i “bås” eller som mindreverdig i forhold til andre. Og gjennom denne guden – Alfa og Omega, har vi alle fått hver vår ånd og misjon her på jorden, tanker og frie valg (utifra våre tanker) som vi kan bruke som vi vil utfra vårt egen samvittighet og åndelige bevissthet. For så er vi endel av denne universelle skapelsen og vi er dermed endel av denne ekte og sanne Gud.

Denne guden er ingen straffende gud eller en gud som må bruke våpen for å få oss til å følge hans budskap som er ett stort budskap; “kjærlighetens budskap.” Og ved å følge kjærlighetens budskap vet vi at alle mennesker har rett til å føle seg elsket, akseptert og respektert uansett legning, mindre/større “håndbagasje,” uansett hudfarge eller nasjonalitet. I denne universets skapers bilde er etthvert menneske like verdifullt.

Hør bare hva David C. Pack i sin video – “Is the End Near?” forteller om hvordan menigheter og religionsamfunn i all sin tid har vært mer opptatt av å profile og bringe ut informasjon om sin menighet og religion men ikke om selve meningen med/bak Kristus budskap. Og av den grunn har mange av disse menighetene/relgionsamfunnene kronet seg selv til konger over den ekte og sanne Gud.

http://www.realtruth.org/wtc_013_090731.html?s_kwcid=TC|7308|nostradamus%202012|www.nostradamusonline.com|C||4543412387&gclid=CM2T8PXTzKACFYUx3godNCKCzA

http://www.nostradamusonline.com/sample_chapter.php

Mr Oslo
Mr Oslo
Abonnent
13 år siden

Jeg var på jobb som førskolelærer, da et barn ( 5år ) argumenterte med “Gud”. Han fikk gjøre som han ville, fordi “Gud” hadde sagt så. Jeg ble selvfølgelig interessert og spurte hvem denne “Gud” var. Hans mor hadde sagt at gud bestemte over menneskene og at “Gud” virkelig eksisterte.

Gutt: “Mamma sier gud finnes. Tror du på gud?”
Mr Oslo: ” Noen mennesker tror på gud, andre mennesker tror ikke på gud “.
Gutt: “Men tror du på gud?”
Mr Oslo: “Nei, jeg tror ikke på noen gud, men kanskje “Gud” finnes, kanskje ikke”
Gutt: “Du tar feil. Mamma sier gud finnes”

Jeg finner denne samtalen meget interessant.
Denne gutten er overbevist om at “Gud” eksisterer, fordi en annen person sier så. Han kan heller ikke tvile på sin mor. Altså, “Gud” MÅ eksistere. Med andre ord. Et barn på 5 år har fått fasiten på noe det ikke finnes fasit på. Han er dermed “hjernevasket” selv om dette kanskje er feil ord.

Poenget er vell at det ikke finnes et eneste menneske på jorden som vet om det eksisterer en gud. Man kan tro, men man vet ikke. Man kan hverken avkrefte eller bekrefte. Og det er akkurat på dette punktet alle bommer. Religiøse,som ateister.

(Går foresten meget bra med gutten om dagen :) )

BiggusD
BiggusD
Abonnent
Svar til  Mr Oslo
13 år siden

Dette kommer helt an på hvordan du definerer “Gud”, Mr. Oslo.

Sithious
Sithious
Abonnent
14 år siden

Mitt personlige syn på det spirituelle resonnerer veldig bra med det som er beskrevet på http://www.theetrinitycreation.com/

Jeg tror det er andre måter å finne sannheten på enn kun gjennom tall, men det har vært min måte å bli veiledet gjennom livets mysterier på, derav tallet 33 (sannhet) har vært det sentrale.

Jeg har selfølgelig langt fra svar på alt, og det er en lang vei igjen.

For meg begynte jeg å legge merke til 33 for 2 år siden, og har siden den gang lært meg at det ikke finnes tilfeldigheter som min gamle mattelærer pleide å si.

Når jeg skriver legge merke til, så mener jeg at jeg så det overalt, og i så overvelmende grad at jeg til slutt ikke kunne avfeie det som tilfeldigheter.

Er det noen flere som har lagt spesielt merke til et eller flere tall i hverdagen?
Utifra hva jeg har oppfattet på internett, så er dette et fenomen som har blitt mer og mer utbredt de siste årene.

Lise Tollefsen Slembe
Svar til  Sithious
14 år siden

Ja jeg har!

Jeg la merke til at et politisk parti jeg startet opp i 2009 ble av Brønnøysundregistrene registrert med tallene 666 på slutten. Jeg lo det vekk men gjett om jeg ikke vil gjøre det i fremtiden da!

Tallet 666 har faktisk gitt meg advarsler før, blant annet på en “jobbhjemmenifra” konto jeg satte penger på i Spania. Så jeg mer til pengene eller jobben? Svaret kan du vel tenke deg…

Den Lille Snille Ulven
Den Lille Snille Ulven
Abonnent
Svar til  Sithious
14 år siden

Tja, nå har Frimurerne (Scottish Rite) 33 grader i sitt system, og den banden gjør ikke noe som er tilfeldig (baserer sin virksomhet på viktig info som er blitt holdt skjult for resten av oss gjennom århundrer).

Singoalla
Singoalla
Abonnent
14 år siden

Bevare meg vel..
Det var litt av noen tirader.. sjarl..

Er enig i at Bibelen selv snakker om tradisjonell kristendom som nettopp den vranglæren som kommer fra den kirken som Bibelen kaller: “den falne skjøge” og også fra alle skjøgebarna som er alle de trosretninger som har reformert seg ut fra den grunnstammen, også protestantisme osv osv.

Men ifra å være enig med deg i det, så er det en lang vei å gå – å ta alt det du her legger inn, for god fisk.. mitt spørsmål til deg, sjarl er enkelt:

Hvor i all verden kommer alt dette sammensuriet fra? KILDE takk :-)

Konklusjonen din er: Religionene slik jeg ser det, er en forsøpling av menneskets spirituelle egenskaper og muligheter.

Dette ser ut til å være helt i tråd med NWO-agendaen for New age religionen.
Dermed vil jeg tippe at dette er Mind control under dekke av kanalisering?
Agendaen skinner igjennom, og jeg lar meg slett ikke lure..

Til Mr Oslo..
Dersom du selv er kropp og bare kropp, vil din kropp råtne i jorden og det er intet annet. Slik sett vil du få helt rett i din ateistiske tro. Gratulerer!

Om du utvikler ditt intellekt, så er også det forgjengelig.
Dersom du skal utvikle en substans, som når opp til slike nivåer at den faktisk har potensiale til evig liv, er dette noe du må utvikle SELV.

En utvikling som vil ta deg mange liv.. med andre ord, lang vei å gå.
Det er ikke noe du har automatisk, men noe som krever hard jobbing å oppnå. Den sjel som synder skal dø.. læren om at alle har en ødødelig sjel med automatisk rett til evig liv er vranglære.. sorry :-(

Religionene er et skritt på veien, men ikke målet. Religionene er et trappetrinn, for menneskeheten, for de som ikke ennå er rede til å bli mystikere, sjamaner og levende spirituelle ånder i dette livet.

Å forkaste dette trappetrinnet for menneskeheten, slik New age religionen jobber så hardt for, bringer oss ikke videre. Vi trenger alle trappetrinnene..

sjarl
sjarl
Abonnent
Svar til  Singoalla
14 år siden

Singoalla sier:
“Men ifra å være enig med deg i det, så er det en lang vei å gå – å ta alt det du her legger inn, for god fisk.. mitt spørsmål til deg, sjarl er enkelt:

Hvor i all verden kommer alt dette sammensuriet fra? KILDE takk ”

Spør heller hvor sammensuriet av tradisjonelle bibelsitater og tillærte bibeltro sitater egentlig kommer fra.. Fra bibelen sider du?? Men hva MED KILDEN BAK DEN?? Om du nå var født inn i en muslims familie, hadde bibelen da vært din rettesnor i livet.?? Eller for den del trådstarter også.. Min koklusjon etter i over 40 år å ha interssert meg for disse spørsmålene er:

Å lese bibelen i den konteksten vi er lært opp til, er en studie i de totale menigsløsheter

Kilden du spør etter er kort og godt nesten uten unntak beretninger fra hele kloden om nettopp det samme bibelen forsøker å fortelle oss uten å lykkes å gi oss klarhet i noe som helst av betydning utover de 10 bud.

Når mennesker i den kristne sfære møter “GUD”, har de ingen andre knagger å henge begrepet “GUD” på enn bibelen og…underforstått Jesus. Men er det å møte “GUD” en forbeholdt øvelse for de som er født inn i den kristne sfære?? Selvsagt ikke. Å møte “GUD”, “SKAPELSEN”, “LOGOS” er ikke forbeholdt de som er er i stand til å henge merkelappen “kristen tro” på utøvelse av sin overbevisning. Å møte “GUD” (dvs den kjønnsløse) skapelsen og dens intensjoner med livet er en universell berettigelse helt uavhenging av tillærte dogmer.

Singoalla
Singoalla
Abonnent
Svar til  sjarl
14 år siden

Mitt spørsmål til deg, sjarl er var meget klart tydelig og enkelt:

“Hvor i all verden kommer alt dette sammensuriet fra? KILDE takk :-) ”

Du har sitert, kopiert og gjengitt mitt spørsmål, men ikke svart! Hvorfor ikke?! Et enkelt spørsmål, som du kopierer og limer inn, men likevel unnlater å svare på. Istedet avfyrer du stadig nye angrep mot Bibelen og kristne, helt i tråd med det mest utrerte New age-propaganda..

Biggus D skriver også en kommentar og spørsmål til meg og håper at jeg skal nyansere mitt verdensbilde noe.. Vel, jeg har nok kunnskaper og innsikt til å ha et svært nyansert bilde, men dere har tydelig misoppfattet hvor jeg står og hva jeg skrev.. Nå vet jeg ikke hvor mye av mine skriverier her inne dere har lest, over tid, men jeg har gjort helt klart også i kommentarer til denne artikkel, at jeg er kritisk til kirken, lutheranisme og tradisjonell kristendom! Så dersom det har noen interesse hva jeg mener bør dere lese litt nøyere. Jeg skal svare dere, men ikke før sjarl har svart ærlig på mitt enkle og klare spørsmål.. Og jeg kan konkretisere spørsmålet litt, sjarl:

Det jeg bad om var KILDE..

Dvs HVOR kommer denne kanaliseringen fra?
HVOR hentet du dette konkret fra?
Hvem er kanalisert og hvem kanaliserer?
Evt fortell litt mer om settingen slik at vi kan forstå det du la ut..
Takk :-)

BiggusD
BiggusD
Abonnent
Svar til  Singoalla
14 år siden

Singoalla, hvordan har NWO, som er en konstellasjon av grådige personer som ønsker svært så jordisk makt, tenkt seg å implementere sitt totalitære regime ved hjelp av spirituelle kanaliseringer?

Mener du rett og slett at verdensreligionene representerer Orden og det Gode, mens disses antitese (Kaos og det Onde) – ekstremkapitalismen – representeres av NWO/Illuminati og gjengen?

Som sjarl setter jeg et skarpt skille mellom det spirituelle budskapet til Jesus og Kirkens tolkning av dette. Jesu ord er herlig visdom – det er det ikke den fjerneste tvil om, men jeg syns det er snodig at du som virker såpass oppvakt og skeptisk til det du leser og hører setter slik lit til de organiserte religionenes svært så egennyttige implementering av dem i sine dogmer.

Du omtaler Det Onde som NWO og Illuminati, men hvem er de? Er de bankeierne, kapitalistene? Ja. De er nok også med. Men det er flere stridende fraksjoner og parter bak politikkens kulisser, ikke bare de to. Litt forenklet sagt er NWO den moderne storkapitalens krefter – the Military-Industrial Complex – (som inkluderer den globale våpen-, olje- og medisinske industrien). Illuminati er bank- og finansindustrien… skikkelig “gamle penger”. I tillegg til disse kommer de Europeiske royale husene som sitter på store eiendomsverdier og energi-industrien…. enda eldre penger, fra prehistoriske tider så og si. Og så har vi Pavemakten da. Restene av det gamle Romerriket. De er også fortsatt med i spillet, men er svekket i forhold til de andre. Det er flere fraksjoner også, men disse er de viktigste.

Verdensreligionen du setter din lit til, Singoalla, er en del av dette maktspillet hvor vanlige mennesker ofres på egen vinnings alter – daglig og uten så mye som et snev av anger. Et menneskeliv er ikke noe verdt i forhold til dette “større” som de kjemper om som sultne bikkjer. Dette “større” er makten over andre mennesker, makt og rikdom. Det er dette svært mange forstår med ordet “Kristendom” nå. Ikke den personlige troen som J.Johansen så fint siterte lengre opp her.

sjarl mener tydeligvis at Religion aldri har vært noe annet enn denne ondskapen, men jeg tror det er litt for enkelt å si. Mange av de som er en del av Kirkens maktapparat tror virkelig at det de gjør er det rette, og at de kjemper det godes sak. Det er ikke i religionens natur at den skal være en organisasjon som kjemper om jordisk makt, men det er i menneskets natur å ønske dette.

Derfor håper jeg at du bruker litt av din logiske og skeptiske sans til å se en gang til på religionenes funksjon i dagens globale samfunn, og til å nyansere ditt verdensbilde når det gjelder NWO og andre konspirasjoner mot menneskeheten.

sjarl
sjarl
Abonnent
Svar til  BiggusD
14 år siden

BiggusD sier:
“sjarl mener tydeligvis at Religion aldri har vært noe annet enn denne ondskapen, men jeg tror det er litt for enkelt å si.”

Joda, er enig i at den jevne kristne mener seg å kjempe for den gode sak..
Jeg tenkte primært på dannelsen av det vi i dag kaller kristendommen og fortåelsen av historien som har festet seg over flere årtusen, først Jesu kamp med samtiden og senere forvrengning av innholdet foretatt av de 14 ekumensike konsilene som i hovedsak var innkalt av de romerske keiserne som så visst ikke var “GUDS” beste barn for å bruke den termen. Noen av keiserne påsto endog at hans ord var kirkelig lov. Det fritok ham ikke å helle flytende bly i munnen på slaver som hadde forbrudt seg seksuelt mot tjenestepikene hans. For ikke å snakke om myrderiene og bestialiteten mot annerledes troende. Det er ingen overdrivelse å si at kristendommens dannelse er en bestialsk historie som nesten ikke har sidestykke i historien. Å bekjenne seg til denne troen har intet å gjøre med spiritualitet og åndelighet.

BiggusD
BiggusD
Abonnent
Svar til  sjarl
14 år siden

“Å bekjenne seg til denne troen har intet å gjøre med spiritualitet og åndelighet.”

Du mener vel “å bekjenne seg til denne religionen”?

Den personlige kristentroen er jo spirituell nok den i seg selv, men den blir nok ofte forvekslet med Kirkens agenda hos mange.

Mr Oslo
Mr Oslo
Abonnent
Svar til  Singoalla
13 år siden

Jepp. Jeg tror jeg dør, kroppen råtner som eplet i den grønne søppelbøtten og dett var dett.
Det tror jeg også skjer med deg Singoalla. Selv om du tror noe annet.

Jeg har et meget utviklet intellekt, noe som er med på å forme meg som medmenneske og ateist.

Singoalla, er du med på følgende: ” Ingen kan vite med 100 prosent sikkerhet, at det finnes en gud, eller med 100 prosent sikkerhet avkrefte eksistensen?

Mr Oslo
Mr Oslo
Abonnent
14 år siden

Mye interessant lesning her….

Ingen mennesker har patent på sannheten. Ingen mennesker vet om det finnes en gud, samtidig som ingen kan avkrefte en gud. Vi vet til syvende og sist ingenting. Finnes det en gud? Vi vet ikke!

Det er uansett handlinger som sier noe om et individ. Om man er ateist og lever et godt liv med positive handlinger, havner man da i helvete? Om man er kristen, men lever med grove synder, havner man da i himmelen. Om svaret er JA, så forbeholder jeg meg retten til å mislike gud, da denne guden sliter med verdivalgene.

Ha en god uke :)

sjarl
sjarl
Abonnent
Svar til  J.Johansen
14 år siden

J.Johansen sier:
“Bibelen advarer også mot mange falske lærer som skal komme i ‘endetiden’, enden og overgangen av en tidsalder til en annen. Det vært mange slike overganger gjenom historien, og Bibelen tar for seg en hel slik prosess fra begynnelsen til enden av prosessen, samt hva menneskene lærte om prosessene underveis.”

Dette er totalt misforstått: Bibelen er i seg selv den falske lære som Jesus faktisk advarte mot. Jesus ble forsøkt tatt livet av som følge av at samtidens skrftlærde ikke forsto noe som helst av læren han sto for. (Den karikerte versjonen av Jesu visdomslære ble videre til gjennom de 14 ekumeniske konsilene). Og læren han sto for er, ja nettopp, presist det samme som RA materialet sier, som kanalisert visdomslære fra andre kilder sier. Nemlig at Jesus selv ikke er skapelsen, ikke er av skapelsen og heller aldri sa at han var det. Skapelsen er en kjønnsløs intelligent energi som alt springer ut fra. Kall det gjærene GUD, LOGOS eller hva som helst..

Jesu lære var kort og godt åndsvitenskapelige betrakninger om kosmos og skapelsen. I min verden er det følgende innholdet i hans lære:

-Han var ikke selv skapelsen eller GUD..’
-Han sa hans far var av de “fjernt hitreisende” som skapte mennesket i sitt bilde.
-Han sa videre at: ” Ved siden av Gud finnes ingenting av likeverdig form som er verdig å tilbe. Over Ham og hans himmelsønner råder kun all skapelses allmakt: Skapelsen selv, som bør tilegnes høyeste pris og ære.
-. At den kjønnsløse Skapelsen skulle være alle hemmeligheters hemmelighet, døden og livet, lyset og mørket, værende og ikke værende,
-. Og at Gud, Herren, herskeren over denne menneskerase og de fra det fjerne hitreiste, himmelsønnene, skulle frykte og ære Skapelsen.

Her hvordan samtiden missforsto sammenhengen. En misfoståelse hele den kristne historie er en del av:

Videre:
-Du skal bli misstolket og fornektet, for menneskerasene er ennå uvitende å henfalne til overtro,
-De tror, at Gud er Skapelsen selv, og ikke herskeren over himmelsønnene og disse menneskeraser.
– Jordmenneskene pålegger ham Skapelsens Allmakt, og forherliger ham som Skapelsen selv.
-Men Gud er menneske liksom alle himmelsønner og menneskeslekter, bare åndelig utrolig mye større enn dem.
-Men Skapelsen står umålbart meget høyere enn Gud, Herren over himmelsønner og menneskeraser, for Skapelsen er den umålbare hemmeligheten.
-Også deg, Immanuel, kommer de å fornerme som Gud og hans enebårne sønn, og også deg sammenligner de med den hemmelighetsfulle Skapelsen.
-Men bekymre deg ikke med disse vranglærer, for det kommer å ta årtusener før denne menneskerases barn kommer til å kunne forstå sannheten.

Underforstått, forståelsen av bibelteksten er i seg selv den ulitmate vranglæren som til de grader har fragmentert vår virkelighetsforståelse. Ja, i en slik grad at det bare i den kristne religiøse sfære er i overkant av 1500 avarter med utspring fra den samme kilden.

Og videre:
-Det kommer å flyte mye menneskeblod for din skyld, ditt så vel som utallige slektsledds.
-Men tross dette må du oppfylle din misjon som viishetskonge, som himmelsønnen Gabriels sønn.
-I Guds navn ble den loven stiftet, at du skulle bli født, for at du skal tjene som profet og banebryter for den viise kunnskapen til disse menneskeraser.
– Oppfyll din misjon uforstyrrelig, mot all ufornuft og mot alle falske lærer hos de skriftlærde og fariseerne og også mot det tvilende folket.
-Således kommer det å ta århundrer og to årtusen etter det at du har fullgjort din misjon, før sannheten av din viten, som du har gitt folket, skal innsees og spres av noen menneskebarn.
– Ikke før enn ved tiden for de himmelstormende maskinene kommer sannheten å bryte igjennom, og dermed svekkes langsomt den falske lære at du skulle være Guds sønn eller Skapelsen.
– Men dette skal altså være den tid, når vi himmelsønner begynner å vise seg på nytt for menneskerasene, ettersom de har blitt vitende og med sin nye makt truer himmelenes system.”

Jesus forutser at hans visdomlære (“skapelseslære”) blir forfalsket i de følgede årtusnene:
-. Sannelig sier jeg dere: Mange kommer likevel å dø og utgyte sitt blod i sanden, ettersom mine lærer lengre frem kommer til å gjøres om til falske lærer, som jeg aldri har preket og som har sprunget ut av de skriftlærde og prestenes hjerner,
-for dermed å få menneskene i sin vold, gjennom troen på deres falske lærer, og for på den måten berøve dem for alt hva de eier og har.
– I hele verden kommer det å være gråt og tenners gnissel, når blodet flyter fra alle dem, som har gjort om min viishets-lære og min kunnskapslære til en falsk lære, og når blodet flyter fra alle dem, som i vantro og gjennom forførelse tror på denne vranglære og forsvarer den, som dog ikke er min.
-Sannelig sier jeg dere: Folket Israel var aldri et eget folk, og det har alltid levd av å myrde, røve og brenne. Gjennom list og mord har de tatt dette land i besittelse med forkastelige, krigerske plyndringstokt, slik at de slaktet sine beste venner som ville dyr.
-Fordømt være Israels folk enda til verdens ende, og aldri skal de finne sin ro.
-En profet er ingen steder så lite verdsatt som i sitt eget fedreland og sitt eget hus, og dette skal besannes i all fremtid og så lenge menneskene er av svak tro og blindt tror på de skriftlærdes og skriftforvrengernes falske lærer.
-Dette kommer også å oppdages som sannhet om to ganger tusen år, når menneskene har blitt klar over kunnskapen og er blitt tenkende, og når min virkelige lære på nytt kommer i dagen, i uforfalsket stand.
Min virkelige lærer skal ryste hele jorden i dets grunnvoller, for ved hans tid skal verden være oversvømmet av mine, gjennom skriftforvrengerne forfalskede lærer og leve i en dødsbringene falsk kult.

Underforstått: Religionene slik de fremstår i dag er i seg selv en dødbringe falsk kult. Har ikke historien vist oss det til fulle??

Og historien særgelige faktum har sitt utspring i dette:
-Men mennesket er uvitende og umoden, i det hun tror at Gud er Skapelsen, og det treller under en vranglære, som skriftforvrengerne har forfalsket.
-Da mennesket tror på Gud, så tror det ikke på Skapelsen, for Gud er et menneske slik som oss.
-Men forskjellen er, at han i sin ånd er tusenfaldig større enn oss, og større enn alle mennesker på jorden.
-Men han er ikke Skapelsen, som er uendelig og ikke har noen form.
-Således er også Gud et levende vesen fra Urskapelsen, som verken har en begynnelse eller slutt.”
– Vokt dere for denne falske lære, for den er feilaktig til siste slutt.
– Sannelig, sannelig sier jeg dere: Aldri har mennesket vært fullkommen i ånden, og således har det heller aldri falt bort i fra Skapelsen.
-Hver ånd i hvert menneske er en spesiell skapelse, og nyskapt med den oppgaven å fullbyrde seg selv og lære visdommen.
-Slik at det siden blir ett med Skapelsen i følge lovenes bestemmelser, så at dermed Skapelsen selv kan vokse og utbre seg.
-Men slik som menneskeånden er en enhet, slik er også Skapelsen i seg selv en enhet, og den har ingen andre krefter over eller ved siden av seg.
-I seg selv er Skapelsen ren ånd, og også uendelig kraft, for den er et med seg selv, og utenfor den finnes intet.
-Vokt dere derfor for fremtidens feilaktige og forfalskede lærer, som kommer til å utpeke meg som sønn av Skapelsen, og som Guds sønn.
-For ut av disse lærer utvikles løgner, og gjennom dem skal verden lide mye nød og elendighet.
-Bry dere ikke om de kommende falske lærer, som forsøker forene ånden, Skapelsen og meg til ett, og ut av det gjøre en treenighet, som altså igjen skulle være en enhet.
-Vokt dere for disse fremtidens forvirrende og forfalskede lærer, for en treenighet er umulig i følge Skapelsens logiske lover.
-Sannelig sier jeg dere: “Fyrstene trykker ned sitt folk, og de mektige utøver vold, og slik som disse griper til vold, slik skal også de nye kultene bruke vold når de forfalsker og sprer mine lærer.
– Men pass dere dog for dem, og la dere ikke tvinge til å bære de falske lærenes åk.
-Slik må det ikke være blant dere, men dere skal være store og lære visdommen.
-Og liksom jeg er kommet for å lære visdommen og kunnskapen blant folket, slik skal også dere fortsette å lære ut, slik at sannheten dog trenger igjennom

Utdrag fra Jesu skapelselære, (Jfr RA materialet og andre kanaliserte budskap) om denisiterer.
-Siden Skapelsen er ånd og altså levende, må også den fullbyrde seg i evighet.
-Men da den er ett med seg selv, kan den bare fullbyrde seg gjennom å skape ny ånd.
-Den nyskapte ånden er en del av Skapelsen selv, men enda er den uvitende inn i det minste.
-Når det er blitt skapt en ny ånd, som er uvitende inn i det minste, så lever den i en menneskekropp og begynner å lære.
-Men en uvitende ånd, oppfattes av menneskene som dum, og det sier at dette mennesket er sinnsforvirret.
-På ingen måte er det slik, for det er bare uvitende og tom på kunnskap og visdom.
-Altså får denne nye ånden leve et liv i mennesket for å samle kunnskap.
– Men da denne ånden senere går over til den andre siden, er den ikke lengere så uvitende som ved sin begynnelse.
-Og atter igjen kommer den tilbake inn i verden og lever som et menneske, men dog ikke like uvitende som ved sin begynnelse.
-Atter lærer den og samler ny kunnskap og ny visdom, slik at det mer og mer kommer bort fra det uvisse.
-Men så kommer den tiden etter mange liv, da menneskene sier om denne ånd, at den er normal og ikke forvirret.
-Dog er ikke dette slutten for ånden og dens fullbyrdelse, for nå som den har kunnskap søkes den største visdom,
– Slik at den får fullbyrde seg så langt, at den utvikler seg i skapelse og til slutt å bli ett med Skapelsen, slik som det var bestemt for den fra begynnelsen av.
-På denne måten har Skapelsen formet en ny ånd og latt den selvstendig fullbyrde seg i menneskekropper, og den fullkomne ånden vender tilbake til Skapelsen og blir til ett med den.
-Slik fullbyrder Skapelsen seg i seg selv, for i den er kunnskapen og visdommen til å gjøre det.
-Sannelig, jeg sier dere: Aldri skal en tid komme, da Skapelsen opphører med -94. Det er riktignok slik at selv Skapelsen trenger hvile, den tid den sover og ikke skaper, slik som det er for alt levende.
-Slik som det menneskelige livet har dag og natt, og har blitt delt i arbeid og hvile, så har også Skapelsen sin tid, da den enten arbeider eller hviler.
-Men dets perioder er annerledes enn menneskets, for dets lover er åndens lover.
-Menneskets lover er det materielle livets lover.
-Mens det materielle livet er begrenset, varer dog åndens liv i all evighet og kjenner ikke til noen ende.
-Men Skapelsen er underkastet lovene til Urskapelsen, som er alltings begynnelse og er frembrakt av seg selv.
– Men dets hemmelighet er det umålbare, og det er basert på tallet sju (7), som skal regnes i mangfold.
-Men dette hører til det hemmelige og til lovene, som menneskets forstand kun kan gjennomskue i det fullkomne.
– Det kan dog sies, at for den vise er livets lover ikke skjulte, så han gjenkjenner dem og følger dem.
-Likeså innser den vise, at Urskapelsens hemmelighet ligger i, og skal regnes i tallet sju, ettersom han har nådd frem til og besitter visdommen,
-Og at også Skapelsen har en tid da den arbeider eller hviler, og som atter igjen regnes i tallet sju.
– Syv stortidsaldre hvilte Skapelsen i slummer, da ingenting eksisterte, ikke en gang universet.

Fra denne teksten kommer misforsåelsen at man skulle holde den 7. dagen i uken hellig. Og misforsåelsen om at GUD skapte himmel og jord på 7 dager.

Ut i fra min verden er den misforståtte bibelhistorien en dypt tragisk menneskelig historien i dumskap, vold og maktbegjær. Samtiden til Jesus forsto praktisk talt intet av det han lærte, og ikke ble det stort bedre av at den kataolske kirken kuppet “troen” ved list, dævelskap og myrderier. Den protestantiske delen av troen er ikke stort bedre ved dens sterkt fragmenterte synet på mennesket og dets åndelige muligheter.

Dersom Jesus åndelige belæring om at hele hensikten med tilværelsen er at livet skal innrettes slik ånden som har tatt bolig i det nye livet skal være visere ved livets slutt enn ved sin begynnelse, og at vi alle er ett, dvs at dersom vi utøver ondskap overfor neste gjør vi det også overfor oss selv gjennom at vi alle deler på et felles universell bevissthetsfelt, ville verden ha vært et betydelig mer harmonisk og fredelig sted å være.

Religionene slik jeg ser det, er en forsøpling av menneskets spirituelle egenskaper og muligheter.

T
T
Forfatter
Svar til  J.Johansen
14 år siden

Ser frem til din New Age artikkel, kan sikkert få noe opplysende ut av en sånn artikkel…det er ikke til å skyve under teppet at eliten ser med skrekk og gru på at folk våkner opp, folk blir mer bevisste å søker kunnskap i tillegg til at verktøy (internett) for å søke kunnskap i dag er tilgjengelig… derfor tror jeg at det er naturlig at de som har makten vil søke å kontrollere denne type oppvåkning, men jeg tror ikke de vil få det til selv om de har mange “nyttige idioter” som jobber for seg (ubevisst og bevisst), et eksempel:

En som kontrollerer verden merker at slavene begynner å stille spørsmål, de begynner å søke kunnskap om sine røtter, sin fortid og de begynner å se det store bilde. Han som kontrollerer verden vil da forsøke å komme slavene i forkjøpet, ikke nødvendigvis med militær makt, men ved å enkelt manipulere det store bilde, sette desinfo opp mot sannhet osv.

Så i mine øyne er det en selvfølge at NWO vil forsøke å kuppe spiritualiteten som de har gjort det før i verden, om enn med andre midler enn hva de brukte tidligere…. det er derfor viktig å kjenne sin fiende. Så en artikkel om New Age agendaen tror jeg som sagt vil være positivt, men vær isåfall nyansert og objektiv.

Om enhetsloven er skrevet/manipulert av NWO kan jeg ikke si da jeg ikke har lest bøkene basert på de kanaliseringene. Ra materialet ligger uansett åpent og på norsk her på speilet så det kan jo enhver tolke som en vil.

Det jeg har fått med meg er at det visstnok er et bevissthetsfelt som knytter oss sammen, og hvis det er slik at vi lever i et holografisk univers så er jo det en grei forklaring.

Du skriver at alle veier leder til Rom? Mulig fra ditt perspektiv, men jeg ser mange andre veier enn de som leder til Rom. Husk at Rom ikke er gammelt, om enn de som styrer derfra har blodlinjer som strekker seg lengre tilbake i tid så har ikke Rom vært senteret for makt så veldig lenge… og det er bare litt over 1000år siden Norge ble forkristnet, så hvis du er mener nasjonalitet og religion hører sammen (som jeg fikk litt inntrykk av) så er det ikke Kristendommen som burde gjelde for nordmenn, men den Norrøne Mytologi.

T
T
Forfatter
Svar til  J.Johansen
14 år siden

Aha, i overført betydning hørtes det mye bedre ut :)

Thor
Thor
Abonnent
Svar til  J.Johansen
14 år siden

Linker til en side der Gratis”versjonen” av half past human-The things to come 2010-2011 Webbot- http://translated.by/you/predskazanie-webbot-na-2010-2011-godyi/into-ru/trans/?page=3

o
o
Abonnent
14 år siden

Gi meg 2000 barn i 3 årsalderen, en totalt øde øy full av ressurer, 5 år til opplæring ! Selvsagt uten å besvare de eksistensille spørsmål som dukker opp.
Så fordufter jeg . . .
hmm, hvilken av de utallige høyere maktene begynner de å dyrke med åra da ?
skaper de kanskje sin egen ?

arifkarim
arifkarim
Abonnent
Svar til  o
14 år siden

Tulling! Mener du at du kommer til å hjernevaske dem, ved å la dem tro at du er Gud, og så kommer det en dag da de hater deg mer enn noe annet, da de kommer i kontakt med “annerledes” tenkede mennesker utenfra. Minner meg mer om sionistisk konspirasjon!

Tove
Tove
Abonnent
Svar til  arifkarim
14 år siden

Ha ha hahahha ahahh, nå ramler jeg nesten av stolen arifkarim.

Si fra aloalo, mulig du trenger en håndsrekning ang. bleieskift. he he he

Tove
Tove
Abonnent
Svar til  J.Johansen
14 år siden

Jeg kan forsøke å forklare slik jeg har oppfattet prinsippene i hvertfall. Grunnprinsippet er at alt som lever er energi. Alle har sin egen signatur, som et fingeravtrykk, men likevell er alt fra samme kilde. Denne livskraften har mange navn, fra Indisk navnet Chi. Hver og en av oss har ansvar for eget liv og lære. Hvordan man velger å leve sitt liv påvirker den kollektive energien. Etter prinsippet vil følelser ha varierende svingningstall, det vil si følelser som har lave frekvenser, sjalusi, misunnelse, grådighet, hat, frykt, sinne o.l. har veldig lave svigninger. Mens kjærlighet, glede, taknemlighet, osv. har høye vibrasjoner. Du kan selv påvirke din energi ved å utføre gode handlinger, lek, sang, o.s.v kan hjelpe deg å høyne frekvensene.
Så er det slik at ved å ta ansvar for egne følelser, og lære, å søke høye vibrasjoner, vil du tiltrekke deg de samme tingene. Likt tiltrekker likt. Det er lettest å leve i de høye energiene, så hvis du etterstreber de glade og positive følelser, vil du tiltrekke deg ditto og få drahjelp og leve medstrømms. Hvis du derimot er på de lave frekvenser vil du rusle rundt i kjelleren alene, nokså avstengt fra helheten. Når det gjelder rett eller galt, er det vel snarere sett på som en lære prosess, prøve å feile. Og de gangene livet er vanskelig og tøfft gir mulighet for de prosessene som kan gi deg mest vekst. I prinsippet jo flere som klarer å heve sine energier, vil det kollektive stige tilsvarende.
Nå vet jeg ikke om dette gav deg de svarene du var ute etter, men det er sånn jeg kan forklare det.

Tove
Tove
Abonnent
Svar til  J.Johansen
14 år siden

Jeg kan ikke gi deg helt klare svar på det egentlig, men kunsten er å stå i sin egen kraft, og ikke la seg dra ned av lave vibrasjoner. Det kan man egentlig bare bestemme seg for. Vandre ensom i skogen er det sikker noen som gjør, men målet er jo å utvikle seg til stadig å bli et bedre medmenneske om du vil. Det gjør man vel lettest i samvær med andre mennesker, da det er vanskelig å speile seg selv alene i mutters ensomhet. (Nå er det vel antagelig ikke så mange mennesker i Lenins nærmeste krets som søkte mot åndelig opplysning/ oppvåkning vil jeg tro.) Poenget er jo å lære, og ta sine egne bevisste valg. Hvis man blir stående i en situasjon og akseptere at andre holder deg tilbake, ja da tar man ikke fullstendig ansvar for eget liv. Det gjelder å komme vekk fra miljø som er skadelige og hindrer deg i utviklingen.

Nå kan jeg ikke svare deg på hva som skjer med Lenin og Hitler og Sadamer, noen har påstått at de må tilbake til kilden og smeltes om fordi det var noe som gikk riktig galt i produksjonen…Men det blir litt for blury for meg.
Uansett kan man ikke forandre andre enn seg selv.
Personlig har jeg ikke det minste hensikt til å være ett med Lenin, ikke har jeg tenkt å ta ham med meg heller. Men vet at noen sier at man skal sende lys til Illuminati o.l. men den har jeg litt problemer med. Hvis man da ikke kan sende dem så mye lys at de plutselig utvikler enorm empati, nei da skulle du ha sett ;-) Tanken er forlokkende men jeg har mine tvil på at det vil fungere.

vidar
vidar
Abonnent
Svar til  J.Johansen
14 år siden

Hei, jeg forsøker å svare deg utifra mitt buddhistiske perspektiv. jeg har ikke noe mål om å overbevise deg om noe som helst, bare tilby noen perspektiver, siden du spurte.

først av alt: tror du på reinkarnasjon?

du er sikkert kjent med de tradisjonelle elementene: vann, jord, ild og luft. kroppen vår er bygget opp av disse elementene, blod er vann-elementet, bein, muskler, vev og organer osv er jord-elementet, gasser er luft elementet osv, du skjønner tegninga. når disse elementene blir satt sammen på en bestemt måte får du en menneskekropp. når planter, dyr og mennesker dør blir disse elementene nedbrutt (gjennom nedbrytning osv osv) og blir siden satt sammen på en ny måte til å danne nye forbindelser.

følgelig, rent kroppslig sett, er det ikke noe “selv”. det er kun elementer satt sammen på en bestemt måte. om du klipper håret eller mister fingern i en ulykke, er du da “mindre” som person. har noe av “selvet” blitt borte? hvor befinner du “deg” i kroppen din? i hjertet, hjernen, neglene? kroppen er i stadig forandring, og vi har ingen kontroll over den. vil eldes og blir sjuke selv om vi ikke vil det. det er ikke vår kropp. vi kan ikke snakke om noe “selv”.

du vil kanskje være enig i dette men hevde at det finnes en sjel. videre mener jeg at bevissthet fungerer uavhengig av hjernen. jeg mener dette er også godt dokumentert. på samme måte som vi ikke kontrollerer kroppen, så drister jeg meg med påstandnen at vi ikke kontrollere vårt sinn heller. vi blir glade og triste, sinte, såret, fylt med hat og begjær uten at vi selv velger det. alle vil være glade hele tiden men det er få som er det. hvis du forsøker å ta et skritt tilbake og bli en “flue på veggen” for å observere ditt eget sinn, så vil du se at dine handlingsmønstre osv er betinget og styrt av tanker som dukker opp helt av seg selv og som du ikke har kontroll over. jeg forfekter ikke et maskinistisk syn bare så det er klart. gjennom årsak-virknings forhold over flere liv så utvikles vår personlighet og karakter til å bli den vi er idag. så lenge vi befinner oss i samsara, som er den evinnelige sirkelen av fødsel, død og gjenfødsel, så kan man på en måte snakke om at mennesket har en sjel. poenget i buddhismen derimot er at dersom en observerer sinnet lenge nok og godt nok, så vil en se hvordan årsak-virknings forholda som styrer våre tanker etc henger sammen. med denne innsikten vil alle eksistensielle begjær opphøre, og ettersom begjær er drivkraften som holder oss fanget i samsara, så vil en også bli fri fra ytterligere gjenfødsler. med andre ord er det kun vår egen ignoranse som opprettholder illusjonen om et “selv”. det er meningsløst å diskutere hva som skjer når en løsriver seg fra samsara, men utifra dette ståstedet var det veldig lett for meg å omfavne enhetsloven. hvis det ikke er noe selv, så er det kun (midlertidig) bevissthet. hvordan kan man dømme andre når det ikke finnes noe “selv”? det finnes gode og dårlige handlinger, men siden vår adferd er betinget av årsak-virknings-forhold så kan vi ikke snakke om rett og galt. for å unngå misforståelser vil jeg påpeke at dette ikke er et nihilistisk syn. jeg er selv veldig opptatt av moral. at andre ikke er det synes jeg er synd, men det gjør ikke meg til et bedre menneske. folk er betinget forskjellig. om du ikke tror på reinkarnasjon gir dette kanskje veldig lite mening. men siden jeg tror på reinkarnasjon så gir ditt innledende utsagn og RA sett utifra mitt ståsted veldig god mening.

beklager at dette ble så langt. jeg tenkte bare at det kanskje kunne være interessant med et annet perspektiv på ting, siden du tross alt spurte. til slutt er dette bare min tro, og selv om det kanskje er meningsløst å diskutere tro, så skrev jeg dette likevel fordi jeg liker å diskutere eksistensiell filosofi.

Uenur
Uenur
Abonnent
Svar til  J.Johansen
14 år siden

Jeg har overhodet ingen problemer med deg J. Du ser verden ut i fra ditt kristne ståsted,og det er helt greit det. Det jordiske svineriet du samtidig påpeker like gyldig å bli kvitt uansett det. Ditt mål er muligens et annet enn det jeg personlig ser for meg,men da er det trosbasert igjen,og det er igjen greit-selvfølgelig. Det får så være at du mener at vi som kanskje ikke deler din tiltro til Bibelen,går mørke tider i møte etter dette livet,men det forhindrer ikke at jeg skal forsøke å gjøre dette livet så lyst som mulig både for andre og meg selv. Så-blir ikke det verdsatt på den andre siden,så kan det egentlig være det samme,for jeg vil uansett ikke ta del i et etterliv baset på domfelling på grunnlag av feil tro. Da betyr det at mange gode mennesker ryker et visst sted,på feil grunnlag,og på en domfellelse,og uten ankemulighet.Diktatorisk,spør du meg,og i mitt hjerte,også fullstendig meningsløst.
-Men,jeg vil gjerne stå last og brast ved din side for å bekjempe det også jeg anser som trussler i mot vår felles frihet i dette livet. Resten får vi antagelig bare ta som det kommer.
Mvh!

vidar
vidar
Abonnent
Svar til  Uenur
14 år siden

Uenur, siden du nevnte det å havne i helvete og at mange gode mennesker kan havne der fordi de hadde feil tro..ta en titt på denne linken. du har nok ingenting å frykte dersom du havner i helvete hehe…

http://www.youtube.com/watch?v=ZubVvvO914U

Lise Tollefsen Slembe
Skribent
14 år siden

Hei Singoalla!

Som vanlig har du mye interessant å tilføre andre i denne opvåkningens tid. jeg selv er våken for all ny verdifull informasjon som kommer utenifra og det er jo nettopp det som øker vår bevissthet kombinert med det vi selv har fått erfare og opplevd. Kabbala vet jeg lite om og har heller ikke brydd meg stort om å finne ut av hva det er. Når det gjelder de ord som står i bibelen, er mye av det som står der så tvetydig at jeg velger å ikke sitte der å studere i det uendelige (som blant annet Jehovas vitner gjør) men heller forstå det som står det på en enkel måte ved å se mye av innholdet som symbolikk for det som er Guds skaperverk. vår oppstandelse, samvittighet og det som skjer i denne verden.

Uansett hva folk der ute sier, at hele bibelen er skrevet av “gode forfattere, ” gjennom historisk tid, vel så må disse “forfatterne” være VELDIG GODE tatt i betraktning med at det som står i bibelen faktisk har stemt og stemmer med denne verdens utvikling og oss mennesker.

I bibelen finner vi alt fra hvordan vi som mennesker lar oss forlede av synder, sjalusi og annet ondskap. Vi kan lese om naturkatastrofer og pester som kommer, om mennesker som ikler seg “jesus kristus” skikkelse (falske profeter), “flammer på himmelen” som jeg har skjønt er krigføring, fordevet fisk vi skal spise i den gode tro (i denne tid) om at denne fisken er god nok.

Vi behøver simpelthen ikke å være spesialister for å forstå at mellom linjene av de ordene som er skrevet i bibelen eller evt. koranen, så oppfordrer denne boken og koranen folk om å “holde stand” med hensyn til å leve et samvittighetsfullt og sannferdig liv der vi tar avstand mot enhver synd, hevn, våpen, terror, fordømmelse av mennesker, maktarroganse/overgrep, løgner og annen usunn innstilling og handlinger.

Det er ikke besatndig like lett i en verden som ondskap råder og iblant suger oss tomme for energi og viljen til å kjempe imot disse onde kreftene.

Det som jeg betrakter som det farligste og det mest villedene med både bibelen og koranen er ikke det som disse to bøkene i utgangspunktet var ment for, nemlig å føre mennesket inn på rett vei, på KJÆRLIGHETEN OG SAMVITTIGHETENS VEI. Det som er FARLIG er menneskets måte å “finpusse” ordene som i opprinnelsen stod der til å bli dere egne lover og regler som ikke hører Guds eller Allahs ord til men som hører ONDSKAPEN til og VERDEN.

Og dette sier jeg, at finnes det en universell kjærlig og rettferdig gud, noe jeg selv tror sterkt på at det gjør, står han ikke bak alle drap som foregår av uskyldige mennesker, drap mennesker utfører på andre i deres “guds tro,” personforfølgelse, hån og menneskefornedrelse på alle tenkelige måter.
Denne kjærlige og rettferdige Gud setter heller ingen menneske i “høysete” fremfor andre og ihverfall ikke de som sprenger seg selv og et stort antall mennesker rett inn i døden.

Det er ikke vår rett som mennesker å dømme våre medmennesker til døden eller føle oss så som “guds utvalgte” fremfor andre og at vi dermed kan utøve så stor makt over andre at disse “andre” – våre medmennesker går rundt der med stor innebygd fryktfølelse i seg.

Ord er for meg det mest farligste våpen som finnes i denne verden, verre enn alt annet ødeleggende. Når jeg tar en kikk på plakaten over som henger rundt omkring i Storbritania og som oppfordrer folk om å angi deres egne naboer og samtidig oppfordrer folk til å FRYKTE, vel, så ser jeg med “et halvt øye” at dette er skapt av ondskapen selv. En måte å få folk til å vise “ydmykhet for satan og hans disipler.”

Og så er det opp til oss da, om vi skal bry oss om disse “fin/spissformulerte” ord som ondskapen selv står bak og følge disse opp med stor innebygd fryktfølelse og konstant mistenksomhet mot andre eller om vi bare enkelt skal stå frem og si “nei, dette vil jeg ikke være med på.” Vi har selv valget med hensyn til å skille mellom ondt og rett og det andre forvirrede mennesker prakker på oss av masseforvirrende informasjon som ikke leder oss andre steder enn mot ett mål, nemlig mot satan og hans disipler, død og fordervelse.

Singoalla
Singoalla
Abonnent
Svar til  Lise Tollefsen Slembe
14 år siden

Ja Lise.. uansett om det høres ut som vi tordner våre tordentaler med edder og galle noen ganger, du, jeg og JJ, så er det likefullt sannheten. Noen mennesker har kanskje liv som er helt ok og bryr seg ikke, men desto flere har kjent denne ondskapen på kroppen, sett den i hvitøyet og vet hva vi er opp mot.. de ser sannheten i det vi skriver, andre ikke..

Til alle tider har visse krefter forsøkt å latterliggjøre, håne, henrette og korsfeste de som våget å si sannheten.. det har aldri vært populært det..

Jesus var ikke den første og ble ikke den siste, til å bli drept for å tale sant.
På sannhetens alter har mange vært ofret. En annen taktikk har også vært å stemple de som taler sant som gale.. det er en vanlig taktikk og skjedde også mot Jesus, Bibelen sier også han ble kalt gal og besatt osv, av sine motstandere, og mange andre gode folk også, så vi er visst i godt selskap..

Lise Tollefsen Slembe
Svar til  Singoalla
14 år siden

Hei Singoalla!

“Han døde for våre synder” står det skrevet. Folk kan velge å tro på det eller ikke og man kan si hva man vil! Jeg trenger ikke å lese bibelen for å se bildet av Jesus fremfor meg på vei til Golgata med dette tunge korset hengende på slep over skuldrene mens han ble pisket til blods. Ingen kan ta fra meg troen på at dette har skjedd. Men om det skjedde på den tid det står skrevet i bibelen, er en annen sak, like lite som at jeg tror at Jesus ble født ved juletider.

Det som er det viktigste for meg, er dette bildet av Jesus med dette tunge korset hengene på slep over skuldrene hans som på “magisk vis” har brent seg fast i mitt eget minne som en påminnelse om hvor kynisk og forærdersk denne verden er og også endel mennesker som kaller seg “guds utvalgte.”

Og ved å ha dette bildet som en “minnepinne” til hjelp for meg, er dette den store styrken jeg henter frem når jeg selv står ovenfor ondskapsfulle krefter eller når jeg ser andre lidende der ute.

Men egentlig Singoalle så trenger vi ikke å lese bibelen for å forstå hvordan ondskapens krefter opererer og hvordan vi selv (hvis vi ikke er oppmerksomme nok) lar oss gli inn i denne ondskapens snarer.

Jeg vet om et mennesket som ble knivstukket 12 ganger fordi hun turde å være et stort medmennenske for andre og samtidig tale andres sak. Dette mennesket (som er “hun”), lever i sitt beste velgående i dag og står fortsatt på med sitt arbeid for å hjelpe andre og tale andres sak grunnet den store styrken hun har inne i seg som “ingen djevel i dette riket kan klare å ta i fra henne,” sier hun selv.

Ære være at slike mennesker finnes i denne satanistiske verden. Måtte vi alle hente frem den store styrke som ligger dypt inne i oss og bare venter på å få komme frem!

I denne “store prøvelsens tid” er det kun vår indre styrke som vil være det avgørende om hvorvidt vi vil gå inn i lyset som “lysbarn” eller forbli i et evig mørke

Mr Oslo
Mr Oslo
Abonnent
14 år siden

Ingen mennesker har patent på sannheten. Ingen mennesker sitter på den absolutte sannhet.

Det finnes gode mennesker i alle religioner, og det finnes gode mennesker som ikke støtter seg til en religion, eller faller under betegnelsen “Troende”.

Jeg tror og håper jeg skal krype ut av sengen imorgen, kl 0700. Dette med hjelp av 2 vekkerklokker og ei snuseske på stuebordet, som for dagen fungerer som lokkemiddel, til å krype ut av søvnens rus. Jeg TROR jeg skal få til dette, men jeg vet ikke. For alt jeg vet, våkner jeg 09.30 med ansiktet fullt av kebab og ei flaske sprit i boxershortsen. Jeg TROR IKKE det vil skje, men jeg kan ikke utelukke det.
Poeng: Ingen vet med hundre prosent sikkerhet, noen som helst ting, men det er lov å tro…..

Singoalla
Singoalla
Abonnent
14 år siden

Den kommentaren min ovenfor kom her og ikke der jeg trodde, så jeg kan forsette her med fortsettelsen av den. Men dette er en av grunnene også til at jeg vegrer meg for å gå inn i debatt, dette er selvsagt interessant debatt, men tar alt for mye tid og krefter som jeg ikke har…

Ingen kan komme noen som helst vei med å forstå noe av Bibelen uten å være kabbalist.. det er min erfaring, og det står jeg for.. så fortsetter jeg:

Innsikter ervervet gjennom et helt liv, kan ikke forklares med noen få ord her og jeg har forsøkt tidligere, som du vet. Er ikke ute etter å omvende noen. Kabbalister driver ikke misjon.. de sannheter må man selv finne frem til.

For å si det så enkelt som alle jødiske barn vet, så er skriftene B, første ord i Bibelen er Bereshit Bara Elohim.. I begynnelsen skapte Gud. Dette står også i din Bibel og alles bibler, men bare disse ordene og bokstavene skjuler for en kabbalist ufattelige dybder som de kan diskutere og finne ut av i timesvis, ja i et helt liv.. skriftene er B, den muntlige lære – kabbalah er A..
Begge er like viktige og den ene kan ikke forstås uten den andre.. no way.

Selvsagt trenger man den hellige ånd, men de som snakker mest om den hellige ånd innen kristendom, er de som vet minst hva denne er..

For å ta en liten detalj ang første ordene i Bibelen, så er betyr ordet Eloch gudinne og endelsen – im er flertall… gudinnene skapte altså.. dette står i din Bibel også, men de fleste kristne er totalt uvitende om hva som egentlig står der, vil man vite dette kommer man ikke utenom kabbalah. 72 navn på Gud i originalskriftene, er regelrett fjernet og erstattet med kun ordet Gud.. og den egentlig øverste øverste er ikke engang nevnt i Bibelen.. bare for å kort ramse opp noen av grunnene til at kristne ikke har reell innsikt. Og uansett hvor hardt man prøver, hvor geniunt ærlig man er, så mangler man A, om man ikke har Kabbalah, da kommer man ikke videre med å forstå B, så enkelt er det.

Og slik ble det også gardert, da erkefienden, keiseren i Rom kom og bad om jødenes aller kjæreste eie. De fikk ikke alt, langt langt fra. De fikk noe de ikke kunne forstå, og resultatet ble verre enn du tror.. originalskriftene inneholdt heller ingen vokale, det var forbudt å sette inn slike.. nettopp fordi om man setter inn vokalene så gir man en mulig tolkning, det finnes utallige andre mulige tolkninger og betydninger som romerne ikke fikk.. de fikk “vulgum profanum” som var en versjon som var laget for helt uvitende folk!

Det hjelper ikke at noen trauste tyskere ut fra sin begrensede forstand, gjorde opprør mot en overmakt som sikkert ikke var bra. Men de hadde såpass liten innsikt at de også ødela og mistet selve hjørnesteinene på noen vis, og det ble vondt verre. Ja det mener jeg faktisk.

Også jeg er oppvokst med Lutheranisme, men har innsett bit for bit hvor feil dette er. Og som jeg sier, selv de som er lutheranere ser at det er politikk og ikke spiritualitet, egentlig.. Vi har hatt denne diskusjonen før, og blir ikke enige, det er greit. Om du våget deg inn i kabbalismen så ville vi fort blitt enige :-) Så lenge du står utenfor kan du ikke se tingene kabbalistisk. Går du innenfor, som jeg har utfordret deg til :-)
Sså vil skjellene falle fra øynene.. forhåpentlig.. men da må du glemme all den svertepropaganda som sionist-kristne har kommet med, netopp for at slike som du ikke skulle våge dere over den terskelen..
Om kristne fordømmer kabbalah fordømmer de A av den B som de bygger sin tro på, de går løs på sin egen grunnmur og røtter og sionistene gotter seg.. slik kan de få gode folk til å ødelegge hverandre..

Historien gjentar seg nå, jøder og frimurere svertes og anklages som syndebukker.. kabbalah også.. WHO BENEFITS?

De sanne troende jøder sier jo at sionistene stjal deres identitet, deres skrifter, deres tro, forvrengte alt for å kunne legge skylden på de ekte jødene..

Noen stempler folk straks ordet jøde nevnes, men da får de stemple Bibelen også.. Jesus ber oss være våkne og se tegnene når de skjer..
Og noe av det vi ble advart kraftig mot var “de som kaller seg jøder men som ikke er det” – disse skal være fryktelige folk som bare driver med faenskap, det er altså ikke ekte jøder som gjøer dette, men falske, og disse sverter også de retttoende kabbalister.. På deres ugjerninger kan vi kjenne dem..

Vil legge til at det er ikke alle disse falske og tradisjonelle jøder, som sier at de er jøder heller, noen er ikke bare falske men også i skapet..
Om vi skal få lov til å følge den kristne Bibel her til lands, så må vi også få lov til å ta Bibelens advarsel mot disse folk på alvor. Eidsvollsmennene prøvde med vår grunnlov å beskytte oss, men det var dessverre til ingen nytte..
Og nå ser vi resultatet.. av hva Eidsvollsmennene ville beskytte riket mot!

Til JJ og alle gode kristne, les gjerne advarslene mot djevelens folk som skulle slippes løs her og lage helvete på jord, se Åpenbaringen 20, men les også kapittel 22 i samme bok, om LIVETS TRE – som er Kabbalah :-)

Singoalla
Singoalla
Abonnent
14 år siden

Ingen kan komme noen som helst vei med å forstå noe av Bibelen uten å være Kabbalist, no way, og Jesus fremfor alt var en stor kabbalist.. .
Det står jeg for, og dette er vi uenige om, let it be :-)
Men jeg har skrevet et svar til deg likevel.. siden du insister, det poster jeg et annet sted pga teknisk smalhet pga replikk på replikk…

Singoalla
Singoalla
Abonnent
14 år siden

En venn av meg som ikke ytrer seg her, har sendt meg denne relevante link med nytt fra Kina, relevant info for å belyse tema i denne artikkelen..

http://www.sfgate.com/cgi-bin/article.cgi?f=/c/a/2010/03/11/MNF91CDNIF.DTL&type=health

Like the United States, China is having its own tea party movement, but this one has a very different agenda.

Police have long tried to shush and isolate potential activists, usually starting with a low-key warning, perhaps over a meal or a cup of tea. Now the country’s troublemakers are openly blogging and tweeting their stories about “drinking tea” with the cops, allowing the targeted citizens to bond and diluting the intimidation they feel.

The movement is an embarrassment for officials, who are suspicious of anything that looks like an organized challenge to their authority. And it can’t help that “drinking tea” stories seem to be spreading among ordinary Chinese, including ones who signed a recent online call for political reform.

The country’s top political event of the year, the National People’s Congress, has given the stories another bump. More than 200 people say they’ve been invited by police to “drink tea” since just Friday, when the congress began, said independent political blogger Ran Yunfei.

Xiao Qiang, director of the China Internet Project at UC Berkeley, is excited about the potential of the “drinking tea” movement.

“The way to control dissidents’ activities is by creating fear and isolation. Other people don’t dare to become your friends. You feel threatened,” he said. “But the Internet countered that effort by connecting those people. They have a sense of community, which makes them bolder and stronger.”

A new Web site, the Drinking Tea Chronicles, appeared in China on Feb. 27, a few days before the political meetings began in Beijing. It encourages people to share their stories by e-mailing them to the site.

The Drinking Tea Chronicles and a similar blog, Invited to Drink Tea Chronicles, remained unblocked Wednesday.

The Tea Party movement in the United States, an entirely different phenomenon, emerged as anti-tax protests partly in response to the government’s stimulus package of early 2009. It takes its name from the Boston Tea Party of 1773, when activists in the then-British colony of Massachusetts dumped shipments of tea into Boston Harbor to protest a new tea tax.

In China, the “drinking tea” stories started appearing in 2008 but took off in recent months as authorities cracked down on the signers of Charter 08, a daring call for political reform in China that was signed by hundreds of people, including some of the country’s top intellectuals. Co-author Liu Xiaobo was sentenced to 11 years in prison.

Sithious
Sithious
Abonnent
14 år siden

Jeg skjønner virkelig ikke hva alt dette oppstyret er godt for. JJ skriver en artikkel utifra sitt livssyn, og jeg kan på ingen måte se at denne artikkelen er fornærmende eller å gå over streken.

Isteden for å gå til angrep på JJ som person kan man jo prøve å mot argumentere påstandene hans. Person angrep har ingen konstruktiv funksjon i en saklig debatt.

Dere som har vært mest høylytt og nedverdigende i debatten kan jo spørre dere selv hvorfor dere har opptredd på denne måten?

Den Lille Snille Ulven
Den Lille Snille Ulven
Abonnent
Svar til  J.Johansen
14 år siden

Helt enig med J.Johansen, det er bare å se satanismen i øynene. Det er reelle saker (som vi med vår materialistiske hjernevask er blitt opplært til å tro på at er oppspinn) og det er et faktum at svært mange av verdens mektigste menn bedriver satanisme:
– George Herbert Walker Bush
– Henry Kissinger
– Peter-Hans Kolvenbach (Jesuit Superior General)
– Dick Cheney
– Tony Blair
– Thorvald Stoltenberg

I tillegg kommer bøttevis med deltagere i Bohemian Grove, bl.a. fra det private næringsliv (Fortune500-selskaper) og det militær-industrielle kompleks.

Så lenge denne satanistiske banden får fortsette sine herjinger her på vår kjære jord så vil et stort antall mennesker få oppleve et helvete på denne jorden.

På en eller annen måte er ikke problemet at demoner/jinns finnes. Problemet er at mennesker velger å interagere med dem og bli deres (onde) tjenere.

Selv ser jeg på Lucifer som en kremmer; en som tilbyr sine tjenester mot betaling. Det ser ut til at selv demonene i betydelig grad respekterer det kosmiske prinsipp om fri vilje. Selv svineinfluensavaksinen var en frivillig sak, men gudene skal vite at den besto av djevelserum, noe særlig gravide har fått merke.

Lise Tollefsen Slembe
Skribent
14 år siden

Ps. Det ble et langt og kronglete ord for en “samaritan” fra mitt vedkommende…

« Forrige artikkel

Kjernesunn familie – noen tips

Neste artikkel »

Passasjen

169
0
Vi vil gjerne ha din mening. Fritt og anonymt.x
()
x